zondag 5 december 2010

Zwanendans Amsterdamse Waterleidingduinen (AWD)

I don't want your sympathy ..Sometimes i don't know who to be
                    -
Hey, what you're looking' for?
No one has the answer, they just want more
Hey who's gonna make it back?
THIS COULD BE THE FIRST DAY OF YOUR LIFE......
-Zie:


-------------------------
- Kerstkaarten....Ja die zijn er de afgelopen dagen veel gemaakt in de natuur...Gelukkig hebben wij ze al in huis ....Want de sneeuw was grotendeels verandert in water...of drap..
Wel konden we mooie Trouwkaarten maken vandaag...van de Zwanen.
Maar ja...Wat heb ik aan trouwkaarten ?... :) Herman en ik nemen Ingang Oase..En al snel moet de plu omhoog..kortom..vies donker weer.
-
- Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen' en ‘Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken' zijn maar twee van de vele spreekwoorden met een vos in de hoofdrol die in de Nederlandse taal zijn doorgedrongen. Dat de vos zoveel wantrouwen oproept, is niet echt verwonderlijk want al zo'n 750 jaar maakt het verhaal ‘Van den vos Reynaerde' deel uit van ons cultureel erfgoed.
- De sluwe vos (nog een spreekwoord!) leeft al eeuwenlang verder in romans, films en theaterstukken. Hij werd nog opgevoerd in het ‘Suske en Wiske'-album ‘De rebelse Reinaert' ..En heeft de Nederlandse dichter en kinderboekenschrijver Karel Eykman een nieuwe vertaling van het epische meesterwerk uit de Middeleeuwse Nederlandse literatuur geschreven.



De Vos Vogelvrij:
-
We doen met een paar bekende een bakkie in de schuilhut...
Één van de heren zegt:
"Er zijn hier de laatste tijd veel Kerstkaart foto's gemaakt"
(vandaar mijn tekst!)
De Damherten in gevaar:
De Knobbelzwaan
  Zwanendans.....

De Zwaan kwam terug..Hij had net een rivaal weggejaagd..
En vandaar deze begroeting...
Soms krijgt de zon even de kans...
Maar over het algemeen..
Was dit een trieste morgen...
Geen vorst meer.
Maar de wintergasten...zoals deze Wilde Zwanen..
Die blijven nog wel even.
Bunker 116...Onder de sneeuw.
Damhert in de sneeuw...Ja ja..soms ligt er nog wel wat sneeuw..
Het bijvoeren gaat ook op zondag gewoon door..
Op de foto lijkt het nog sneeuw...Maar het is gewoon een zachte drap aan het worden..
En hier en daar is dat spekglad...We moesten ook voorzichtig lopen..
Maar er zijn joggers..die nemen het risico...
Herten in de weilanden rond het AWD...Zolang er geen hekwerk staat..
Gek hé?

---------------------------
EXtra..
-
* Van Miranda (http://www.mirandabos.com/) :
-
* Over de Groepswandeling Webmasters/Liefhebbers/Punters en Bloggers...
Dit gaat Zondag..23 Januari gebeuren..binnenkort de lijst met site's (die meegaan)  op de Site!
-
Ben ik wat of iemand vergeten?...Laat het even weten..

21 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Wat jammer dat een mooie sneeuwwandeling er niet meer in zat, maar het is pas begin december, dus wie weet wat er nog komt.
    Die Zwanendans vind ik echt schitterend!!! Van mij had je alle foto's daarvan in het grote formaat mogen plaatsen, echt geweldig!!
    Ook weer wilde zwanen, mooi, ook die in de vlucht, super!
    Ondanks de nattigheid toch weer een mooie wandeling, ik heb weer mee genoten.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Henk
    ja die zwanen zijn super het is weer een mooie serie geworden
    alleen jammer dat jullie niet zo goed weer hadden een volgend keer beter ik heb hier weer van genoten.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    De zwanen zijn inderdaad prachtig ... en dat kan ook best voor een kerstkaart hoor :-) maar een trouwkaart inderdaad ook ... haha

    Leuk dat je ook weer een vos hebt gezien en al dat andere moois. Jammer van de drab, maar zoals Loes al zegt ... de winter is nog maar pas begonnen, dus ik hoop op meer! :-)

    Ik heb de 23e januari ook in mijn agenda gezet, ik heb nog geen rooster, maar probeer mee te gaan, maar weet het dus nog niet zeker. Tegen de tijd dat ik mijn rooster heb laat ik het je wel weten. Wordt het dan AWD of OVP? Het laatste lijkt mij persoonlijk het leukst, omdat ik daar nog maar één keer ben geweest ...

    Fijne avond verder en een goede week!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt de AWD...De OVP moeten we dan maar bespreken.Lijkt me ook leuk. Ook dat was in het verleden een succes...
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook wij hebben het in de agenda gezet Henk
    Wie weet ligt er weer een mooi laagje sneeuw dan.
    Ik vind je foto van de hertjes met zonlicht zoooooo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. machtig om te zien henk, het is bij jou toch elke keer maar weer volle bak als je daarheen gaat
    super om te zien,

    die zwanen zijn zó lief ( om te zien) echt dichtbij waag ik me niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    Ik heb weer zitten genieten van je foto`s, prachtig die zwanendans foto`s.
    Zo zie je maar, met een beetje geluk zie je de mooiste dingen in de AWD.
    De lieve hertenkoppie`s ook gaaf en de rest ook,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend die zwanen, het was hier ook slobberen vandaag. Vanmiddag heeft hier de zon best uitbundig geschenen, maar de sneeuw is hier nog lang niet weg.
    Er lag hier vanmorgen 15-20cm.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk,

    Ik moest nog aan je denken toen ik zondagochtend de sneeuwdrap zag.
    Maar je hebt toch weer geweldige foto's gemaakt. De zwanendans is super, en jij hebt toch de vos in een "sneeuw"landschap.
    De hertjes in het zonnetje met de blauwe lucht, heel mooi.

    De wilde zwanen mogen nog lang blijven van mij, ze zijn zo mooi.

    Heerlijke log weer, enne...23 januari staat voor mij vast.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,

    Jammer dat het zo vochtig was tijdens het wandelen. Maar, je hebt wel weer mooie platen geschoten ondanks het slechte licht. Ik zag de zwanen ook bij Herman en die foto's zijn top!
    Als alles goed gaat zijn we er in januari ook bij. Als er sneeuw ligt dan liever in de AWD.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk
    Ondanks de natte kousen was het een lekkere wandeling we hebben toch nog de wilde zwanen op de foto kunne krijgen en de vos is ook altijd wel leuk.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig, die vos en de dansende zwanen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Môge Henk,

    Mooie impressie hoor, maar we moeten niet te veel reclame maken voor de AWD, anders wordt het te druk. Waternet zou wel weer eens een open dag mogen organiseren. Die van een paar jaar geleden in juni was geen succes.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heb je dit prentenboekje nog...?? zoiets had ik vroeger op de kleuter school, wie je bent vergeten is "roodkapje met de wolf"..
    Vos met de hoektandjes is wel heel apart. En de zwanendans, prachtig om te zien, dacht dat dit alleen in het voorjaar gebeurde..dit is echt een trouwfoto geworden..
    Heb genoten van je wandeling..op naar de volgende sneeuw periode..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook dit is weer het echte genieten van dieren in het wild. Ik heb ook hier weer van genoten en bedank je voor de blik over je schouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook hier trad zondag plots algemene dooi in, vreemd... op een paar uur was alle wit plots verdwenen... alles drassig en grijs !
    Groetje,
    AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Henk wat heb je weer schitterende wandeling gehad. Die zwanen een Beaty, maar ook de andere foto's zijn heel mooi.
    Ik kan helaas niets plaatsen ook al heb ik verschillende berichten weg gehaald en helaas ik heb geen visa kaart.
    Kijk nog naar een oplossing.
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtig serie foto's weer Henk, heb weer lekker zitten genieten lekker warm bij de kachel :-)

    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Even offdinges.
    De biest werd door het kleine kalfje opgeslobberd.....ooit heb ik de boer gevraagd wat ze ermee deden...hij keek me aan of ie water zag branden toen ik hem vertelde dat de biest heel gezond is....
    Dus de biest daar word gegeven door de moederkoe aan et kalf

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi henk
    Ik wil me ook aanmelden voor 23 januari. Ik hoef dat weekend niet te werken.
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. een eerste uil henk....

    ik was er hélemaal ondersteboven van :-)

    BeantwoordenVerwijderen