zondag 23 januari 2011

(AWD) Groepswandeling 23 Januari 2011

Het is al weer een tijdje geleden dat er besloten werd om eens een wandeling te organiseren ...De datum 23 Jan.2011 is al snel geprikt..
En voordat je het weet is het alweer zover :) ..
(Wat gaat de tijd snel hé).. Doel van de wandeling is om de............. Bloggers...Punters..Webmasters..enz. eens te kunnen te ontmoeten.
( Het is zeker niet de bedoeling om snel door de AWD te vliegen.....Nee..We nemen de tijd)
Onder Leiding van Paul van der Stap*
Gaan we na een korte inleiding (Paul) bij Panneland naar binnen..
En wie zijn die...WE dan...???
Nou ik ga ze niet allemaal benoemen..
Zeker omdat ik er dan vast een paar vergeet....(ik schat zo'n 25/30 )
Maar ze staan hier zeker bij de Links..( U vind ze wel :)
De route die Paul loopt met ons...Gaat over de Pannelanderweg/Kromboomsveld/Groot Zwarteveld/Klein Zwarteveld/Schuilhut Duizendmeterweg....
Af en toe stopt Paul....En verschaft ons informatie over de specifieke plekken..
Zo kwamen o.a. de onderwerpen:
- Aantal huizen/Aardappelteelt
-De Edelen/Amsterdam
- Infiltratiegebied/Verleden/Toekomst/Waterstand/Wateropslag/Watervervoer
- Damherten AWD
- Bezoekersaantallen en Beleid enz...aan bod
Kortom....interessante info...( En dat alles met een vleugje humor)
(Terug naar de uitgang)
Bij de Schuilhut drinken en eten we wat...Helaas laten de vossen zich niet zien..
Ik had het leuk gevonden (zeker voor diegene die daar eigenlijk voor kwamen) als er één Vos bij de schuilhut zou zijn...Maar helaas!...
Paul gaat richting uitgang...De grote groep versplinterd..En hier en daar trekken kleine groepjes verder de AWD in....
-
- Paul van der Stap...stuurt die middag om 12.51 een mailtje: (en wij zijn op dat moment nog in de AWD)
Goedemiddag Henk,
Waarschijnlijk ben jij nog aan de wandel, maar ik wilde via jouw iedereen bedanken, voor de interesse.
Ik heb niet van iedereen persoonlijk afscheid kunnen nemen dus bij deze.
Ik heb genoten en hoop jullie ook.
Al zal de route voor velen van jullie niet onbekend zijn geweest.
We blijven genieten van dit prachtige stuk Nederland.
Verder houden we op 27 maart 2011 de Herten en Heuvelwandeling aanvang 07.30 uur.(verzamelen 0715 uur) (Meer zie onderaan in deze blog)
Het is even bijten want de nacht is dan een uur korter geweest.
Aanmelden kan via  natuurtochten@planet.nl
In de bijlage de folder.
Nogmaals bedankt en ik hoop dat de vervanger van Cock niet tegen is gevallen.
-----------
Paul: Namens de Groep Bedankt...Ook wij hebben genoten van je Info/humor!! 
------------
Ik heb zelf helaas geen foto's van de groep..Ook heb ik niet iedereen kunnen spreken..Of zelfs mensen niet gezien..die er wel waren...Ook heb ik bepaalde mensen niet herkent...in deze grote groep.
Daar wil ik me voor excuseren.
-
We gaan met een kleinere groep verder...Ik heb weinig foto's genomen...(paartje)
Ook de wilde vos die we tegen kwamen kreeg ik niet op de foto...ik word te traag :)
Todat we weer bij de schuilhut aankomen...Waar nu wel de Rugtasvos(sen) zich lieten zien..
(Ik had ze natuurlijk veel liever eerder op de dag..met de grote groep....willen zien)
De Rugtasvos...En waarom Rugtasvos....
Volgens mij...
Spreken de beelden...
Voor zich!
Zolang mensen ze voeren met hondenbrokjes en zo...
Ach wat zeur ik....Het is niet te stoppen...En ik heb me ook voorgenomen er niet meer over te beginnen....
Ook hij kijkt me aan...
Of hij wil zeggen......Bos...Waar bemoei jij je mee!!
Het is mijn vreten!!!
Maar? ....
Ik krijg wel erg veel dorst van die brokjes...
Gelukkig zit ik in een watergebied...
En kom ik dus geen water tekort
-
En op de terugweg komen we Paul weer tegen....in zijn element!!!!
Nu...Met paard en wagen..
-
Herten en Heuvel safari
Bent u op zoek naar een leuk, leerzaam en milieubewust uitje? Wij verzorgen natuurbelevingtochten en presentaties voor bedrijven, teams, vriend(inn)en, senioren, scholieren, families, kinderen, etc. Met onze gids is er geen gedoe met kaarten of 'waar moeten we heen?'. Met ons loopt u altijd goed en kunt u volop genieten van het landschap en de natuur.

