woensdag 7 december 2011

2012

( 2012...HET EINDE?..OF NIEUW BEGIN? )
Vandaag 6 December 2011...Breng ik een bezoek aan de AWD..
Als ik op de Panerlanderweg loop..begint het te waaien..en te hagelen..Mijn plu klap dubbel..maar gelukkig hij blijft heel..
Om te kunnen schuilen neem ik de route langs de schuilhutjes...Eigenlijk niet zo'n mooie route..(teveel op de paden)...maar ja..
Je kunt daar tenminste rustig even droog en uit de wind gaan zitten...
In de schuilhut...zitten al enkele mensen..o.a.
Ene John..( Haarlems Dagblad en medewerker in de Kenemerduinen)
Een Katwijker..Zijn naam is me ontschoten...
En Have..( Een bekende voor iedere AWD ganger(ster)
Het is gezellig..en ik blijf zitten...en dat doe ik normaal gesproken niet snel..
(Vandaar foto's van onderweg...die ik nu niet op volgorde plaatst)
En met Have..Ja dan kom je al snel op de Maya's uit..
Volgens de berekeningen van de Maya's komt ons zonnestelsel in 2012...op één lijn te staan met Hunab Kú..het centrum van de melkweg (Kosmische Baarmoeder)..De Maya's beschrijven 21 December 2012..als de overgang naar een nieuwe bewustere wereld!
Nu gaat het mij niet om ..of het waar is of niet?...ach..dat weet ik niet!
Maar wel is het zo dat ook de Hopi Indianen en de Sioux Indianen geloven in het eindigen van het huidige tijdperk waarin we leven..
Ook Nostradamus...De Bijbel..voorspellen een einde ( Geen jaar )..
En natuurlijk moet ik dan denken aan de woorden van Alexander Pola..
"Ik heb een hekel aan pessimisten...maar verdomd..op het eind hebben ze altijd gelijk"..!!
En ook al geloven we nergens in...De wereld kan zo niet doorgaan..
Ik denk aan vervuiling..rampen..crisis..overbevolking..ziektens..oorlog..energie..grondstoffen..enz..enz..
( AWD )
En dan lees ik vandaag:
Volksfilosoof Bas Haring..denkt dat we met 50 % van de soorten ook verder kunnen..Zo stelt hij dat de natuur met 50% van de soorten verder kan , maar dat het wel de juiste 50% moet zijn..Ook natuurbeschermers beseffen maar al te goed dat het niet realistisch is om élke soort op aarde te behouden..Meer Lees: http://www.natuurbericht.nl/?id=7304 
Persoonlijk denk ik dan..dat we teveel om geld geven...
En te weinig verantwoording nemen qua natuur..
Geld komt op de eerste plaats...en dat zou natuurlijk de natuur moeten wezen..En door de wereldwijde recessie...Gaat de natuur nog harder achteruit..
Donkere tijden voor de natuur...
---
Yvonne had een leuk idee..o.a...
 leek het me leuk dat alle bloggers, die er aan mee willen doen, op 31 december om 11:30 PM, dus om half 12 in de avond net voor oud en nieuw om je mooiste, liefste, ontroerendste, kijk maar welke je bijzonders vindt....en dan van elke maand één foto te plaatsen, zodat we 1 Januari 2012, wanneer we alle olie bollen en appelflappen zat zijn, en iedereen aan handje hebben geschut, dat we dan lekker foto's kijken en denken aan het mooie foto jaar wat we gehad  hebben en dat we het in 2012 dunnetjes over doen.

27 opmerkingen:

  1. Tja, dat einde in 2012? Als ik om me heen kijk zie ik veel dingen in een nood ( noodzakelijk) tempo veranderen.
    In een dramatisch eind geloof ik niet zo, wel in zich versnellende veranderingen...Leef positief en de veranderingen zullen een positieve uitwerking voor je hebben, zo denk ik dan maar.
    Garoetjuzzzzz ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Henk,
    Goed dat je ondanks het prutweer toch naar het AWD bent gegasn. Toch een mooie wandeling.
    Tja, 2012....over iets meer dan een jaar weten we het. En tot die tijd is er nog altijd dat wensenlijstje, met mooie plekjes, natuurmomentjes die ik wil beleven.
    En blijven we gewoon genieten van al het moois dat de natuur ons biedt.

    Leuk idee van Yvon,
    Ik had zelf ook ziets in mijn hoofd om aan het einde van het jaar een blog te maken met mijn mooiste en meest bijzondere momenten van 2011. (of het dan 1 foto per maand is weet ik niet, maar ik doen mee).
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verandering is nodig en er is ook heel veel in beweging op het moment. Nu maar hopen dat het allemaal ten goede verandert. Dat gaat lukken als we allemaal ons steentje daaraan bijdragen.
    Het is wel opvallend dat de wereld op dit moment zo aan het veranderen is, toevallig net tegelijk met het voorspelde jaar van de maya's. Ik denk zelf eerder dat mensen elke mythe hadden aangegrepen om de huidige gebeurtenissen te verklaren. Toevallig komt die van de maya's nu wel goed uit :-)
    Fijne dag Henk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks het slechte weer er toch opuit getrokken....petje af hoor Henk....mij effe niet gezien.

    Maar je foto's zijn weer prima , van die AWD krijgen we nooit genoeg he.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Henk,

    Mooi verslag weer hoor met prima foto's.
    En ik blijf genieten van alles om ons heen, zolang het nog kan.

    Groetjes Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,

    hele mooie foto's weer, ik heb nooit iets gepost, maar ben al wel een tijd geabonneerd op uw mooie blog. het houd mij goed op de hoogte wat er allemaal aanwezig is, en wat het aan het doen is omdat ik helaas naar het verre gelderland verhuist ben. (waar natuurlijk ook genoeg te zien is)

    persoonlijk ben ik er niet zo van overtuigd dat de mensheid ten onder gaat. we hebben zelfs de pest en andere ziektes overleefd zonder dat we wisten wat het was en hoe het te bestrijden. wel denk ik dat als we niet snel iets veranderen onze comfortabele manier van leven snel voorbij is. 2012 zou mooi zijn als het de overgang naar die "verlichting" inluidt.

    zou sowieso mooi zijn, zou ik later genoeg werk hebben als ik afgestudeerd student milieuwetenschappen ben :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Henk. Ik heb al een paar dagen zonder te willen krijgen in de PC ... mijn moeder stierf 12 dagen geleden. Het leven gaat door, en bezoek ik mijn vrienden.
    Ik heb nooit geloofd in de profetieën van Nostradamus. De wereld zal eindigen wanneer uitgeput alles dat geeft ons de narutaleza en niets doen.
    Bij het ​​tarief dat wij binnenkort eindigen met alles. We zijn het vernietigen van de planeet langzaam ..... we moeten nemen voorbeeld van dieren die verbruiken alleen wat ze nodig hebben. Dit is de erfenis vertrekken we onze kinderen, laten we iets voor haar!
    Goed idee over de dag 31. Ik mag niets doen dat dag ..... Mijn oudste zoon gaat trouwen in Salamanca op 31 ... Terug naar huis op de 1e januari.
    Al heb je niets gezegd over de foto's. I like!
    Een kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Henk, mooie serie en nog mooiere pakkende tekst. We moeten het als een uitdaging zien, ik zie toch ook weer veel nieuwe jonge mensen die enthousiast voor de natuur worden en daar hebben we met het uitdragen van onze hobby en passie een rol in. De kijkcijfers voor natuurfilms stijgt, zelfs in de bioscoop. Bij ons zitten de ivn cursussen vol. Wij maken blogs, zoons krijgen opeens naast hun computerhobby ook belangstelling voor het vogelen . Er is hoop en straks een nieuw kabinet. Veel bloggen, twitteren, ivn bijeenkomsten, sites volgen en maken, allemaal media waar we iets mee kunnen en moeten doen.
    Samen zijn en moeten we nog sterker worden.

    Groet
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk, dapper hoor om in de regen naar de AWD te gaan.
    Het lokt niet maar als je er eenmaal bent is het toch heerlijk.
    Leuk blog weer met je overpeinzingen.
    Voor een "geen fotograaf" heb je weer leuke plaatjes gemaakt.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Door met dit weer evengoed naar de AWD te gaan laat je zien dat je ook een echt natuurmens bent Henk. En ik zag zowaar een Specht! Helemaal super dus. Ook je vos staat er heel mooi op. Ik heb nog steeds geen vod op de foto en we zijn toch al enkele keren naar de AWD geweest.

    Het idee van Yvonnen vind ik echt leuk. Helaas heb ik die dag een lange avonddienst (22:00/08:00 uur) maar dat neemt niet weg dat ik van al die foto's kan genieten :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jij bent echt een doorzetter, met dit beesten weer de AWD in..je bent een echt natuurmens. En ook nog foto's weten te maken van pracht onderwerpen. Het is dan toch genieten wanneer je thuis komt.

    Wat leuk om te zien dat je aandacht geeft aan "de mooiste van.." Hoe zal het verlopen....???

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk,
    Het einde is al vaker voorspeld en als het nu wel zo is dan hebben we het toch niet in de hand. We zullen maar proberen het beste er van te maken. Voorlopig gaan we eerst de winter in, hoewel dit meer op herfstweer lijkt. Dapper dat je toch op pad bent gegaan en je was niet de engiste. Vandaag was het echt stormachtig, ben benieuwd of er dan nog wandelaars zijn in de AWD.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja Henk, wat het leven ons brengt weten we toch nooit, of het nou 2012, nu of later is, gewoon maar zoveel mogelijk genieten zou ik zeggen, lekker de AWD in of zo ;-)
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. natuurlijk ken ik de AWD :P
    mijn moeder woont nog steeds in leiden, en als ik die opzoek in het weekend dan moeten we bijpraten. kan je dat op de bank doen, of in een natuurgebied. vaak word dan de AWD uitgekozen omdat het een lekker groot gebied is zodat je niet telkens langs dezelfde stukken komt als je lange routes loopt. en het is er natuurlijk heel erg mooi.

    dit weekend maar weer eens een bezoekje brengen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een prachtige info Henk
    met prachtige opnamens waar we allemaal van genieten ach ik wacht maar af.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach ja Jave heeft daar zo zijn idee over .
    Hij is niet de eerste die het einde van de mensheid ziet.
    Niet de aarde zal vergaan maar de mensen.....op enkele na.....
    En ik....ik weet het niet en daarom denk ik dat we maar zoveel mogelijk uit het leven moeten halen.
    Ik mis het trouwens wel Henk ,de vosjes,het AWD, het gesprek met Jave !!

    Het idee van Yvon vind ik leuk , en ga zeker proberen om een log te maken over ons rare jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je weet het niet Henk, en dat is maar goed ook denk ik? Wat afspreken kan altijd om naar de de dam te gaan of ergens anders heen,altijd gezellig!!
    Moeten alleen het weer in de gaten houden, bij slecht weer is het zinloos daar. Hoorde van Ghita,Cees en Greet dat ze ook willen gaan en misschien is Herman er ook wel voor te porren. Mooi verhaal weer met prima beelden.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  18. We zijn elkaar opnieuw misgelopen, maar hebben wel gedeeltelijk hetzelfde gebied doorkruist. Het was winderig, de buien vielen mee. De elementen trotseren heeft zijn eigen bekoring, zeker als de natuur je ook wat dierenleven betreft laat genieten. Een tiental damherten dat een kanaaltje overspringt, een vos die er als een speer vandoor gaat, moeflons die met zijn 40-en staan te eten: er was variatie genoeg, ook al zijn er nog weinig wintergasten.
    De filosofieën die je aanstipt geven niet per definitie aan dat het einde van de wereld in aantocht is (of je er in gelooft of niet) maar wijzen op een komende verandering. Als dat zou gebeuren kan dat ook wenselijk zijn. Alle bedreigingen die je noemt (rampen, crises, ziekten, milieuproblemen, enz.) zijn wel zorgwekkend. Verbeteringen op dit gebied zijn zeker welkom. Doemdenken helpt niet, de problemen onderkennen en oplossingen zoeken wel.

    Gr.Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, we zouden eens met z'n allen een flinke stap terug moeten doen, alles wat minder, in plaats van altijd maar meer, meer, meer en alles voor de economie. Uiteindelijk zal het op de ene of de andere manier tot vernietiging van alles leiden. Een nieuw begin - 2012 lijkt helemaal niet zo'n onrealistisch idee.
    Leuke foto's van je schuilhutwandeling.
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Henk,
    Je moet niet te veel met hem praten, anders ga je ook nog rare ideeën krijgen. Mooie foto's en verhaal weer.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Al is het bagger weer, je blijft gaan. Petje af en een leuke wandeling!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi henk ondank het slecht weer leuke foto's van de vos gemaakt.
    Ik zelf ben nog een keer naar Zeeland en heb volgen mij de mooiste foto van dit jaar gemaakt.Een Torenvalk die zich na het poetsen, zich uitschudde.
    Zie www.dickvanegmond.com
    En kijk op mijn blog.
    Groeten Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Henk
    Je hebt weer een lekkere serie weten te scheppen in je glaswerk en ik zie dat jij ook de bonte specht te grazen genomen hebt. Helemaal top....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Henk

    Again, very beautiful pictures! You see so many interesting animals and landscapes!

    Groetjes & Have a nice weekend
    Yvonne & Raphael

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha ik ben Have al vaak tegen gekomen maar we hebben het nooit over Maya's. Ik vind het een prachtige kerel, met zijn eigen levenswijze die een hoop ziet in het duin.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Henk,
    volg je bijna dagelijks. Altijd weer een korte verademing als ik je verslagen lees. Ben dolblij met mensen als jij die er voor over hebben hun belevenissen met anderen en o.a. mij te delen. Door jou ben ik me ook voor het AWD gaan interesseren. Plan de campagne toch enig zins geslaagd. Good Up the Good Work an keep on Going!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dag henk,

    je feed bevat fouten.... en da's dan ooik de verklaring waarom je me zo weig zag... ..

    de foto's van de vossen zijn weer hemels,

    ik dacht dat ik er gisterenavond een zag oversteken en mijn hart sloeg over:-)

    gaaf hé, maar ik wete niet óf het er wel een was:-)

    BeantwoordenVerwijderen