maandag 23 november 2009

Zondag,,Ruig!

Bas Breetveld (van de bronstwandeling)
Heeft een prachtige site...Hij plaatst niet veel...Maar als hij foto's plaatst...Nou kijkt U zelf maar even naar de nieuwe update van het Ijsvogeltje
Vergeet ook de rest niet door te nemen...Want het is echt genieten geblazen!!!
Eerst:Mail
Via Mail kwamen nog enkele foto's binnen van Nico Paauw.
Nico Paauw (en zijn kinderen)bezoekt regelmatig het AWD...Maar heeft geen site. Dit zijn foto's...Die gemaakt zijn op een geweldig moment in het AWD........ Wel laat hij trouwens af en toe een album maken van zijn foto's.

Als s'morgens vroeg...De mist nog over het gebied hangt...En je hoort de natuur ontwaken...

En af en toe is er een schim waar te nemen van een vos,damhert,konijnen of en ree...Ja dat moment is dan top!.....Dat is moeilijk uit te leggen...Maar geloof me...Zoiets is sensationeel!
Bedankt Nico
--------------------
Zondag...22 November.
We...Ik en Herman Versteeg..hadden afgesproken om vroeg , via ingang Panneland het AWD te bezoeken. Het was alweer een tijdje geleden dat we samen naar het AWD gingen. (Ik was ziek geweest en Herman kon niet i.v.m. omstandigheden thuis)
We hadden nog heel wat te bepraten....Ze zeggen dat vrouwen kunnen kwekken..Nou wij vandaag dus ook. En voor dat we er erg in hadden waren we in het Achtergebied.
Brilduiker (Bucephala clangula)
De Brilduiker kan het hele jaar worden waargenomen...maar in de wintermaanden maak je meer kans...Ik neem hem in het AWD...nooit in de zomermaanden waar.
Het is een prachteend met zijn mooie witte plek op zijn wang.

Herman en ik doen een bakkie op het Lange Vlak....En dan gebeurt het...
Kijk dit Filmpje maar eens even af.
http://www.youtube.com/watch?v=M6ZVpZqistk
En nog een paar mooie foto's op de site...
van Herman Versteeg:
http://www.natuurfotograafversteeg.nl/

14 opmerkingen:

  1. whahahaha
    jawel hé, nu dat kan ik snappen, hier ook hoor heel de dag :-)

    leuk gedaan henk......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk
    Het was zeker een lekkere wandeling! Na al die weken dat ik niet kon lopen
    Er komen nog zat wandelingen dan zien we vast meer?
    mischien is het dan wat droger
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die zie je bij ons dus weer veel minder we zouden eigenlijk eens een paar eenden moeten ruilen jij en ik, haha. Want mooi zijn ze zeker wel. Maar nu is het hier echt uienweer en het komt met bakken en bliksem naar beneden daar heb je dus geen bril voor nodig alhoewel even duiken me wel aanspreekt nu...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, lekker weer is anders. Maar toch even een frisse neus kunnen halen ;-) Hel blijft de hele week regenen met een windkracht 4 a 5 :-(



    Dat houten huis stond helemaal achter op het landgoed Vogelenzang nog voorbij de camping richting De Zilk. We hebben het vorig jaar op zien bouwen en nu is het weg. Heel apart maar zal idd iets met vergunningen te maken hebben.

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,
    Wat een ontzettend leuk filmpje! Heb het gelijk doorgestuurd via de mail :-)

    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk

    Hoe verzin je het weer geweldig dat filmpje.

    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's van Nico... Echt heel mooi met die mist.

    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, geweldig dat je met het filmpje laat zien dat het ging regenen na het bakkie.

    Ik geloof graag dat het heel apart is om oog in oog te staan met ontwakende reeën in de ochtendnevel! "Collega" Nico heeft fraaie plaatjes neergezet!

    Groetjes,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die plaatjes van de nevel zijn ronduit ook heel erg mooi om te zien. Leuk dat er ook mensen zijn die op deze wijze meedoen aan de site en dat wij ook mee kunnen genieten van hun werken. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's van Nico. Ze geven de sfeer mooi weer. Ik zou zelf de horizon niet in het midden van de foto hebben gezet, maar dat is een technische opmerking en doet verder niet af aan de kwaliteit!
    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel gaaf filmpje van de regen en de langs trekkende onweersbui.
    Gelukkig ben jij zelf weer goed genoeg om er op uit te trekken in de AWD.

    grtz Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachige foto's van Nico, dat silhouet van het hert in de mist, heel mooi.
    Jouw foto's mogen er ook weer zijn, zelfs bij minder mooi weer, is het nog steeds genieten van de natuur daar. Mooi, dat je een brilduiker op de foto hebt gekregen, ik zag die vrijdag veel kuifeendjes en een zaagbek, maar te ver weg voor een fatsoenlijke foto. Het wordt nu weer een periode van de wintergasten, dus alweer genoeg te beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gaaf filmpje trouwens, knap gedaan zeg (deed me aan vanmorgen vroeg denken toen ik wakker werd van regen en een onweersklap..)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit weekend alweer geen wandelweer. Ik ben die regen en storm nu echt zat. Maar volgens mij moeten we nog wachten tot Sinterklaas weg is en neemt hij al die depressies en lage drukgebieden lekker mee....

    PS: Toch nog wat AWD op mijn site, mijn schilderij is af....je had het goed geraden....

    BeantwoordenVerwijderen