vrijdag 28 januari 2011

Jaap Bond - Opgejaagd Wild

Jaap Bond voelt zich opgejaagd wild bij de bijeenkomst over beheer damherten in het NH Hotel in Zandvoort. Waar zo'n 200 geinterresseerden de bijeenkomst bezochten.

Ik krijg deze avond sterk de indruk...Dat J.Bond niet de intentie heeft om de natuur in de AWD als  leidraad te nemen..Of de problemen van de omwonende..Maar dat alles onderschikt is aan een groter doel..
GELD!
-
Mensen uit Aerdenhout,Zandvoort,Vogelezang en Bloemendaal zijn jarenlang niet serieus genomen.......Een hekwerk die beloofd werd word niet geplaatst....En schade door de damherten word niet vergoed.
Nee...Want zolang het gebied niet is afgezet...zijn de herten geen eigendom van Waternet..
En daarom valt er ook geen schade te verhalen op Waternet.
-
Er zijn niet teveel Damherten in de AWD....
Maar volgens J.Bond neemt de populatie 26 % toe per jaar blijkt uit onderzoek...En als men dan de populatie neemt van zeven jaar geleden...Dan is deze berekening ongegrond..En slaat dus kant nog wal.....
De Herten moeten geschoten worden....En men zoekt niet naar oplossingen..
Want J.Bond wil helemaal geen oplossing.....Hij wil hoe dan ook Damherten schieten..
En zodra het publiek Noord - Holland wat kwalijk neemt ...wijst hij naar Zuid - Holland...
Nee...zelfs de handtekeningen die opgehaald zijn...door mensen die wel de juiste intentie's hebben..
worden aan de kant geschoven...En zo is de democratie ....Wel heel ver te zoeken.
-
(Mijn mening)
Afschieten van damherten is zeker niet noodzakelijk...
En de mensen die wel overlast ondervinden van de damherten..moeten serieus worden genomen...en schadeloos worden gesteld!!!!
Er moeten meer hekken komen...Niet in het gebied maar om het gebied..
----
Oplossingen zoeken..Doe je met je hoofd...
En niet met een geweer!
Teken de Petitie:

18 opmerkingen:

  1. Henk

    Ik hoop dat er verstandige beslissingen worden genomen en niet zinloos afschieten.

    gr.Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,

    Zo dat klinkt helemaal niet goed voor de damherten. Vreselijk als ze een bijeenkomst organiseren, maar niet willen luisteren. Je voelt je dan zo machteloos. Wat kan je nog meer doen? Ik hoop echt dat het hiermee niet is afgedaan.

    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het draait allemaal om geld.... uiteraard, had je iets anders verwacht dan ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt je vast heel kwaad zitten maken hè Henk.
    Ik heb ook de indruk dat geld het grootste probleem is.
    Het lijkt wel of de voorstanders van jagen doof en blind zijn voor tegen argumenten.
    Evengoed een fijn weekend,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is nog niets beslist!
    Eerdaags nieuwe verkiezingen en met een beetje mazzel komt er een wisseling van de wacht.
    Tot die tijd is het afwachten en laten we hopen dat er iemand toch nog verstandig wordt.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dag henk,
    ik hoop dat er mensen waren die weten wat ze doen daar.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat J. Bond niet zijn zin krijgt. Er hoeft niet geschoten te worden, zeker niet IN het AWD, want dan ga je juist de herten opjagen naar de gebieden erbuiten.

    Eerst de hekken, dan evalueren, en daarna pas beslissen wat de volgende stap wordt.

    Maar ja, wij kunnen wel van alles zeggen, de beslissing ligt bij de provincies.
    Er is dus nog geen knoop doorgehakt? Weet jij wanneer er een besluit komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik schets een beeld..
    Stel....
    Ik woon aan een drukke snelweg......moet ik dan klagen over het bijbehorende lawaai...of had ik daar niet moeten gaan wonen.

    Stel....
    Ik woon op het platteland.....moet ik dan klagen over kukkelende hanen en stinkende varkens....of had ik daar niet moeten gaan wonen.

    Stel....
    ik woon in zandvoort aan de duinrand...moet ik dan klagen over herten die mn tuin slopen.....of zet ik een hek om MIJN tuin heen......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doet mij sterk denken aan het vossenverhaal hier in Vlaanderen, zolang er ecologische kortzichtigheid de politiek regeert zal er echter niets veranderen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vraag me af waarom ze zo'n bijeenkomst organiseren als er toch niet geluisterd wordt...
    Het klinkt allemaal niet positief, helaas
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn vader krijgt wéér gelijk .
    Hij zei altijd : "de grootste vijand voor de mens is GELD."
    Nu geld het ook al voor de dieren.
    Ik hoop dat die J (ames) Bond zijn verstand gebruikt.Het is toch te gek voor woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. als ze dit eenmaal in hun hoofd hebben gezet dan zal dat wel weer gaan gebeuren.

    ik begrijp uit je verslag dat het eigenlijk al besloten is, om te gaan schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor verstand moet je niet bij deze mensen zijn. Die denken alleen in euro's. De petitie hebben we ondertekend!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je moet er toch niet aan denken dat mooie gezonde herten geschoten en opgejaagd gaan worden.
    Ik begrijp het ook niet: laat mensen die daar wonen een hoog hek om hun tuin zetten en het gevaar voor het verkeer kan toch niet zo dramatisch zijn. Snelheidsbeperking en veel waarschuwingsborden kunnen ook helpen. Dat zie je in zoveel landen waar je door een natuurgebied rijdt.
    Hopen dat er ook nog verstandige mensen zijn. Je voelt je zo machteloos.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vandaag stond in het Parool weer een stuk over mogelijk afschot van damherten, het lijkt erop dat James Bond een beetje alleen komt te staan met zijn mening:

    http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/1830826/2011/02/02/Faunabescherming-provincie-fout-over-damhert.dhtml

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bizar dat schieten op dieren in een dergelijk gebied al overwogen wordt. Beter dan Ria deed kan ik het niet verwoorden ... In ieder geval respect dat je naar deze voorlichtingsavond bent geweest!

    Groetjes,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb naar aanleiding van de informatieavond een email naar Jaap Bond gestuurd en antwoord terug ontvangen.
    Hij zegt juist dat wij,die de jacht op damherten niet willen, niet luisteren naar zijn verhaal.
    Er zullen nog genoeg herten overblijven om van te genieten schrijft hij. Het probleem is dat hij een beheerplan heeft laten maken door een jager. Rik Schoon van het bureau Terra Silica in De Zilk. Dat werkt bij ongedierte bestrijding. De hetze in de media tegen damherten van de laatste tijd is er volgens mij de oorzaak van dat er wordt geeist dat de dieren moeten worden afgeschoten. Het is de angst van automobilisten dat damherten gevaarlijk zijn op de weg. Een automobilist betaald wegenbelasting en eist dat het veilig rijden is op de weg. Dus gaat het toch om geld.....
    Nu met de verkiezingen voor de provincie op 2 maart moet gedeputeerde Jaap Bond van het CDA zijn goede wil tonen om stemmen te winnen. Ik hoop dat na de verkiezingen het rustig gaat worden en dat Amsterdam niet toegeeft aan de eisen van de provincie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met die laatste uitspraak sla je de nagel op z'n kop Henk ! En dat t om geld draait... tje zoiets had ik al wel vermoed... Ik hoop van harte dat er juiste beslissingen genomen zullen worden..

    BeantwoordenVerwijderen