We gaan naar een uniek stukje Nederland en de gids legt van alles uit: Hoe gletsjers hier prachtige heuvels maakten. De zee en wind samenwerk(t)en en zo het landschap vorm(d)en. Hij kent de wildernis met schitterende uitzichten en vindt met u planten en dieren.
U kunt spelen en leren over balans tussen 'natuur, klimaat & mens'. Vaak zien we koeien, schapen, vossen en herten!
Ook is er veel te vertellen over vroege bewoners, de Tweede Wereldoorlog en boerderijen.
Als u een eigen groep of datum heeft, graag mailen of bellen (met eventuele wensen voor maaltijden, drinks, etc).
De tochten zijn in elk seizoen, iedere dag mogelijk.
0252 520955 (inspreken en u wordt altijd teruggebeld)
-
Ik hoop dat iedereen genoten heeft deze dag....In het mooiste gebied van Nederland...
(ja..ja..soms sla ik wel eens door :)
-
Vergeet niet te komen 27 Januari: http://awd-bossie.blogspot.com/2011/01/awd-informatiebijeenkomst-over-aanpak.html 

30 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Het was een mooie wandeling. Goed dat je dit georganiseerd hebt en het was leuk je te ontmoeten.
    Ik moest helaas weg, maar jullie hebben nog een paar mooie zwanen kunnen fotograferen en de vos natuurlijk.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,
    Wat heb je nog een leuke serie van de vos kunnen maken, vooral de foto waar hij je recht aan kijkt is super!
    De wandeling was een succes, wat een opkomst! Erg leuk om al deze mensen te ontmoeten, al heb ik lang niet iedereen gesproken.
    Paul deed het erg leuk, goede info en heerlijke humor.
    Was een prima dag! Bedankt voor het organiseren.
    Groet
    Lord

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Het was inderdaad een leuke ochtend en het was leuk iedereen te zien ... al waren het er wel veel en heb ik lang niet alle gezichten en namen onthouden :-)
    Wat gaaf dat je later toch nog de vossen hebt gezien ... was ik nu toch maar bij jullie gebleven :-) Hoe laten waren jullie toen bij de schuilhut? Ik heb nog een rondje gelopen en daarna weer naar huis gegaan, ik merkte wel dat ik nachtdiensten had gehad :-)

    Bedankt voor het organiseren en tot de volgende keer!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Miranda
    Hoe laat...Oei...Ik dacht om een uur of half twee..
    Ik heb je nog even een mailtje gestuurd.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks dat we korter meegelopen hebben dan we ons voorgenomen hadden hebben we toch een leuke dag gehad .
    Gek is het dat je van sommige mensen een totaal ander beeld hebt en sommige direkt herkend.
    Gelukkig heeft huismusje een paar honderd fotos gemaakt van de herten....helaas geen vosjes gezien en Huismus had nieuwe schoenen aan en dat gaf dikke blaren , de waterspreeuw zijn we maar niet meer heengeweest.
    Wat goed van jou dat je zo een groep bloggers zo vroeg uit bed hebt gekregen....
    Bedankt Henk , het was leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Henk,

    Goed te lezen dat het zo'n succes was.
    Dapper hoor....al die bloggers die op zondag vroeg hun warme bedjes uit zijn gekropen.
    Het had me leuk geleken mee te gaan, maar -inmiddels bekend verhaal- die OV..zucht.
    Gelukkig valt er een keer of 30 te lezen hoe de dag verlopen is, dus kan ik er alsnog uitgebreid van meegenieten ;)

    PS. Het tweede linkje naar natuurtochten werkt niet. (er staat natuuUrtochten)

    Groetjes,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roeselien
    Bedankt...ik ga het even veranderen.
    Ja..Dat is het nadeel van het OV...
    Ik had het wel leuk gevonden als je had gekund...Maar...We zullen elkaar vast en zeker nog wel eens tegen komen.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. van sommige mensen zou je gehakt maken hé henk.

    onder de noemer ik doe goed verpesten ze alles voor de natur,
    te stom om dat beetje hersenen wat ze hebben te gebruiken en na te denken wat ze aanrichten,
    zulke mensen zouden ze moeten weren uit een gebied,

    "levenslang verbod"

    maar je foto's zijn weer mooi henk,
    en dat heb je dan weer die gekke lui te danken.....
    wat zit de wereld toch raar in elkaar...

    die wilde zwaan is machtig mooi die over dat water loopt..

    slap lekker henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Henk,

    Wil je allereerst hartelijk danken voor het organiseren, van deze leuke en interessante dag. Alles zat mee, behalve het weer :(

    Ik vond ook dat Paul het erg goed en leuk deed....goede vervanger. ;)

    Leuk om al die gezichten te zien, die achter hun blogs schuilen.

    Dat verhaal wat je vertelde over.....15minuten lang sluipen naar een uiteindelijke boomstronk.....hahahahaha.

    Ik heb zelf ook niet zoveel foto's gemaakt, maar wel een aantal waarbij je goed de grootte van de groep kan zien.

    En ik was er al bang voor.....ik wilde eindelijk eens me eerste foto's maken van de vossen in de AWD, en dat moest met eigenlijk vandaag wel gebeuren hoopte ik. Ik twijfelde nog bij de schuilhut, of ik met jullie groepje mee zou gaan, of toch met Peter en Janny. Heb toch maar gekozen voor een route met minder mensen, in de hoop wat meer te zien. Dan zie ik nu jouw foto's, ja dan baal ik wel ff.

    Andere keer maar dan. Als ik nu weer naar AWD ga dan herken ik je in ieder geval, en maken we gezellig een praatje.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hà Henk, ik ben weer een beetje mens geworden, ben als een blok in slaap gevallen op de bank!
    Beentjes omhoog en een hoofd vol indrukken
    Wat was het leuk, zoveel gelijk gestemde mensen met de zelfde AWD tic, ik heb genoten.
    Dat was lekker lopen met mensen die goed de weg weten, we waren op plekken waar ik nog nooit geweest was.
    Wat heb je die opstijgende zwaan er mooi opstaan, mijn complimenten.
    Ik heb een leuke foto van jou (van voren genomen)die zal ik je morgen toesturen,
    Groetjes Greet
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Henk,

    Het was een geweldige dag. Je hebt het prima geregeld, met Paul in de ochtend voor een interessante wandeling, en daarna lekker struinen tot het schermer wordt.
    De opkomst was echt super, zoveel bloggers, echt leuk om oude bekenden en nieuwe gezichten te zien, en een aantal bloggers (weer) te spreken.

    Ik heb genoten, dank je voor het initiatief nemen voor deze dag.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk

    Het was een leerzame wandeling en erg leuk dat je dit georganiseerd had, helaas heel weinig foto's gemaakt (doe dit nog wel een keertje over), maar daar kun jij niks aan doen, en de vos heb ik helaas ook gemist.

    Ik ben met Paul terug gelopen naar de uitgang en daar op het laatst iedereen kwijt geraakt, dus bij deze bedankt Henk, en natuurlijk Paul voor zijn erg prettige humoristiche en informatieve uitleg over dit prachtige gebied, waar ik zeker nog eens terug ga komen (met beter foto weer, hoop ik dan)

    Wandelen is leuk en informatie is fijn, maar ik neem altijd graag een paar mooie foto's mee naar huis zeker als ik daar ruim drie uur voor in de auto moet zitten (heen en terug)en dus niet dagelijks zo'n gebied kan bezoeken, volgende keer beter :-)

    Hele fijne week Henk
    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,

    Ik ben weliswaar niet mee geweest, maar ik heb genoten van je verslag en van de reacties van de anderen.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja hoor......natuurlijk!!!!
    Kom ik me daar helemaal uit Twente om een vos te fotograferen...sta en hang ik uuuuuren te wachten bij de vossenhalte en voederplaats komt ie niet...heb ik mijn kont nauwelijks gekeert en daar is ie.
    Het kan verkeren .
    Wij vonden het een hele leuke dag.
    Helaas kon ik het tempo van de groep niet bijhouden en zodoende hebben Piet , Ria en meneer Mus ook niet alles meegekregen wat Paul vertelde.
    Maar we hebben het toch leuk gevonden om eens wat bloggers live te ontmoeten Henk.
    Ik ga zo foto`s op mijn loggie zetten....als mijn spieren het toe gaan laten....whahahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk
    Het was een gezellig dagje AWD met een grote opkomst.
    Ondanks alles hebben we toch nog mooie foto’s.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Henk
    Wij hebben ook genoten van die gezellige wandeling jammer dat ik niet wist wie jij was daar kwam ik later pas achter en bedankt voor de organisatie en ook voor paul die het ook erg leuk kon vertellen. Jammer dat het weer niet zo goed was voor mooie foto's en ook jammer dat wij die vos niet hebben gezien want wij zijn ook met paul weer terug gelopen .
    Misschien tot de volgende keer .

    Groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Henk,

    Wat een gave dag was het ondanks het weer. Bedankt voor het organiseren!
    Leuk dat de vos nog tevoorschijn kwam later op de dag!!

    Leuk om de andere bloggers ook eens te zien in het wild :-)
    Ik heb het stukje reclame tekst over Paul van der Stap overgenomen van jouw site, met bron vermelding!

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Henk
    ik vond het hartstikke leuk!
    al die gezichten achter de blogjes....ik ga de namen natuurlijk nooit allemaal onthouden maar dat geeft niet.
    bedankt voor de leuke dag!
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst bedankt voor het organiseren van deze geslaagde wandeling. Wat een opkomst!
    Leuk om de gezichten achter de blogs/sites te zien. Ik heb veel mensen gesproken, maar lang niet iedereen.
    Ik vond het eerste deel van de wandeling met Paul erg leuk / interessant.
    Daarna ook heerlijk gewandeld met een kleiner groepje. Het weer zat niet mee, maar dat mocht de pret niet drukken. Je hebt mooie foto's van deze dag gemaakt.
    Mooi ook de serie van de drinkende vos.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Henk,

    Wat een opkomst, ik telde 35 mensen. Natuurlijk weet je dan dat je dan niet de prachtigste foto's kunt maken. Maar ik mag niet mopperen over mijn zwanen serie. Die komt nog op mijn blog. Het was een gezellige dag en ik vond het erg fijn om een aantal mensen wat beter te leren kennen. Ook kwam ik in voor mij onbekende delen van het AWD. Henk bedankt voor het initiatief! Je hebt trouwens toch nog wel meer geschoten dan de minichampignons :)
    Mooie foto's van de vos en wilde zwanen.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Henk

    Ondanks het weer is het een geslaagde dag geworden.
    Leuk om eens wat mensen achter de blogs te ontmoeten.
    Paul kan mooi vertellen en zo toch weer wat meer over het AWD te weten gekomen.
    De wandeling met jou en de andere AWD kenners hebben voor mij ook weer nieuwe mooie plekjes opgeleverd.

    De vos houd blijkbaar van ontbijtkoek,het was laatste eetbaars wat in me tas zat.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haidiehai, wat was het een leuke dag met vele bekende gezichten maar nog meer onbekende gezichten.
    Van Paul weer iets opgestoken en het was een top dag. Je rugtas vosje foto's spreken voor zich, ze zijn weer prachtig om te zien. En de wilde zwaan ook op de foto, die zijn ook prachtig, helaas zijn wij die niet tegen gekomen.

    Dank je wel voor deze leuke dag en misschien tot de volgende bij een komst..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een heerlijke reacties allemaal Henk!

    Op zo'n moment kan ik wel eens een beetje verdrietig worden van mijn handicap, maar dan denk ik onmiddelijk...ik mag toch maar mooi alle foto's zien en op die manier meewandelen.

    dank je we!

    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Henk,

    Bedankt voor je reactie, alleen ben je op mijn verkeerde blog terecht gekomen :-) normaal gebruik ik het owrdpress blog, blogger is meer voor sky watch en my world tuesday posts.
    maar heb je berichtje toch gelezen

    kom zeker nog eens die kant op, wie weet zien we elkaar dan wel weer, want jij woont er zo'n beetje :-) en ik denk ook dat voor de foto's de groep te groot was, maar dat zei Paul ook al zelfs als je gedempt praat met 30 man komt komt er toch nog een wolk geluid aanzetten.

    nogmaals dank voor deze geweldige ervaring en kennismaking met dit prachtige natuur gebied Henk en Paul

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Henk,

    We gaan zeker een keer afspreken, en dan blijf ik net zolang totdat ik mijn eerste foto's heb van de vos. ;)

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gezellige dag zo te lezen. Zelf ben ik niet van de groepen, als we met zijn tweeën zijn, vind ik het vaak al druk. De AWD is een prachtig gebied, maar het mooiste?
    Haha, ik hou het op de Utrechtse Heuvelrug.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Henk het was een heerlijke dag. En ik zie dat je nog leuke foto's heb genomen van de vos.
    Misschien zie ik je morgen avond op Zandvoort
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat leuke vossen-fotos: ze komen echt altijd?...het was gezellig, bedankt....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. mooi wandeling zeg prachtig is ook de vos top reeks
    groetjes antony

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heerlijk dagje uit zal dat geweest zijn ! De rugzakvos heeft z'n naam alleszins eer aan gedaanb en de foto van de vos die je aankijkt is superrr, een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen