donderdag 2 februari 2012

Visie Natuurwet

Wegens tijdgebrek loop ik wat achter met de update
 (wandeling zondag 29 Jan 2012)
Henk Bleker onder vuur :
-Bijna vijftig natuur-landschaps en dierenwelzijnsorganisaties onder aanvoering van natuurmonumenten zijn het niet eens met Henk Bleker..
-De kamer ergert zich aan een liegende Bleker..Vooral de oppositie stoort het dat hij wel erg vaak leugentjes vertelt..(CDA spreekt zijn zorg uit)...
-En dat Bleker (58) een relatie heeft met de 32 jongere journaliste Barbara Rijlaarsdam...Is volgens mij niet relevant..Sterker..Ik wist al dat het een jager was..!!! ..(En misschien heeft hij ook wel gelogen over zijn leeftijd ;)
Vroeg in de morgen gaan we bij Ingang "De Zilk" naar binnen.
Herman en ik...
In de nieuwe wet is natuur bijzaak geworden..
64 Natuurgebieden verliezen hun bijzondere bescherming.
Het aantal diersoorten waarop gejaagd mag worden..is verdubbeld..
Dassen en Zeehonden vogelvrij door nieuwe natuurwet...Lees:
Brilduiker
Het wetsvoorstel blijft funest voor de rust ruimtestilte en duisternis ..Redenen waarom zoveel mensen de toch al schaarse natuur opzoeken.Je krijgt het gevoel dat het kabinet natuur lastig vindt.. in plaats van een onmisbaar onderdeel van onze samenleving.
Reactie van Duiner (zie in mijn vorige log onder reactie's)
-
Eén van de bedelvossen zou niet eens meer konijnen kúnnen vangen : hij/zij -laat ik 'm hij noemen- loopt op 3 poten. Hij heeft waarschijnlijk pijn want anders zou hij wel op 4 poten lopen.
Duinwachters gaan er niet achteraan, dierenambulance ook niet.
En dan staan er wel acht van die zg. fotografen met lenzen van een halve meter omheen. Interesseert ze niks dat dat beest lijdt. Er moet geschoten worden. Waarom koop je in godsnaam een camera waarmee je op honderd meter kan inzoomen op een vlieg en ga je er vervolgens mee op twee meter afstand van een bedelvos liggen. Die pijn heeft. Die sowieso slim is om te gaan bedelen maar nu niet eens niet anders meer kán.
Ik niet begrijpen. Houden ze van de natuur ? Welnee, ze maken allemaal dezelfde foto, het is jacht en het wapen is de camera. De natuur z'n gang laten gaan ? Dit is aangelegde natuur, en daarbij is het míjn natuur om gewonde dieren te willen helpen.
Zoals gezegd : degenen die dat zouden moeten doen en zouden kunnen beginnen er niet aan.
Ik heb je even als podium gebruikt Henk, ik ben maar een een eenzame Duiner, jouw bereik gaat verder.
De Duiner.
(Uit Archief - De Oude Rekel)
Beste Duiner..(bedankt voor de reactie) Ik hoorde dat de oude Rekel dood is gevonden..
Ik denk dat je deze vos bedoelde..(zeker weten doe ik dat natuurlijk niet)
Het is natuurlijk altijd mogelijk om 144 te bellen..(Red een Dier)
Een wandeling met Alex..(in een log eerder)
Video beelden zijn te zien op : ( Op pad met Henk )
Het eerste lammetje in de AWD..
Koeien en Schapen moeten het gebied open houden..
Duingebied "Haasvelder Duinen"richting Stirumkanaal..
Normaal gesproken doen we daar tegen een duintop aan (uit de wind)..een bakkie.
Maar omdat het nogal koud is..zoeken we de rand van het bos op..
Aan de rand van zo'n bos is altijd wel wat moois te zien..als je even rustig gaat zitten.
Helaas vandaag alleen de koolmees :)
Bunker in het verboden gebied..
Zeker de moeite waard om eens door te nemen..
-
Zoals wel meer had/heb ik het weer druk..Voetbal/Verjaardag/Werk/Ziekenhuis Anja/Tennis Begrafenis enz.
vanavond weer tennis..Dus ik loop achter met plaatsen..en met reageren.
Misschien ben ik iemand vergeten te beantwoorden..
Of heb ik iets niet geplaatst..neem het me niet kwalijk..en laat het even weten.
( Bedankt voor de reacties ...Als U als bezoeker op de reacties klikt..komt U op de mooiste site's terecht)

16 opmerkingen:

  1. Beetje rustig aan hoor Henk, als ik dit zo allemaal lees ben jij een zeer druk baasje....gun jezelf op tijd ook wel wat rust hoor.

    was eergisteren nog even in de AWD bij de vossen.....had er al snel de balen van....zo'n 7 fotografen en allemaal waren ze aan het voeren, en dat voor die ene plaat....nou ik was er snel weg, ook die fotografen snappen schijnbaar niet dat dit slecht voor die beestjes is.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk
    mooie serie weer geworden.
    ondanks de kauw maar het woord nog kouder brrr.
    joop heeft helemaal gelijk mensen zijn erg eigenwijs.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Henk,
    prima, ga maar lekker te keer, iedereen die je bereikt wordt gedwongen om erover na te denken.
    Intussen laat je ons weer genieten van alles wat je gezien hebt, bedankt!
    groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig dat ik niet de enige ben die achter loopt..;-)

    Doe het in je eigen tempo, want je moet er wel lol in houden.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Henk ja dat je het druk heb wil ik geloven maar als je in het awd loopt kom je tot rust neem het er vanhet is je gegund.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk,

    Mooie blog weer. Wat een vroeg lammetje. Het stuk van de Duiner, goed dat je het plaatst. Ik was vandaag in de AWD (vrije dag omgewisseld) en we zagen hoe de fotografen achter een van de jonge vosjes aan liepen...(jaagden), we zijn wat afzijdig gaan zitten, grappig dat de vos toen onze kant op kwam, de fotografen met telelenzen achter latend. Ik maakte 1 foto..en dacht..eigenlijk is dit niet leuk meer (het wordt zo'n circus). Had het er met Odette over, het is toch veel mooier en spannender die echte wilde vos voor je camera te krijgen dan deze rugzakvosjes.
    Hoe schattig en fotogeniek ze ook zijn, het gaat bij mij toch steeds minder prettig voelen om daar foto's te maken....alleen voor de mooie plaatjes.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,

    Schaam je maar niet hoor er lopen wel meer mensen achter (Oops)
    Ik wordt altijd blij en verdrietig van je blogs.....
    Blij van de mooie natuurfoto.
    Verdrietig hoe er mee om gesprongen wordt. Maar ja het zijn rare tijden.
    En ach we hebben toch nog maar een klein jaartje.... ;-)

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  8. let je een beetje op jezelf Henk?

    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://1.bp.blogspot.com/-g6nymlDrS70/Tyqee1SzLxI/AAAAAAAAUzM/P5kUhSLI5Pc/s640/damherten+AWD.JPG

    dit is een hele leuke foto.....wat een oplettend gezelschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,
    Ik heb het filmpje"Op pad met Henk Bos" net bekeken. Wat een leuk fragment de begroeting van de twee vossen. Geweldig toch om vossen zo bezig te kunnen zien. Hopelijk komt er een tijd waarin de mensen de dieren met rust laten en hun eigen gang laten gaan.
    Geen jacht, geen opdringend gedrag en geen voeren.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk,

    Wel vroeg voor een lammetje! Maar de natuur doet dit jaar rare dingen. De vossen blijven een trekker, vooral nu er sneeuw ligt zal het er ook wel weer druk zijn. Er tegenin helpt weinig is ook onze ervaring iedereen wijst naar iedereen die het ook doen. Weglopen is dan ook onze reactie... By the way, mooi serie.

    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn voornemen om dit jaar daar zélf eens te gaan rondlopen.
    Dank je voor het prachtige delen van zoveel moois!
    Herman heeft ook prachtige foto's gemaakt, samen met jou! Ik zag het kalfje ook op zijn weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie serie, die Henk Bleker valt steeds meer door de mand. Wat een eng manneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach verdikke zou het echt oude Rein zijn die ze dood hebben gevonden ?!?!?!
    Vossen die gevoerd worden
    Bronst die verstoord word
    Waterspreeuw met tig fotografen
    Het schijnt er allemaal bij te horen.
    Ik weet dat de meeste mensen die ik er tegen kom...niet voert en niet verstoord...
    Ik weet ook als je iemand aanspreekt op zijn of haar gedrag dat je ruzie krijgt....dus ik houd mn mond en ga weg als het te druk word

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk
    Ja, van die Bleker word je echt misselijk, wat een achterbaks, dom mannetje! Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Duiner. Heel veel mensen fotograferen alleen maar om te pronken met de plaatjes, niet uit liefde en belangstelling voor de natuur.
    Maar jullie hebben een mooie wandeling gemaakt en niets is heerlijker dan op de genoemde plek in een beschut duinpannetje te gaan zitten (ook zonder koffie) . Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Henk...yep, you are so right...its sad and sometimes even terrible to see how much we, people, distrurb and distroy nature and wildlife just for a stupid shot; very often I say to me, I have seen it with my eyes, its enough-lets leave the animals/insects/birds in peace....

    may be some education is needed,although for some people this wont be neough...
    anyway thasnk for your lovley shots again+ I hope you have been enjoying this fantastic sunny winterwonderland outside:-)))

    BeantwoordenVerwijderen