donderdag 3 maart 2011

Eiland van Rolvers

Het Eiland van Rolvers..is 37ha groot..( Ieder gebied heeft een naam..samen vormen ze het AWD)
Koeien begrazen het gebied..
En langzaam maar zeker is het hier te merken .dat de waterstand verhoogd wordt..De Kwelplassen nemen in omvang toe en hier en daar ontstaan moerasachtige plekken. In 1985 begon men voor het eerst koeien in dit gebied te houden..Om vergrassing en verstruiking tegen te gaan..
Eigenlijk is het hier altijd rustig qua mensen..
Alleen in de bramentijd zie je hier meer mensen...En dat er bramenstruiken staan...
Dat heb ik vandaag wel gevoeld :)
Natuurlijk zie je hier wel eens (de Big drie AWD) een Vos.. Damherten ..en de Ree..
Maar door de bebossing en het grotte aantal struiken..zijn ze hier moeilijk te spotten..
Alhoewel er ook open stukken zijn...En prachtige duintoppen..
Een ex vogeltje..
-
En dan heb ik geluk..!!
Er staat een Reebok heel dichtbij...Maar door het struikgewas is het onmogelijk om een ander positie in te nemen...dus ik probeer hem maar zo goed mogelijk in beeld te krijgen..
Bij de eerste klik..Is hij al uit beeld...
Maar ik vind het super dat ik weer een Ree tegen kwam in de AWD...Al zie je helaas op de foto zijn mooie bastgewei niet.
Het gebied is ook bekend door zijn Dagvlinders..Paddestoelen en niet te vergeten zijn vele Libellensoorten..
Het Eiland van Rolvers...
Genomen vanaf het gebied Kromboomsveld...Wat een Gebied!!
Dit is een Dodaartje...Het is een fuutachtige..
En het is een visser:)..
-
DE VOSSEN..
Er is al veel over geschreven...
En ik heb zelf de boswachter gesproken...
De boswachters controleren regelmatig bij de schuilhut..
En even voor de duidelijkheid....Zij zijn tegen voeren!!
Sterker...
Hij Zei:
"Als ik iemand ziet men dode of levende beesten...Dan schop ik hem persoonlijk de AWD uit"!!!!!
(Drie Vossen)
Mijn persoonlijke mening zie: HIER!
Het was er gelukkig rustig qua mensen...
En regelmatig kwamen de boswachters langs om het goed in de gaten te houden...
De witte indiaan (voor insiders geen onbekende)...wist te vertellen dat de boswachters regelmatig mensen er op aanspraken als ze de vossen voerden..
.......En het is echt niet nodig...want met een beetje geduld!...




Hier was geen tekst bij nodig....(en geen voer!)
Waternet was dichtbij bezig...
Een fuut..
pakt zo te zien een stekelbaarsje..
Het bekkie van de vis is knalrood..
Nog één mooie serie..zonder tekst...
Maar dat is niet nodig...Dit was mooi!




Een mooi moment
Geweldig hoe de AWD onderhouden word...Door Waternet...
En de vele vrijwilligers!!!!
Een zonnetje...maar in de verte iets van mist.
En op de terugweg kom ik de gewonde Vos tegen...van nog niet zo lang geleden.
Nou...Hij is nog niet geholpen..
Ik hoorde dat hij door de dierenambulance geholpen was...
Maar nee hoor..Zijn poot is er niet beter op geworden..
En tot slot dacht ik een Ijsvogeltje te zien...in de verte...
Hij zat wel erg laag en dicht tegen de kant...Ik begon al te twijfellen :)
Nee hoor..Geen Ijsvogeltje..
Maar wat wel????
(Er zijn nog enkele mailtjes die ik moet beantwoorden...Ik hoop dat morgen te doen..mijn excuus)
Groetjes Henk...
Het enigste wat U moet doen....Genieten van de Natuur...Trek er eens op uit!!!