donderdag 30 december 2010

Op Grote Afstand Hoorbaar.

-TERUGBLIK 2010!
- 2010 Een jaar waar ik de animo voor de AWD zag groeien...En dat was ook te merken aan de mooie nieuwe/en bestaande site's. Ook in 2010 was het Fietsen in de AWD nog steeds een hot item..Zo werd in 2010 (April) 10.000 handtekeningen overhandigd (Natuur Belang Amsterdamse Waterleiding Duinen)..aan Provinciale staten..Nu zijn de tegenstanders van het Fietsen in de AWD...Alleen maar gegroeid.

- Ook de Bronst 2010..Zal me bijblijven als één van de drukste periode's qua mensen in de AWD..
Geweldig dat er zoveel mensen van genieten...Maar ik hoop dat er volgend jaar meer rekening gehouden gaat worden met de herten in die periode. 
- Ook de Rugtas Vos trok natuurlijk veel publiek....Wie wil er geen prachtige foto maken van één van deze Vossen..
- En als klap op de vuurpijl...Kwamen er enkele Waterspreeuwen naar de AWD....En de Waterspreeuw spande de kroon...Wat een mensen kwamen daar op af..
Helaas staat nu de AWD in het teken van de jacht...Die volgens mij (nog) niet noodzakelijk is..zoals gesuggereed... 
Al met al heb ik me (en anderen) ..Weer geweldig vermaakt in het mooiste natuurgebied van Nederland.

----
Vandaag Woensdag 29 December ga ik nog even in de middag naar de AWD. Het is donker weer...De auto's rijden met de lichten aan. Geen best weer om te fotograferen..Maar ja..
Ik wil vandaag naar de Vogelkijkhut..
Ze hebben me al lang horen aankomen...Dat is niet zo gek...
Het mag dan al wat dooien...Maar de sneeuw/ijs maakt zoveel herrie...
Het lijkt wel of er een peleton olifanten aan komt zetten..
Dus vandaag kan ik een wilde Vos of een Ree wel op mijn buik schrijven..
Ja...De Reiger...(je zou hem zo thermosokken willen geven)...
Die is ook niet zo bang uitgevallen..
Ik zie trouwens veel minder herten dan normaal in dit gebied...
Zouden ze al....? ....Nee!...Dat geloof ik niet.
Ook de Waterspreeuw....is zo tam als wat..
En kijkt er niet van op als er een paar fotografen op een metertje of twee....
Staan te fotograferen.
Hij is wel publiekstrekker nr. 1 van 2010
Ik heb dit als eens eerder op een foto gezien...(AWD).
Het is donker weer...Het lijkt net of iemand hier het licht heeft uitgedaan..
Het is maar goed dat er nog wat sneeuw ligt...
Dat geeft nog enegszinds wat licht.
Veel wild zie ik vandaag niet..
En de vlinder route..Geeft ook niet wat het beloofd..
Nee..Het gaat hem vandaag niet worden..
Ik ga naar huis...En thuis zie ik van achter de p.c....WILD..
Een Wilde Muis!

27 opmerkingen:

  1. Hoi Henk
    Inderdaad je ziet weinig herten de laatste tijd.
    Je hebt weer leuke foto’s gemak ook al was het donker weer.
    Grappig dat je die muis op de foto kreeg.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk
    Ze staan er allemaal weer mooi op, maar je zag die muis toch wel in het AWD, en niet rond je PC.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is altijd de moeite waard je wandelingen te volgen Henk. Ook als ze kort zijn.
    Hopelijk laat je ons volgend jaar weer heel vaak meegenieten.
    Prettige jaarwisseling en de beste wensen voor 2011.
    groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt me toch maar weer jaloers met deze opnames. Het dwingt me bijna om snel weer die kant op te gaan. :)

    Maak niet uit met wat voor soort weersomstandigheden je gaat, je komt altijd wel met wat moois thuis.

    Ik heb weer van je blog genoten, en die foto van de zon, die had je eerder gezien? Ik denk bij mijn blog... [url=http://rvdaalen.blogspot.com/2010_11_01_archive.html]zie hier[/url]

    IK wil je bedanken voor al de mooie blogs die je gemaakt hebt, mede dankzij jouw heb ik ook het prachtige natuurgebied de AWD ontdekt, waar ik graag terug kom.

    Hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig en natuurlijk fotorijk 2011!!


    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie terugblik, we hebben idd de AWD zo enthousiast gepromoot dat het steeds meer bezoekers uitnodigt, spreeuw en vossen hebben daarbij nog eens flink geholpen :)
    Het blijft een uniek gebied!
    Je plaatje van het hertje dat net rustig staat te poepen is grandioos!
    Het muisje is een erg leuke verrassing.
    Hele fijne jaarwisseling en een TOPjaar in de AWD!
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat er weinig te zien was ... heb je toch weer even lekker gewandeld! Fijne jaarwisseling!!

    Groetjes vanaf het werk,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Henk
    leuke foto`s weer een fijne terugblik super.
    een fijne jaarwisseling en een flitsend 2011.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dag Henk

    Ik wil je bedanken voor alle mooie foto reportages vanuit de AWD die je dit jaar hebt geplaatst.

    Ook het komende jaar zal ik jou site met plezier blijven volgen.

    Ik wens je het allerbeste en mooie foto momenten voor 2011.

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  9. always a pleasure to look at your shots....fijne feestdagen:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de wilde muis is echt schaatig:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Cees
    Alleen de muis van microsoft bij mijn p.c :)

    De muis liep in mijn tuin...Door het voeren van vogels..neemt ook het ongedierte (nu vind ik een muis geen probleem ;)...toe.
    En soms..Heel soms laat de muis zich even zien.
    Maar hij moet uitkijken..want er loert constant gevaar. De katten van de buren...
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk verslag van 2010 Henk
    en je foto`s ook leuk.
    Ik presteer het om een koeiendrol te plaatsen maar jij laat zien hoe de hertenkeutels tevoorschijn komen.
    Ik vind dat niet erg, moet kunnen!
    Ik heb de afgelopen tijd erg genoten van je verhalen en foto`s en hoop weer op mooie geniet momenten in 2011.
    Fijne jaarwisseling,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lachen die muis Henk :-)

    Ja, het was zeker een mooi jaar waarin we een hoop mensen hebben ontmoet met dezelfde hobby en passie voor de natuur! We hebben hun blogs en foto's met plezier bekeken en van elkaar kunnen leren op allerlei gebieden. Jij ook bedankt voor het op de hoogte houden van iedereen voor wat betreft de ontwikkelingen in de AWD.

    Wij wensen jou en je familie een veilige en gezellige jaarwisseling toe.!!!!

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Henk,

    Mooie impressie weer. Zo blijven we met z'n allen in onze AWD. Leuk toch?
    Ik wens jullie beiden een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2011.
    Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk

    Wat heb je ook een onwijs druk en mooi logjaar achter de rug met geweldig mooie momenten en lekker fotowerk. Ook deze wandelserie is weer een compleet stripverhaal en ik kijk weer uit naar je komende avonturen en wens jou en iedereen in je omgeving een geweldig nieuw te komen jaar toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi werk weer van jou het afgelopen jaar, Henk!
    Dat het wat drukker wordt in de AWD; misschien niet altijd even prettig voor de beleving, maar gelukkig hebben de dieren altijd nog de verboden gebieden tot hun beschikking voor hun rust.

    Fijne jaarwisseling en een fraai 2011!

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie laatste wandeling, de laatste week van dit jaar is nu niet bepaald een fotoweek. Hier ziet alles potdicht nu.
    Ik wens jou en je familie een gelukkig en gezond 2011, met veel mooie fotomomenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. de laatste mooie foto's voor 2010 uit het AWD, met weer prachtige beelden om te zien, ondanks dat het donker is voor je gevoel. Het muisje is een nieuweling uit het AWD, die zien we niet zo vaak op de blogjes.
    Een fijne jaarwisseling en voor 2011 al het goeds wat je wensen kan.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi, Henk
    Leuk dat je je ook bij mij aangemeld hebt als volger, dank hier voor.
    Ik vind jouw blogsite ook zo ontzettend mooi, met al die prachtige dieren.
    Ze staan er allemaal prachtig op, ook de muis, bij ons zie ik ze ook regelmatig tussen de spleetjes van het schuurtje doorpiepen.
    Ik blijf je in iedergeval volgen, en wens je ook een heel fijne jaarwisseling toe, met weer veel foto's in het nieuwe jaar.
    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha die Henk, je had niet naar de AWD gehoeven om wild te zien, het zit gewoon in je tuin. Gaaf hoor dat muisje. Ik vond de laatste keer ook al dat ik zo weinig herten zag, maar ik hoorde dat ze in grote groepen aan de kant van Zandvoort zitten.
    Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar, dat we nog veel in de AWD mogen lopen.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 2010is voorons het jaar dat we het AWD ontdekten en daarnaast de sites van mensen die er rond struinen.
    De jaarkaart is alweer gekocht en eigenlijk zijn we van plan om de flappen en de bollen er op nieuwjaarsdag af te lopen....
    Fijne jaarwisseling Henk en de allerbeste wensen voor jou en je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig en Gezond Nieuw Jaar Henk
    en heel veel mooie AWD foto's om van te genieten

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Henk alle beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Ja je ziet minder herten dat valt mij ook op. Ook denk ik dat het te maken heeft met de drukte van de laatste tijd.Je foto's zijn toch nog geod gelukt met het weinig licht dat er was.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een mooie serie. De muis is een leuke verrassing.
    Ook bedankt voor de tip voor de vossenwebcam!
    De beste wensen voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Henk de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    We hebben met z`n allen een heel fijn blog jaar gehad en ik hoop dat we daar het komende jaar mee doorgaan.
    Wij gaan proberen om er de 23 ste bij te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's Henk.
    Mooi om al die verschillende beestjes / vogels telkens weer te zien.
    De beste wensen voor 2011 en dat je veel mooie platen mag schieten.
    Kom ik wel kijken ;-))
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dank je wel voor alle lieve wensen een gelukkig nieuwjaar

    en veel blogplezier ♥
    inspiratie ,hoop, geloof,geluk liefde ♥
    en gezondheid in 2011 gewenst,
    dank je wel ♥
    voor je bezoekjes aan mijn weblog, ♥
    en voor alle leuke ♥
    lieve berichtjes die je daar achterliet, ♥


    "vrienden zijn als sterren, ☆
    je ziet ze niet altijd.
    maar ze zijn er wel "
    tot morgen

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen