zondag 31 oktober 2010

Hof van Eden

Hof van Eden.................... De Hof van Eden (ook Tuin van Eden, uit het Hebreeuws: gan eden) of het (aardse) paradijs was volgens de Bijbel de perfecte en prachtige plaats waar de eerste mensen verkeerden....Stonden we toen dichter bij de natuur dan tegenwoordig? Waren we één met de natuur?..........In mijn voorstellingsvermogen...Zie ik deze beesten daar ook lopen..
GertJan , Bart en Ik gaan vandaag eerst naar de OVP (Oostvaardersplassen)
Mail e.d. worden zo spoedig mogelijk beantwoord...Helaas ontbreekt het mij even aan tijd..
En een mens moet nou eenmaal ook slapen :)
Dus ik vraag Uw geduld.
(Edelhert met half gewei)
We moeten er vroeg ons bed voor uit...Maar dat is het wel waard..
(Herten door het water)
Helaas is het vandaag een donkere miezerige dag..
En als ik later thuis de foto's bekijkt....
Zie ik dat ik er zeker 80 procent..zwaar mislukt zijn..van de foto's..
Maar ja...Er blijft nog genoeg over :)
Zoek eens een natuurgebied uit bij U in de buurt..En trek er eens heerlijk op uit..
Drinken mee... Eten mee..Camera mee...
En dan vooral de tijd nemen om eens rustig te struinen...Wedden dat u dan weer snel gaat!!!
(Krakeend)
We zitten ook veel in de kijkhutten...Al was het maar voor de regen..
Zelfs de vossen houden zich schuil...
Die hebben het ook niet zo op dit hondenweer..
Na een bezoek aan de OVP...Vertrekken we naar de Veluwe..
Onderweg komen we deze licht gekleurde Buizerd tegen...Is het wel een buizerd?..
Vragen we ons af.
Ook stop ik nog even voor deze Inktzwam....Wat is de Flevo toch mooi niet?
De Veluwe..
We zien hier weer veel vogels...Ik heb ze lang niet allemaal geplaats...Dat zijn er gewoon teveel.
Ook de Muis laat zich weer eventjes zien..
Hij durft niet goed uit de boom te komen...Wat een prachtige schuilplaats..
Maar als hij denkt dat de kust veilig is....
Durft hij zijn holletje te verlaten...op zoek naar voedsel..
Het is hier weer genieten geblazen...ondanks het smerige..donkere weer..
Alles komt voorbij...
Deze Glanskop...Maar ook de Pimpelmees..Koolmees..Vink...Kuifmees..Boomklever..Merel..e.d.
De Kuifmees is onze favoriet...
U begrijpt wel waarom ..neem ik aan!
En mischien wel de laatste Vliegenzwam..van dit jaar...
Het was weer genieten..en gezellig met GertJan en Bart..
Ja.....Er is gelukkig nog veel te zien....in de natuur..
Het Hof van Eden....
Was het niet de mens die de fout in ging?
Laten we met z'n allen zuinig zijn op onze natuur...Zodat onze kinderen ook mogen genieten van al dat moois.

17 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Ik ben net thuis van mijn werk en zit even te genieten van je mooie foto's. Wat een heerlijke dag moet jij hebben gehad ... de OVP en de Veluwe op een dag en weer veel gezien, gaaf hoor!

    Dat edelhert met half gewei is ook wel heel bijzonder.

    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hooi Henk
    Het zijn weer geweldige foto’s geworden. Volgens mij hadden jullie nog aardig weer. We moeten zeker zuinig zijn met onze natuur.
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prima serie Henk, leuke afwisseling en genieten geblazen van zulke mooie plaatjes.

    wederom goed gewerkt hoor.

    groeten Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh henk,
    elke keer als ik op je log kom is het alsof je naast me loopt te kleppen :-)
    zo gezellig samen naar de beesteje kijken: -)

    we moeten alleen niet zo hard praten dan gaan ze rennen:-)
    zie je wel :-)

    groetjes en slaap lekker hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,

    Erg mooi weer allemaal.
    Die muis is ook top :-)
    De Veluwe blijfteen mooie plek om te Bezoeken!
    Het weer zit niet mee, maar wij vertrekken zo toch richting AWD voor zo te zien een mistige wandeling.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk om met je mee te kijken bij je wandeling, zo kom ik nog eens ergens!
    De foto`s geven goed de grauwheid van de dag weer, ze zijn niet perfect maar o zo mooi.
    Dat muisje en de vogels vind ik erg mooi (de rest ook hoor!)
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad Henk ik hoop ook dat onze kinderen van dit alles nog kunnen genieten, soms beseft men te weinig wat 'n mooie natuur kan bieden, staat men er te weinig bij stil... We moeten er zeker zuinig mee zijn en goed voor zorgen !
    Groetje,
    AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat is het toch mooi overal, OVP staan nog op mijn lijstje, en dan de Veluwe wat een leuke ontmoeting met het muisje op zijn achterpootjes, prachtig allemaal. Een mooie blog om weer even te genieten.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellige serie Henk! Was leuk om met je mee te kijken. Toppie

    Groet,

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh Henk, wat heb je toch weer veel gezien. Die edelherten op de Veluwe, de witte buizerd (is wel een buizerd, in Limburg zien we ook vaak zo'n exemplaar), geweldig. Dat is toch door de regen heen genieten geblazen.
    De Veluwe, je hebt de vogeltjes fotografie echt goed te pakken, wat gaaf. En dat muisje is echt mijn favoriet, wat een schatje.

    Ik zou bijna willen vragen....mag ik een keertje mee...

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat dat hof van Eden maar voor wat het is Henk.....je moet er toch niet aan denken om met dit weer in je blootje te lopen, Oké het voordeel zou zijn Dat je kleren niet nat worden.
    Jullie hebben een pracht dag gehad !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk wat een mooie foto,s ook die van het het edel hert. het blijven schitterende beesten. Heel anders als het Damhert. OOk de vogels staan er weer mooi op wat een geluk en dat muisje
    het was weer genieten
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Henk,
    De OVP ziet er idd wel héél erg grijs uit, jammer, want jullie hebben wel veel edelherten gezien.
    Maar dat plekje op de Veluwe, dat is toch echt een Hof van Eden, wat een paradijsje met die vogeltjes en dat muisje, zóó schattig, top!
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was een gevulde dag, mooie foto's. Dat muisje is geweldig. Helaas schijnt het voorlopig miezerig te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha die Henk

    Met verbazing zitten kijken naar wat jij allemaal nog weet te vinden dit is echt super. De muis het moment is echt lachen zeg...De Buizerd is heel close en hier kom je echt zelfs met een 400mm niet zo dichtbij, dat is mazzelen dacht ik en hij staat er dan ook vet goed op. Dat kleine van die paddo's die je bijna niet ziet hebben ok altijd mijn aandacht want zoals ook weer bij jou te zien kan je er zulk lekker werk van schieten....De herten zijn ook weer om te stelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi, Henk
    Het is idd niet veel soeps in de OVP op dit moment; was er vrijdag; de herten waren heel ver weg; nog wel een vos en een egel(!) kunnen filmen; dat was dan wel weer grappig.
    Je hebt mooie foto's van de Veluwe trouwens.

    groet.
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi henk

    ik heb al een tijdje je site bekeken en kijk nu elke dag. ik heb zelf ook een site gemaakt. ik ben nu nog maar twee keer gegaan maar ga zeker nog vaker ik vind het zo leuk. en ik vin dat hert dat over die sloot springt erg mooi. en uiteraard die muizen vind ik ook te gek.
    ik vind de rest ook wel mooi maar dat zij twee uitblinkers.

    groetjes,
    erik

    BeantwoordenVerwijderen