zondag 27 februari 2011

(AWD) Amsterdamse Waterleidingduinen Protestwandeling Stop Afschot

Vandaag de protestwandeling georganiseert door:
 De Partij voor de Dieren...Ook stichting Natuurbelang Nederland (AWD) ondersteunt deze wandeling..( Deze site heeft geen politieke voorkeur..en is niet aangesloten bij een politieke partij of stichting...)
( Ik volg MIJN HART..geen partij! )...Maar de Partij voor de Dieren komt wel op voor de herten...En daar ben ik persoonlijk...Heel blij mee! Het weer werkt niet mee..Maar ondanks het slechte weer ...
Een mega opkomst!!!


WAAR GAAT HET OM?
- Even voor de mensen die de AWD Amsrterdamse Waterleidingduinen niet kennen!
Stel......!!!!
Ik heb een groot weiland..En ik plaats daar zes damherten op..
Ik maak een hekwerk aan drie kanten...
Één kant laat ik open....Nou U kunt het wel raden :)
Precies!!!
Wat gaan we doen om dit probleem te verhelpen...
Nu zie ik U denken :)...."Nou eerst het hekwerk afmaken"!!...
Nee hoor!!!.....We gaan eerst de herten schieten....En dan het hekwerk plaatsen!!!
(begrijpt U het ???)
Deze mensen dus niet...En ze trotseren het weer..
Om op te komen voor de dieren!!
(De Boswachters zijn massaal aanwezig)
Wat ben ik blij dat er nog mensen zijn die niet voor het geld gaan..
Maar nog idealistisch zijn...
En een grotere schat vinden in de natuur!
Al was het maar voor onze kleinkinderen..
Vroeger werden ze benoemd als grijze wollen sokken figuren..
Maar door wie....kregen ze die stempel?
Juist....Door de kapitaliste..En het bedrijfsleven..
Die het maar wat fijn vonden dat ze dingen door de maag van de burger konden duwen..
Onder het mom......Geld wint altijd!!!!
( Najagen van wind!!)
Maar geld wint tegenwoordig niet altijd meer...Nee..We zijn wakker geschud..
En de gewone burger denkt meer aan de toekomst...
En minder op korte termijn...
Nee....Wij denken aan een toekomst...
Ook al moet je er voor door weer en wind...
En welke partij?....Dat zou mij een zorg zijn...
Ik ga voor een toekomst...
En niet voor hen....Die zonder schuldgevoel de boel verkwanselen!!!
En de kosten bij de gewone burger leggen...
Hij verdient ook een toekomst..
En al kost het je plu...We gaan er voor!
want vandaag gaan we voor een hoger doel!!!
We gaan voor LEVEN!!!!!!

28 opmerkingen:

  1. Petje af voor al deze enthousiaste mensen die het bar slechte weer trotseren....Chapeau voor hun allemaal !!!

    groet, joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat er zoveel mensen zijn komen demonstreren. Laten we maar heel erg hopen dat het helpt.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk
    Zo te zie was er een grote opkomst.
    Misschien levert het nog wat op die Aktie. Het was wel goor weer hé vandaag.
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chapeau Henk,

    Ik heb veel waardering voor mensen die ergens voor staan en daar door weer en wind uiting aan geven.
    Goed gedaan jochie!

    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een mooie opkomst ondanks het slechte weer. Nu maar hopen dat ze eerst dat hek gaan maken. Petje af voor jullie inzet.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk

    Wat een slecht weer was het, het regent hier nogsteeds.


    Gr.Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een goed initiatief. Mooi dat er zoveel mensen waren. Hopelijk helpt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk
    Mooie vergelijking van je met dat weiland maar zo is het wel.
    Ik hoop dat deze demonstratie helpt.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de stem bvan de mensen moet de politiek horen zou ik denken...

    sterkte en veel succes henk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super dat er zoveel mensen waren !!!
    En nu maar hopen dat het helpt.
    Mijn complimenten voor jullie inzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super dat zoveel mensen het slechte weer getrotseerd hebben, nu hopen dat er geluisterd wordt....
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed Henk, dat zoveel mensen zijn gekomen ondanks het slechte weer ... en nu maar hopen dat het effect heeft en er naar geluisterd wordt!!

    Groetjes en goede week.
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. geweldige tekst Henk!!!
    super!
    en dat hebben we maar even met zijn allen gedaan, opkomen voor de dieren!
    leuk om je weer eens te zien,
    laten we hopen dat we succes hebben gehad met deze actie!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha die Henk,

    Echt super van jou en al die andere mensen om in de stromende regen voor de herten op te komen. Ik hoop dat deze actie de nodige publiciteit oplevert zo vlak voor 2 maart. Gelukkig zijn er best veel partijen in de provincie tegen afschot, en hopelijk krijgen zij het voor het zeggen.

    Goede actie, mooie borden, mooie mensen.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk,

    Goed dat ondanks het slechte weer zo veel mensen aanwezig waren om te laten zien dat het zo niet kan. Hopelijk wordt er naar geluisterd en kunnen de herten genieten van hun vrijheid. En daarmee kunnen wij en de volgende generaties dan weer genieten van de herten.
    Hopelijk gaan veel mensen naar de stembus en kiezen bewust.

    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een opkomst, fantastisch dat zoveel mensen het de moeite waard vinden om voor dieren op de bres te springen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja Henk, het was zeker de moeite waard mee te doen aan de actiewandeling stop afschot damherten.
    Mooi de reacties hier te lezen.
    Dank je wel voor het delen van je mooie verslag en de foto's.
    Ik hoop op een goede verkiezingsuitslag woensdag voor natuur en de dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie opkomst Henk!
    Het geld gaat dit protest wel aan de laars lappen, maar men laat in ieder geval wel goed zien hoe men er over denkt.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed om te zien dat er meer mensen zijn die iets om de natuur geven. Afschieten is totaal zinloos, zorg eerst dat er een structurele oplossing komt.
    Het is goed dat je het in beeld hebt gebracht en dat er zoveel mensen op reageren.
    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooie serie en wat een opkomst ondanks het slechte weer, hopelijk gaat het allemaal helpen!!

    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zeker een heel goed initiatief!
    Maar zou het niet hetzelfde gaan als met de fietspaden?
    En weten de mensen wel waarvoor of liever gezegd waartegen ze demonstreren?
    Ik zie namelijk borden met daarop de foto van een ree.
    In ieder geval wel goed dat er zoveel mensen op de been waren.
    Heel veel succes!
    Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Jos
    De opkomst was mega...Laat staan als we beter weer hadden gehad.

    Voordat de wandeling begon sprak ik iemand aan met "i.p.v.een damhert een Ree?"....
    Laat nu toevallig zijn dochter ze gemaakt hebben..
    En hij had het ook gezien...En heeft het zo gelaten.
    Tenslotte worden Reeën buiten het gebied ook niet gespaard.
    (Goed gezien Jos :)

    En of het echt wat aanhaalt...We hopen het wel natuurlijk...Gelukkig beslist Amsterdam...en niet J. Bond.

    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een opkomst. Het slechte weer heeft de mensen er niet van weerhouden om mee te lopen.
    En nu maar afwachten wat de toekomst zal brengen.....

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ieder keer als ik naar Piet ga...twee keer per dag ...kijk ik tegen het hoofd van Bond aan...de middenstand kiest voor hem staat er op het bord....
    Ik hopp dat Bond ziet wat jullie neer hebben gezet
    Geweldig verslag Henk !!
    Zondag zullen we nog niet in het AWD zijn maar ik hoop met grote hopen .....dat het snel zal zijn, we missen de duinen, de vosjes en de herten....en mn witte indiaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Henk. Ik wens u veel geluk.... stop jacht

    Als het jachtseizoen begon in Spanje, hing ik het op mijn blog:

    http://mendozada09.blogspot.com/2010/10/temporada-de-caza.html.

    Groetjes.Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heerlijk om te zien dat er zo veel mensen kwamen opdagen ! Ik hoop zo dat het ook wat oplevert! Goed verslag heb je gemaakt.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig om zien dat er nog zoveel mensen echt begaan zijn met de natuur, goed zo ! En nu nog hopen dat ze eerst dat hekje afwerken...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De jacht is goed.
    aller eerst zijn er te veel dieren, en ten tweede verwonden ze elkaar door hun territoriaal gedrag. als je een hert afschiet heeft dat beest een prachtig leven gehad en wordt dat dan pijnloos beëindigd. Ik zou zeggen ga eens naar die bio industrie kijken en actie voeren. De meeste mensen denken dat scharrel kippen een goed leven hebben gehad. ja... maar dan wel met z'n achten in een vierkante meter. En kijk dan naar herten ze hebben een mooier leven gehad: geen stress en andere dingen die bijvoorbeeld pluimvee wel hebben gehad. en ze worden ook minder pijnlijk gedood. Dat is mijn standpunt.

    BeantwoordenVerwijderen