woensdag 6 januari 2010

Een Andere Wereld

Twee sites toegevoegd:
Van Danielle : Het liefst maakt ze foto's van de natuur en dieren http://mijnfotowereld.punt.nl/?home=1
Luuk Punt : Een site over vogelexcursies en waarnemingen van vogels
-----------------------------------------------------------------
Het is rustig op mijn werk...En omdat het zonnetje heerlijk schijnt...Lijkt me het een strak plan om naar de AWD te gaan.
Ik pak ingang De Zilk..Ik wilde eigenlijk naar Ingang Panneland , maar het geduld ontbreek me..dus pak ik de eerste ingang.
Al snel zie ik dat het één grote ijsbaan is. Ik zeg tegen een man "We hadden onze schaatsen wel mee kunnen nemen!"..Waarop hij zei.."Ik heb net mijn zoon gebeld..Hij kon op de tennisbaan niet schaatsen..en nu komt hij hier schaatsen"...Echt hé!...En hij ging weer richting uitgang.
Spiegel..en...Spiegelglad...Het tempo van lopen (is meer glijden) is zeer langzaam.
Maar als ik een paar uur later terugkomt ziet het er zo uit!
Er ligt een dik pak sneeuw....Wat een verschil...met een paar uurtjes geleden.
Maar eerst even de wandeling....zoals ik al schreef...een heerlijk zonnetje.
Kijk...Het lukt me haast nooit om ze een beetje aardig op de foto te krijgen.
Ze zijn gewoon te klein...en dan moet ik ze gaan zoeken op de foto ....of een tak ervoor is scherp en de vogel onduidelijk..
...of de vogel is gevlogen.
Deze van de koolmees...Daar kan ik mee leven.
Ook op het Palmveld is het spiegelglad...Ik loop meer naast het pad dan op het pad.
Op het pad is het soms niet te doen....Het is niet echt vlak..dus je glijd alle kanten op..Tijd om naar de omgeving te kijken heb je niet...Je moet goed kijken waar je loopt.
Een mooie donkere damhert.....Veel kom ik er niet tegen.
Nee....de aantallen..worden sterk overdreven.
Hier op de Ome Janneberg..Doe ik een bakkie.....Ik heb na de brug over het Oosterkanaal..Geen mens meer gezien.
Maar nu ik hier op de berg zit...Zie ik nog iemand in de verte lopen.
Ha..!..Ik ben dus niet de enigste gek.
Als ik langs het Kromme Schusterkanaal loopt..begint het even te sneeuwen..Maar dat stelt nog niet veel voor.
Weer een brilduiker...Hij blijft mooi..En ik krijg hem voor het eerst goed te pakken..
Als hij wegvliegt...
Hier bij het van Limburg Stirumkanaal ..Doe ik weer een bakkie.
Het begint nu behoorlijk te sneeuwen...Als ik de Oude Haasvelderweg op wil ..zie ik een vos vlak voor me...Maar mijn camera zit nu onder mijn jas..voor de sneeuw...Dus ik ben te laat..Hij schiet de struiken in.
Ik doe net als of ik doorloop...Maar?....
Over het rooster van de Oude Haasvelderweg.
Draai ik me om...en jawel...hij loopt er weer.
Het sneeuwt hard...Dus ik weet op dat moment niet of hij op de foto te zien is.
Hij is net aan te zien..Hij staat op de houtsnipperberg...Ik loop langzaam zijn richting weer in..
Hij heeft me in de smiezen.....En gaat er vandoor.
Het sneeuwt nu zo hard..dat ik mijn paraplu gebruikt.
Eerlijk gezegt ben ik daar aan de late kant mee...Want mijn jas zit al vol met sneeuw.
Ik neem een foto..Van onder mijn paraplu vandaan.
Wat een donkere lucht!
En dan zie ik weer een vos..het is best een grote vos...Maar ook hij gaat er snel vandoor..gelukkig is hij nog te zien op de foto...Dat had ik niet verwacht.
Want op dat moment sneeuwt het zo hard....En ik probeer foto's te maken...Op goed geluk.
Kauwen nemen zijn plaats in...Ik zie de vos niet meer...Ook heb ik nu geen zin meer terug te lopen...want het word al laat..En ik wil rustig kunnen lopen...geen gehaast.
Prachtig die sneeuw...Ik hoop dat het er morgen ook nog ligt...Want ik heb gesnipperd.
Richting Oosterkanaal (Schrama)
Hier probeer ik ook eens iets geks..Moet zeggen..Dat ik hem zo mooi vind.
Oosterkanaal.
Naar uitgang De Zilk....Weer van onder de plu..
Ondanks de sneeuw....zijn de foto's nog goed.
Het is donker..bij Ingang De Zilk...Er gaan nog mensen naar binnen...Tja.
Op de terugweg..niet harder dan 50 gereden...Want het was glad.