dinsdag 2 november 2010

Oud en Genieten van de AWD

Vandaag heb ik een ontmoeting met een oud mannetje...in de AWD. En omdat hij is blijven hangen in mijn hoofd...: Deze log voor hem..Nee..Zijn naam..Ik zal het niet weten...Zijn achtergrond...Ik zal het niet weten....Eigenlijk weet ik (bijna) niets van hem... Maar toch!!!.....
Mischien liep hij hier vroeger samen met zijn vrouw....
Mischien heeft zij een heel ander pad genomen....
Zijn naam weet ik niet....
Waar hij vandaan komt....weet ik niet..
Hij is kleurrijk....
En heeft veel bladeren zien vallen en komen...
Ook hij is jong geweest....
En heeft ongetwijfeld....veel meegemaakt..
En veel ervaringen opgedaan in het leven....
En dierbaren verloren...
(...Ik weet het niet.....)
-
Hij liep rustig richting uitgang...En ik liep achter hem...
Ging naast hem lopen...en zei..
"Nog wat moois gezien? "...
Ja...Zeker...Hij had veel herten gezien...
Ik zag zijn ogen glinsteren...En hij vertelde het honderd uit over het AWD gebied...
Ja...Hij was duidelijk een bekende van de AWD...
Prachtig hoe die man gepassioneerd vanuit zijn hart sprak over het AWD.
En ik wilde hem nog zeggen dat ik vandaag niet zoveel gezien had :)
Nou...Ik hield me mond maar..
We nemen afscheid van elkaar bij de uitgang...het word al donker...
Ik had nog wel uren deze man aan willen horen....
Ja.....Ik hoop ook oud te worden net als die man...(ben al aardig onderweg :)
En dan ook nog zo te mogen genieten van de natuur....!!!!!
In de weilanden lopen de Reeën en de Damherten...
Het was een heerlijke wandeling (etje)...
De meerwaarde van deze wandeling...Was duidelijk deze oude man....
En het moet wel een wijs man wezen.....
WANT HIJ HOUD VAN DE NATUUR!!!
-------------
In de maand Oktober een record van 6439 bezoekers.Een gemmidelde van 208 per dag..
Ik wil U daar als bezoeker voor bedanken!
Ik weet dat het aantal bezoekers zeker niet het belangrijkste is.....Maar toch..
Ik zou liegen als ik schreef dat ik daar niet naar kijkt.:)

23 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    wat heb je hier weer een ontroerend verhaal van gemaakt, het is ook niet meer dan logisch dat jouw site zoveel bezoekers trekt, het is telkens weer een genot om jouw ervaringen mee te beleven.
    Mooi hoe deze oude man nog steeds geniet van onze prachtige natuur, ik hoop voor jou dat je dat ook tot op hoge leeftijd mag blijven doen, ik zie het voor me, Opa Henk met glinsterende oogjes in de AWD :)
    De eerste foto van de twee hertjes op het pad vind ik trouwens heel erg mooi, maar ook verder is je verhaal weer prachtig van plaatjes voorzien ( en je wilde zeggen dat je niets gezien had???)
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou willen dat het oude mannetje dit log zou lezen.
    Ja het kan zo maar opeens gebeuren dat iemand je raakt.

    o.t.

    Als groot natuurkenner had ik je toch niet uit de mouw geschud dat jij in mijn "groot wild "zou trappen.

    je kent me langer dan vandaag hè.....


    groot wild.



    rhodesian ridgeback`s ...whahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige verhaal met prima opnames Henk....daar hoef ik niets meer aan toe te voegen.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt niet veel gezien zeg je maar dat je de man hebt gezien, echt gezien, dat zegt zo veel over je Henk.

    groet
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi verhaal!
    heerlijk als je zo iemand ontmoet..
    fijn blogje weer.
    roetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk,

    Ja,mensen kom je dagelijks tegen, waar je je ook begeeft, maar soms heb je het geluk iemand tegen te komen met een rugzak vol bagage,en hij deelde met jou heel graag een klein stukje van de inhoud,en jij nam daar de tijd voor,en toen de man allang uit jou gezichtsveld verdwenen was en de donkere avond viel over de AWD bleef zijn ontmoeting en zijn verhaal toch nog in jou hoofd hangen.
    En nou deel je het weer met ons met je prachtige en ontroerende beeldverhaal.
    Ik als gevoels en natuurmens mag van geluk spreken dat ik jou blog op een dag tegen kwam met de mens Henk erachter...
    ..er is alleen een probleem....
    ze worden steeds zeldzamer.

    Bedankt voor het delen!
    En hartelijk dank omdat je altijd van die fijne reacties achterlaat op mijn blogje!

    Fijne dagen, er is nog wat mooi weer in aantocht volgens de weerman.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goh henk,
    wat een geweldige ontmoeting heb je gehad,

    heerlijk is dat tranen van ontroering wellen op,
    ik kan daar zo van genieten hé,
    wat ben je toch een levenkunstenaar.

    dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,

    Over een aantal jaren zullen wij die oude mannetjes zijn die lopen te genieten van de natuur en zet een jonger iemand ons op zijn blog, wie weet. :-)
    Mooie verhaal en wandeling!!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Henk,

    Tsja, als je iedere dag 200x je eigen blog bezoekt, kom je inderdaad aan dat aantal!
    Ha, gekkigheid natuurlijk, een mooie mijlpaal om zoveel bezoekers te trekken. Ben altijd wel benieuwd hoeveel unieke bezoekers het zijn. Aan het aantal blogs dat jij per maand online zet, schat ik dat aantal rond de 600. Dat is een mooi aantal, Henk.

    Groetjes,
    René

    PS: Ik heb weer een mooi nieuw plekkie gevonden. Moeten we gauw eens langs gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi René..
    Istat teller rechts onder...geeft max één keer per dag het Ip adres als unieke bezoeker.
    anders had ik wel boven de 20.000 gekomen ;)
    gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is toch ook een zaligheid om elke keer je blog te lezen en de foto's te bekijken. Elke keer is het weer genieten. En nu het verhaal van de man, wat zal jij deze man nog eens graag willen tegen komen, dat gebeurt ook vast wel..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig verhaal!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. proficiat Henk met dat prachtige bezoekers aantal op Blog, maar het is ook steeds weer genieten van al die mooie natuur foto's dus komen we regelmatig terug om te kijken naar je nieuwste materiaal

    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie log is dit, niet alleen de foto's maar ook je verhaal. Het pakt me, het is gewoon heel mooi om te lezen, ik zie het mannetje met zijn glinsteroogjes zo voor me.
    Heerlijk om zo oud te worden.

    De foto's zijn weer prachtig, leuk, die twee reeen in de wei.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk
    Interessante wandeling heb je achter de rug.
    Mooi die reen in het weiland.
    Ik hat ook zo een opa die alles wist van de AWD ook ze hele leven daar gelopen.
    Groetjes herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja Henk ik kan me voorstellen dat dit een bijzondere ontmoeting was.
    Ook ik ben al aardig onderweg......toch mag ik graag luisteren naar die oudere die nog zo heerlijk genieten van het leven.........ik zie jou ook over een jaar of uhhh dertig rondlopen daar in het awd....voorzien van rolator of wie weet..... wel een segway......

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Henk,
    Wat een ontroerende vragen stel jij je door de ontmoeting met die oude man!
    Ik heb je nog nooit gezien maar weet dat jij een prachtmens bent.
    Zò mooi dat je dit aankaart in je blog!
    We hebben haast en lopen zò snel aan mensen voorbij.
    Neem wat tijd en je krijgt de meest inspirerende gedachten, dat laat jij hier heel mooi zien Henk!
    Toppie gedaan,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Henk
    ik heb weer genoten van je verhaal en natuurlijk van de mooi serie
    ja ik ben al een beetje oud 65 maar ik geniet nog steeds in het awd .
    bedankt
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sinds kort lezer maar vooral kijker van je mooie blog. Prachtige foto's, echt genieten hierzo in de stad:)
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lekker fotologje dit weer Henk. De variatie is altijd jou sterke kant en dat geeft immer een heel hoog kijkplezier....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Henk,

    mooi verhaal weer.

    de paddestoel lijkt me een Zwartwitte veldridderzwam

    grtz Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een bijzondere ontmoeting had jij zeg.
    Als je dan zijn verhalen aan mag horen geniet je dubbel lijkt mij.
    Ondanks je in jou beleving niet veel had gezien.
    De eerste foto van de hertjes vind ik echt bij je verhaal passen .
    SCHITTEREND.
    Het is weer een prachtige serie geworden met een héél bijzondere ontmoeting.Ik denk dat je dit niet zo snel meer vergeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi logje Henk ! Zie die man met glinsterende oogjes daar al lopen, echt genietend.... en ook al zeg je niet veel gezien te hebben, je hebt dit mannetje opgemerkt en dat is zeker even mooi als de bijzonderste paddestoel....
    Groetje,
    AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen