zondag 8 november 2009

SUPER...WAT EEN OPKOMST!

Ik heb het helaas heel druk...maar ik beloof morgen op iedereen antwoord te geven..Gr Henk
Oh..Oh..Oh..Wat een haast om dit te plaatsen....Vanmorgen vroeg eerst nog even ingang De Zilk...Ontmoeting met de vos...die weer geweldig was...En twee jongens bij een wel heeeeele grote Parasolzwam. Maar dat moet maar even wachten.........WANT!
VANDAAG DE GROTE DAG.....TEGEN HET FIETSEN...AWD!
En wat voor een dag.............Een dag dat de natuur een stem opzet!
Het is nog vroeg....De voorbereidingen zijn in volle gang....Wat heerlijk dat alle organisatie's zo samenwerken. o.a.
Stichting Natuurbelang AWD - http://www.natuurbelangawd.nl/
Waar een mooi verslag op staat van deze dag (foto's Henk Bos)
Stichting Duinbehoud - http://www.duinbehoud.nl/
Vogelwerkgroep Zuid-Kennemerland - http://www.vwgzkl.nl/
Wandelorganisatie Nemo en te voet - http://nemo.pz.nl/

Kijk maar eens op RTV N-H
http://rtvnh.nl/programmas/tvarchief/index.asp

Ook waren er veel kinderen verkleed als dier....En bewoner van het AWD.
Waar we nog vrij en blij kunnen huppelen...ook over de paden!


Dit bord moet dus maar blijven staan.

Dit ben ik op mijn rug genomen...op aandringen van andere hoor :)
Maar eerlijk is eerlijk...Ik was er ook wel trots op ...Dat ik op mijn manier (o.a.met de site) mijn steentje heb bijgedragen...Aan deze geslaagde dag.
Maar genoeg over die bos...

Want....Deze kinderen waren geweldig...Ja jullie waren/zijn SUPER!

Er was heel wat werk/tijd aan besteed...dat mag duidelijk zijn.
En wat hadden we een heerlijk weertje vandaag
alles zat mee!
http://apollokids.hyves.nl/
Een mooie start...
van de wandeling.
DE WANDELING...

Er moet nog even aangesloten worden...

Dit is Top...Wat een mensenmassa!
Leuk hé.

Heerlijk zo'n dag...waar je veel bekende tegenkomt...helaas had ik niet zoveel tijd.
Wat dat betreft....had de wandeling nog uuuuuuren mogen duren.


Nog één van de AWD bewoners!







Ik wil ook ....
Morgen werk ik deze blog even af....Ook veel foto's die ingezonden zijn door diversen mensen..worden dan geplaatst.

EEN SUPERDAG.
Want ik mag gerust zeggen....het waren allemaal mensen..die weten wat er op het spel staat!
DANK U....Namens de Natuur AWD.

10 opmerkingen:

  1. Heel mooi verslag Henk.
    Ik ga morgen middag pas weer aan de slag met de foto's want wij zijn beide afgebrand :-) Volgens de GPS hebben we vandaag 14 kilometer gewandeld. Maar de actie wandeling was de moeite waard!!!!
    Ik moest nog wel even lachen door dat bericht op RTV N-H waarop te zien is dat de fietsbond achter het hek moet blijven met Let op.... 7 actievoerders!!! Wat mij ook opviel was de woordvoerder van de fietsbond die dan even aan het uithuilen is omdat die stoute wandelaars het hele AWD voor zich zelf willen houden, alsof ze verder nergens kunnen fietsen in dit land.

    Ik vond het een geweldige opkomst en ik denk dat er ruim honderd man aanwezig was.
    Wat overigen wel grappig is, is het feit dat we vandaag voor de start van de wandeling met 100+ man op de OASE stonden vlak onder een boom met daarin een prachtige grote Pruikzwam en niemand heeft hem gezien. :-)
    Ik heb de foto op de terugweg geschoten en ik plaats deze later nog.

    Groet,
    Peter en Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een geweldige opkomst...Ik denk ne zoals de site van natuurbelang AWD...dat er zo'n 250/300 mensen meewandelde.
    Voordat de wandeling begon..hebben veel mensen de pruikzwam op de foto gezet..Ik ook trouwens.
    Hij komt(Nog met Miranda over gehad)elk jaar terug.
    Onder het plaatje rechts ...Mooiste Paddestoelen henk
    een foto van verleden jaar..van deze pruikzwam.

    Een superdag! Gr Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oké henk dat ziet er als een zéér geslaagde dag uit,

    proficiat man,
    ik ben torts op jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Klaproos
    Ja...Geweldig zo'n opkomst.
    En ik weet zeker...Al had jij in de buurt gewoond..Dan was jij ook gekomen.(dat weet ik zeker!)
    Maar dan één keertje zonder de honden :)
    Gr En bedankt Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prima foto van die pruikzwam :-)
    Het zou idd mooi zijn als er 250 tot 300 personen waren, hoe meer hoe beter.
    We kwamen op de terugweg uit Zandvoort nog een stel met een hond tegen, die had waarschijnlijk wat moeite met de bordjes bij de ingang.
    3 minuten later kwam ook de boswachter ons tegemoet, dus zal hij de hond ook wel hebben gezien.
    Maar goed, altijd nog beter 1 hond in het AWD dan 10.000 fietsers :-)

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een opkomst zeg! Het mag dus zeker wel een succes geweest zijn. Ik hoop dat het helpt.

    Ik had de wandeling ook even genoemd in mijn log en daar ook aandacht aan besteed aan de actie tegen fietsers. Hoe meer aandacht, hoe beter...toch

    En ik ga volgende keer toch maar weer eens naar de Zilk om de vos te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    Wat goed, zo'n grote opkomst! Ik hoop dat het helpt om het fietsen tegen te houden in de AWD. Ik zit midden in mijn reeks van werken, dus ik ben blij dat ik je verslag kan lezen en er zo toch een beetje bij was :-)
    Wat grappig van die pruikzwam ... we hadden het er inderdaad nog over ... ben benieuwd naar je foto van gisteren die je er van gemaakt hebt. Groetjes en fijne avond
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel goed te zien dat er nog volop mensen zijn die zich inzetten om een rustgebied ook echt tot een heerlijk rustgebied te houden. Ik wens jullie toe en al de mensen die van deze rust genieten, dat het fietspad van de baan gaat en dat er ook voor de toekomst stukjes Nederland overblijven waar de dieren en de mens elkaar kunnen treffen in volkomen rust en vrede, zonder dat er een stel wielrenners of erger (wat zo gaat dat) een zwik brommers door het stiltegebied denderen. Want dan is alle plezier eraf en dat zou balen zijn met DT....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja,het was een mooie dag,zondag,tijdens de actiedag.
    Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik met Hans Vader terug mocht rijden over het beoogde fietspad, in de auto.Er liepen mensen met een hond.Dat noem ik nog eens hondsbrutaal.Toen we uitstapten bij het bezoekerscentrum heeft Hans het doorgegeven van de hond aan een duinwachter.Die is er direct heen gereden.Het kan ze een boete van 60 euro kosten,deze honden uitlaters.
    Nog niet eens bekomen van de actie en er staat/stond ons een nieuw geval van overtreding te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Inge
    Waarschijnlijk een waarschuwing van de boswachter.
    Maar wat een heerlijke dag...Ik denk dat Hans het ook geweldig gevonden moet hebben...Nu ken ik hem niet persoonlijk...maar ik weet dat hij genoten heeft.
    Gr Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen