zondag 19 december 2010

Het Gras is Altijd Groener bij de Buren (maar vandaag niet :)

Winter Wandeling 23 Januari meer zie: http://awd-bossie.blogspot.com/search/label/winterwandeling
Ik ben nog redelijk op tijd klaar met mijn werk..En omdat de voetbal eruit ligt...Heb ik mooi even de tijd om het AWD te bezoeken. Ik heb het deze week druk gehad...Dus ik was blij dat ik nu even kon..met die sneeuw.
Ik neem ingang "De Zilk"...Het is de eerste Ingang die ik tegen kom als ik naar de AWD gaat. En omdat het een beetje glad is op de weg,,..Kost het me denk ik nog eens dik tien minuten om naar Panneland te rijden. En laat ik dat geduld nou vandaag niet hebben.
Oosterkanaal (Schrama)
Wat een sneeuw..
Het gras is vandaag niet groener bij de buren...Nee..Alles is wit!
Dus vandaag geen reden om te klagen :)
En het is niet moeilijk om je geheugenkaartje vol te schieten op zo'n dag..
Alles is anders...Alles is mooi.
En alles wat nog een beetje een kleurtje heeft valt op...
Zoals een Pimpelmeesje in de Duindoorn..
....Vandaag is Rood...Moet deze man gedacht hebben...Maar?
Hij is niet de enigste..
Want ook het ...Roodborstje...
Valt op met zijn sjaal.
Koperwiek  ( Bedankt Gerrit...zie reactie)
In de winterperiode zijn er altijd wel Koperwieken te zien in de AWD.
De Zeereep...Een uitgestrekt gebied..
Maar vandaag loop ik daar niet lang...want ik zak met mijn schoenen ver in de sneeuw..
Koud heb ik het niet...En mijn nieuwe skibroek bevalt me best...
Wel heb ik extra sokken mee genomen.

Wilde zwanen in de lucht..
Er breekt nu een slechte tijd aan voor de beesten..
Prachtig wit hier in het achtergebied..Ik kom ook geen mens hier tegen.
Wel de Brilduiker (Vrouwtje)
En Brilduiker Mannetje.
Zaagbekeend (vrouwtje)
En een Krakeend.
Uitzicht over het verboden gebied..
Ik zie nergens sporen van vossen...Dat was verleden jaar wel anders..
Toen zag ik overal sporen in het achtergebied..
Een Damhert...
Ook die kom ik vandaag niet veel tegen..
Ik bel Loes..zij heeft ingang Zandvoort genomen..En is Ghita tegen gekomen.. die van de ingang Oase kwam
Ook Ghita had weinig herten gezien op het Vinkenveld..
Een Roerdomp schiet opeens weg..Ik moet snel mijn camera pakken..
Dit lijkt eenvoudig..Maar zo'n Roerdomp is nog best snel..
Helaas krijg ik hem er niet geweldig op...
Het is een prachtvogel....
De bomen alleen al in de AWD zijn de moeite waard om eens in de sneeuw te gaan bekijken..
Prachtig toch?..
Ik loop nu veel van de paden..En dat merk ik wel aan mijn conditie..
Het loopt best zwaar...Ik denk dat de sneeuwlaag al snel tussen de 20 en de 30 cm is.
En mijn extra sokken komen goed van pas.
(Anja ging vandaag snowboots halen)
Wilde Zwanen...Ze komen best veel voor in de winterperiode..
In het gebied AWD....
Normaal gesproken zien we in Nederland meer Kleine Zwanen..Dan Wilde..
Maar in de AWD...Zijn er meer Wilde!
Sleetje rijden...
vanaf de...
de "Ome Janneberg".
Ach...Geel springt er ook uit...
Ik zou nog even naar de schuilhut gaan..Maar die heb ik nooit bereikt..
En het is maar goed ook dat ik terug gelopen ben..Want het word al donkerder...
Wel mooi...Aan één kant de ondergaande zon..
En de andere kant de maan...
Ik loop nu via het Oosterkanaal naar de uitgang..
En zo dicht bij de uitgang..zie ik veel mensen..
Er gaan nog veel mensen even een wandeling maken...bij ondergaande zon.
De sneeuw geeft nog veel licht..
Dus echt donker is het nog niet.
-
Even de site van Chris (Christiaan Bastiaansen) onder de aandacht brengen...

16 opmerkingen:

  1. Prachtig, hoewel ik absoluut geen sneeuwliefhebber ben, is het wel mooi. Hier ligt ook een dik pak, en het sneeuwt nu weer.
    Overigens is je kramsvogel, een koperwiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,
    Dat dacht ik al, dat je niet bij de schuilhut was aangekomen, want daar kwam ik Ria tegen em die had je niet gezien.
    Wat een prachtdag hè met dat pak sneeuw! Vooral toen de zon doorkwam, pfff ik wilde helemaal niet weg, Ria ook niet, dus het werd half zes voor we in de auto zaten, maar net wat je zegt, met maan en sneeuw bleef het lekker licht.
    Gaaf dat je de roerdomp gezien hebt!
    En natuurlijk al de vogeltjes en watervogels, ja, daar ga ik mijn blog ook mee vullen, ik heb zelfs nog een bijzondere eend gezien.....
    Voor vandaag: weer een fijne AWD-dag!
    Misschien zien we elkaar nog
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk
    Het is een mooie winter serie geworden de AWD ziet er schitterend uit met een witte deken van sneeuw te gek dat je de roerdomp zag en weer veel wintergasten helemaal top.
    Ik schrijf nog even een reactie en dan ga ik op weg naar werfershoof jammer dat ik vandaag niet met je mee kon.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een prachtige winter serie Henk. we wandelen gewoon met je mee super dat is weer genieten
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je was wel de eerste op deze mooie plekjes, geen voetsporen te zien. Prachtig landschap is het toch wanneer alles zo wit is. De wilde zwanen zijn ook prachtig om te zien, wat zitten er veel in het AWD. Jammer dat de herten zich niet zo veel hebben laten zien...Heb weer genoten van je blog. Zal wel een koude wandeling zijn geweest..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goeiemorgen henk.
    wat een feest ..
    wat een feest dat voetbal niet door is gegaan hé,
    anders had je dit allemaal niet gezien
    "super "in een woord, en die roerdomp,
    WAUW man, wat is dat gaaf hé,
    ik ben helemaal weg van je plaatjes henk,
    dat heb je wel door hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Henk!
    Wat heerlijk dat je in de sneeuw hebt kunnen wandelen in de AWD ... het ziet er prachtig uit zo! Wat een genot om naar te kijken!

    Ik zit helaas in een lange reeks werken, ook dit weekend, dus geen AWD in de sneeuw voor mij, maar dan is het extra leuk om bij jouw te kijken...

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Henk

    Weer een genot om deze serie foto's eens rustig te bekijken, er zitten weer uitstekende opnames bij, de wilde zwanenfoto vind ik echt heel fraai.
    Wat is het toch genieten he met al die sneeuw.

    Ik wens je een fijne fotogenieke zondag toe.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker hoor zo'n poolexpeditie in eigen land. Toch nog heel veel dieren en vogels te zien in de AWD, bedankt voor het meegenieten! Als we de auto uitgegraven krijgen, gaan wij zo ook nog even ...

    Groetjes,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hà Henk, ik zit hier wel met een klein beetje jaloezie te kijken naar je mooie sneeuw foto`s maar waarschijnlijk ga ik morgen kijken naar de mooie besneeuwde bomen.
    Wat leuk die kleur accenten, het is weer heerlijk om te kijken naar je foto`s,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Henk,

    Jij kon het dus ook niet laten. Ook ik had een megadrukke week, maar de kans om de AWD met zoveel sneeuw mee te maken, laten wij niet schieten. Prachtige foto's!
    De vogels heb je echt allemaal heel mooi, de pimpelmees zit zo mooi in de duindoornstruik, maar de koperwiek vind ik ook top.
    en je hebt een roerdomp gezien.
    De wilde zwanen zijn altijd mooi, net zoals de andere wintergasten (mooie foto van de brilduiker).
    Jij had nog even zon, later in de middag, en dat levert een super foto op van het mannetjes hert in de sneeuw. Ik zag weinig herten op het Vinkenveld, ze gaan het bos in denk ik, op zoek naar voedsel.

    dit was weer genieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk
    Ik ben stil. Wat een schitterende foto's heb je weer gemaakt.
    De landschappen zijn nu zo mooi dat je gewoon niet weet wat je op de foto moet zetten
    Lieve groet Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi ongerept sneeuwlandschap Henk,
    Je foto's en verslag zijn weer top en het was leuk om even met je mee te wandelen. Zelf vond ik het iets te link om zo'n eind te gaan rijden.

    Die Roerdomp heb je ook goed gezien en de watervogels zijn ook erg mooi.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie wandeling door de sneeuw Henk.
    De roerdomp heb je goed opgemerkt.

    Gr. Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Henk
    wat een prachtige serie aan foto's heb je gemaakt.
    Geniet altijd weer van je foto's.
    Ben wel jaloers hoeveel vogels en dieren daar in het AWD zitten.
    Kom er zeker ook nog wel een keer een dag naar toe.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen