zondag 1 november 2009

Doe mee voor de AWD

Ghita zal er morgen niet bij wezen...maar steunt de actie Zie:
Er zijn via mail weer mooie foto's binnengekomen...Nog even geduld..na 8 november plaats ik ze
Ook ruim aandacht met foto's en bericht van...Deze Actie!!!!!!
-
ZONDAG...8 november D DAY..Lees meer:
Ik kreeg nog een mailtje Van Harry Hobo..Stichting Natuurbelang AWD
Wilt U s.v.p. U stem uitbrengen op http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/
Tegen het fietsen AWD..b.v.d.

OOK DE DIEREN DOEN MEE AAN DE WANDELING VOOR DE AWD!.

Ik Kreeg een mailtje van Nico Buiten:


Beste Henk
Hierbij voor je blog een persbericht over de komende kinderwandeling in de Amsterdamse Waterleidingduinen op zondag 8 November 2009. De kinderwandeling sluit aan bij de grote wandeltocht tegen het beoogde fietspad in de AWD. ''Kinderen geschminkt, verkleed als dier. Interview met de mooiste dieren. Waarom wil je dat dier zijn?'' Ook de dieren doen mee aan De Wandeling voor de AWD! De bijgevoegde illustratie uit het archief van de Apollo Kids kan met vermelding van de illustrator (Apollo Kids) bij het artikel geplaatst worden. De illustratie mag alleen voor dit doel gebruikt worden.
Groet, Niko Buiten.
Persbericht
ook de dieren doen mee aan De wandeling voor de AWD!
Haarlem, 31 oktober 2009
Behoud de Amsterdamse Waterleiding Duinen als wandel- en natuurgebied! Alle kinderen, maar ook volwassenen, mogen zondag 9 November 2009 - als onderdeel van een ludieke actie - gekleed of geschminkt als dier naar de Waterleiding Duinen in Vogelenzang komen. (Ingang: De Oase.) Daar start immes om 13.00 uur (duur 1 uur) de spraakmakende Wandeltocht 'Doe mee voor de AWD'. Doel: het behoud van het grootste, stilste en spannendste wandelgebied van Nederland. De jonge Haarlemse kunstenaars Lucienne Tomesen (schrijfster/illustratrice) en Guy Renardeau (componist/musicus) laten zich in de beroemde prentenboeken met muziek-CD serie De vier jaargetijden inspireren door de schitterende natuur in de AWD. In de prachtige muziekvoorstelling die hiervan is gemaakt, waarvan de premiere recentelijk plaatsvond in Muziekgebouw aan 't IJ, worden de 4 seizoenen van de AWD, maar ook dieren - zoals Wilde Zwanen, een Vos, een Egel - met muziek, illustraties, gedichten en theather tot leven gewekt. ''Op een dag dwaalde ik door de Waterleiding Duinen, ik ging van het pad af... plotseling zag ik in de struiken iets bewegen...'' Wil je weten hoe het afloopt? Kom zondag. Het wordt een heel bijzondere dag. Lucienne loopt mee als natuurgids voor kinderen en hun ouders/begeleiders. We zouden het leuk vinden als je gekleed of geschminkt komt als dier (bv. een bij, vlinder, mier, schaap, hert, etc.) Wij zullen de dieren gaan interviewen. Wij willen namelijk heel graag van de dieren horen waarom zij zo graag in het AWD wonen. Sommige dieren zullen zeggen: Het is hier lekker rustig. Anderen zullen misschien zeggen: Ik ben nooit bang om over te steken want wandelaars zien we altijd meteen, nog voordat zij ons hebben gezien! Na afloop heeft Lucienne voor alle kinderen een kleine verrassing, als herinnering. Als het weer het toelaat, is Guy bereid gevonden voor de kids 'live op de akoestische gitaar' het lied BIJTJE uit de TV-clip Méh te spelen!
Verzamelen: bij de ingang van De Oase
Adres: AWD, 1e Leyweg 6, 2114 BH Vogelenzang
(Foto Henk Bos)
De dieren lachen je toe in de AWD....Help ons..
Jullie zijn de rentmeesters van de natuur en van de dieren!
Noot voor de redactie:
Voor interviews. foto's en verdere informatie kan je contact opnemen met Lucienne Tomesen (023-5334086)
(Foto Henk Bos)
KOMT ALLEN....LAAT ONS ALS DIEREN NIET IN DE STEEK!
Zet dit op je Hyves Blog of site....Of roep mensen op via mail...
Gr Henk Bos

12 opmerkingen:

  1. Goed dat je dit onder de aandacht brengt. Ik heb gisteren gemerkt dat er ook kinderen zijn die enorm van de natuur kunnen genieten.

    Ikzelf kan volgende week niet mee, maar ik heb nog een log klaarstaan om de actie tegen het fietspad te steunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk, Ik heb de links nog even aangepast en nou staat het bericht op de site. Ik maak overigens ook nog wat reclame voor de actie bij mijn foto's op Zoom.nl en ik heb vrijdag een emailtje verstuurd aan Hart van Nederland.

    Misschien hebben ze zin om er en item van te maken. Ik wacht nog even tot woensdag of er een reactie komt en als die niet komt dan stuur ik ze gewoon nog een email :-)
    Het zou mooi zijn als de wandeling op tv komt.
    De aanhouder wint!

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Ghita

    Jammer dat je niet mee kan...Ik weet dat jij graag had meegegaan! Maar geweldig dat je een logje gaat plaatsen van deze Actie...tegen het fietsen AWD.

    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Peter
    Geweldig!!
    Laten we hopen dat het mag lukken.
    Want dat zou een mooie reclame wezen..voor deze Actie!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Henk, ik begrijp het wel maar vind het zo jammer dat ik mijn hond niet mee kan nemen de awd in.
    Verder...liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk idee henk
    ik had dichterbij moeten wonen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    Wat goed dat er ook aandacht wordt besteed aan de kinderen. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, met het overbrengen van de liefde voor de natuur! Ik moet helaas volgend weekend ook weer werken, dus kan niet meelopen... Ik lees vast wel op je site hoe het is geweest straks ...

    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat kan wel eens druk worden dan al die kinderen in de natuur tegen het geschreeuw en gefiets van mensen op deze rustige plek begrijp ik. Ik hoop dat het helpt want rustgebieden kunnen we niet genoeg hebben in ons onwijs drukke stukje land....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb mijn actie tegen fietsers logje geplaatst en ook nog even de wandeling onder de aandacht gebracht (onder lees meer).

    Het wordt morgen een mooie dag, ik zit dan in Brabant bij mijn schoonouders, maar zal aan jullie denken.
    Ik las dat je griep had, weer helemaal hersteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk als ik dit schrijv zijn jullie misschien nog aan de wandel.
    Ik hoop de er een grote opkomst was voor dit goede doel helaas je kan ik nnooit mee.
    Maar heb de petitie ondertekend.

    Groetjes Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe was de wandeling. Het weer was in ieder geval geweldig. Ik heb aan jullie gedacht en aan de AWD natuurlijk. Vanmorgen ben ik toch nog even de natuur in geweest, hier vlakbij is polderpark Cronesteijn. Veel foto's gemaakt en genoten van het heerlijke zonnige weer.
    Ik lees hier vast nog wel een verslagje van de AWD actie wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, echt geweldig idee; kindergekrijs in een actie voor de rust! Ach eigenlijk wel gezellig dat kindergeluid in de duinen. Bijna net zo leuk als het geritsel van een fiets...

    BeantwoordenVerwijderen