vrijdag 4 februari 2011

Damhert Revolutie en Rentmeesterschap CDA

Fariseërs en Schriftgeleerden...Jezus had een hekel aan ze...Omdat ze hun eigen regels en geboden opdrongen.
Dat gevoel krijg ik nou ook bij het CDA..Ik als CDA stemmer vind het onbegrijpelijk dat juist het CDA schijt heeft aan het leven!!!!







-In de christelijke ethiek wordt het begrip rentmeesterschap gebruikt voor ons omgaan met ons bezit en met het geschapene. Uitgangspunt is dat God de eigenaar van alles is (Lev. 25:23; Ps. 24:1, 50:10) dat Hij zijn schepping aan de mens in beheer heeft toevertrouwd (Gen. 1:28 en Ps. 115:16) en dat de mens eens rekenschap van zijn beheer moet afleggen (Matt. 25:19) Zo hoort men Dieren en Planten en de niet-levende natuur met liefde te verzorgen en te brengen of bewaren in een staat die God als eigenaar eer toebrengt!
(bedankt Miranda http://www.mirandabos.com/ voor dit artikel)
-
Ingezonden door Arjen
Hoi Henk
Kwam deze discussie over de damherten in het AWD nog tegen op de vroegevogels website
Weet niet of je het al gehoord had,maar wilde je even op de hoogte brengen.
Groet Arjen (zijn Site: http://natuurparken.blogspot.com/ ) 
(Bedankt Arjen)
-
2 Maart 2011 zijn er Provinciale Statenverkiezingen
Provinciale Staten nemen besluiten die belangrijk zijn voor u en uw omgeving en kiezen de leden voor de eerste kamer....
Zodra het eerste schot valt...
Roep ik U op om via Twitter/Hyves/Blog/Punt of Facebook de politieke partijen er op af te rekenen!
-
EXTRA
********
Hallo Henk
Wat een fantastisch blog heb je over de AWD
Ik heb er veel rondgekeken en gelezen en het was een inspiratie voor me
om ook een blog te maken over mijn wandelingen in de AWD en de fotos die
ik daar maak.
Ik zou het leuk vinden als je een linkje op jouw blog zou willen plaatsen
alvast bedankt
Groeten
Andre
Andre ...Graag gedaan (prachtige site).... Site: http://switch62.blogspot.com/
************

16 opmerkingen:

  1. Ik word helemaal onpasselijk als ik die CDAer hoor praten, wat een misselijkmakend verhaal.
    Op de vraag (bij het filmpje van vroege vogels)waarom niet afgewacht of de nieuw geplaatste hekken de overlast verminderen begint hij over het toenemen van de populatie.
    Ze willen gewoon schieten....bah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook,op webregio is een stukje verschenen over de damherten.
    Iemand vroeg zich af wanneer die ecoduct er komt.
    Henk heeft nou echt niemand in de gaten dat die ecoduct ook een doodvonnis is voor de herten.
    Tussen ijmuiden en zandvoort worden de damherten namelijk al jaren afgeschoten !!!!
    Dus als ze over die ecoduct het andere gebied ingaan zijn ze ook hun leven niet zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen...
    Mocht er afschot gaan plaatsvinden,zal het werkelijk gebeuren zoals de boswachter zei tijdens de wandeling van 23 januari, dat ze alleen buiten het gebied gaan jagen?
    Tot hoeveel willen ze de hertenstand terug gaan brengen?
    Wat zal het dan gaan veranderen in de AWD. Het gedrag van de damherten zal totaal anders worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als er eenmaal geschoten gaat worden, zal het AWD nooit meer hetzelfde zijn ...

    Het lijkt er op dat het niet meer tegen te houden is helaas ...

    Ondanks dit, toch een heel fijn weekend gewenst Henk!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Henk, ik kan er niet over uit.

    ik zal hier maar niet de krachtermen die ik thuis rondstrooi uiten.

    voor jou...groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk
    Ik vind dit een besluit dat slaat nergens op. Er worden heken geplaatst voor de overlast en toch! schieten. Ik heb hier geen worden voor.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet alleen het CDA is voor, maar ook de VVD en de PvdA.
    Bij de komende verkiezingen is het zaak hier rekening mee te houden. We moeten alles proberen om dit tegen te houden.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Henk.

    Geweldige bijdrage. En CDA of geen CDA. Iedereen moet met z'n tengels van het leven in de natuur afblijven. Een mens heeft door de mogelijkheid van de rede nog een keuze mogelijkheid: teruglaan, of vluchten. Planten en dieren zijn en blijven kwetsbaar. Bovendien hebben die herten niet voor de populatie in de AWD gezorgd, maar de mens (via Parnasia). Ons mens zijn is zo lanzamerhand voldoende gerobotiseerd. Leten we weer respect krijgen voor de natuur. Misschien krijgen we dan ook weer zelfrespect.

    groet, Ivo

    (d'r zal er wel weer een tussen zitten die het niet met me eens is.)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik het goed begrijp kunnen we alleen nog hopen op de gemeente Amsterdam.
    Jammer dat er al beslissingen worden genomen, nog voor de hekken geplaatst zijn.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Henk,
    Via de hyves pagina van Ghita heb ik een petitie getekend tegen het afschieten van de damherten. Ik hoop dat ik zo mijn bijdrage kan leveren. Ik moet er niet aan denken als het zover komt. Het zal nooit meer hetzelfde worden in de AWD.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk

    te triest voor woorden, gaat het nu toch gebeuren.

    vervelend om dit te lezen, had toch nog een beetje hoop gehad op gezond verstand minder dier onvriendelijke oplossingen, maar ze kiezen weer voor de makkelijkst manier neer knallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk,

    Hier word je moedeloos van. Ik had toch nog steeds de hoop dat ze zouden gaan luisteren en hun verstand zouden gaan gebruiken.Niet dus.
    Nu maar hopen dat ze alleen buiten de hekken gaan schieten. Helaas zal de AWD zeker gaan veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,

    Ik las je stukje gisteren vlak voordat ik de deur uit moets, ben er de hele dag een beetje door van slag geweest. Het houdt me bezig, het lot van de damherten.

    Ik stelde gisteren dezelfde vragen als Colinda: Gaan ze alleen buiten de AWD afsohieten of ook in het gebied (als dat laatste zo is, jaag je ze juist naar buiten lijkt mij. En ook ik vroeg me af hoeveel herten er dan geschoten gaan worden.
    Wat Miranda schreef, was ook mijn eerste reactie, en ik schreef het al in mijn log....Wat is het Vinkenveld zonder damherten....

    We wachten af, ik weet dat het wel een punt is op de agenda van ve provinciale staten verkiezingen 1 vraag van de stemwijzer gaat er over (dan wel in verkapte vorm: Dieren zoals muskusratten of ganzen die overlast veroorzaken mogen worden afgeschoten, maar zowel ikzelf als Jeroen lazen ipv ganzen en muskusratten....vossen en damherten.

    Goed dat je hier weer aandacht aan schenkt, ik vrees dat ook het standpunt van Amsterdam niet meer uitmaakt. En of de petitie helpt....?

    Ik hou hoop.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vreselijke lui zijn dit soort bestuurders. Gadverdamme wat een mispunten, zulke gasten denken dat ze op een stoeltje net onder God zitten en kunnen beschikken over even of dood van dieren.
    Ik denk er niet meer over na, want ik vreet me alleen maar op. Je kunt er als burger in dit door en door verrotte landje toch geen zak aan doen, wij zijn alleen goed om uitgemolken te worden en verder moet je je bek houden. Er zijn nog maar twee partijen die nog enigzins tegengas geven en dat zijn de SP en de PVV, en hopelijk laat de PVV dit kabinet snel vallen. Al zal dat wellicht geen reet uitmaken, want dan komt er weer een ander klotekabinet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ai ai wat een boosheid bij iedereen, en terecht natuurlijk, maar zo lang de Gemeente Amsterdam nog goedkeuring moet geven, koester ik nog een beetje goede hoop...
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Droevig, ontstemd, boos, woedend, dat waren een beetje de gradaties waar ik in verkeerde toen in het las, om maar te zwijgen van mijn huidige gemoedstoestand.
    Ik schaam mij soms om mens te zijn.
    Laten we alles waar we last van hebben ( en dan last tussen aanhalingstekens) gewoon afschieten, maar dan beginnen met domme onnozele politici die niet voor rede vatbaar zijn en waar we meer last van hebben dan van onze fauna.
    Faunabeheer is anders dan afschot.

    Gr
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen