woensdag 15 december 2010

AWD Boswachter Cock Bakker bij Wandeling 23 Januari

- Boswachter Cock Bakker te gast bij de Winterwandeling voor Webmasters,Site's,Bloggers,Liefhebbers en Punters. Geweldig...Om hem te gast te hebben bij deze wandeling...Iemand met zoveel passie en kennis van de natuur en in het bijzonder van de Amsterdamse Waterleiding Duinen..(AWD)
Ja .....dat is een enorme meerwaarde voor de wandeling.

Wie gaan er (tot nu toe) mee: http://awd-bossie.blogspot.com/2010/12/wandeling-23-januari-2011.html
In het Blaadje Struinen ( nr 64 - 2010) staat:
Cock Bakker (62)...Inmiddels 63 is boswachter in de AWD.
Hij is geboren in de Zilk en woont in Vogelenzang.
Als klein jongetje was hij al niet uit het duin weg te slaan. Met zijn vriendjes werd Cock regelmatig opgejaagd door de toenmalige jachtopziener. Hij werkte enige tijd in de bollen....maar dat vond hij maar niets. Het duin lonkte.
Via tijdelijke baantjes...scholing en cursussen kon hij op zijn 31 ste eindelijk zijn  droomvak uitoefenen.
-
Struinen is een uitgave van Waternet..en word op verzoek gratis toegezonden.
U kunt zich aanmelden voor dit gratis blaadje via struinen@waternet.nl
-
Tijdens de wandeling heeft U ruim de gelegeheid om vragen te stellen aan Cock Bakker.
En dat kan natuurlijk van alles wezen..
b.v. Over de Wintergasten..
Over de Flora...o.a. Amerikaanse Vogelkers.
Over Fietsen...Over Bronst..
Maar ook over Het afschieten Herten..Vossen..
Konijnenpopulatie of over het infiltratiegebied..
Onderhoud AWD...Grazers...afzettingen...noem maar op.
----

Dinsdag ging ik even..zoals elk jaar een jaarkaart halen (2011 voor 6 personen) bij de Oase.
18,50 per jaar...Hoeveel is dat voor mij per wandeling ?  :)
Nee...Daar hoeft U het niet voor te laten.
Ze zijn nog bezig met baggeren..
En gelukkig zit alles mee..
(Bij Ingang/Uitgang Oase)
Helaas had/heb ik weinig tijd...Het is zo vlak voor kerst heel druk op mijn werk..
Dus neemt U mij niet kwalijk als ik niet snel op mail reageer..
Ik hoop snel weer bij te wezen.
-
Wel zag ik nog de Buizerd..Waar had ik die meer gezien ?:) ...(René,Loes,Ghita en Jolanda)
De Witte Buizerd..
Hertjes in de zon..(volgens mij zag ik hier een bekende van de AWD :)
Ja..Ja..De foto is puur slecht..Maar ja..Ook nog even een bruine Buizerd..
Ingang Oase.
Vroeg donker
-
Persoonlijk kijk ik al uit naar deze Winterwandeling..
Wilt U zich nog aanmelden? ...U bent van harte Welkom.
Zie Meer over de Wandeling:

20 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,

    Leuk dat Cock meegaat :-) Altijd leuk om iemand met veel kennis van de natuur bij ons te hebben. Prima idee!!!

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die laatste foto van de gekleurde lucht.
    Leuk dat de boswachter mee gaat!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoveel enthousiastelingen voor het AWD en dan ook nog de boswachter er bij, ik ga graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je goed geregeld Henk, leuk dat Cock Bakker meegaat.
    Je had weinig tijd maar je bent toch even lekker in de duinen geweest.
    Ik vind het erg leuk dat je zo entousiast bent,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet echt een topdag gaan worden! Erg leuk om de boswachter erbij te hebben, ik verheug me er echt op!
    Succes met alle drukte
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi henk,
    wat geweldig als je met zo'n man op stap gaat kan je dag al niet meer stuk hé,
    fantastisch,
    slaap lekker henk,
    ik zie net dat je op mijn log bent....
    ik zal je effe onderstoppen ..
    dat mag wel hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie dat het een andere boswachter is dan degene die wij tegen kwamen whahaha
    Een mazzel Henk als deze boswachter meegaat zullen we vast niet teruggestuurd worden als het nog een ietsiepietsie aan de donkere kant is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk Henk om altijd weer je enthousiaste belevenissen uit de natuur te lezen!!

    En wat fijn moet het wezen als je van je grote hobby ook je beroep kan maken, die boswachter Cock Bakker krijgt vast een héle grote groep natuurliefhebbers en fotografen die aan zijn lippen hangen op de 23ste januari.

    Ik wens jou alvast een geweldige dag!!!

    Met vriendelijke groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Henk,

    Wat heb je toch weer leuke informatie ter ondersteuning van de foto's; of is het andersom?
    Heb in ieder geval weer genoten. Hoop dat het in het weekend enig moment droog (genoeg) is om weer door de AWD te sruinen.

    Beste groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk
    Dat heb je weer mooi geregeld voor de 23 die boswachter. Top
    Het zal best een gezellige wandeling worden met al die blogers.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi
    ja aan de foto's te zien waren we op hetzelfde moment bij die hertjes in de zon....ik had een zwart petje op en een zwarte jas.
    grappig...
    Leuk dat de boswachter mee gaat wandelen...
    Ik wil ook wel mee, ik zal wel iets eerder afhaken denk ik want ik kan niet te ver wandelen om gezondheidsredenen maar dat geeft niet hoop ik...
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel plezier met de wandeling, maar dat gaat wel lukken denk ik.
    Sorry voor mn late reacties maar ik ben paar dagen niet lekker geweest en ondertussen heb ik een surpriseparty voor mn 40e verjaardag achter de rug hahahaha, maar ik geloof dat ik weer helemaal bij ben op mn eigen blog. Nu alle andere blogs nog.
    Fijne dag,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zeg, dat de boswachter meegaat. Maaar ehhh, dan moeten we niet te vroeg afspreken en braaf wachten tot de zon op is. :_)

    Je bent toch nog even naar de AWD geweest deze week (leuk de witte buizerd gezien). Voor mij is het de komende weken zo druk, dat het niet gaat lukken (jammer, want dit weekend komt er sneeuw)

    Als jij dit weekend wel kan gaan, geniet ervan, dan ga ik van jouw foto's genieten.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat wordt een mooie wandeling, met de boswachter op pad.
    Mooi die buizerds, ik wist tot voor kort niet eens dat er soorten buizerds waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat gaat zeker een leuke dag worden. Al ben je maar even heel kort geweest, toch weer bijzondere beelden..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Henk ik ben Mus aan het opwarmen .....dus wie weet gaat ze ook mee....k heb mn logeerbed weer in de strijd gegooid whahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Henk,
    Wat goed dat je de boswachter hebt geregeld bij de wandeling. Ik had me nog niet opgegeven, maar ik ben graag van de partij. Wil je me aan de deelnemers toevoegen? M'n jaarkaart heb ik al aangeschaft. Spotgoedkoop 5,50!
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik zou heel graag mee willen Henk maar ik vrees dat het voor mij een beetje te veel is allemaal.
    een grote groep?
    flinke afstanden?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Henk,

    Wij wandelen voorlopig nog niet, helaas gaat dit niet vanwege mijn voet. Maar wie weet komt het toch nog goed, en kunnen we over een aantal weken weer eens proberen wat te gaan wandelen. Maar we hebben het geluk hier voor het raam, er zitten twee buizerds hier in de bomen, en de grote bonte specht, en noem maar op, dus volop om te fotograveren.
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt, het blad Struinen hebben we vandaag ook weer ontvangen.
    Is er bij jullie veel sneeuw gevallen? Hier ligt wel een aardig witte deken, maar lang niet zoveel als op andere plaatsen.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen