dinsdag 10 januari 2023

Zeehond Katwijk

Deze blog even wat hoogtepunten uit 2022 ..en een serie van de gewone zeehond bij de uitwatering van Katwijk aan Zee. In de vroege morgen lagen er drie zeehonden ..nog voordat het licht ging worden zwommen er twee van de drie de uitwatering uit.
-
-
-
-
-
-
-
Het afgelopen jaar maar zeventien berichten geplaatst op deze blog ....dat is eigenlijk weinig voor mijn doen. 2022 gaat de boeken in als een vreemd jaar qua fotografie ..Het streven is vanaf nu toch minimaal drie berichten te plaatsen per maand ..
-
-
Mooie Cover - Neil Young After The Cold Rush
-
-
-
-
Natuurlijk zijn winterse dagen met sneeuw rijp of mist het mooist. Helaas zie ik dat in 2023 niet gebeuren ..maar ja ...je weet maar nooit. Gelukkig hadden we in december even een mooie winterse periode ..Hopelijk krijgen we daar nog even een herhaling van :)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
De zeehond was even zo vriendelijk om het water in te gaan .. Kees Kooimans vrijwilliger EHBZ geeft aan dat deze zeehonden een soort doorreis maken en hier twee of drie dagen blijven en dan opeens weer verdwenen zijn. Ik hou het voor gezien ..Hart van Nederland zet even later een filmpje on line.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Er waren een stuk of wat fotografen ...ik had het namelijk drukker verwacht. De zon liet zich ook nog even zien en maakte het feestje compleet. Er komt een beetje geluk bij kijken. De ene dag niks en de andere dag kunnen er zomaar drie op het strand liggen.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Meestal blijven ze gewoon stil op het strand liggen .. maar deze was echt aan het twijfelen. Volgens mij vond hij het zonnetje bij windkracht 5 ook best wel lekker .
-
-
-
-
-
-
In 2022 veel bezig geweest met het zoeken / fotograferen van slijmzwammen wilde orchideeën en vlinders .. Dit jaar ook wat meer richten op libellen en wilde planten. Laat het voorjaar maar beginnen :) ..ik heb er zin in.
-
-
-
-