donderdag 3 maart 2011

Eiland van Rolvers

Het Eiland van Rolvers..is 37ha groot..( Ieder gebied heeft een naam..samen vormen ze het AWD)
Koeien begrazen het gebied..
En langzaam maar zeker is het hier te merken .dat de waterstand verhoogd wordt..De Kwelplassen nemen in omvang toe en hier en daar ontstaan moerasachtige plekken. In 1985 begon men voor het eerst koeien in dit gebied te houden..Om vergrassing en verstruiking tegen te gaan..
Eigenlijk is het hier altijd rustig qua mensen..
Alleen in de bramentijd zie je hier meer mensen...En dat er bramenstruiken staan...
Dat heb ik vandaag wel gevoeld :)
Natuurlijk zie je hier wel eens (de Big drie AWD) een Vos.. Damherten ..en de Ree..
Maar door de bebossing en het grotte aantal struiken..zijn ze hier moeilijk te spotten..
Alhoewel er ook open stukken zijn...En prachtige duintoppen..
Een ex vogeltje..
-
En dan heb ik geluk..!!
Er staat een Reebok heel dichtbij...Maar door het struikgewas is het onmogelijk om een ander positie in te nemen...dus ik probeer hem maar zo goed mogelijk in beeld te krijgen..
Bij de eerste klik..Is hij al uit beeld...
Maar ik vind het super dat ik weer een Ree tegen kwam in de AWD...Al zie je helaas op de foto zijn mooie bastgewei niet.
Het gebied is ook bekend door zijn Dagvlinders..Paddestoelen en niet te vergeten zijn vele Libellensoorten..
Het Eiland van Rolvers...
Genomen vanaf het gebied Kromboomsveld...Wat een Gebied!!
Dit is een Dodaartje...Het is een fuutachtige..
En het is een visser:)..
-
DE VOSSEN..
Er is al veel over geschreven...
En ik heb zelf de boswachter gesproken...
De boswachters controleren regelmatig bij de schuilhut..
En even voor de duidelijkheid....Zij zijn tegen voeren!!
Sterker...
Hij Zei:
"Als ik iemand ziet men dode of levende beesten...Dan schop ik hem persoonlijk de AWD uit"!!!!!
(Drie Vossen)
Mijn persoonlijke mening zie: HIER!
Het was er gelukkig rustig qua mensen...
En regelmatig kwamen de boswachters langs om het goed in de gaten te houden...
De witte indiaan (voor insiders geen onbekende)...wist te vertellen dat de boswachters regelmatig mensen er op aanspraken als ze de vossen voerden..
.......En het is echt niet nodig...want met een beetje geduld!...




Hier was geen tekst bij nodig....(en geen voer!)
Waternet was dichtbij bezig...
Een fuut..
pakt zo te zien een stekelbaarsje..
Het bekkie van de vis is knalrood..
Nog één mooie serie..zonder tekst...
Maar dat is niet nodig...Dit was mooi!




Een mooi moment
Geweldig hoe de AWD onderhouden word...Door Waternet...
En de vele vrijwilligers!!!!
Een zonnetje...maar in de verte iets van mist.
En op de terugweg kom ik de gewonde Vos tegen...van nog niet zo lang geleden.
Nou...Hij is nog niet geholpen..
Ik hoorde dat hij door de dierenambulance geholpen was...
Maar nee hoor..Zijn poot is er niet beter op geworden..
En tot slot dacht ik een Ijsvogeltje te zien...in de verte...
Hij zat wel erg laag en dicht tegen de kant...Ik begon al te twijfellen :)
Nee hoor..Geen Ijsvogeltje..
Maar wat wel????
(Er zijn nog enkele mailtjes die ik moet beantwoorden...Ik hoop dat morgen te doen..mijn excuus)
Groetjes Henk...
Het enigste wat U moet doen....Genieten van de Natuur...Trek er eens op uit!!!

25 opmerkingen:

  1. ....
    dat ijsvogeltje....
    zonde hé... al die troep die mensen achterlaten henk,
    maar verder is dit weer een snoepje van een log, en ik zit te genieten
    ook van je mooie links henk,
    waarvoor hartelijke dank,

    ben der blij mee,
    slaap lekker hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henk.....ook zonder de vossen te voeren kunnen we uitstekende opnames maken.....zie hier het resultaat..... prima gedaan Henk.

    groet, Joop

    jammer dat je géén ijsvogeltje gezien hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige wandeling weer, wat een mooi gebied is het toch! En inderdaad bij reeën krijg je vaak maar 1 kans om te klikken. Mooi ook de mist door de bomen Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Henk,

    Prachtige foto's!
    Dat is volgens mij de eerste keer dat ik bij jou een echt fotoblog zie, ipv een verhalenblog met foto's. Je vossenfoto's zijn echt heel mooi geworden en ook de foto's van de fuut mogen er zijn. Altijd mooie momenten wanneer ze een visje hebben gevangen.
    Ook de foto van de ree is goed gelukt qua scherpte, hij staat er prachtig op. Inderdaad is het jammer dat zijn gewei er niet opstaat, maar alleen al een ree zien is al fantastisch.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veo que hiciste una buena serie, me encanta las fotos de los Zorros jugando.
    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je kon weer niet stoppen met fotograferen en plaatsen Henk, wat een vracht aan foto's heb je weer opgedaan, geweldig serie vos en fuut herten van alles wat, heb weer genoten van deze post

    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het moet weer een heerlijke wandeling voor je zijn geweest. Prachtig hoe je de vosjes op de kiek hebt weten te krijgen. Gelukkig dat de mensen er op aan gesproken worden. Heb weer genoten van je beelden, zou er graag vaker op uit trekken maar het bureautje ligt nog zo vol met werk. Wandel gewoon met je mee..;-)
    Dank je wel voor deze beelden.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik zie wat je allemaal bent tegengekomen wordt ik een klein beetje gezond jaloers. ;-) Mooi ook de ontmoeting met de ree.
    Bij ons zijn ze nu de 2de week bezig met de verbouwing van de badkamer, dus ik kan niet weg. Ik geniet nu van jou fraaie foto's en hoop gauw zelf weer op pad te kunnen gaan.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt weer een mooie serie neergezet Henk. Aangezien het morgen ook goed weer schijnt te worden heb ik mijzelf een vrije dag gegeven om er een dagje AWD van te maken.

