woensdag 16 juni 2010

:) Wat een Dag!


Woaw..Het AWD bruist van het jonge leven....Ga eens de natuur in!..Neem een rugtas/fototoestel/drinken en wat te eten mee.. Maar een verrekijker..meetlint..w.c.pa-pier en een platte grond...zijn ook altijd van die dingen die handig zijn om mee te nemen.
Ik neem ingang Panneland..En ik ga Links langs het hekwerk richting de 70 Bunders. Ik zie daar de Eekhoorn..Neem een paar foto's..Maar die zijn mislukt..Gelukkig kom ik in de Avond hier weer langs..En zokreeg ik een tweede kans , om hem goed op de foto te zetten.

De bedoeling is om naar het Palmveld te gaan..Laat op de avond is het daar prachtig zeker bij een zonsondergang...en de kans om daar een vos of hertjes tegen te komen is heel groot.De varens langs de buitenkant van het AWD zijn behoorlijk gegroeid..En van de afgestorven oude varens..is niets meer te zien..Het middag/avondzonnetje geeft een mooi effect.
De 70 Bunders..Tja..ik had de keuze of voetbal kijken of AWD...Ach ik had al zoveel voetbal gezien deze week..Dus ging ik nu maar naar het AWD..En ik had hier geen spijt van :)
Ik zie een vos...Ik vraag me af ..ïs hij dood?".
Zijn oor staat recht omhoog...Nee..Hij is niet dood!
En dan zie ik dat het om een welp gaat..Waow!
Hij kijkt me aan..En gaat er snel vandoor..
Ik loop door..En een eindje verder op doe ik even een bakkie..en ik eet wat.
Want ik wil terug naar dit vosje..
In werkelijkheid zie ik niets onder het eten/bakkie..Maar ik vul deze pauze even met een paar foto's :)
o.a. Dit Damhert met zijn mooie bastgewei...en?...
Deze Damhert hinde's..
Ik ga terug naar de plek van het vosje...Meestal komt hij wel terug..Als hij denkt dat iemand weg is:)
Dus dat een vos slim is...Nou?
Niet altijd hoor...Hij is er inderdaad weer..helaas heeft hij me snel door..
Want laat nu net mijn mobiel afgaan :( ...Tja..Nu denkt U natuurlijk zet hem dan uit..of op trillen..
U..Heeft gelijk!
Maar ja..Ik heb een pracht van een foto van een welp...Wat een oogjes hé.
Dit is Kicken...!!!
Het Palmveld..Geen vossen hier..wel een mooi uitzicht...
En een paar damherten..Als ik dwars door het gebied...richting Hoek van Klaas (70 Bunders)
En daar kom ik mijn eerste Damhertkalfje tegen van dit jaar..
Zo..Wat een dag :)
Ik ga verder terug langs het Oosterkanaal ..richting uitgang...
Kauwtjes en Buizerds...Zijn geen vrienden van elkaar..Dat is wel duidelijk.
En ik krijg nog een herkansing van de Eekhoorn..En die laat ik niet onbenut natuurlijk.
Wat een dag..hé!
Met wel heel veel jong spul....En een hoog :) gehalte.