zaterdag 31 december 2011

Mooiste 2011?..SYSTEEMHERSTEL 2011... (OVERZICHT 2011)

Hoe ongelooflijk geraffineerd zit het menselijk lichaam in elkaar...!!
Maar terug in de tijd kunnen we niet...Wat zou het handig wezen als we netzo als bij Windows een systeemherstel konden aanmaken..En weer terug in de tijd konden..We zouden in staat zijn om onze fouten te verbeteren..(ik denk o.a. dan aan (politiek) stemgedrag :)...Ook qua gezondheid zouden er veel mensen baat bij hebben...Een soort reset knop. Maar helaas..daar is de mens niet toe in staat...


Gelukkig is er fotomatriaal ...
(Een idee van Yvonne die ik op mijn eigen manier vorm geeft)
En kunnen we zo in ieder geval onze herinneringen ophalen..
EEN OVERZICHT VAN 2011!

- JANUARI 2011..Gedeputeerde Jaap Bond "Afschot is helaas noodzakelijk." ..In een bijeenkomst over beheer damherten in het NH Hotel in Zandvoort ( zo'n 200 geinterresseerden bezochten de bijeenkomst.)..blijkt dat mensen  uit Aerdenhout..Zandvoort...Vogelenzang en Bloemendaal nooit serieus genomen zijn...Een hekwerk die al jaren beloofd word..is nog steeds niet geplaatst..En schade door damherten niet vergoed. Een petitie maakt duidelijk dat mensen eerst het hekwerk af willen zien...!!
- Groepswandeling Webmasters : Onder leiding van Paul van der Stap gaan zo'n 30 Punters Bloggers Webmasters..de AWD in..Bedoeling van zo'n dag is om in contact te komen met mensen achter de site's.De meeste lopen al regelmatig met elkaar..of ze hebben elkaar al eens ontmoet in de AWD..
Mooiste Moment Januari 2011..Vos Springt
- FEBRUARI 2011..De Partij voor de Dieren (en Stichting Natuurbelang Nederland AWD) hebben een protestwandeling georganiseert "Stop de jacht AWD"..De opkomst is mega..ondanks het slechte weer.. Het CDA gaat niet goed om met het rentmeesterschap...Gen. 1:28 en Ps. 115:16 ....Mooiste foto van deze maand is dit keer niet een natuurmoment..maar wel een eerbetoon aan die mensen die achter deze aktie stonden.
Mooiste Moment Februari 2011...Stop de Jacht!
MAART 2011.. Nu kom je altijd wel mooie dingen tegen in de AWD. Qua wild hebben we de Grote Drie: ..Ree..Damhert..Vos..Maar ook lopen er Moeflons..Schapen en Koeien..En met een beetje mazzel kom je Eekhoorns..Boommarters..Hermelijn of Bunzing tegen..En dan heb ik het nog niet eens over de Bunkers..Vogels..Planten..Paddenstoellen.. De Beheerder (Waternet) is erg betrokken bij de AWD..En wil dat delen met de bezoekers van het gebied..Nu heb je verschillende typen recreanten..die de AWD bezoeken b.v. Trimmers..Wandelaars..Ruiters..Nordic Walkers..Struiners en Natuurliefhebbers enz.. Foto Maart is daarom een foto geworden van het mooie gebied..de AWD!
Mooiste Moment Maart 2011..Het Gebied AWD
-APRIL 2011... De één April grap 2011...: In de maand Maart kwam ik weer boven de zevenenhalfduizend unieke bezoekers..een gemiddelde van 247 per dag (ip adres per dag/per maand)..Daarom krijgt u op ieder ip adres (bezoeker) vandaag een doos gebak!! Gisteren zijn ze begonnen met het verzendklaar maken van de gebakdozen (heeft u hem vandaag niet ontvangen?..Dan is de kans groot dat hij bij de buren is afgeleverd)...
- Nu 31 December 2011 is dit record al weer verbroken..
In 2011 zijn er 124 logjes geplaatst..
Totaal aantal bezoekers 2011..= 74.000..
Mooiste Moment April 2011..Mist in de AWD..dat blijft iets geweldigs hebben..
- MEI 2011...De (OVP) Oostvaardersplassen..: Juist door de natuur zijn gang te laten gaan..werd het een gebied van internationale allure..De winter 2009/2010..was zeer streng 40% van de grote grazers vonden de dood..De politiek en de media gingen zich roeren. Het imago van de OVP kreeg een klap te verduren..Door het vernieuwde beleid (reactief beheer) en de popularieteit van Volg de Vos..Steeg het imago aanzienlijk. Nederland mag trots wezen op zo'n gebied als de OVP!
Mooiste Moment Mei OVP..De OVP is een heerlijk gebied om te wandelen!
- JUNI 2011..Amsterdam..: De raad heeft besloten dat plaatsen en het herstel van bestaande hekken (effectief damhertwerend) eerst moet worden uitgevoerd...alvorens er een evaluatie plaatsvind..Gedeputeerde Jaap Bond gaat uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om tot snel afschot over te kunnen gaan..De Provincie N-H gaat Amsterdam een aanwezing geven (zwaartste bestuursmiddel) Daarmee verplicht de Provincie de jacht op de damherten te openen..
Mooiste Moment Juni AWD..Jong Kalfje in de AWD
- JULI 2011..Eindelijk ..Een Zeearend kruipt uit het ei..( 2006 )..Nederland is trots op de OVP...En ik kreeg voor het eerst te zien hoe een Zeearend een vis ving.. En niet zo'n kleintje ook. De Zeearend ( Ook wel de vliegende deur genoemd met zijn 2,5 meter spanwijdte) met prooi zie ik vanuit de kijkhut bij de Lepelaarsplassen..Waar ik ook mocht genieten van de Ijsvogel.
Mooiste Moment Juli 2011 Zeearend/Lepelaarsplassen.
- AUGUSTUS 2011...Jong en oud genieten van de AWD..En dit jaar zijn er weer veel site's bij gekomen..Een teken dat het leeft onder de mensen..Ik wens ze heel veel plezier met hun site..( heel leuk om te doen)..Helaas gaat er wel eens veel tijd in zitten..En heb ik niet altijd de tijd om bij andere te kijken of te reageren..neemt u me het niet kwalijk..ik neem het u ook niet kwalijk als u niet bij mij reageert :) Ook wil ik bij deze...die mensen bedanken die foto's of gewoon een mailtje stuurde..Altijd leuk!
Mooiste Moment Augustus 2011..Het vegen van het gewei
- SEPTEMBER 2011..De Korfslak : Wat tegenstanders van het fietspad door de AWD met duizenden handtekeningen..en de vele acties niet voor elkaar kregen...Dat is de Korfslak (1 bij 2 cm groot ) wel gelukt.. De Natuurgroepen in de klankbordgroep hadden grote voorkeur voor een route buiten het natuurgebied om..Dus langs Vogelenzangseweg en Leeuwerikkenlaan...De tijd is nu gekomen om deze second-best optie uit te voeren.
Mooiste Moment September 2011..Vossen AWD
- OKTOBER 2011.. De Nieuwe Natuurwet (Bleker)..In een intervieuw in "De Nederlandse Jager"geeft hij aan dat jacht volgens hem bij het plattelandsleven hoort..Zowel zijn ex schoonvader als zijn eigen zoon jagen..een jagerslobby!... Volgens hem staat jagen synoniem voor "op een fatsoenlijke manier met de natuur omgaan"..Volgens de staatssecretaris gaat het om dieren die echt niet door de jacht uitsterven! Het gaat om Wilde Eend..Houtduif..Fazant..Haas en Konijn..Grauwe Gans..Kolgans..Smient..Damhert..Ree..en Wilde Zwijnen..
Mooiste Moment Oktober 2011.. Velduil in de AWD
- NOVEMBER 2011..Wie is het Beest..Mens of Dier? De Mileupolitie in Drenthe heeft deze week twee jachtveldverzorgers uit Anloo en Donderen aangehouden die worden verdacht van het vergiftigen van roofdieren in Noord en Midden Drenthe. Dat zegt de chef van het regionaal mileuteam van de recherche Jelle van der Meulen..De mannen vergiftigden geschoten wild ..en zetten die uit als aas..Roofdieren als Vossen Buizerds Dassen..en Haviken aten hiervan en stierven een pijnlijke dood!... - OVP Een grote roedel Edelherten steekt het water over..Raymond Klaassen ( Weerman Omroep Flevoland) vraagt toestemming om ze te gebruiken..(altijd leuk)
Mooiste Moment November 2010..Edelherten zwemmen (OVP)
- DECEMBER 2011..Oostvaarderswold..: De Provincie stapt naar de rechter om alsnog 240 miljoen euro van het rijk te krijgen. De staat had dat geld beloofd voor de aanleg van het natuurgebied Oostvaarderswold..Flevoland had al 140 miljoen in de aanleg gestoken..Maar Bleker ziet niets meer in het project. Het Oostvaarderswold moet een verbinding leggen tussen de OVP naar de Hoge Veluwe..CDA staatssecretaris Bleker verbied boswachters het Oostvaarderswold te ontwikkelen met particulier geld.. ( Provincie onder druk..Deal als natuurwet steun krijgt)..Het IUCN heeft forse kritiek op het natuurbeleid van Bleker..Ook VVD coryfee Ed Nijpels kraakt de Nieuwe Natuurwet..
Ik wens u allen een GOED EN GEZOND 2011
En laten we ook in 2012 vechten voor de natuur.!!
WANT ER BESTAAT OOK VOOR DE NATUUR..GEEN SYSTEEMHERSTEL!!

32 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Wat een mooi jaaroverzicht. Niet alleen met foto's ook in tekst door het poliiek veel bewogen jaar.

    Van jouw foto's vind ik de laatste, de gapende vos en de velduil de allermooiste. De velduil is mijn nummer 1, een supernatuurmoment en ook nog een prachtige foto.
    Op naar 2012 met weer veel mooie momenten in de natuur.

    groetjes Ghia

    PS: helaas licht mijn punt site eruit, dus reageren kan nog even niet (uitgerekend vandaag heeft punt storingen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, sind das tolle Bilder!
    Die AWD muss einfach fantastisch sein.
    Ich wünsche euch alles Gute und viel Freude im neuen Jahr.
    Herzliche Grüsse aus der Schweiz
    Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Duin-Henk
    Ik kom je hier even persoonlijk kietelen met een nieuwjaarswens.
    Aardige vent, das de indruk die je bij mij live hebt achtergelaten!
    Een mooi en foto-creatief 2012 gewenst!
    Goudse groetjes met een zwaar Amsterdams accent..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Henk,

    Als er één de meest fantastische momenten in 2011 aan elkaar geregen heb, ben jij het wel.
    De zeearend, de overzwemmende herten, de zwemmende en springende vos en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Vooral de manier van verslag maken spreekt vele personen aan, waardoor je ook van die bezoeksaantallen krijgt.
    Ook je betrokkenheid bij de natuur en de AWD in bijzonder werkt erg aanstekelijk. Mijn complimenten voor je inzet en je betrokkenheid.

    Een fijn en zeker gezond 2012 voor jou en je familie!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, je hebt er een heel krant verslag van gemaakt, prachtig gedaan. Wat is er toch veel gebeurt, nu je alles zo netjes op papier zet en met prachtige foto weergeeft is het een roerig jaar geweest.

    Voor 2012, veel gezondheid, liefde en geluk geniet van de bijzondere momenten maar geniet vooral van elkaar.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi gesproken
    het beste toegewenst voor 2012
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Henk,

    Jij ook de allerbeste wensen en een gelukkig en gezond 2012.

    Ik weet dat jij geen echte fotograaf bent, zoals je altijd zegt. Jij moet het dus van de unieke natuurmomenten hebben. Nou daar ben jij de aangewezen persoon voor. Man wat heb jij weer ongeloof veel unieke beelden gezien, en ook nog kunnen vastleggen, gelukkig....anders konden wij niet met je meegenieten. Gelukkig was ik er zelf bij bij één van zulke unieke natuurmomenten. Ik doel dan natuurlijk op de zwemmende vos. Toch gaaf weer om veel van jouw natuurmomenten terug te zien, en tussendoor de belangrijke politieken zaken omtrend de natuur in ons land.

    Ja je hebt echt een heel krachtig blog elke keer weer, en schijnbaar boeien de mensen dat ook het meest aan je blogs, vandaar ook die hoge bezoekersaantallen...en terecht uiteraard.

    Ben alweer benieuwd naar je aller eerste blog van de AWD!

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Henk allereerst bedankt voor je nieuwjaarswens in mijn gastenboek en uiteraard ook voor jou en je familie ook de beste wensen en vooral een gezond en fotografierijk 2012 en hopelijk gaan ook wij elkaar in dit nieuwe jaar eens tegenkomen in het ons aller geliefde AWD!
    liefs Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig overzicht van een mooi fotojaar! Je hebt heel veel mooie momenten gehad en fijn dat je die met ons gedeeld hebt!

    Gelukkig nieuwjaar en al het goeds gewenst voor 2012!

    Groetjes van een nachtdienstzuster :-)

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Henk,

    De laatste foto van de serie, is ook de mooiste. Ben blij dat je enthousiasme voor de natuur nog steeds onverminderd is.
    Alle goeds voor 2012,
    Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk, een heerlijk blog in de jou kenmerkende stijl.
    Bijzonder hoe jij vaak op de plek bent waar iets bijzonders gebeurt.
    Je foto`s zijn fototechnisch geen TOPPERS maar de beelden zijn schitterend.
    Ik hoop in 2012 weer vele boeiende blog`s van je te zien met veel unieke momenten en waaruit je passie voor de natuur blijkt.
    Ik hoop ook dat we weer eens samen of met een groepje de natuur in gaan trekken.
    Voor jou en je familie een bere goed 2012,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk
    Je weet van elke blog weer iets bijzonders te maken en ook met het overzicht is dat weer gelukt.
    Bewonder al je inzet en prachtige verhalen die je elke keer weer weet te maken het blijft boeien.
    Goed en Gezond 2012,
    Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Henk,

    Wat leuk om te zien dat je niet hebt gekozen voor een ego-document, maar in plaats daarvan nogmaals de aandacht vestigt op de belabberde politieke situatie mbt onze natuur.
    Hier kan niet genoeg aandacht aan geschonken worden en alle kleine beetjes helpen.
    Sterk stukje! (en ook de schitterende fotomomenten zijn uiteraard weer gaaf om te zien)
    Voor jou, de jouwen en de mooie Nederlandse natuur wens ik al het beste!

    Groetjes,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Henk
    Allereerst voor jou en je familie de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
    Geweldig hoe jij op jouw onnavolgbare wijze je jaaroverzicht hebt gemaakt, topmomenten gelardeerd met belangrijke info op het gebied van natuur en politiek.
    Ik zou zeggen, een echte 'Henk-serie' Grote klasse hoe jij je inzet voor het behoud van de natuur, waar wij allemaal zo graag van genieten.
    Ga zo door!!
    Ook in dit nieuwe jaar zie ik weer uit naar jouw spraakmakende berichten.
    Groetjes
    Loe

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een Cool jaaroverzicht Henk
    Dat is een goed idee en zou best wel een systeem herstel willen hebben (LOL)
    OOk voor jouw een mooi foto, gezond en voorspoedig 2012.
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een weetjes en verhalen en natuurlijk de foto`s !
    Beloof dat ik dit jaar naar het mooie gebied kom.

    Succes en plezier toegewenst voor alles wat je doet Henk !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Henk

    De eerste dag van het jaar en ik zit gelijk al weer volop te genieten van je jaaroverzicht!
    Het is trouwens al de 3e keer dat ik het lees omdat ik toch weer iedere keer iets nieuws ontdek:-)
    Ik wens jou en degene die je lief zijn een Heel Gelukkig en vooral Gezond 2012 toe!!

    Groetjes Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Henk,
    Prachtig hoe jij op geheel eigen manier deze afsluiting vorm geeft.
    Super hoe jij je inzet voor natuurbehoud en je sterk maakt voor de AWD. Je bereikt daar toch wel een hoop mensen mee. Denk maar aan een inktvlek die steeds verder uitspreidt.
    Je hebt ook de prachtigste en meest unieke momenten beleefd. De grote groep edelherten die het water oversteken in de OVP, de zwemmende vos, de springende vos, de parende damherten.
    Blijf ons maar verbazen en informeren in 2012. Ik blijf je volgen.
    Tot ziens, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk,

    Nog bedankt voor je reactie en jij (en je familie) uiteraard de beste wensen voor 2012
    Mooi overzicht van een bewogen jaar!
    Zelf ben ik er (nog) niet aan toe gekomen (Goed idee van Von) want het is een beetje druk de laatste tijd. Maar mijn goede voornemens zijn om meer te bloggen ;-)

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Iedereen de beste wensen voor 2012 gewenst.
    Is weer een schitterend blog Henk
    Ook in 2012 blijf ik je op de voet volgen
    Groetjes Christian

    Http://www.cawfotografie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Henk,

    Heel wat gebeurd daar in en rond de AWD. Petje af voor je betrokkenheid.

    Topper qua foto's is voor mij de gapende vos, wat een prachtgebit heeft die en dat ondanks alle snoep die ze krijgen.

    Ik wens je een fijn jaar toe!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Henk,

    Een goed overzicht van 2011 van je blogs met je verhalen!
    Gelukkig 2012 en een goed blogjaar!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij ook de beste wensen henk, mooie foto's zo door het jaar heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Henk
    De aller beste wensen voor jou en je gezin. Dat dit maar een heel mooi jaar mag worden, en we samen weer eens op stap kunnen gaan. Dat was altijd genieten net zoals je verhalen en foto's

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig deze blog, Henk, helemaal uniek en herkenbaar van jouw hand. geweldige momenten heb je vast kunnen leggen, ik kan er geen keuze uit maken.
    Geweldig ook je betrokkenheid!
    Hartelijke groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Henk,
    Dit is echt een blog dat op deze manier alleen van jouw hand kan komen. Een protest tegen het huidige natuurbeleid en veel aandacht voor de pracht van die natuur.
    Het is niet voor niets dat je zoveel bezoekers hebt. Je hebt echt iets te zeggen.
    Ik wens je voor 2012 een heel mooi en goed natuurjaar.
    Hartelijke groet,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Henk,
    een mooie samenvatting van wat er het afgelopen jaar allemaal is gebeurd. Uit je overzicht blijkt ook dat je heel wat voor je lens hebt gekregen, mag ook wel wanneer je zo bij de natuur betrokken bent als jij.
    We zullen zien wat 2012 ons gaat brengen op natuur gebied en of het natuurbeleid niet helemaal naar de knoppen wordt geholpen.

    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zeer mooi en goed verslag over een ineenstuikend beleid, jullie hadden een voorsprong van 50 jaar op ons, Belgen, en nu door een kortzichtige (jagerslobbyende) politiek dreigen jullie die voortrekkersrol te verliezen. Verschrikkelijk, ik ga alleen maar naar Nederland op vakantie puur voor de natuur, de beleidgevers weten niet wat voor troefkaart ze dreigen uit handen te geven ! Ook dat dossier van damhertenjacht is begrijpelijk omstreden maar men moet de natuurlijke populatiedynamiek laten doen en met hekken en schadeloosstellingen werken (zoals hier met de Bever gebeurd)...

    Ik ga het ook zeker blijven volgen en woordelijk blijven meevechten, en blogs blijven een sterk hulpmiddel. Blijft zo voortdoen ! Foto's roepen bij mensen ook meer op dan woorden en sommigen van jouw foto's zijn echte pareltjes zoals de zwemmende herten of dat jong kalfje of of ... :)

    Succes ermee in 2012 !
    Gert

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een herkenbaar jaaroverzicht met heel mooie fotomomenten die duidelijk maken dat het veel in de natuur zijn prachtige zaken op kan leveren. Bedankt voor deze serie die je met veel plezier zal hebben uitgekozen uit de ontelbare schat aan fotomateriaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Hek
    het was weer een goed jaar geweest 2011 in de awd ik hoop dat het dit jaar noch beter woord.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beste heer Henk Bos, wat een prachtfoto's! Ik zit met volgende, geheel vrijblijvende vraag: Ik schreef een novelle; een mix van historische feiten, fabelementen en sensibilisering rond het belang van het (momenteel nog goede) Europese milieubeleid, en het belang van predatoren in onze eco-systemen. Ik richt me specifiek op de vos en de wolf. Van de wolf heb ik een sterke foto. Van de vos nog niet. Ik vraag me af of ik één van uw foto's zou mogen publiceren in dat werk? Vanzelfsprekend met de gewenste vermelding en paginaverwijzing op de pagina met de auteursrechten vooraan in het boekje. Twee foto's interesseren me in het bijzonder: de vos met de muizen in zijn muil, en de foto waar de vos wat links op de foto staat en erg aandachtig naar iets in de verte kijkt. Mijn emailadres is ro_steverlynck@yahoo.com. Als u me via mail uw emailadres laat weten, dat kan ik u screenprints van die twee bewuste foto's doormailen. Op uw blog vond ik niet meteen een emailadres terug dat ik kon aanschrijven. Dank voor uw reactie. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen