maandag 17 januari 2011

(AWD) Paradijsveld en Wandeling 23 Januari 2011

(Ik heb helaas weinig tijd om te reageren....Neemt U me dat niet kwalijk..Zodra ik de tijd heb reageer ik )
- Zondag gingen Herman en ik  naar de AWD... :
We nemen Ingang Zandvoortselaan..Vandaag heb ik het druk (verjaardag dochter en tennis) dus ik moet ongeveer om elf uur al weer de AWD verlaten.
We lopen vandaag om het gebied (wat verboden gebied is) "Paradijsveld"en "Stenenveld".


- Maar eerst de Wandeling Zondag 23 Januari 2011.
We verzamelen op het parkeerterrein van Ingang Panneland.
En dat doen we om kwart over acht in de morgen....We gaan om half negen het gebied in.(we kunnen niet wachten..Dus kom op tijd)..vergeet geen drinken en eten mee te nemen!
(Koop een dagkaart van tevoren/of loop mee met iemand die een jaarkaart heeft voor zes personen)
Helaas was Cock Bakker verhinderd...Maar hij heeft voor een vervanger gezorgd...
En niet de eerste de beste...
Ik ga hem even voorstellen:
-
Paul van der Stap
Paul van der Stap is iemand die we (in ieder geval de meeste) zeker eens ontmoet hebben in de AWD..
Het is iemand die niet weg te denken is in de AWD....Hij heeft veel mensen op een bijzondere leuke manier het AWD laten zien...En dat doet hij al vele jaren..
Paul is deze dag onze gids...De wandeling met Paul gaat ongeveer twee/twee en half uur duren..
U kunt dan met Paul weer mee naar de uitgang...
Er zijn mischien mensen die daarna alleen het gebied willen bekijken..of met de rest van de overgebleven groep...(Alles mag..Niets moet)
Ooooh ja...U wilt natuurlijk weten wie Paul is...
Nou... laat Paul nou nog een site hebben ook... :)
(Paul met paard en wagen)
Zo....Nu weet iedereen denk ik wel wie Paul is...
We gaan er een gezellige dag van maken...
Meer over de wandeling...En wie er meegaan (enkele staan er nog niet bij...maar ik weet er van)....zie:
(Ik ga tijdens de wandeling even met de pet rond..voor Paul.)
Tot Zondag.
En nu nog de wandeling met Herman...
Ook tijdens deze wandeling natuurlijk al veel gepraat over Zondag 23 januari..
Wij hebben er enorm veel zin in..
En we hopen dat het een geweldige dag mag worden/zijn...met een grote opkomst!
We zien dit van uit de AWD...Het lijkt wel een vuurbal aan de zijkant van dit vliegtuig..
We komen bij de schuilhut nog een paar bekende tegen...
Ze laten ons geweldige Foto's van de de vossen zien..Die ze een dag eerder maakte.
Er was toen ook een stel bij...Ze hadden nog nooit een vos op de foto gezet..(hoe weet ik dat hé?)
De vrouw wilde de Vos een stukje brood geven...De vos liep om haar heen..En ging er met haar tas eten vandoor :) ....
-
En voor het mooie blijven we eigenlijk te lang praten..
Maar ja..Dat heeft ook wel wat :)
Het ziet er goed uit qua weer...deze  dag..
Brilduikers paartje..
De Schuilhut...Waar we ook weer even staan te praten..
Daarna vertrekken we richting Zandvoort...Een lange weg...
Met aan de Linkerkant...Stenenveld en daarna het Paradijsveld
We komen daar Albert en Cisca Kuilman (Zie gastfoto's ..Roerdomp) tegen..
We komen ze regelmatig tegen in het AWD...
(En de herten hebben we gezien hoor :)
Het prachtige "Paradijsveld"...
Kraai
En de Buizerd..die het gras induikt.
Dit hert heeft ervaring...En denkt "Ik druk me tegen de grond..dan zien ze me niet"!...
Het is een oud beessie...We zagen hem ook nog met de bronst...
Hij had gewoon geen vut meer om op te staan..Dus we bleven op gepaste afstand staan.
Een jonge generatie staat klaar om het over te nemen.
-
Tja..En een wandeling van pak hem beet drie uur is natuurlijk helemaal niets..
Zeker als je overal blijft kwekken :)
Ik ben bang dat dat nog erger wordt na de 23ste :)
Groetjes Henk..