maandag 17 januari 2011

(AWD) Paradijsveld en Wandeling 23 Januari 2011

(Ik heb helaas weinig tijd om te reageren....Neemt U me dat niet kwalijk..Zodra ik de tijd heb reageer ik )
- Zondag gingen Herman en ik  naar de AWD... :
We nemen Ingang Zandvoortselaan..Vandaag heb ik het druk (verjaardag dochter en tennis) dus ik moet ongeveer om elf uur al weer de AWD verlaten.
We lopen vandaag om het gebied (wat verboden gebied is) "Paradijsveld"en "Stenenveld".


- Maar eerst de Wandeling Zondag 23 Januari 2011.
We verzamelen op het parkeerterrein van Ingang Panneland.
En dat doen we om kwart over acht in de morgen....We gaan om half negen het gebied in.(we kunnen niet wachten..Dus kom op tijd)..vergeet geen drinken en eten mee te nemen!
(Koop een dagkaart van tevoren/of loop mee met iemand die een jaarkaart heeft voor zes personen)
Helaas was Cock Bakker verhinderd...Maar hij heeft voor een vervanger gezorgd...
En niet de eerste de beste...
Ik ga hem even voorstellen:
-
Paul van der Stap
Paul van der Stap is iemand die we (in ieder geval de meeste) zeker eens ontmoet hebben in de AWD..
Het is iemand die niet weg te denken is in de AWD....Hij heeft veel mensen op een bijzondere leuke manier het AWD laten zien...En dat doet hij al vele jaren..
Paul is deze dag onze gids...De wandeling met Paul gaat ongeveer twee/twee en half uur duren..
U kunt dan met Paul weer mee naar de uitgang...
Er zijn mischien mensen die daarna alleen het gebied willen bekijken..of met de rest van de overgebleven groep...(Alles mag..Niets moet)
Ooooh ja...U wilt natuurlijk weten wie Paul is...
Nou... laat Paul nou nog een site hebben ook... :)
(Paul met paard en wagen)
Zo....Nu weet iedereen denk ik wel wie Paul is...
We gaan er een gezellige dag van maken...
Meer over de wandeling...En wie er meegaan (enkele staan er nog niet bij...maar ik weet er van)....zie:
(Ik ga tijdens de wandeling even met de pet rond..voor Paul.)
Tot Zondag.
En nu nog de wandeling met Herman...
Ook tijdens deze wandeling natuurlijk al veel gepraat over Zondag 23 januari..
Wij hebben er enorm veel zin in..
En we hopen dat het een geweldige dag mag worden/zijn...met een grote opkomst!
We zien dit van uit de AWD...Het lijkt wel een vuurbal aan de zijkant van dit vliegtuig..
We komen bij de schuilhut nog een paar bekende tegen...
Ze laten ons geweldige Foto's van de de vossen zien..Die ze een dag eerder maakte.
Er was toen ook een stel bij...Ze hadden nog nooit een vos op de foto gezet..(hoe weet ik dat hé?)
De vrouw wilde de Vos een stukje brood geven...De vos liep om haar heen..En ging er met haar tas eten vandoor :) ....
-
En voor het mooie blijven we eigenlijk te lang praten..
Maar ja..Dat heeft ook wel wat :)
Het ziet er goed uit qua weer...deze  dag..
Brilduikers paartje..
De Schuilhut...Waar we ook weer even staan te praten..
Daarna vertrekken we richting Zandvoort...Een lange weg...
Met aan de Linkerkant...Stenenveld en daarna het Paradijsveld
We komen daar Albert en Cisca Kuilman (Zie gastfoto's ..Roerdomp) tegen..
We komen ze regelmatig tegen in het AWD...
(En de herten hebben we gezien hoor :)
Het prachtige "Paradijsveld"...
Kraai
En de Buizerd..die het gras induikt.
Dit hert heeft ervaring...En denkt "Ik druk me tegen de grond..dan zien ze me niet"!...
Het is een oud beessie...We zagen hem ook nog met de bronst...
Hij had gewoon geen vut meer om op te staan..Dus we bleven op gepaste afstand staan.
Een jonge generatie staat klaar om het over te nemen.
-
Tja..En een wandeling van pak hem beet drie uur is natuurlijk helemaal niets..
Zeker als je overal blijft kwekken :)
Ik ben bang dat dat nog erger wordt na de 23ste :)
Groetjes Henk..

21 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Een voor jullie ongebruikelijke hoek van de Awd, deze route heb ik ook wel gelopen, mooi gebied, maar een beetje veel recht-toe-recht-aan, en veel verharde weg, niet echt mijn favoriete route.
    Maar door het mooie weer ziet het er toch uit als een 'paradijselijke' wandeling!
    Het oude opa-hert vind ik erg aandoenlijk, voor hem hoop ik dat de winter niet meer te streng gaat worden.
    Ik heb zin in zondag, maar eerst hebben we morgen nog een uitstapje op de agenda staan!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuk verslag van je wandeling Henk Wat goed dat je de buizerd op de foto hebt.
    Jaja, je haalt wat aan met je wandeling zondag. Je kent dan iedereen die daar rondloopt en schiet helemaal niet meer op als je door de duinen struint, want we willen natuurlijk allemaal een praatje met je maken..... :)
    Tot zondag, groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mee eens Loes..maar ik moest op tijd terug wezen..Vandaar deze lange weg die ik persoonlijk niet snel zou nemen....genomen.
    Tot morgen.
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Elly
    Ik geloof niet dat de mensen specifiek op mij zitten te wachten :)
    Gr Henk...Tot zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een apart verschijnsel heb je gefotografeerd. De buizerd is een topper. Hier zijn alleen maar 'hoogwater'foto's te maken, de Rijn is veranderd in een binnenzee.
    Bijkomend voordeel; de bezoekersaantallen rijzen de pan uit zondag en maandag dik over de 400 bezoekers per dag.
    Da's stiekem toch wel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja de man met de kar ...die hebben we wel eens zien rijden.
    We zullen op tijd zijn henk...en nu maar hopen dat het droog is .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. deze dag gaat gezellig worden, wanneer we met zulke prachtige beelden gaan thuis komen kan de dag niet meer stuk. Er zal inderdaad veel gebabbeld worden maar heel leuk om de gezichten achter de blog te zien.

    Is er iemand met een "super" groothoek om een groepsfoto te maken.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed verslag hebben jullie wederom gemaakt van deze wandeling. Ik ben heel benieuwd wat jullie zondag in petto hebben. Kan niet wachten.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is een blog dat erg lijkt op dat van Herman, krijgen we van Zondag allemaal blogs met de zelfde foto`s hà, hà!
    Was weer leuk om met je mee te kijken,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dag henk,
    wat een prachtige manier van reizen door een supermooi gebied,
    te voet of in de huifkar,
    magistraallllll:-)

    doe maar kalm henk,
    ik loop niet weg, dat weet je toch wel hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk

    Tja het is hier ook niet echt druk in die zin van volop te laten zien, want het weer laat zich al weken van zijn mindere kant zien. We moeten er even door maar je plaatjes houden in ieder geval de moed er flink in.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's van de wandeling van zondag, de buizerd is echt super. Opa hert vind ik schattig, volgens mij wassie tijdens de bronst ook aanwezig.

    Ik verheug me op zondag, leuk dat we een gids mee krijgen, ben benieuwd wat voor wandeling hij voor ons in petto heeft.

    Groetjes (vanaf mijn werk), Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was dan misschien een kortere wandeling dan gebruikelijk, maar wat hebben jullie weer veel gezien en gezellig ook wel om zoveel bekenden tegen te komen.
    Ach, dat oude damhert. Volgens mij heb ik hem ook gefotografeerd tijdens de bronst, of misschien lopen er wel meer rond met zo'n apart gevormd gewei.
    Zo...en nu aftellen naar zondag.
    We hebben er al veel zin in.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi Henk
    het is weer een mooie wandeling geworden met veel uitleg super ik wens jullie da zondag een fijne dag en dat jullie veel foto`s mogen maken.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk
    De wandeling was kort maar krachtig veel mooie dingen gezien en weer eens een ander gebied.
    Het was wel weer lekker weer zondag lekker hoor.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het mag dan een korte wandeling geweest zijn,maar jullie hebben weer veel gezien.

    Heb er zin in zondag.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Henk wij zullen zorgen dat Ria B en Piet op tijd zijn zondag.
    ( knipoog)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Henk wij zullen zorgen dat Ria B en Piet op tijd zijn zondag.
    ( knipoog)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk,

    afgelopen Zaterdag ochtend heb ik je samen met mijn vriendin voor het eerst ontmoet. We gingen voor de vosjes, als je dit kunt herinneren. Nou.. uiteindelijk is het wachten beloond! We hebben er 2gezien en de nodige foto's zijn genomen. Ik weet zeker dat we elkaar nog eens treffen in de AWD en dan praten we weer gezellig bij. Groetjes Michel en Simone ps Mocht je de foto's willen zien van de vosjes www.onvlee-photography.com (Album Animals onder kop Nature)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk die geplande uitstap met gids, zoiets zouden ze hier in Belgie ook meer moeten doen... jammer... Hoop op een talrijke opkomst, goed weer en ben benieuwd naar de foto's .... Geniet ervan !
    Groetje, AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen