zondag 17 januari 2010

Zon..Eindelijk daar is hij.


Vandaag was ik eigenlijk niet van plan om naar het AWD te gaan .. Maar het was s'middags zo'n mooi weer ... Dus besloten we om maar even te gaan. Ik moest nog even een jaarkaart kopen voor Nico Pauw ... Dus we namen ingang Panneland (daar is de jaarkaart te koop) Wij liepen bij de ingang en op het moment dat wij naar binnen wilde gaan .. Kwamen Bas en Nancy het parkeerterrein oprijden.We hebben elkaar nog even gesproken .. Ze moesten de auto nog parkeren. Wij gingen alvast naar binnen ...!

Het is nog glad..Maar het dooit hard ...dus dit zal wel snel wegwezen.

Nog even snel een heuveltje over...en daar staat een reegeitje,

kuifeend
En dan de vos...Bas en Nancy staan er al..ik ga zo even een foto naar hem sturen.



Dit is dan de rugtasvos...niet al te moeilijk om hem op de foto te krijgen
Hij loopt in een straal van tientalle meters om mensen heen...Om te kijken of hij wat te eten krijgt.




Wel heerlijk om dit zo te zien.





Im het achtergebied kom ik Ria tegen..

Wilde Zwanen

Anja .. Groot Zwarteveld

Moeflons


Een landing van een ... vrouwtjes Brilduiker

Het mannetje vliegt verder.

Het was een heerlijke wandeling
Na afloop nog even wat gedronken in het Pannekoekenhuisje .. Panneland.

11 opmerkingen:

  1. wauw henk,
    die vos.....
    die heeft eigenlijk toch wel een hard bestaan hé, dé héle dag achter zijn voer aan moeten en dan dor jou zó mooi op de foto gezet worden,
    je zou voor minder plat door de bocht gaan hé:-)

    maak er een heerlijke dag van hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hooi Henk
    De rugtas vos is wel erg populer de laatste tijd het blijft mooi om hem weer te zien
    Je hat goed weer die dag
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig verslag, en natuurlijk dito foto's, jullie boften wel met zoveel moois.
    Ik ga hopelijk aanstaande woensdag een rondje maken, hopelijk zit het weer een beetje mee en kan ik op mijn blog wat melden :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,

    Het ijs op de paden is nog niet weg en op veel paden is het nog levensgevaarlijk.
    Leuke platen heb je weer geschoten en de vos blijft mooi om te zien!
    Die zwanen mogen er ook zijn.

    Wij zijn vandaag weer gaan wandelen en het was erg mistig in de AWD :-)
    Voordeel: het leek alsof we de AWD voor ons zelf hadden en het was muisstil in de duinen.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Henk, die zon had je zeker op je verlanglijstje gezet. Wat een geweldige middag. Leuk dat je de vos er weer op hebt, nu met het zonnetje. En wat is die sneeuw snel weggesmolten zeg.
    Weer een hele mooie serie.
    Ik put deze week nog uit de voorraad van vrijdag...
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk
    Het vosje heeft nu zeer zeker mijn hartje gestolen. Als ik naar de AWD ga hoop ik haar/hem ook tegen te komen
    Mooie schitterende foto's vanhet vosje :)
    Groetjes Danille

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verbazingwekkende opnames ieder keer weer als ik je vossenfoto's zie worden ze mooier en is het plezier er naar te kijken weer groter. Ga zo door want ik blijf altijd weer uitkijken naar je avonturen en fotomateriaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,

    Daar ben ik weer :-)

    Je berichtje in mijn gastenboek was helemaal goed hoor. Wel heel raar dat het weer zo fout gegaan was met de tekst. Blogger ken ik helemaal niet, alleen van bezoekjes, niet om mee te werken. Ik vind het maar erg vreemd dat dat allemaal zo kan met die tekst. Heeft blogger ook een mailadres waar je evt naar toe kunt schrijven met je verhaal? Misschien weet een klantenservice meer. Het blijft raar, zeker nu je pc is nagekeken en dat het dus niet kan zijn.

    Enneh, wat ik van deze foto's uit dit blogje vindt ... dat wist je al :-) maar ik ben dol op die vossefoto's en ik vind ze erg goed gelukt met dat zonnetje op zijn koppie!

    Groetjes vanaf het werk :-)

    en een heel fijne avond verder

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was weer een fraai middagje in de AWD, Henk! Leuk jou en je vrouw tegen te komen en Ria natuurlijk. Deze Vos is wel erg 'gemakkelijk', maar dat mocht de pret niet drukken nu we eindelijk eens een keertje fatsoenlijk licht hadden. Wij zijn nog een half uurtje bij de Wilde Zwanen gebleven. Erg leuk om er eentje schuifend over het ijs te zien landen. Helaas het licht iets te veel tegen voor goede foto's. Volgende keer beter, hoop ik ..

    Groetjes,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die vos heb je er mooi op gezet!!! Zo heeft zo'n rugtas vos toch ook wel weer voordelen om de pracht van de natuur van dichtbij te zien.
    Het lijkt nog wel een jonge vos zo aan zijn snuit te zien (maar ik kan er naast zitten).

    Ook de foto's van de vos in de sneeuw van je vorige AWD bezoek zijn prachtig.

    Groetjes Jordi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtfoto's, ik zou die rugzakvos ook wel eens tegen willen komen. Er zijn heel veel rugzakdieren die ik wel tegen zou willen komen, zolang ze maar in het wild leven.

    BeantwoordenVerwijderen