donderdag 6 januari 2011

(AWD) Spectaculaire jump Vos

-Vandaag 95% kans op regen....Kijk!..Dan kan het dus 95% meevallen :) En 100% minder mensen in de AWD.
Slecht weer heeft zijn voordelen. :)
Vandaag eerst de mooie momenten met de vos(sen).
Geloof het of niet....Ik zit hier rustig op mijn knieën een bakkie te doen..
onder een boom...Want het regent.
Een vos komt uit de struiken......
Hij loopt richting het water...
Gaat hij drinken?...
Hij zet zijn poten in het water..
En kijkt of de kust veilig is..
En dan gebeurd het..!!!
Hij gaat niet drinken...Maar?..
Hij gaat het water in!!...Geweldig..
Dit is zo gaaf...
Dit is de eerste keer dat ik dit zie in de AWD..Een vos die zwemt!
Ik had het al eens eerder op de foto gezet in de OVP..Toen ving hij een vis
Hij schud even en hij is droog..(zo goed als)...
En dan gebeurd er weer wat moois..
De Vos heeft me onderhand gezien..Het is één van de tamme vossen..
Maar hij wil niet te dicht langs me lopen...
Maar wat hij van plan is?....Ik weet het niet...
Hij maakt een mega jump...Dit had ik nooit verwacht...
Hij gaat langs het water de bocht om...komt terug..
En springt voor een tweede keer!
Hij dacht zeker dat ik hem nog niet goed op de foto had..
En gunde me een tweede kans :)
En nog even later komt er een andere vos te voorschijn..
Maar die gaat er gelijk vandoor..
De eerste Vos zit zich schoon te likken...
Ik bleef even bij hem...In de hoop dat ik een paring ging zien...
Eind December/Januari en begin Februari is de Paartijd van de Vossen..
Maar ik was voor vandaag natuurlijk dik tevreden..
.....Nog een paar foto's van deze dag...(en die 95% neerslag...nou dat klopte helaas)
Ruigvlak/Klein Zwarteveld
Wilde Zwanen
Damherten...In de AWD...en...?
Damherten buiten het gebied...
Tja...Als ze een klein slootje oversteken..Dan staan ze in de wei..
Het is niet de schuld van de Damherten als er iets gebeurd..
(Herten bij de schapen in de wei)
Een hekwerk tussen Panneland en Oase is de oplossing.

38 opmerkingen:

  1. De vos heeft een mooie show wegggeven voor je. Wow, wat mooi zeg zwemmend en springend. Echt een pracht moment.
    Mooi dat je je niet hebt laten tegenhouden door de regen en dit hebt kunnen aanschouwen.
    Een apart gezicht ook de damherten in het weiland.
    Het was weer genieten om je blog te lezen.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk
    Wat een spektakel met die vos een geweldige actie foto’s en wat een geluk heb je weer.
    Het was mooi om te zien.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk
    Daar kan je wel een keer voor nat regenen.
    Wat geweldig mooi om een vos zo te fotografen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Henk dat is grandioos wat een super serie ik heb dat nog nooit een vos zien doen ik heb zitten te genieten super.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super moment weer Henk! Echt super gaaf om te zien :-)

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Henk, dat is nou weer zo eentje van "op het juiste moment, op de juiste plek". Schitterend deze serie, een springende en zwemmende vos. Die regen kon jou niet deren, jouw dag was al goed.
    De damherten in de wei.
    Nu snap ik waarom ik ze in de AWD veel minder zie, ze zitten erbuiten, zowel bij Vogelenzang als Zandvoort.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Henk

    Dit is ook weer zo bijzonder mooi vastgelegd....een prachtige dag hebben we zo....eerst de herten van Loes op de Boulevard van Zandvoort en nu deze prachtige serie van de vos.

    Goed gedaan hoor !

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Henk wat is dit super!!! Daar zijn mijn herten op de boulevard helemaal niks bij.
    Oh, wat moet jij genoten hebben, eerst dat zwemmen, en dan twee van die sprongen, en alle keren raak geschoten, echt helemaal top!
    Hiervoor zou ik me met plezier helemaal door- en doornat laten regenen.
    Ik ga je serie meteen nog een keer kijken, zo ontzettend gaaf is dit...
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Henk,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar!

    Mooie mooie serie.. tof dat je die sprong en de zwemactie vast het liggen. Daar mag je trots op zijn.

    Groet,

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, Henk wat een sùper serie!
    Je hebt het wel verdiend (omdat je de regen hebt getrotseerd) om zoiets moois voor je lens te krijgen.
    Ik heb getwijfeld of ik zou gaan en thuis gebleven.
    Buiten de regen had ik een pijnlijke hand, die moest een beetje rust houden.
    Gelukkig kon ik je foto`s zien en met je mee genieten.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zwemmen, springen..wat wil je nog meer, je hebt ondanks de regen een pracht dag gehad, wat een belevenis moet dit geweest zijn, en gewoon tijdens een bakje koffie drinken, koffie was koud geworden maar je wordt gewoon warm van de foto's...het is genieten hier van..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauwww henk
    wat geweldig zeg die vos....

    ik ben der hélemaal weg van man, zoiets heb ik nog nooit gezien,
    "super"

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Errug gaaf, Henk!
    Zo zie je maar dat ze vos blijven ...

    Groetjes,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die vos kent jou zo goed....dat ie gedachten kan lezen...vos dacht vast...wat ze in het ovp kunnen kan ik beter en plakte er een nee twee mega sprongen achteraan.
    Wat zal jij genoten hebben !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whihoo.....jij moet je modellen goed betalen!! ;D
    Maar serieus Henk...je hebt hier echt een heel bijzondere serie neergezet.
    Ik zit hier thuis achter m'n PC en dankzij dit spectaculair fotoverslag zit ik toch een beetje in de AWD.
    Dik vet compliment voor het trotseren van de regen en de alertheid om dit moment te vangen.
    Erg lief ook trouwens dat het vosje nog een extra jump voor je deed.....!

    Groet,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Henk wat een schitterende foto's van de vos. Moet zeer spectaculer zijn geweest. Springen en zwemmen het kan niet op wat een dag moet dat zijn geweest.
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig om dit te zien, ik heb meteen twee keer alles bekeken. Hoe fantastisch moet het dan wel niet zijn om dit echt mee te maken. Dan voel je de regen even niet meer.
    Jouw dag kon niet meer stuk!

    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldige foto's. Je hebt ook wel iets heel bijzonders meegemaakt.
    Ze zeggen wel eens dat je geluk moet hebben om zoiets te zien, maar ik denk dat jij het geluk hebt afgedwongen door de regen te trotseren en er te zijn.
    Fantastisch mooi.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is gaaf zeg, wat een geweldige actiefoto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wauw wat een prachtige momenten!!!
    echt super!
    wat zal je hebben genoten!
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Henk,
    Super gaaf die vossen show!!! Een machtig mooi moment heb je daar meegemaakt!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dag Henk,

    Fantastisch! Een woord.

    Geweldig om naar de kijken. probeer komende week nogmaals om van de natuur te kunnen genieten. Had me graag aangemeld voor de wandeling, maar we zitten dan in Lauwersoog voor de Ganzen en andere vogels. Vooral bij de Ezumakeeg.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Henk,

    Wat een super serie, wow een vos die zwemt, echt leuk dat te zien.
    Wij hebben tot heden hier nog geen vos gespot, maar denk dat we dan toch meer richting het bos op aan moeten.
    Wij gaan van het weekend kijken op StrijenSas kijken wat er van te zien is van die brand op de Moerdijk, het ligt namelijk tegenover elkaar. Wij hadden er hier ook last van.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hai Henk,

    Toppie weer, man.
    Ik kan aan de foto's zien dat de adrenaline door je lichaam schoot. Fantastische serie weer. Die kom je toch echt alleen bij jou tegen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  26. GEWELDIG GAAF

    Groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie vossen serie.
    Je hebt weer veel geluk gehad en ook nog prachtige plaatjes van gemaakt zodat we mee kunnen genieten.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Schitterende serie Henk, van de zwemmende en springende vos, wat moet dat leuk zijn als je dat allemaal ziet

    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow geweldige serie heb je kunnen schieten Henk. Wat een belevenis omdat allemaal voor je lens te krijgen. Je dag kon vast niet meer stuk, ook al regende het ;-)))
    Fijn weekend, gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hartstikke mooi Henk :-)

    Dat was nog eens een mooie show met wat leuke sprongen als toetje !!
    geweldig om te zien.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat SCHATTIG...je bent een vossenvriend, wat?....
    heerlijk jullie fotos...
    tot straks eind januari...
    groetjes uit de Franse Karibik:-)
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze vos had het beste met jou voor; hij gaf zich helemaal 100%. Voor je zwemmen, je laten zien hoe goed hij kan springen , en dat 2 keer ! Het was vast jou geluksdag. Leuke serie is het geworden.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jij moet je wel rondom gelukkig hebben gevoeld.
    Dit is echt supergaaf als je de vos zo kan spotten.
    Wat een prachtige serie.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik wandel ook zo graag in de AWD!
    Ik kijk bijna elke dag uw foto's!
    Zo leuk!!
    Alsof ik er elke dag loop.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geweldig Henk, hoe ook een regenachtige dag een mooie dag kan worden.
    Echte super spektaculair die zwemmende/springende vos. Jij ziet ze steeds vaker volgens mij.

    Groeten Jordi

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een supermooie serie. Prachtig en uitgebreid in beeld gebracht.
    Mijn vrouw en ik hebben naar aanleiding van deze net besloten dat we daar een keer gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Superr ! Onbeschrijflijk mooi om zien, n giller zoiets te kunnen fotograferen alhoewel... ik onbewust m'n adem inhield bij de mega-spring foto ! Dit was weer genieten, daar zou ik ook voor door de regen gaan ... absoluut !
    Groetje, AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen