zondag 23 januari 2011

(AWD) Groepswandeling 23 Januari 2011

Het is al weer een tijdje geleden dat er besloten werd om eens een wandeling te organiseren ...De datum 23 Jan.2011 is al snel geprikt..
En voordat je het weet is het alweer zover :) ..
(Wat gaat de tijd snel hé).. Doel van de wandeling is om de............. Bloggers...Punters..Webmasters..enz. eens te kunnen te ontmoeten.
( Het is zeker niet de bedoeling om snel door de AWD te vliegen.....Nee..We nemen de tijd)
Onder Leiding van Paul van der Stap*
Gaan we na een korte inleiding (Paul) bij Panneland naar binnen..
En wie zijn die...WE dan...???
Nou ik ga ze niet allemaal benoemen..
Zeker omdat ik er dan vast een paar vergeet....(ik schat zo'n 25/30 )
Maar ze staan hier zeker bij de Links..( U vind ze wel :)
De route die Paul loopt met ons...Gaat over de Pannelanderweg/Kromboomsveld/Groot Zwarteveld/Klein Zwarteveld/Schuilhut Duizendmeterweg....
Af en toe stopt Paul....En verschaft ons informatie over de specifieke plekken..
Zo kwamen o.a. de onderwerpen:
- Aantal huizen/Aardappelteelt
-De Edelen/Amsterdam
- Infiltratiegebied/Verleden/Toekomst/Waterstand/Wateropslag/Watervervoer
- Damherten AWD
- Bezoekersaantallen en Beleid enz...aan bod
Kortom....interessante info...( En dat alles met een vleugje humor)
(Terug naar de uitgang)
Bij de Schuilhut drinken en eten we wat...Helaas laten de vossen zich niet zien..
Ik had het leuk gevonden (zeker voor diegene die daar eigenlijk voor kwamen) als er één Vos bij de schuilhut zou zijn...Maar helaas!...
Paul gaat richting uitgang...De grote groep versplinterd..En hier en daar trekken kleine groepjes verder de AWD in....
-
- Paul van der Stap...stuurt die middag om 12.51 een mailtje: (en wij zijn op dat moment nog in de AWD)
Goedemiddag Henk,
Waarschijnlijk ben jij nog aan de wandel, maar ik wilde via jouw iedereen bedanken, voor de interesse.
Ik heb niet van iedereen persoonlijk afscheid kunnen nemen dus bij deze.
Ik heb genoten en hoop jullie ook.
Al zal de route voor velen van jullie niet onbekend zijn geweest.
We blijven genieten van dit prachtige stuk Nederland.
Verder houden we op 27 maart 2011 de Herten en Heuvelwandeling aanvang 07.30 uur.(verzamelen 0715 uur) (Meer zie onderaan in deze blog)
Het is even bijten want de nacht is dan een uur korter geweest.
Aanmelden kan via  natuurtochten@planet.nl
In de bijlage de folder.
Nogmaals bedankt en ik hoop dat de vervanger van Cock niet tegen is gevallen.
-----------
Paul: Namens de Groep Bedankt...Ook wij hebben genoten van je Info/humor!! 
------------
Ik heb zelf helaas geen foto's van de groep..Ook heb ik niet iedereen kunnen spreken..Of zelfs mensen niet gezien..die er wel waren...Ook heb ik bepaalde mensen niet herkent...in deze grote groep.
Daar wil ik me voor excuseren.
-
We gaan met een kleinere groep verder...Ik heb weinig foto's genomen...(paartje)
Ook de wilde vos die we tegen kwamen kreeg ik niet op de foto...ik word te traag :)
Todat we weer bij de schuilhut aankomen...Waar nu wel de Rugtasvos(sen) zich lieten zien..
(Ik had ze natuurlijk veel liever eerder op de dag..met de grote groep....willen zien)
De Rugtasvos...En waarom Rugtasvos....
Volgens mij...
Spreken de beelden...
Voor zich!
Zolang mensen ze voeren met hondenbrokjes en zo...
Ach wat zeur ik....Het is niet te stoppen...En ik heb me ook voorgenomen er niet meer over te beginnen....
Ook hij kijkt me aan...
Of hij wil zeggen......Bos...Waar bemoei jij je mee!!
Het is mijn vreten!!!
Maar? ....
Ik krijg wel erg veel dorst van die brokjes...
Gelukkig zit ik in een watergebied...
En kom ik dus geen water tekort
-
En op de terugweg komen we Paul weer tegen....in zijn element!!!!
Nu...Met paard en wagen..
-
Herten en Heuvel safari
Bent u op zoek naar een leuk, leerzaam en milieubewust uitje? Wij verzorgen natuurbelevingtochten en presentaties voor bedrijven, teams, vriend(inn)en, senioren, scholieren, families, kinderen, etc. Met onze gids is er geen gedoe met kaarten of 'waar moeten we heen?'. Met ons loopt u altijd goed en kunt u volop genieten van het landschap en de natuur.

We gaan naar een uniek stukje Nederland en de gids legt van alles uit: Hoe gletsjers hier prachtige heuvels maakten. De zee en wind samenwerk(t)en en zo het landschap vorm(d)en. Hij kent de wildernis met schitterende uitzichten en vindt met u planten en dieren.
U kunt spelen en leren over balans tussen 'natuur, klimaat & mens'. Vaak zien we koeien, schapen, vossen en herten!
Ook is er veel te vertellen over vroege bewoners, de Tweede Wereldoorlog en boerderijen.
Als u een eigen groep of datum heeft, graag mailen of bellen (met eventuele wensen voor maaltijden, drinks, etc).
De tochten zijn in elk seizoen, iedere dag mogelijk.
0252 520955 (inspreken en u wordt altijd teruggebeld)
-
Ik hoop dat iedereen genoten heeft deze dag....In het mooiste gebied van Nederland...
(ja..ja..soms sla ik wel eens door :)
-
Vergeet niet te komen 27 Januari: http://awd-bossie.blogspot.com/2011/01/awd-informatiebijeenkomst-over-aanpak.html