    Ik ben benieuwd of ik ook iets moois mag beleven.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja lijkt op de kleur van een ijsvogel Henk die fles. Wat heb je de vossen weer mooi te pakken genomen mensen wat mooi! Dodaarsje is mazzel. Zie je niet veel en wie heeft um? Ik bedoel maar. Wat een rijk gbied is het toch aldaar en wat weet je toch mooie plaatjes te schieten van al dat moois. Op naar het voorjaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk
    Wat een prachtige serie foto's heb je weer gemaakt.
    Vind de ree, en de fuut met het visje wel heel mooi.
    Ik was zaterdag in flevopark en daar vertelde iemand dat er een dodaar zit en zeldzaam was???, ik heb hem niet gezien, nu dus wel bij jou.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk
    De wandeling heeft weer mooie plaatjes opgeleverd.
    De vossen foto's zijn prachtig.
    De fuut met het visje heb je er ook mooi op staan.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk, wat lekker dat je met dit mooie weer naar de AWD kon gaan.
    Je hebt ook weer erg veel gezien.
    Je raakt al aardig vertrouwd met je nieuwe camera, de foto`s zijn schitterend.
    De vossen zo samen vind ik prachtig en eindelijk weer een ree gespot.
    Ik mag morgen "los" in de AWD!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig die vossen, daar blijf ik me over verbazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een verrukkelijke AWD-serie Henk! Echt genieten van het zonnetje, het landschap, de vossen, futen en ree!!
    Van de vossen heb je dit keer trouwens wel errug mmoie plaatjes, oei, die had ik graag gemaakt!
    Reebok met bastgewei had ik gisteren volkomen onverwacht voor de lens (Elswout) blog volgt een dezer dagen.
    Weet je, een serie als deze, vind ik echt top, belevenis, verhaal, info, beelden, ja, zo moet een blog zijn
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh ik vergeet dat ik erg moest lachen om de ijsvogel, maar ik kan me je vergissing heel goed voorstellen!
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Henk ik begin de boswachters te waarderen na het lezen van je log......gelukkig dat mensen aangesproken gaan worden .
    We hopen snel weer eens zelf te gaan kijken....geloof maar dat wij zullen genieten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Henk , wat een mooie serie.
    Als ik deze foto's zie wil ik morgen weer naar de AWD...die vossen, tja, dat is toch super om die twee zo samen op de foto te zetten, is nog steeds een wens van mij, maar ik trof ze niet samen de laatste tijd. De dodaar en fuut, dat is ook al super, met visjes. En dan die reebok, wat een mooie foto. Ik zie nog een heel klein stukje bastgewei.

    Dit is weer een log die mij de AWD kriebels bezorgd, ik wil weer.

    En dat ijsvogeltje, toen ik je eerste foto zag dacht ik het ook. Maar erg genoeg is het een fles frisdrank ofzo.

    groetjes en een fijn weekend.
    Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hallo,
    Wij zijn ook zeer regelmatige bezoekers van de AWD en volg je blog al enkele maanden!
    Ik wil toch even vertellen dat niet alle boswachters tegen voeren zijn. Sterker nog verleden jaar reed een een auto met boswachter langs de schuilhut, stopte daar en gooide een deel van zijn lunchpakketje naar de daar aanwezige vos. Wij hebben met verbazing staan te kijken! Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. o heerlijk die ijsvogel.
    dt overkomt mij ook regelmatig.
    ik bedoel dat ik iets zie dat er niet is.
    ik heb ze zelfs wel eens zien vliegen.

    je vossenfoto`s man....het is toch geweldig.
    ik ben de koning te rijk als ik er 1 zien maar meneer henk ziet er natuurlijk minstens 3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ben er nog nooit geweest maar door dit soort repo's krijg ik een prima indruk
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Henk,
    Wat leuk om die vossen zo samen bezig te zien. Fraaie series zijn het. Het fuutje met vis is ook bijzonder. Zo veel foto's dit keer en wat minder tekst. Je wordt nog een echte fotograaf:)

    Groeten Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat erg hé Henk, denk je een ijsvogeltje te zien, is het helaas een blikje wat de een of ander niet even bij zich kan houden!! Wij vinden dat ook héél erg, want wat denk je van het plastic wat sommige mensen weg gooien, de dieren eten dat op, en dat verteert echt niet.
    Maar je hebt weer een super serie van de vossen gemaakt zeg, echt genieten, en inderdaad de mensen moeten die vossen niet voeren, er is daar voedsel genoeg. De boswachters hebben gelijk dat ze er tegen optreden.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weer 'n heerlijk blog om te lezen.
    Je verwoord het altijd zo mooi en dan nog eens die heerlijke foto's!
    Fijn da je zo lekker kunt wandelen en dolen in die duinen. Ikzelf heb behoorlijk moeite met lopen en vandaar dat ik maar niet te ver de duinen in ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Inderdaad , soms zijn woorden overbodig , schitterende serie met als absolute uitschieters de lieflijke vos-foto's ! Groetje,

    BeantwoordenVerwijderen