zondag 1 augustus 2010

Schimmen in de Mist

De AWD is in een deken van mist gehuld..Herman is laat...
De afspraak was kwart voor zes...En het is ook niet iets voor Herman om te laat te komen...Is hij bij een andere ingang?...Heeft hij zijn tijd verslapen/...Het is net even voor zessen dat ik hem belt...
"Kwart voor zes?"...."Oooh ik dacht kwart over zes..Ik kom er aan!". Dus ik ga alvast het gebied in ( blijf wel in de buurt van de uitgang/ingang ........even snel wat foto's nemen) ...Want de bovenliggende mist kan zo maar weg wezen...Als de zon doorbreekt.

Oooh wat is het dan mooi...
Gelukkig komt Herman snel naar het AWD...Zodat we onze wandeling in de laaghangende mist kunnen beginnen....En al snel zien we deze schimmen in de laaghangende mist.
Bij het gebied Schrama..Steken we het Oosterkanaal over..De lucht lijkt in brand te staan...
Herman en ik zijn de eerste deze morgen ...Die bij ingang De Zilk naar binnen gaan.
Het ziet er in het AWD sprookjesachtig uit...dus we schieten heel wat foto's.
Dus dit gaat weer een lange log worden...Ik zei het al tegen Herman...Dit gaat een lange log worden..
DUS MAAK JE BORST MAAR NAT :)
(Ik heb helaas weinig tijd gehad om andere site's te bezoeken...Maar ik beloof beterschap!)
Schimmen in de mist....Het blijken koeien te wezen...En die zijn met die mist wel heel bijzonder.
Het is een pracht van een dag...Beter kun je het niet wensen...mysterieus mooi!!! Mist kan zich vormen door afkoeling van zeer vochtige lucht (tot onder het dauwpunt) of door menging van koude met warme vochtige lucht. De vorming van mist hangt af van veel factoren, zoals luchtvervuiling, begroeiing, reliëf en de nabijheid van open water.

De mist...En de prachtige kleuren van de lucht....
Ja......Dat is top!
Zeker als je dan de Vos en de Konijnen als schim in één beeld kunt vangen.
Kunt U ze een beetje vinden?...
We kunnen de vossen met deze mist....verassen..Maar ze zijn ook snel verdwenen..
Wel zien we in een korte tijd...Veel vossen.
En ik zie thuis dat ik er nog eentje meer op de foto  had dan verwacht......
Deze foto nam ik van de hertjes...Ik dacht dat er een kalfje een spurt nam...
Maar thuis zie ik dat het een vos was...(moeilijk te zien..maar ja :)
Een hinde met kalfje...En als die er dan met een behoorlike vaart vandoor gaan...
En ze rennen net voor de zon langs...Ja...Daar blijf je niet koud onder!
We doen een bakkie...en de vos die we net wat eerder gezien hadden..Is natuurlijk nieuwschierig en laat zich nog één keer zien.
Nog een laatste keer een foto van de mist....(Palmveld) De zon breekt door..En de mist lost op.

Op het Klein Zwarteveld komen we Herten tegen...Eerst deze hinde..Met kalfjes.
Damhert Kalfjes...Het lijken er veel meer dan het afgelopen jaar...
Is dat ook zo ?
En Mannetjes Damherten...Die zien we de laatste tijd wat minder...toeval?

En ook Vlinders zien we in grote getalen.
Judasoor...en nu eens in macro...Een wereld van verschil.
-
Herman en ik doen weer eens een bakkie...En geloof het of niet...
Maar als we net een paar minuten in het gras zitten....Zien we een vos naderen...(Altijd..Nou ja...Bijna altijd zien we wel wat als we even een bakkie doen...toeval? )
Die heeft vast en zeker de eenden in het water gehoord...en daar heeft hij wel trek in..
Hij komt langzaam maar zeker onze kant uit...Dus wij blijven rustig zitten..
En wachten gewoon af wat er gaat gebeuren.
Hij komt steeds dichterbij...Heeft hij ons nu gezien ?
Je weet het met vossen maar nooit...Soms kijken ze je recht aan...En als dan even later de vos je dan echt ziet staan/zitten...schrikt hij zich een hoedje.En blijkt dat hij je nog helemaal nog niet gezien had.
We hopen dat hij het water in gaat..maar helaas gaat dat niet gebeuren..
Wel blijft hij de eenden volgen...Maar een jump blijft uit..
En als hij ons dan in de gaten krijgt...Is het gedaan met de pret..En hij verdwijnt in het hoge gras.
Meer foto's van deze wandeling ziet U op de site van Herman Versteeg...