woensdag 23 februari 2011

KOMT ALLEN

ZONDAG 27 FEBRUARI!!!!!
Hallo Henk,
Ik wil je vragen dit op je site te zetten.
Met vriendelijke groet,
Harry Hobo

Zondag 27 februari is er een actiewandeling in de Waterleidingduinen voor de damherten, organisator is Partij voor de Dieren.
Verzamelen om 9.30 bij het Wok Palace, Zandvoortselaan 187.
09.30 uur Inloop en ontvangst in Wok Palace, Zandvoortselaan 187, 2042 XL Zandvoort.
10.00 uur Toespraken van Esther Ouwehand, lijsttrekkers Bram van Liere en Carla van Viegen.
Het event: De AWD omdopen tot “jachtvrije zone”.
10.30 uur Protestwandeling door de Amsterdamse Waterleidingduinen
12.00 uur Einde wandeling, retour restaurant
Alles is te vinden op de website van de Partij van de Dieren.
http://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/5435
Hopelijk komen er veel mensen want het gevaar is voor de damherten nog lang niet geweken.
(Ik wil rustig oud kunnen zijn)
KOMT ALLEN!!!
( Geef dit door via Bloggel/Punt/Site/Hyves/Twitter/Mail of FaceBook e.d.)
b.v.d.

15 opmerkingen:

  1. Goed initiatief. Ik weet niet of ik kan komen, maar ik noteer het.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet er nog even over denken of ik mee zal gaan Henk,
    misschien tot Zondag
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed initiatief, henk. Ik hoop dat er vele mensen mee lopen. Ikzelf ben helaas verhinderd op die zondag. Veel succes.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Henk,

    Erg goed initatief en hopelijk komen er veel mensen.
    Maar nog steeds hebben wij zoiets van "waarom hier geen herten plaatsen, heel de hoekschewaard heeft vele beschermde gebieden"? Je hebt hier een heel groot eiland Tiengemeente, en dan StrijenSas, Kuipersveer, daar zouden ze echt herten kunnen plaatsen, ver van de wegen, er lopen ook runderen los in al die gebieden, daar zou je dus ook herten kunnen plaatsen. Nee ze kiezen gewoon voor de gemakkelijkste weg, dat is toch niet te begrijpen......
    Maar echt hoop dat deze aktie iets uit gaat halen, want als ze van hoger hand iets in hun hoofd hebben gehaald gebeurd dat helaas ook meestal zo.
    Helaas is het voor ons niet te doen om aan die wandeling deel te nemen.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer genoeg kan ik niet zondag. Maar ik steun de actie en ga het op mijn puntje zetten. Hoe meer opkomst, hoe beter.
    groetjs Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk,

    Ik draag deze actie zeer zeker een warm hart toe, maar zo'n protestwandeling is voor mij persoonlijk niet zo mijn ding, dus ik zal er niet bij zijn.
    Niettemin hoop ik dat dit goede initiatief vruchten afwerpt!!

    Grpet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    We weten nog niet zeker of we kunnen, maar als het even meezit komen we zeker even meelopen.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier had ik graag aan meegedaan Henk.
    Helaas zit het er even niet in...
    Ik hoop dat er heel veel mensen komen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Henk,

    Uitstekend dat jij hier weer aandacht aanbesteedt!

    Ik heb net ook even je mening over het bijvoeren gelezen en ben het daar helemaal mee eens.
    Ik denk dat het tijd wordt voor een waarschuwing bij de ingangen.

    Misschien iets om met de boswachter die mee zou gaan op de wandeldag op te nemen?

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bedankt voor je reactie, en natuurlijk voor je aanbod, ga er graag een keer gebruik van maken

    heel goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht Henk, hopelijk is er een grote opkomst en gaat het ook helpen!! want daar gaat het toch om.

    heel fijne dag, en in gedachten loop ik mee, (al heb je daar niet veel aan), maar kan zelf helaas niet komen.

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Henk, even een tegengeluid: zo vlak voor de verkiezingen toch niet op pad met de PVDD, de partij die geen ronde viskommen wil voor goudvissen... de partij die de kamer blokkeert met teveel nutteloze wetsvoorstellen... de partij die niet kan nuanceren. Niet doen.
    Ik heb geen verstand van de hertenstand maar eeuwenlang is er op beesten gejaagd en ze bestaan nog steeds. Als het nodig is en het gebeurt gecontroleerd dan heb ik geen bezwaar.
    Wordt er niet een beetje teveel overdreven?
    Ik hoop dat je het tegengeluid kan respecteren.

    Met vriendelijke groet,
    Auke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Auke
    Even voor de duidelijkheid..
    Deze site heeft geen politieke voorkeur...(ik ben zelf een CDA stemmer...Maar ik ben het niet altijd met de partij eens)
    Maar in deze sluit ik me aan bij Stichting Natuurbelang Amsterdamse Waterleidingduinen die dit initatief ondersteunt (Harry Hobo)

    Ecoduct indirect oorzaak afschot damherten.Het ecoduct over de Zandvoortselaan is waarschijnlijk de directe oorzaak voor het overhaaste besluit van de provincie om de damherten in de AWD af te schieten. De provincie heeft als voorwaarde voor financiering gesteld dat er aan beide kanten van het ecoduct een gelijkwaardig beheer van de damherten moet zijn. Nu is afschot aan de noordkant nog toegestaan en in de Waterleidingduinen niet. In maart moet gedeputeerde Bond aangeven hoe hij dit wil rechttrekken. Lukt dit hem niet dan komt de financiering van het ecoduct op losse schroeven te staan.

    Daar zouden wij (S.N.AWD) trouwens geen traan om laten omdat al lang duidelijk is dat dit ecoduct op deze plaats weinig tot geen waarde voor de natuur heeft.Daarnaast zijn er signalen dat de populatie in de AWD zich binnen enkele jaren zou kunnen stabiliseren. In combinatie met een goed hekwerk en de unieke oplossing van de PvdD om intreedplaatsen te maken is afschot op dit moment een veel te zwaar middel.


    Groetjes Henk
    p.s. Auke ...We leven gelukkig in een democratie..dus ieder zijn mening respecteer ik...
    Maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de herten de dupe zijn van een politiek spelletje..En het in dit geval...PUUR om het geld gaat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat we er niet bij kunnen zijn Henk,we hadden zeker gekomen.Bedank voor je reactie op de log van Ria.
    Tot gauw weer Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Henk,

    Goed dat je hier aandacht aan besteed.
    Soms zal er geen andere oplossing zijn dan afschieten, maar als je het probleem kunt oplossen met wat hekjes is dat uiteraard een veel mooiere oplossing.
    Zéker als het puur een geldkwestie is.
    Ik heb andere verplichtingen morgen, maar ik hoop dat de opkomst groot is en dat de beestjes gewoon mogen blijven!

    Groetjes,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen