zondag 19 december 2010

Zware Wandeling Door Dikke Laag Sneeuw

(Ingezonden Gastfoto's via Mail is...Bijgewerkt)
Zie http://awd-bossie.blogspot.com/2009/10/fotos-van-gasten.html
Omdat Nederland en in het bijzonder de AWD gehuld gaat in een dik pak sneeuw..Ben ik veel op pad..Daarbij is het op mijn werk erg druk.
Dus veel tijd om bij andere te kijken/reageren heb ik dus even niet.
Ik hoop de schade weer snel te herstellen.
Ik wens bij deze een ieder een fijn...en vooral gezond 2011.

Wandeling 23 januari zie:
http://awd-bossie.blogspot.com/search/label/winterwandeling
Er ligt een dikke pak sneeuw..En ik ga naar de AWD.
Ik stop bij een stoplicht die net op rood gaat..De weg loopt hier iets op..En als hij dan groen is slippen mijn banden door...en ze krijgen geen grip op de weg. Ik sta een tijdje te tobben...Er stapt iemand achter me uit en geeft me een duwtje. Gelukkig lukt het me zo om weg te komen.
Ingang "De Zilk..neem ik niet..Die had ik gisteren al genomen..
En Ingang "Panneland"..Dat durf ik niet aan...Het kleine weggetje gaat problemen geven met al die sneeuw..Ben ik bang voor.
Dus ik pak Ingang "Oase"..
Alleen...Want Herman kon vandaag niet..Helaas.
Hier heeft een auto gereden..En dat scheelt een slok op een borrel.
maar het loopt best zwaar...Komt dat door mijn laarzen/
Schoenen lopen lekkerder..Maar ja..met die sneeuw had ik geen keuze.
De Zaagbekvrouwtjes...zijn druk met hun kapsel bezig..
Hoe krijgen ze het voor elkaar?...En dat zonder gel.
Gelukkig hoor je ze al van verre aankomen..Dus genoeg tijd om je camera te pakken.
Om deze Wilde Zwanen...Te fotograferen..
Schiphol mag dan gesloten wezen...Maar er zijn dus nog genoeg vlieg aktiviteiten.
Ook de Waterspreeuw kom ik weer tegen..
Hij heeft veel aandacht gehad van de media en fotografen..
En nu staat hij ook in het blaadje Struinen van Waternet.
in de verte zie ik een Vos..Ik denk de rugtas vos..Want dit is dicht bij de schuilhut..
En als ik dan later twee mensen ziet...Die (zo lijkt het)..op zoek zijn naar deze vos.
Dus ik zeg: "hebben jullie de Vos ook gezien?".
En omdat de man nors alleen "Nee" zegt..houdt het voor mij op.
Ik wil even een bakkie doen in de Schuilhut..Maar ik kijk nog even voor het Ijsvogeltje..
En dan zie ik die twee mensen de Vos voeren...
Ja..Ze waren natuurlijk al bezig geweest...
Ik maak een paar foto's van grote afstand..
Ik ga me er niet meer mee bemoeien..Nee..Het heeft geen zin..
Mensen blijven ze toch voeren..En wie het niet doet..
Ach..Die maakt dankbaar gebruik van deze tamme vos..Om mooie plaatjes te schieten..
En daar hoor ik dus ook bij :)
Brilduiker Mannetje..
..en het vrouwtje..
Nico paauw belt..Voor een bakkie..
Maar hij staat op de Marelberg..En heeft Ingang "De Zilk" gepakt.
Helaas te ver..voor een bakkie..
Ik loop hier in het achtergebied.."Ruigvlak/Klein Zwarteveld"...
En ik hoop een wilde vos tegen te komen...
Hier wel Wilde Zwanen..
En een Spitser..Die er snel vandoor gaat..
De beesten in het achtergebied zijn lang niet zo tam als voor in het gebied.
Ze zijn hier niet veel mensen gewend..
Hier in het achtergebied is nog niemand geweest vandaag..Geen afdrukken in de sneeuw..
Ja van dieren. En gelukkig ook een spoor van een vos..
En daar bedoel ik niet zijn poep mee...
Ik volg het spoor...En hij loopt mooi over het pad...
De kans dat ik hem gaat zien is klein..Alhoewel hij wel opvalt in de sneeuw..
Weer vliegen er Wilde Zwanen over...Wat zijn ze vandaag onrustig.
En daar is hij...De Vos..
Dit zijn wel geen close ups..Maar ik vind dit veel leuker dan de Rugtas vos.
Alhoewel close ups ook heel gaaf zijn hoor..
Maar hier komt meer spanning bij kijken...
Zeker als een vos je niet in de gaten heeft...
Maar deze Vos zag mij eerder dan ik hem...
Tja..En dan kom je echt niet bij hem in de buurt...
Hij zoekt dan ook snel de dekking op..
En laat zich niet meer zien..
Een beetje kleur in een wit decor.
Loes http://belton-loes.blogspot.com/ belt..Ze is er bij Oase ingegaan..Maar ik ben op de terug weg..
Richting Oase..We spreken af dat we het kanaaltje volgen..Dan komen we elkaar vast tegen.
Als we elkaar tegen komen..Staan we even te praten..
We zien wat tegen de boom zitten....Wat is dat?
Het zit doodstil..
Even later hebben we door dat het om een specht gaat...
Is hij ziek?.. Even later vliegt hij weg..Hij zag er niet lekker uit..Maar ja..Als hij vliegt..Dan zal het wel goed ezen met hem. Ik ben bekaf van deze wandeling...Het is best heel zwaar lopen door de sneeuw. En dan nog met laarzen ook..Geef mij maar schoenen. Ik neem afscheid van Loes..Die gaat verder het gebied in. Ik ben benieuwd waar zij vandaag mee thuis komt. Gisteren had ze wel een heel bijzondere eend gezien.
"De Oranjekom"
Aalscholvers..
Bij het Bezoekerscentrum van de Amsterdamse Waterleiding Duinen (Oranjekom)....Er lag deze dag een behoorlijk pak sneeuw in de AWD...Maar ik vond het een zware wandeling...Vooral door de verse sneeuw..en mijn laarzen. Maar ja..Sneeuw in het AWD..Dat wil ik niet missen natuurlijk.

21 opmerkingen:

  1. Bijzonder mooi de AWD volledig in sneeuw gehuld.... er zitten weer prima opnames bij Henk.

    Groeten, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk!
    Ben je weer een beetje uitgerust? Ik moet je bekennen dat ik vanmiddag op de terugweg ook de Strandweg heb gekozen ipv het Zwarteveldkanaal, het werd koud met wind tegen, en dat dikke pak met sneeuw, nee, ik koos ook even voor het gemak ;)
    Wat ik gezien heb blijft nog even een verrassing, moet blog nog maken
    Je wilde vos is gaaf, idd veel leuker dan de rugzakvossen, en die wilde zwanen, je hoort ze inderdaad al van verre, geweldig vind ik ze!
    Sterkte nog bij je drukke werkdagen en alvast hele fijne feestdagen toegewenst!
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hà henk,
    ik geniet altijd zo van je verhalen en foto`s!
    Als er weer zoveel sneeuw ligt kun je wel gaan lang-laufen!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig dat je er met dit weer en deze gladheid toch op uit bent gegaan. Ontzettend leuk om je wandeling op deze manier te volgen. Je hebt weer veel moois gezien. Vooral de wilde zwanen vind ik prachtig.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Henk
    het was weer bizonder al die foto`s uit het awd ik kan best begrijpen dat je moe was maar het was zo tezien en te lezen de moeite waart ook de foto`s van de vos zijn erg mooi toppie.
    een fijne feestdagen voor jou en fam.
    en een gezond 2011 met veel foto plezier.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk,
    Ik ben net thuis van mijn werk en zie dat je weer in de AWD bent geweest vandaag ... top hoor! Je hebt aardig door een dikke sneeuwlaag moeten ploeteren volgens mij :-) maar het resultaat mag er zijn.
    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Genietennnn is het weer bij jou. Ik hoop ( als het weer mee zit en mijn mannetje mee wilt) morgen naar het AWD te gaan.
    En als ik zo lees bij jou is het verstandig om bij de Oase naar binnen te gaan.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Henk,

    Je bent toch ook zo gek als een deur, he?
    Wordt al moe als ik het lees!
    Wel weer een mooie sfeerimpressie, ik zie dat ik een hoop heb gemist.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi henk
    ja man wat een ploeteren is dat door de snueew,
    moet je nagaan wat dat voor de dieren zal zijn... brrrr

    die mensen dievos:-(((
    ik krijg daar toch zo de dju over in hé,
    komen ze ook als het -16 is....
    wat een "domme hufters" zó dat lucht op,
    sorry henk,
    ik geniet steeds weer van je log en je verhaal erbij maar sommige mensen...
    echt waar...
    laat ik maar niet zeggen wat ik daarmee wil doen.....
    het klinkt niet vriendelijk:-)

    maak er een heerlijke dag van henk,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,

    Mooi die zwanen en de vos natuurlijk.
    Wat het voeren betreft, het is alleen te hopen dat deze mensen nog eens een brein kweken en gaan nadenken.
    Mooie winter serie.
    Groet,
    Peter en Janny.

    Ben nou weer benieuwd wat Loes heeft gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk
    ‘mooie wandeling. je hebt weer veel gezien de vos, waterspreeuw, wintergasten het kan niet op. Er lag inderdaad veel sneeuw in de AWD. Je hebt er weer een mooie blog van gemaakt
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk,

    Wat is het toch genieten he, van de sneeuw in de AWD, maar zwaar lopen is het wel. Ook met wandelschoenen hoor. Ik zakte soms zo ver weg in de sneeuw, dan is het echt ploegen. Heb nu ook spierpijn in mijn kuiten (leuke manier van sporten).
    Je hebt weer een mooie impressie van de wandeling met prachtige wilde zwamen, en ja hoor ...een wilde vos, daar heb jij echt oog voor. Ondanks de afstand heb je hem mooi op de foto. En dan nog een specht. Je hebt weer een superdag gehad.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hola Henk. He llegado a través de otros amigos.
    Me gusta...Las imágenes son preciosas:)
    Feliz Navidad y un buen año 2011
    Saludos desde Béjar(Salamanca).Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Verdikke henk ik hoor net dat de jacht geopend imag worden op de herten, na de winter..........
    Er lopen er dus 1300 ...........ik kom later je log nog even bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo en nu heb ik genoten van je log !!!
    Ja lopen door de sneeuw is zwaaaar.
    Wij lopen toch gewoon op de wandelschoenen, lekker warm, water dicht en we hebben er een paar yaktax onder , dat zijn een soort sneeuwkettingen en geloof me je kan er redelijk goed mee lopen .
    Maar zwaar of niet Henk, wij zeiden het ook al tegen elkaar , het blijft genieten. Wij zijn nog niet in het awd geweest en lopen hier in de duinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dit is sporten op een aparte manier, wat zal het zwaar zijn geweest, maar echt wel nodig. ALs er net zo veel gevallen is als in Kortenhoef dan kwam het je laarzen in lopen. Wat heb je weer een mooie wandeling gemaakt. De wilde vos wist je goed te vinden, knap werkje..Heb weer genoten van je mooie beelden..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Henk. Afzien in AWD met de sneeuw zo te lezen. Je moet er wat voor overhebben :-) Maar jij komt altijd weer wat bijzonders tegen. Deze keer zelfs een wilde vos. Jou kennende zou je bijna een gat in de lucht springen. Maar dat doe je natuurlijk niet anders is ie weg. Ondanks de afstand toch top dat je hem op de plaat hebt!

    Groetjes,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lekker dik pak sneeuw, mooie foto's. Hier is het ook banjeren, bij het maken van de foto's van de schuren, waren mijn snowboots te kort. Daar lag op sommige stukken 40-50 cm.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. geweldig weer, kompleet met snuuew vogels en dieren, wat een schitterend log weer, heb er van zitten genieten

    fijne feestdagen, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Avontuurtje zo te zien weer. Dat die spreeuw daar maar blijft zitten zeg! Leuk ook nog even de specht te grazen en wat een sneeuw daar ook zeg! Prachtig die zaagbekken Henk zag ik hier ook nog in de ijssel drijven maar niet goed op de foto te zetten (laag water dus heel erg van bovenaf) Deze zien er wel op mooie hoogte genomen uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Er lag zeker een dik pak sneeuw zondag in het AWD.
    Zeker op de plekken waar weinig of nog niet gelopen was,was het soms zwaar.
    Je hebt weer een hoop gezien en er mooie plaatjes van gemaakt.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen