woensdag 23 maart 2011

Einde Der Tijden 2012

In de Amsterdamse Waterleidingduinen loopt een markant persoon...
Bij insiders bekent als "De Witte Indiaan"...Maar dat wil hij niet..
Hij noemt zich Jave.... (geen Jawe..wat godheid betekent)..maar gewoon Jave
Vandaag kom ik hem tegen..En we lopen samen door het AWD..
Hij voorspelt.....
Het einde is nabij...De wereld gaat in 2012 ten onder..
En is dit wetenschappelijk onderbouwd ?
(Eiland van Rolvers)
Ja..Ja...Ik weet het...
"HET IS LATER DAN JE DENKT"....
Dus geniet ik nog maar even van de Krooneenden..
En van de Reebok....
Met zijn mooie bastgewei.
Een man ligt heerlijk in het zonnetje te slapen..
(en denkt nog niet aan 2012)
En hij heeft niet door dat de vos aan zijn schoenen ruikt :)
(Later laat ik deze foto zien aan hem..)
Jave en ik besluiten om verder samen te lopen..
Jave is schrijver...
Dus ik vraag "Nou..heb je al een boek gepubliceerd ?"...
Nee het is een boek voor na 2012...Als de wereld verandert!
Mensen zullen omvallen...netzo als vogels en vissen opeens uit de lucht vallen..
Zelfs wetenschappers voorspellen het einde van de wereld in 2012...
Hoe het einde van de Wereld precies zal verlopen..Is de wetenschappers nog onduidelijk...
Het kan zijn dat het door de mensen zelf veroorzaakt zal worden...maar ook dat een enorme natuurramp de mensheid zal uitroeien..
Daarnaast bevindt de aarde zich volgens vrijwel alle religie's in een absolute eindfase!
Dus als U van Uw baas geen vast contract krijgt..
Maar een jaarcontract...
Nou..dan zingt U het wel uit :)
Het is voorlopig Lente..En ik geniet..
En dat de wereld vergaat...Ja dat zou zo maar kunnen..
Alexander Polak zei het eens heel mooi..
"Ik hou niet van pessimisten....Maar verdomd..Ze krijgen op het eind..altijd gelijk"..!!!!!!
Zeven redenen worden aangevoerd die 2012 bestempelen als "doemjaar"..
Meer zie KLIK! ...
Jave en ik lopen al pratend..helemaal om het gebied "Witteveld"...
Jave is een gezellige man..(mischien geen leuke boodschap..maar ja)..
En hij is veel..heel veel in de AWD..Hij maakt daar contact met boven...en met de aarde.."Jij kijkt ook anders in de AWD dan ik...""Klopt" zeg ik...En ik hoop de bronst 2013 ook nog mee te maken..
We nemen bij de Donderhoek afscheid..Ik loop naar de uitgang "Panneland"..Daar kom ik nog bekende tegen..Het zijn Agnes en Colinda..Ze zijn vandaag ook in de AWD geweest....(ik moet nog even teruglopen...want het is nu toch echt betaald parkeren :)
...
Ik heb nog steeds niet gereageerd bij anderen..
Sorry..Maar de tijd ontbreekt me even...Zeker nu ik weet dat we 2013 niet gaan halen :)
Mijn excuses!!

32 opmerkingen:

  1. nu ja henk... lees er maar eens over op internet, tik 2012 maar eens in???
    je zult staan te kijken,
    maar zo gek is het niet, we roepen het over onzelf af hé,
    we gebruiken en misbruiken maar,
    op kleine én zéér grote schaal en uiteindelijk zijn dieren en de natuur de dupe...

    maar ehhh JIJ
    hebt er weer een héél mooi log van gemaakt henk:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,
    Ondanks dit doemscenario heb je toch een mooie wandeling gemaakt en heb je weer veel gezien.
    Het einde der tijden is door de eeuwen heen al zo vaak voorspelt en we zijn er nog steeds, dus laten we voorlopig maar blijven genieten van de prachtige natuur en de dieren.
    Weer een interessant blog Henk.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanmorgen zat ik lekker op mijn terras met een bak thee in het zonnetje. Maar ik rook lont, want tegenover had ik al een buurvrouw een verhitte discussie zien voeren met twee dames. En ja hoor, daar ging de bel, en omdat we doorzonnen, zagen de dames me zitten. Ik heb vriendelijk gewuifd en ze een kushandje toegeworpen, effe geen gezeik over 2012 op de vroege morgen zeg.
    We zien het volgend jaar wel, gaat het mis, ach het leven houdt sowieso een keer op.
    Overigens leuke serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verhaal en foto's!
    Groetjes vanuit de nachtdienst :-)

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van deze boodschap word ik niet echt blij, maar je zonnige beelden stemmen me gelukkig wel vrolijk ;-)
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een uitstekende serie Henk, echt weer heel netjes neergezet.

    En die witte indiaan past hier ook wel een beetje bij....markante vent hoor.....al geloof ik hem niet, want wat moeten wjn zonder de AWD...hahaha

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het einde der tijden.....ooit zaten mensen op een bergtop dit einde af te wachten , ik meen in 1965. Toen was het ergens in1975. Nu word het dus 2012....het zou kunnen maar toch denk ik dat we meer kans lopen om onder een auto te komen ...in het AWD.
    Dus hij heet jave !!
    Mooi , ik heb nog wat voor hem maar dat moet even wachten....

    Stond die man niet gek te kijken toen je hem die foto liet zien met de vos aan zijn voeten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat jaartal 2012 is lang geleden door de Maya's uitgerekend. Niet zo zeer als het einde, dan wel als een nieuw begin. Inmiddels gaan er stemmen op dat er een rekenfout in de sommetjes van de Maya's zit en zou het nieuwe begin pas over 2 eeuwen zijn.

    Hoe dan ook, wie vandaag de dag de kranten openslaat, ziet de voorspelling van de Maya's met rasse schreden bewaarheid worden.

    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Trouwens, heb jij nou een BLOEIEND kandelaartje op de foto staan?!
    Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zelfs Twentse ArtMus heeft de witte indiaan al ens ontmoed.
    Hij loopt er geloof ik iedere dag.
    Jave kan zo maar gelijk hebben .
    er staat echter wel geschreven dat niemand de dag nog het uur weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihi....leven in het nu..mijn motto!

    dagdag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het einde der tijden... dan ga ik er toch nog maar wat vaker op uit... om vooral nu maar te genieten!
    Mooie wandeling weer.
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja Henk ik hoop niet dat hij gelijk krijg ik wil nog even genieten van het leven,maar weer goed in beeldgebracht ik heb deze man veel gezien in het awd een bizondere maan goed neergezet.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. altijd positief blijven denken en genieten van elke minuut.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende foto's Henk
    En zullen we dan maar juist nog en nog meer gaan genieten van wat de natuur ons te bieden heeft ;)
    Groetjes Dnaielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Henk
    Je heb wel een speciale wandeling gemaakt.
    Ons allemaal bang maken dat we wel snel veel foto's moeten maken, want zoveel tijd hebben we niet meer.
    Maar dat is al zo vaak gezegd dus we negeren het maar weer.
    Heb weer genoten van je foto's

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schitterende foto's Henk.
    We sullen nog meer naar de duinen moeten gaan.
    Want in 2012 kan het niet meer die man gaat zeker met de ark van Noach mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik sluit me aan bij Henk.
    Dat wordt veel naar de duinen gaan, want straks kan het niet meer. ;-) Overigens weer een mooie blog.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. laan we hopen dat jave ongelijk krijg,want ik heb nog veelste veel te doen dat krijg ik nooit op tyd af
    leuk verslag
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Henk, Ik heb al veel over deze indiaan gehoord, maar nog nooit ontmoet. Grappig om nu een foto van hem te zien. Alleen dat sombere doemdenken moet hij maar voor zijn eigen houden, daar geloof ik niet in. Ik geniet liever van de natuur en alle mooie foto's op jou blog en die van anderen.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volgens de Maya's ontstaat er chaos in de aanloop naar 2012, natuurampen, politieke opstanden etc. Daarna komen we in een periode met een nieuw inzicht en leven we in vrede en harmonie.

    Kortom we blijven nog jaaaaren genieten van al het moois wat de AWD te bieden heeft. Doemdenken laten we maar aan de pessimisten over, kijk eens om je heen hoe de natuur de afgelopen week is veranderd met dit schitterende weer.
    Op naar je volgende blog met een positieve blik.

    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Muy bonita serie, me encanta la foto del zorro oliendo los zapatos del señor.

    Buen momento cazado.

    Un saludo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Henk, grappige kerel die Jave!
    We wachten het maar af hè, meestal komt er bij zoiets ineens iets opduiken waaruit blijkt dat ze zich vergist hebben.
    Beetje extra genieten kan natuurlijk nooit kwaad, als dat het bij effect is van dit doemdenken vind ik het prima.
    Ik hoop dat je ondanks het sombere verhaal een leuke wandeling hebt gehad, jou kennende is dat wel gelukt.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @ Iedereen
    Even voor de duidelijkheid...
    Ik ben zelf christelijk opgevoed..
    Dus het einde der tijden komt voor mij als een dief in de nacht..
    Maar als anderen daar een andere kijk op hebben...respecteer ik dat.
    Sterker..Ik kan zoiets goed nuanceren.
    Maar tevens is het zeer intressant als mensen daar een andere kijk op hebben..
    Dus met Respect...
    Gr Henk...

    p.s. En genieten is zowieso heeeeeel belangrijk!
    Fijn Weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Henk welterusten. Wie zegt dat de wereld eindigt in 2012 haha?
    De nieuwsgierige vos snuiven de schoenen :) Mooie foto's.
    Groetjes. Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Henk,
    Als de wandeling met Jave je lentegevoel niet onderuit haalt, is er nu weinig aan de hand. Om iets wat zo onduidelijk is, kun je je niet ongerust maken toch. Blijven genieten van alle mooie momenten, zo lang en zo vaak als het kan. Zeker van zo'n prachtige lentedag.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi Henk,

    Ik heb deze blog van jou gemist (ook ik heb het een beetje druk).
    De foto's zijn prachtig...de tekst, geeft me een beetje een bedompt gevoel. Ik heb er ook wel over gelezen, maar ben er absoluut niet mee bezig, met de dingen die in 2012 gaan komen. Het is 2011 en ik denk vooral aan Nu....
    is een beetje mijn instelling (Carpe diem he), niet te ver vooruitkijken en de dagen nemen zoals ze komen.

    Je foto's zijn trouwens weer erg mooi, toch ook eens daar gaan kijken bij de donderhoek...je hebt weer een ree gezien (een levende). Gaaf hoor, die heb ik al heel lang niet gezien, staat dus weer hoog op mijn lijstje.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. prachtige log Henk, gelukkig kan ik nog een paar maanden van je Log genieten, en van je foto's uit de AWD :-)

    En hoeveel van deze indianen verhalen heb ik al gehoord, als al die voorspellers gelijk hadden gekregen waren we er al lang niet meer geweest.

    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het einde der tijden zal ooit komen wanneer?? weet niemand. Ben het wel met klaproos eens, we gebruiken en misbruiken de aarde op grote schaal.
    Maar gelukkig zijn er de foto's nog.
    En die zijn verdomd mooi
    gr,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een schitterend blog met verrassende fotografie!
    Tsja, alleen die onheilspellende boodschap.
    Als je kijkt wat er momenteel allemaal gaande is in de wereld zou je er steeds meer in gaan geloven ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie foto s Henk. Ik ken die Jave ook en het is een aardige man die veel kennis van het gebied heeft. Ik kom hem vaak tegen bij de schuilhut en dan maken we altijd een gezellig praatje.
    Er komen bij de schuilhut altijdcwel leuke mensen en echte natuurliefhebbers

    Grtn
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie foto s Henk. Ik ken die Jave ook en het is een aardige man die veel kennis van het gebied heeft. Ik kom hem vaak tegen bij de schuilhut en dan maken we altijd een gezellig praatje.
    Er komen bij de schuilhut altijdcwel leuke mensen en echte natuurliefhebbers

    Grtn
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen