woensdag 16 juni 2010

:) Wat een Dag!


Woaw..Het AWD bruist van het jonge leven....Ga eens de natuur in!..Neem een rugtas/fototoestel/drinken en wat te eten mee.. Maar een verrekijker..meetlint..w.c.pa-pier en een platte grond...zijn ook altijd van die dingen die handig zijn om mee te nemen.
Ik neem ingang Panneland..En ik ga Links langs het hekwerk richting de 70 Bunders. Ik zie daar de Eekhoorn..Neem een paar foto's..Maar die zijn mislukt..Gelukkig kom ik in de Avond hier weer langs..En zokreeg ik een tweede kans , om hem goed op de foto te zetten.

De bedoeling is om naar het Palmveld te gaan..Laat op de avond is het daar prachtig zeker bij een zonsondergang...en de kans om daar een vos of hertjes tegen te komen is heel groot.De varens langs de buitenkant van het AWD zijn behoorlijk gegroeid..En van de afgestorven oude varens..is niets meer te zien..Het middag/avondzonnetje geeft een mooi effect.
De 70 Bunders..Tja..ik had de keuze of voetbal kijken of AWD...Ach ik had al zoveel voetbal gezien deze week..Dus ging ik nu maar naar het AWD..En ik had hier geen spijt van :)
Ik zie een vos...Ik vraag me af ..ïs hij dood?".
Zijn oor staat recht omhoog...Nee..Hij is niet dood!
En dan zie ik dat het om een welp gaat..Waow!
Hij kijkt me aan..En gaat er snel vandoor..
Ik loop door..En een eindje verder op doe ik even een bakkie..en ik eet wat.
Want ik wil terug naar dit vosje..
In werkelijkheid zie ik niets onder het eten/bakkie..Maar ik vul deze pauze even met een paar foto's :)
o.a. Dit Damhert met zijn mooie bastgewei...en?...
Deze Damhert hinde's..
Ik ga terug naar de plek van het vosje...Meestal komt hij wel terug..Als hij denkt dat iemand weg is:)
Dus dat een vos slim is...Nou?
Niet altijd hoor...Hij is er inderdaad weer..helaas heeft hij me snel door..
Want laat nu net mijn mobiel afgaan :( ...Tja..Nu denkt U natuurlijk zet hem dan uit..of op trillen..
U..Heeft gelijk!
Maar ja..Ik heb een pracht van een foto van een welp...Wat een oogjes hé.
Dit is Kicken...!!!
Het Palmveld..Geen vossen hier..wel een mooi uitzicht...
En een paar damherten..Als ik dwars door het gebied...richting Hoek van Klaas (70 Bunders)
En daar kom ik mijn eerste Damhertkalfje tegen van dit jaar..
Zo..Wat een dag :)
Ik ga verder terug langs het Oosterkanaal ..richting uitgang...
Kauwtjes en Buizerds...Zijn geen vrienden van elkaar..Dat is wel duidelijk.
En ik krijg nog een herkansing van de Eekhoorn..En die laat ik niet onbenut natuurlijk.
Wat een dag..hé!
Met wel heel veel jong spul....En een hoog :) gehalte.

24 opmerkingen:

  1. Jeetje Henk wat mooi !!!
    Ik geniet van je wandeling
    Je hebt een hoop gezien pffff
    MOOI

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wooow weer heel veel gezien Henk! Ik hoop dat ik morgenavond of vrijdag avond weer eens kan gaan. Ik ben er dan al een tijdje niet geweest.

    Altijd leuk al dat jonge spul :)

    Luana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kun je het voetbal rustig voor laten schieten. Wat een schitterend verslag weer en dat vosje.....prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inmiddels al over half één..Ik wilde het er even opknallen.:)
    En waarom die haast?...Tja..Ik denk dat het gewoon enthousiasme is..Een soort ziekelijke enthousiasme..Waar deze patient zich super onder voelt :)
    Gr en bedankt..tot morgen..Want het is me nu te laat aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh Henk, wat mooi, een welp van een vos en een kalfje van een hert .... geweldig zeg, wat een belevenis ... ik kan me voorstellen dat je hotel de botel bent ... zou ik zelf ook zijn als ik al dat moois had gezien, mooie foto's!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauwww henk, dat moet wel kicken zijn geweest ja, geweldig gewoon, dat vosje slaat alles,
    wat een kleine schat,
    moet hij /zij nu op eigen benen staan en de wereld gaan verkennen?
    het was weer een heel bijzondere wandeling die je me hebt laten zien .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    Dat ziekelijke enthousiasme komt me bekend voor, ik heb ook gistermiddag, terwijl het buiten prachtig weer was, binnen mijn foto's op mijn log gezet!
    Jé, ik dacht dat ik gistermorgen veel gezien had, maar bij jou is het feest ook héél groot, dat vosje, en hoe je hem er op hebt gekregen, om jaloers op te worden!
    Eekhoorntjes heb ik nog steeds niet gezien, ach, je moet iets te wensen over houden...
    En het kalfje, ja, zo kan ik wel doorgaan.
    Ik heb vandaag het voornemen eens rustig van de zon te gaan genieten, maar bij het zien van jouw fotoserie moet ik misschien toch maar weer richting AWD.. over 'ziekelijk' gesproken, ja, werkelijk heel verslavend!
    Fijne dag en groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. voetbal....
    dat haalt het toch niet bij dit Henk.
    Nooit twijfelen altijd voor "de natuur gaan "zeg ik maar.
    Je bent een echte bofbibs dat je zulke mooie platen hebt mogen schieten van het vosje en het reekalf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Henk ik heb bijna gehuild van geluk om deze schoonheid het jonge vosje en allesallesalles
    dank je!

    kusx1000

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Henk

    Ik wil je eerst bedanken voor je berichtje op mijn site.
    Wij gaan ook vaak naar het AWD maar wij zien nooit zoveel dieren misschien komt het dat wij de paaltjes route lopen wij weten daar de weg niet , maar je schrijft er altijd een mooi en leuk verhaal bij dan krijg je gelijk zin omdaar naar toe te gaan ik kijk al weer uit naar je volgende blog.
    Groetjes herma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie dag! zeker!!
    wat lief dat vosje! en dat kleine hertje....
    die eekhoorn heb je toch ook nog maar weten te strikken,
    heel erg leuk!
    bedankt voor het delen,
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij gaan zo na het eten even de duinen in MET het middel Henk whahahaha
    Even kijken of het werkt
    En we gaan vanavond omdat Piet met dat kuurtje niet in de zon mag
    Eigenwijs als we zijn hebben we het toch gedaan en heeft ie zn hoofd verbrand dus tot einde kuur niet meer in de zon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ria
    Altijd lekker zo'n avondwandeling...Maar dat het noodgedwongen door dat spul moet..is minder.
    Veel plezier gewenst vanavond.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, Henk,
    Pakweg een uur nadat ik dit schreef ben ik dus toch richting AWD gegaan....tis verslavend he?
    Helaas geen vos, geen ree, weinig herten, maar wel weer heerlijk, log volgt, ook nog van gisteravond met Ria van Struinen door de AWD - ik kan het niet bijhouden :)
    geen tijd... en dan heb ik n.b. vakantie!
    AWD-groetjes
    Loes
    ps Google account doet raar, dus ik ben even "anoniem"

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk
    wat een super wandeling.
    geweldig die jonge vos.
    groetjes herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Man wat heb je ze weer kunnen schieten. Dat kalfje zo in de struiken met dat koppie. Geweldig mooi allemaal ook de vos en de vogels en...nou ja gewoon weer een superdag geweest. Morgen hoop ik ook nog op een mooie ochtend. We zullen zien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha die Henk,

    Ik zat er toevallig ook over te denken om een keertje 'savonds te gaan, en als ik jouw foto's zie....moet ik dat zeker eens doen.
    Prachtig zeg, dat jonge vosje, wat een moppie. 70 bunders....ik ga straks naar het AWD (helaas dikke wolken buiten), ga toch weer dat gebied in denk ik. De eekhoorn, wat heb je die er mooi op. De herten blijven altijd mooi, ik hoop vandaag een mooie damhertman met bastgewei tegen te komen.

    Voor mij is de keuze makkelijk: Voetbal of AWD?...AWD
    En dat enthausiasme...wat herkenbaar.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig verslag weer Henk, en wat heb je een geluk geahd met de eekhoorn en zeker het kleine Welpje.

    En zeg nou zelf wat is leuker, voetbal of dit.. eigenlijk is dit geen keuze hoor, ik zou het wel weten :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is dat genieten daar in het AWD Henk. Je hebt er weer pracht plaatjes geschoten.
    Zeker de vos die wil ik ook graag voor de lens.
    Dit is weer puur genieten op je site.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterend weer, wat je allemaal weer voor de lens hebt gehad Henk, zitten weer heel fijne en miie foto's tussen

    Fijn Weekend

    Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een geluksvogel ben je, dit is toch veel leuker dan voetbal...heerlijk genieten van je foto's..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een pracht serie weer Henk echt toppie. Het is weer een super wandeling geweest, er is altijd wel iets te beleven hé in de natuur. Wij hebben dat hier ook, en nooit is er 1 dag hetzelfde altijd is het weer anders, al kom je dagelijks op dezelfde plaats.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Voetbal of AWD ? Je zal daar in ieder geval geen oorschade oplopen wegens t vuvuzela-getoeter.. En wat n geluk dat je voor 't AWD koos, ... dat vossenwelpje : manman dat moet echt kicken zijn om die in't wild te kunnen fotograferen. En hoe ? Mooi kopje met oogjes die recht in je lens kijken... wat wil je nog meer ? én bij thuiskomst horen dat oranje weer gewonnen heeft : kan best begrijpen dat jouw dag niet meer stuk kon !
    Fijn weekend nog,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schitterende foto's heb je weer!!!!

    hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen