vrijdag 20 november 2009

Kabouterpopulatie ? Stropers ?..

Eerst even dit..: In het vorige bericht was een onderkaak te zien..(foto van Ria v Dam)
via mail binnengekomen:
Deze onderkaak is ongetwijfeld van een konijn of een haas.
Alleen deze twee verwanten hebben een dergelijke kaak met speciefieke tanden en kiezen
Vanwege het ontbreken van een afmeting kun je het verschil dus niet aangeven.
Jan Willem T.
Bedankt Jan Willem...(ook namens Ria..die de onderkaak meegenomen heeft naar huis)

OPROEP...Weet U...?
Ik ga vandaag voor het eerst weer even wandelen (Longontsteking gehad...dus even niet buiten geweest) in de AWD...En ik val van de ene verrassing in de andere...
Ik loop dwars door het Franse Vlak...En ik zie een vreemde kleur..Loop er opaf...Wat blijkt!
Ja..Ja.. Een echt Kabouterdorp!! (Ik ben koorts vrij hoor!..:))

Ik wist niet dat de populatie kabouters zo was toegenomen in het AWD...Heel vroeger bestonden ze echt hé...Kabouters waren kleine figuurtjes , die in het geheim mensen en dieren hielpen. je zag ze nooit, want alleen als het donker was...kwamen ze te voorschijn!
En ze vieren bijna altijd feest...
Maar alle gekheid op een stokje....Wie brengt dit nu zo ver het AWD in? Kinderen....Of mischien wel volwassenen?
Moet zeggen...Het is wel verassend...Ik heb nog even een paar kabouters geholpen met opstaan :)
Wil de echte Burgemeester zich melden....i.v.m. een bouwvergunning.
waarschuwing...VERSTOOR ZE NIET.
-
En dan loop ik van het Franse Vlak...over de Vogelenvelderweg (van het pad af) langs de struiken.
En al binnen enkele meters kom ik dit tegen...
Draden van ijzer ..met een soort capsule o f zo..???
Ik heb geen idee..maar het klopt niet.
Ik denk aan een vorm van stropen..
De draden zijn zo'n twee/drie meter lang..
Soort capsule...Ik durf er niet aan te zitten...
Ze zijn zo bevestigd aan de grond...
Ik bel later op die dag naar .. Faunabescherming...Ik moet de foto's op dat moment nog op de pc zetten...
Ik weet niet eens of ze wel gelukt zijn...met dat donkere weer.
Deze vrouw helpt me goed en geeft een tel.nr. van iemand die er meer verstand van heeft..
ene ... H.Miesen..
Ook hij heeft zoiets nog nooit gezien.
Ik beloof hem te mailen...dat doe ik ook..Maar de mailbox zit vol.
Oh ..ja..Ik op het eind nog vertellen van dat kabouterdorp...dom dom dom !!
Ik denk dat hij dacht ...."wat een gek".....haha :)
Ook vind ik op een metertje of 75 deze vos...(een bekende van me)
Zou dat wat met die draden te maken hebben...
Vind het verrot voor het beestje..
Ik denk nog "Kijk..mensen kunnen tevreden zijn...de meeuwen kunnen terug naar het AWD"...
Zo denken..sommige idioten!
Ik moet naar huis...want herstellende van een longontsteking....Is het niet zo geweldig om je nat te laten regenen.
Tjaaa..balen...Het begon zo leuk!
OPROEP...WEET U WAT DIE DRADEN INHOUDEN!!!
Er is inmiddels contact geweest met de boswachter...hij gaat poolshoogte nemen.
zie : http://www.swstechnology.com/groundwater-monitoring/groundwater-dataloggers/mini-diver
-
Oplossing: Met dank aan Peter.....
Niets aan de hand dus...dat de vos dood in de buurt gevonden is....is dus puur toeval.
De Diver is het kleinste instrument ter wereld voor automatische meting en registratie van grondwaterniveaus en grondwatertemperaturen. De diver past in een één-duimse peilbus en is opmerkelijk licht....zie meer..zie reactie 's.

17 opmerkingen:

  1. Hoi Henk, we zijn elkaar dan misgelopen vanmorgen, ik was iets noodelijker (Beukenlaan, vinkenveld, naaldenbos en omgeving vogelkijkhut).

    Maar ik moet zeggen, ik ben blij dat ik die vos niet heb gezien, ik zou er van wakker gelegen hebben, arm beestje, wie doet zo'n dier nou zoiets aan, ik vind het echt wreed, die draden. Ik hoop dat de boosdoeners snel op heterdaad betrapt worden.

    Die kabouters zijn echt hilarisch, heel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ghita
    Was ik maar in de morgen geweest...Ik ging s'middags...En hoopte dat het zou meevallen met de regen. Maar nee hoor..het viel niet mee.
    Maar in een korte tijd..wel veel rare dingen.
    Ik baal een beetje van de dood van deze vos...Maar daar doe je niks aan.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Erg leuk die kabouters :-)
    Ben benieuwd wie daar achter zit en ik hoop dat deze persoon ze later weer verwijderd, anders wordt het straks nog vervuiling.
    Heel apart die buisjes aan die draden, lijken wel van die naam kokertjes die aan een hondenriem hangen.
    Jammer dat je geen coordinaten kan geven!

    Groet,
    Peter en Janny!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. UIt de vergroting van jouw foto blijkt dat op één van de capsules het woord "DIVER ce" staat. Tot nu toe kom ik steeds op medische zaken uit als ik er op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Peter
    Ja..ik heb er ook op zitten googelen...maar komt er niet uit.
    Ook stropers methode's..
    De boswachter belt me morgen terug.
    Daar had ik om gevraagt.
    Want ik begrijp niet hoe het zou moeten werken.
    Het lijkt of één van de draden versleept is.
    Maar nogmaals..ik heb geen idee!
    Ik hoop ook dat iemand het weet.
    Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. p.s. de middelste die denk ik versleept is....is bruin en...open gegaan..onploft..of zoiets...mischien chemische?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gevonden Henk!!
    Het heeft te maken met Watermanagement, kijk maar in deze pdf en daar zie je de kokers.
    http://www.eijkelkamp.com/Portals/2/Eijkelkamp/Files/P055n%20Watermanagement%20Catalogus.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peter
    Bingo!
    Dus geen stropers maar heren van het waternet...Peilingen.
    Puur toeval...De dode vos.
    Bedankt voor de info.
    Ik heb me rot gezocht!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vreselijk henk,
    wat een naar gezicht:-((

    ik heb met het arme dier te doen en hoop dat er gauw aan dader opgepakt wordt, nee ik wete niet wat die draden zijn, maar ehh als ik afga op jou voorspellen ze niet veel goeds:-((

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :-) Ze zouden alleen in een pijlbuis moeten hangen i.p.v. zo op de grond te liggen. Je schijnt deze dingen te kunnen configureren via de computer. Gelukkig geen stroop gereedschap, misschien is die vos zich dood geschokken toen hij ze zag liggen :-)

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Halo Henk
    Zo maak je weer een wat mee op je eerste wandeling in de AWD
    Die vos die dood is was dat die tamme vos
    Tot zondag in de AWD Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was die vos..die ik de laatste twee keer op de foto gezet hebt.
    Hij was zeker niet bang...maar hij kwam ook niet naar je toe.Meestal bleef hij dichtbij de dekking.
    Ik ben wel nieuwsgierig waar hij aan dood gegaan is. Je ziet geen wond..mischien aan de andere kant..maar ik blijf van dooie beesten af...
    gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,
    Jeetje, wat een sneu gezicht die dode vos ... maar misschien was het een natuurlijke dood of in ieder geval natuurlijk volgens de wetten van de natuur (gevecht ofzo om het terretorium, je weet het nooit nietwaar?). Ruimen ze zo'n vos nu nog op of laten ze het liggen zoals normaal ook in het wild zou gebeuren?

    Gelukkig dat je inmiddels weet wat de buisjes betekenen en dat het om een telling van het waternet gaat en niet om iets naars als stropers.

    Weer een boel bijgeleerd zo, dank! :-)

    Hoe gaat het verder met jou?

    Groetjes en een fijn weekend
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Miranda
    Ja..Ik neem nu aan dat het een natuurlijke dood is geweest.
    Ze..Laten de vos liggen...zeker omdat hij niet te zien is van een pad.Als hij b.v. bij het bezoekerscentrum zou liggen...Dan ruimen ze hem wel op.

    En ook ik heb weer wat bijgeleerd!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. de vos in de vossenhemel en jij naar je droge huis met je longontsteking!

    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig, geen werk van stropers. Dan is de vos waarschijnlijk ziek of oud geweest. Lijkt me toch wel erg om zo een vos aan te treffen die je kent van eerdere ontmoetingen. Maar ja, dat is de natuur, dieren gaan nou eenmaal dood. Het kan ook een van mijn favoriete damherten (Bertus) gebeuren....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heey Henk,

    ik kom af en toe in de AWD en ben al een tijdje op zoek naar "het kabouterbosje"
    zou je misschien coördinaten of landpunten kunnen geven zodat ik het een keertje kan bezichtigen???

    BeantwoordenVerwijderen