zaterdag 27 november 2010

De Eerste Sneeuw

We hebben er allemaal een beetje naast gezeten met het scenario voor dit weekeinde. De sneeuw die we voor vandaag verwachtten valt nu in Engeland en op de Noordzee en ook de bittere kou blijft nog even uit. 's Nachts tot matige vorst. De modellen laten nu lokale sneeuwbuitjes zien tot dinsdagochtend, daarna draait de wind naar het oosten en kan het echt flink gaan sneeuwen.  
Vandaag ga ik naar de AWD...Eigenlijk wilde ik naar de OVP..
Maar omdat ik op tijd thuis wil zijn (voetbal-Top klasse) kies ik voor het AWD.
Ik hoopte op een pak sneeuw...Er zou sneeuw vallen voor negen uur..Dus de voorspellingen zagen er goed uit.......Maar nee hoor..Wel de eerste sneeuw..maar het stelt niet veel voor..
Als ik met mijn auto het parkeerterrein Panneland op rijd zie ik Ria*..
Ria en ik besluiten on samen naar het achtergebied te gaan...(Klein Zwarteveld/Ruigvlak)
Maar wat is het vandaag donker...En op één of andere manier gaat er iets niet goed bij het fotograferen.
Zelfs het terug kijken op mijn toestel werkt niet goed...En als het dan eindelijk wel werkt..gaat het beeld scrollen...Nee..Het gaat niet lekker.
Ook is het veelste donker..zeker met zoom...
En in plaats dat er al sneeuw lag...begint het te hagelen..
Zo hebben we nog een beetje wit plaatje...
We doen een bakkie in de Schuilhut..
Er staan een paar mensen..Ze wachten op de Vos...
Maar we horen dat de vos een gans pakt..Niet dat we dat zien..
Maar we horen het wel....Nee..Die is daar voorlopig wel even zoet mee..
-
Er komt nog iemand bij de schuilhut..Hij laat een foto zien...van een Vos en Damhert op één foto..
Zijn naam Jeroen Nuyen
Deze man filmt en maakt prachtige foto's (digitaal) ..Maar een computer heeft hij niet.
( Dus deze foto: Vos en Hert is vanJeroen Nuyen En niet van mij!!! )
De foto is mooi scherp...Maar ik krijg hem er niet scherp op...helaas.
Ik mag deze foto plaatsen!...(komt onder Gastfoto's)..
Ria en ik nemen afscheid..En lopen langzaam richting uitgang..
Herfst...gaat langzaam over in Winter..
Een Vos laat zich zien ( Eiland van Rolvers/Kippendellen)..
En Ria en ik vinden het vreemd...Dat ook deze Vos..vorzichtig is...zelfs schuw..
Nu denkt U natuurlijk..."Dat is toch normaal"....Nou..Nee...Niet echt in dit geval..
Het is namelijk één van de tamme vossen van het AWD..
En deze Vos is nooit zo schuw....
In één van mijn vorige logjes schreef ik over een andere Vos ook al dat hij schuwer was..
Ook Ria vond die en deze Vos schuwer dan normaal...
-
Bedankt voor de reactie's....Helaas heb ik niet altijd de tijd.. om te reageren/kijken.
Maar zodra ik tijd heb...Neem ik ook de tijd :)
-
Morgen nieuwe kaarten..Nieuwe kansen!

17 opmerkingen:

  1. nou zeg henk,
    hoe krijg je het nou verzonnen om digitaal te gaan fotograferen en geen pc te hebben
    en dan óók nog zulke wereldplaatjes t e schieten.....

    't is bij de wilde spinnenaf zeg :-)

    geweldig, der gaan wel weer barre tijden aanbreken voor de dieren daar hé,
    ik hoop dat het echte winterweer nog even wegblijft..

    maak er een fijne avond nog van en een heerlijke zondag natuurlijk: -)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Henk,
    Dat was zeker een tegenvaller met die sneeuw, nou ja, de winter begint net, dus we maken nog wel wat kans.
    Het was idd erg donker de hele dag, maar morgen ziet het er beter uit! Hoop wel voor je dat je camera het dan weer doet.
    Misschien heb je de tweede vos van de Kippendellen gezien, het mannetje, die is idd veel schuwer.
    De twee bij de schuilhut waren vandaag weer present, onder de nodige belangstelling, en met erg veel voeren :-(
    Met het oog op morgen heb ik mijn blog van vandaag ook al geplaatst, net wat je zegt, morgen nieuwe dag nieuwe kansen, tot dan!
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Jammer van het uitblijven van de sneeuw inderdaad ... maar wat in het vat zit verzuurt niet (ofzoiets toch? :-) )

    Die foto van de camera van iemand anders is wel heel gaaf hoor ...
    Veel plezier morgen!!

    Groetjes en fijne avond
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto van de vos en het damhert super !!
    Ja er zit een vosje bij de kippendellen die schuwer is dan beauty .
    Maar het doet me deugd dat je gehoord hebt dat de vos een gans aan het slopen is....ze kunnen het dus nog !!
    Hopelijk is je camera weer in orde morgen....zou het van de kou kunnen komen ???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weet je weer een gezellig verhaal te maken van deze sombere dag. Wat een typisch verhaal van de vos, je vraagt je toch af war de reden is.
    En ach joh, alles wijst op een strenge winter, dus je kunt je lol vast nog wel op met de sneeuw ;) de komende tijd.
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verhaal weer, wat was het donker vandaag. Vanmorgen even in de polder geweest, en zag eindelijk eens een buizerd op fotografeerafstand, maar het werd niks, gewoon te donker.
    En die sneeuw hoeft voor mij persoonlijk deze winter echt niet.
    Maar dat is ieder zijn meug natuurlijk, en als het er ligt, banjer ik er ook weer door met de camera.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Henk, ik hoor 's-avonds akelige knallen..ik denk vuurwerk maar het zou me niets verbazen als er gestroopt werd of stiekum afgeschoten (ik woon in het bovenwegkwartier dus tegen de duinen aan)
    Dank voor je bemoedigende woorden.

    dagdag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik bedoel te zeggen misschien zijn de vossen opgeschrikt van de knallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ag Henk

    We hopen op wat sneeuw, dan zal de AWD ook weer bijzonder mooi zijn, maar je hebt ook nu weer fraaie opnames geplaatst....dus daar doe je mij zeker een plezier mee.

    Groetjes en voor morgen alvast een mooie dag gewenst, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,

    Heel apart om geen pc te hebben terwijl je digitaal fotografeert :-)
    Maar misschien komt dat nog en dan gaan we zijn foto's ook bekijken.
    De man van het vossenpaar op de kippendellen is idd veel schuwer dan het vrouwtje.
    Ik heb ze in het begin van het jaar ook samen gefotografeerd en toen bleef hij ook op afstand. En maar goed ook want zo hoort het ook.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat jammer voor je dat het zo donker was. En geen sneeuw terwijl ze het wel verteld hadden, dat is even balen. Maar er komt vast meer, winter is net begonnen..
    Even goed prachtige foto's weten te maken.Heb weer genoten en hopelijk is het vandaag beter weer geweest in het AWD..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Henk,

    Wat een pracht serie weer, dit is weer genieten zeg.
    Wat vreemd een digitale camera hebben en dan geen computer....
    Wel een erg mooie foto, appart zo.
    Nog even over de vogels voeren, als je een walnoot en hazelnoot open in de dop doe, dan krijg je daar spechten en boomklevers op af, dus wie weet kan je dat ook nog erbij zetten ;-)
    Wij zijn ook weer heerlijk buiten geweest, echt genieten.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige serie hoor Henk, ondanks het slechte licht. De foto van de man zonder computer is echt super, je zal zo'n plaatje maar treffen.

    Vandaag was het top, ben net klaar met uitzoeken, log zal nog wel even duren,want daar ben ik nu toch wat te moe voor.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geen PC en wél een digitale camara...?
    Lijkt me op z'n minst vrij eh...ongemakkelijk...
    Balen dat het weer zo tegenviel, maar er gaan geruchten dat je de schade alsnog ruimschoots hebt kunnen inhalen dit weekend...;)

    Ik vind die foto van de FZPC trouwens wel heel bijzonder.....

    Groet,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik zit dat ook te lezen van een man met een camera en digitale foto's en dan geen PC, dit begrijp ik niet, waarom maak je dan foto's je gaat toch niet steeds een nieuw geheugen kaartje kopen als het vol is, of gooi je alle foto's weer weg. Rare kostgangeners lopen er op onze aardkloot rond :-)

    Mooi foto's weer Henk, had die paddenstoel ook wel eens van dicht bij willen fotograferen

    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goh die foto van hert en vos samen is wel super he, zag em al direkt bovenaan je logje staan. Enne problemen met je camera ? Had laatst ook wat eigenaardigheden, veronderstel dat t door de koude was... Ben wel benieuwd hoe 't met de vossen zit, is vreemd dat schuwe gedrag...
    Groetje,
    AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is het kaartje met de foto van de vos en hert nog ergens? Misschien dat het bestand even gerepareed moet worden; dat gebeurt bij mij vaak. (Dat je het helemaal niet ziet, verplaatsen niet lukt, of anders?) In ieder geval een hele mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen