zondag 21 november 2010

Ijsvogel AWD Maakt Dag Onvergetelijk

Vandaag gaan we een topdag meemaken..Want we zien niet alleen een Ijsvogeltje Nee..we krijgen zelfs de kans om nog foto's te nemen ook!!!
Herman en ik nemen deze dag Ingang "De Zilk"..Het is heel mistig..En al snel zien we een Reebokje in de mist..Maar het is gewoon nog te donker om hem goed op de foto te krijgen..
Wat kan een grote wereld toch klein zijn
als mist neerdaalt en .........het zicht steelt..

Een prachtig gezicht...
Als hertjes als schimmen er vandoor gaan...op het "Vogelenveld".
We lopen door naar het achtergebied..
Wintergast Brilduiker in de AWD..
We verwachten er wel een paar te zien...Maar ja..Niets is zeker in de natuur.
Het mooie gebied "Witte Veld" in de mist...
Een gebied die U zeker eens moet bezoeken...Als U er nog niet geweesr bent.
Een Buizerd vliegt over..Zou hij last hebben van de mist?
Ik denk het wel..
Zelfs de zon probeert er doorheen te kijken...Maar het gaat hem niet echt lukken..
Een Damhert kijkt over de duintop..
Ik denk een Kramsvogel..
Maar het zou zomaar een Kneu of zoiets kunnen zijn :)
Klein Zwarteveld/Ruigvlak (Achtergebied)
Als parels in een web..
Weer de Kramsvogels?..
Het Klein Zwarteveld in de mist..
De Wilde Zwaan..
Één van de mooiste wintergasten in het AWD..
De Wilde Zwaan ( Cygnus cygnus)
Het zijn de eerste die we in het AWD zien...Dit najaar..
En mooi zijn ze..
Het bllijft lang vochtig in de AWD..Dus koffie drinken..
Dat doen we vandaag staande..
En terwijl we koffie drinken...Zien we..
De Vink
En Het roodborstje die...
Het hoogste lied zingt....( Gek op Koffie denk ik)
En dan komt het mooiste van deze dag...
We gaan het Ijsvogeltje zien/fotograferen..
Dit is zo mooi..
Het Ijsvogeltje..
Natuurlijk kom ik foto's tegen op het internet...
En die zijn dan zo mooi close...En zuiver..
Maar geloof me..Ik ben hier net zo blij mee..
Dit is zo gaaf!
Een prachtig verhaal en foto's..Van het Ijsvogeltje..Op de site..
Het lijkt wel ijs..Maar het is water..
Het is vier graden boven nul.
En dan nog een Wilde Zwaan van dichtbij..
We koimen in het achtergebied mensen tegen (vrouw en man)...Ze zijn op zoek naar de waterspreeuw..
Dus even uitleggen waar hij te vinden is..Maar daar waren ze geweest..
En daar liepen heel veel fotografen...Maar de waterspreeuw liet zich niet zien..
Een..Aalscholver...vliegt over..
Het Witteveld..op de terug weg..Vroeg zullen we niet bij de uitgang zijn..
We zijn aan de late kant...Maar ja...In de AWD mag tijd geen rol spelen.
De Sporen geven...
Of hoort die tekst hier?
Heerlijk door het AWD..Met je paard!
Paaltje...ZHDUIN..Midden in het gebied.
We hebben een wereld wandeling gehad..Met als hoogte punt...Natuurlijk het Ijsvogeltje..
Maar dan nog..Het is altijd heerlijk om in het AWD te wezen/zijn...
Wat een Topgebied!!!!!

25 opmerkingen:

  1. Grrrrrrrrrrr..............

    Ik knal uit elkaar......

    Hij is prachtig Henk.
    Gefeliciteerd met het mooiste vogeltje van Nederland.

    Je krijgt hem vast nog eens dichterbij.
    Ik zie dat jullie een superdag gehad hebben.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi René
    Het was zeker een superdag..Hij mag (het ijsvogeltje) er dan niet helemaal perfect opstaan..Maar ik vond het kicken..En ik zit nog na te genieten. Ik had vandaag een drukke dag..Ook nog met het gezin weg (25 jaar getrouwd..En dan zo'n kadootje..Super)..
    Ik hoop morgen even bij de andere te kijken..Wat ze meegemaakt hebben en geplaatst hebben.
    Gr Henk
    p.s. Ik heb nog aan je gedacht toen we het Ijsvogeltje zagen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Gefeliciteerd met het ijsvogeltje, top!!!
    En ik lees dat er nog andere felicitaties op hun plaats zijn, dus bij deze, en nog veel geluk toegewenst.
    Wat een dag hadden jullie, moet je weten dat ik er over gedacht had om evt. mee te gaan...........
    Nou ja, dit is zo gaaf, ik gun je dit echt, heerlijk!
    De wilde zwanen zijn er ook weer, ik zag ze vandaag in het infiltratiegebied, maar erg ver weg, jullie hadden meer geluk.
    Slaap lekker na alle opwinding :)
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig Henk
    En natuurlijk gefeliciteerd met jullie huwelijksfeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,
    Wat gaaf het ijsvogeltje ... echt helemaal geweldig! En ook nog gefeliciteerd met je 25 jarig huwelijksdag!
    Ik was er gisteren en eergisteren ook nog even, ook in het infiltratiegebied geweest gisteren, maar daar vond ik nog heel erg droog ... wel een heerlijk windje en het is inderdaad altijd genieten om in de AWD t zijn!. Ik heb genoten van je foto's ... nu ga ik gauw ontbijten want straks naar het werk toe ...
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey henk,

    ik vind het geweldig dat je die ijsvogel heb gezien ik hoop er ook nog een te zien maar het valt niet mee. ik ben gister ook naar het AWD gegaan en ben om 6 uur op gestaan en om 8 uur waren we daar en ik heb trouwens ook heel veel herten gezien kijk ook eens op mijn site daar zul je vast ook nog wel wat mooie foto's zien ik ben ook nog maar net begonnen. dus dat blijft moeilijk om de foto goed scherp te krijgen.

    groetjes erik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Henk, wat een geluksdag. Een ijsvogeltje. Dat is echt heel gaaf, en nog op de foto gekregen ook. Echt een mooi cadeautje.
    (en ook gefeliciteerd met je 25 jarig huwelijk)

    Maar jullie hadden helemaal een mooie dag...wilde zwanen en kramsvogels, ik krijg alweer zin om te gaan. De AWD vervelen echt nooit.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook gefeliciteerd met de opnames van je ijsvogeltjes, erg leuk hoor.
    ondanks de mist hebben jij en Herman toch nog een fraaie serie kunnen maken.

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk
    Nog gefeliciteerd met jullie trouw dag.
    Wat was het gisteren een geweldige dag met dat ijsvogeltje.
    En die mist was ook heel apart je hebt er weer wat moois van gemaakt.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow..wat had jij een geluk zeg.
    Het isvogeltje, ik kan mij voorstellen dat je dag iet meer stuk kon.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig henk in een woord schitterend, wat heb jij een mooie tocht gemaakt,
    een droomtocht zeg maar gerust :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat is kicken! Een ijsvogeltje. Ik ken ze ook alleen maar van de foto, maar wat zijn ze mooi!
    Geweldig mooie foto ook van het pad in de mist. En de kramsvogels... ik hoop ze nog steeds eens tipsie in de duindoorn tegen te komen. Maar ja, dat is het nadeel als je altijd met je ogen naar de grond loopt..... je mist al wat er voorbij vliegt en rent.
    Gefeliciteerd met je huwelijksdag!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een heerlijke wandeling weer!
    en top zeg die wilde zwanen en de ijsvogel!!!
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Henk,

    Schitterend wat is dit leuk om mee te maken.
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een prachtige dag moet dit zijn geweest.Super dat je het ijsvogeltje op de kiek hebt weten te krijgen, hebt je een sprongentje gemaakt van blijdschap..het is je gegunt.
    Het is weer een prachtige blog geworden..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zullen Herman en jij hebben genoten, ik moet het met de foto`s doen (en met het gevoel van de AWD dat in mij zit).
    Genieten hoor en zò leuk dat jullie de zwanen en de ijsvogel hebben kunnen fotograferen.
    Leuk weer om mee te kijken.

    Gefeliciteerd met je trouwdag, maak er maar een lekker feessie van en òp naar de volgende 25 jaar!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hey henk,
    Te gek van die ijsvogel ik hoop dat ik er ook een keer een tegen kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf Henk!!
    Heel leuk dat je de Ijsvogel hebt kunne. vastleggen! Het was daar behoorlijk mistig zo te zien :-)
    Ook mooi om te zien dat de wilde zwaan ook weer te gast is in de AWD.
    Dat is weer genieten Henk!!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk'

    Ja dat is zeker erg leuk als je een ijsvogeltje voor de lens krijgt zeker weten. De kleine zwanen zijn ook smullen natuurlijk echt heel mooi. Ja kramsvogels Henk klopt als een bus die worden nog wel brutaler als het kouder wordt en zijn dan vaak te benaderen ( in de stadstuinen) tot 3 meter...Een heerlijke dag die mistig begon maar geweldig leuk foto werk opleverde....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig om te zien al die mooie foto's van het AWD. Zelfs een ijsvogel, drie keer. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super dat ijsvogeltje, hier in de buurt zitten ze ook, maar zelf ben ik 'm nog niet tegengekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Henk prachtig dat Ijsvogeltje is toch gelukt. En nog goed erop ook
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Henk wat een prachtig weblog met schitterende foto`s.
    Ik kom hier via Klaproos.
    Man tis hier genieten .
    Groetjes :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hele mooie foto,s het is meer dan de mooite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een ijvogeltje als kado .... ja dat kan tellen ! Maar ook de beginfoto's van de mist met zijn schimmen in deze kleine wereld vind ik super !
    Groetje,
    AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen