dinsdag 28 december 2010

Vossenburcht Volgen Via Web-Cam

- LELYSTAD - Staatsbosbeheer bouwt in de Oostvaardersplassen een vossenburcht, die is voorzien van camera's. Op deze manier kunnen geïnteresseerden komend jaar het wel en wee van de vossen volgen via de website van Staatsbosbeheer.

(Foto's uit Archief - Henk Bos)
Staatsbosbeheer legt de laatste hand aan de bouw van een vossenburcht in de Oostvaardersplassen. Bijzonder aan de burcht is de aanwezigheid van camera's.
- Mail van Jelle: Hallo Henk
-
We hebben een tijdje geleden contact gehad via de mail dat ging toen over wat voor vis de vos gevangen had. Ik dacht toen dat hij een snoekbaars gevangen had.
Ik volg je blog met veel plezier en ik ga zelf af en toe naar het AWD, maar ik ben meer te vinden in de duinen van Egmond. Ik kwam dit artikel tegen en dat leek mij wel wat voor jou blog.
Met vriendelijke groet.
Jelle Idema
-
Ook Miranda ( http://www.mirandabos.com/ ) attendeerde me via een berichtje...
Hoi Henk, Ik las net dit bericht op nu.nl ... lijkt me leuk en boeiend om te volgen!
Groetjes,Miranda
(Foto's uit archief - Henk Bos)
In het hol komen verder meerdere kamers en gangen. De beheerder van het natuurgebied tussen Almere en Lelystad legt het onderkomen ook aan voor wetenschappelijk onderzoek naar de vossen.
De beelden van de camera's zullen binnenkort te zien zijn op de website van Staatsbosbeheer.
-
(Foto's Uit Archief-Henk Bos)
Steeds meer natuurorganisaties bieden de mogelijkheid om dieren in het wild via de webcam thuis te volgen.
Vogelbescherming Nederland registreert op beleefdewinter.nl vanaf 2 januari een aantal maanden het leven van tuinvogels in de koude maanden. In het voorjaar ondernam de organisatie eenzelfde initiatief dat miljoenen kijkers trok.
http://www.vogelbescherming.nl/vogels_kijken/webcams/tuinvogelsXlive
Bedankt Jelle en Miranda
-
Wandeling 23 Jan...en wie gaan er mee : http://awd-bossie.blogspot.com/search/label/winterwandeling
-
Dit is er ook één om bij je favorieten te zetten..
http://www.beleefdelente.nl/
-

10 opmerkingen:

  1. Waarom struinen wij toch vele kilometers als alles gewoon thuis vanuit je luie stoel te zien is ;)

    Beleefdelente is me bekend, op deze vossenburcht kan ik me ook verheugen.

    Bedankt en groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Henk, dat dit tegenwoodig mogelijk is
    Heb dit ook wel eens gezien van een IJsvogel en van een torenvalk, camera's in de nesten en of broedgebieden in beleef de natuur site
    maar van vossen wist ik niet dat het er ook was

    Fijne dag, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola Henk.La última imágen del zorro es preciosa.
    ¡¡Feliz año 2011!!
    Saludos.Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat zal dat leuk kijken zijn zo vanuit je stoel, maar in het echie is het toch altijd leuker..
    Maar een blik zo nu en dan zal heel veel verrassingen geven.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. RE: Ik zie alleen niet goed wat het voor een vogels zijn..Ik denk meeuwen of zo?

    Het zijn allemaal ganzen Henk
    door het tegenlicht moeilijk te zien welke soort ook op de originele foto's in RAW heel moeilijk maar het zijn of canadese of brandganzen

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, een webcam voor de vossenburcht. Zo kan ik de vossen in de OVP toch nog volgen.

    Maar het zelf beleven gaat toch nog altijd boven alles.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn zo'n verzameling van webcamsites. Bedankt.
    Vriendelijke nieuwjaarsgroet uit Amsterdam-ZuidOost

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke tip,ga de vossen ook volgen.
    Beleef de lente kijk ik in het voorjaar regelmatig.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoo bezig bossie ...
    Ik vraag me af ...bij die webcam zou je daar ook al die fotografen zien.
    Kk ga zeker wel kijken want het lijkt me echt gaaf om te zien hoe de vos echt leeft.
    Ik denk als het vosje van de schuilhut in de gaten zou hebben dat er een camera in de buurt hangt...dat ze er de hele dag voor zit .... Te schooien.

    BeantwoordenVerwijderen