donderdag 6 januari 2011

(AWD) Spectaculaire jump Vos

-Vandaag 95% kans op regen....Kijk!..Dan kan het dus 95% meevallen :) En 100% minder mensen in de AWD.
Slecht weer heeft zijn voordelen. :)
Vandaag eerst de mooie momenten met de vos(sen).
Geloof het of niet....Ik zit hier rustig op mijn knieën een bakkie te doen..
onder een boom...Want het regent.
Een vos komt uit de struiken......
Hij loopt richting het water...
Gaat hij drinken?...
Hij zet zijn poten in het water..
En kijkt of de kust veilig is..
En dan gebeurd het..!!!
Hij gaat niet drinken...Maar?..
Hij gaat het water in!!...Geweldig..
Dit is zo gaaf...
Dit is de eerste keer dat ik dit zie in de AWD..Een vos die zwemt!
Ik had het al eens eerder op de foto gezet in de OVP..Toen ving hij een vis
Hij schud even en hij is droog..(zo goed als)...
En dan gebeurd er weer wat moois..
De Vos heeft me onderhand gezien..Het is één van de tamme vossen..
Maar hij wil niet te dicht langs me lopen...
Maar wat hij van plan is?....Ik weet het niet...
Hij maakt een mega jump...Dit had ik nooit verwacht...
Hij gaat langs het water de bocht om...komt terug..
En springt voor een tweede keer!
Hij dacht zeker dat ik hem nog niet goed op de foto had..
En gunde me een tweede kans :)
En nog even later komt er een andere vos te voorschijn..
Maar die gaat er gelijk vandoor..
De eerste Vos zit zich schoon te likken...
Ik bleef even bij hem...In de hoop dat ik een paring ging zien...
Eind December/Januari en begin Februari is de Paartijd van de Vossen..
Maar ik was voor vandaag natuurlijk dik tevreden..
.....Nog een paar foto's van deze dag...(en die 95% neerslag...nou dat klopte helaas)
Ruigvlak/Klein Zwarteveld
Wilde Zwanen
Damherten...In de AWD...en...?
Damherten buiten het gebied...
Tja...Als ze een klein slootje oversteken..Dan staan ze in de wei..
Het is niet de schuld van de Damherten als er iets gebeurd..
(Herten bij de schapen in de wei)
Een hekwerk tussen Panneland en Oase is de oplossing.