dinsdag 3 januari 2012

Kees van Dommele (Mooiste 2011)

Hallo Henk,

Omdat ik nog niet toegekomen ben aan het maken van een eigen weblog leek het mij wel leuk jou een impressie van een aantal bijzondere fotomomenten te geven. Net als alle anderen die een selectie gemaakt hebben, heb ik gemerkt dat het erg lastig is een keuze te maken.
Hoe dan ook, hier volgt een mix van foto's uit de AWD en een vakantie reis door o.a. Mozambique, Malawi en Zambia. 1. In het inmiddels vergraste en vochtige deel van het voormalige Van
Limburg Stirumkanaal vond ik tot mijn verbazing een nest met vier kievitseieren.
2. Twee nieuwsgierige damherten met een zich ontwikkelend bastgewei keken mij nieuwsgierig aan.
3. Voorspel in het Wolfsveld: de bok probeerde de geit te verleiden.
Zij hield hem zó lang af dat hij erbij ging liggen. Toen zij er vandoor ging volgde hij haar snel. Of het hem gelukt is? Wie weet kom ik het komende voorjaar moeder en kind wel tegen.
4. In augustus trof ik voor het eerst van mijn leven bij het Oosterkanaal een veenmol aan.
Een bijzondere ontmoeting.
5. In september werden de damherten al iets onrustiger.
Deze hinde wilde wel even in het zonnetje gezet worden.
6. Deze vos was wel héél erg relaxed.
7. Een teder moment tussen moeder en kind.
8. Tijdens mijn vakantie zag ik deze kleurrijke krab - en nog vele anderen - langs de oever van Barazuto Island voor de kust van Mozambique.
9. Groene meerkatten (vervet monkeys) tref je in veel natuurparken. Op een camping moet je goed op ze letten, want het zijn zeer gehaaide dieven.
De jongen maken alles mee wat hun moeder doet, meestal met een tepel in de mond.
10. In Liwonde NP in Malawi zagen wij een vrij zeldzame boomagame van dichtbij.
11. Afrikaanse zeearenden (African fish eagles) zijn spectaculaire vissers.
Op Lake Malawi hebben wij ze in actie gezien.
Deze opname is mijn foto van het jaar.
12. Het kleine olifantje (van hooguit een dag oud) bleef vast zitten in de modder langs de oever van de Zambezi. Ontroerend was het om te zien hoe de moeder met haar slurf en een poot haar kind er toch uit kreeg.
Groet Kees
(Even voor de duidelijkheid ...In dit logje zijn uitsluitend foto's gebruikt van Kees van Dommele)

18 opmerkingen:

  1. er zijn prachtige foto's bij. Graag bekeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook een mooie serie zeg, en vooral de veenmol (zelf ook nog nooit gezien) maakte best veel indruk op mij!

    Prachtige serie natuurfoto's.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Kees moet maar snel een eigen blog beginnen, hij maakt prachtige foto`s.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit me bij Greet aan. Kees moet zich even goed druk maken en z'n eigen blog beginnen want de kwaliteit van deze foto's is uitstekend.

    De veenmol vind ik de bijzonderste.
    En de arend zou ook voor mij de foto van het jaar zijn geworden. Indrukwekkend.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto`s dat was genieten.
    een gezond 2012 met veel fotoplezier
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Henk dat je een blogje vol met foto's van Kees hebt gemaakt. Nu zijn de foto's ook wel erg mooi en zeker de moeite waard om te laten zien.
    Ik vind de tedere bambies het mooiste, en de zeearend, wow, dat is een supermoment.
    Kees maakt echt hele mooie foto's dus in 2012 verwacht ik een blog van Kees zelf, dan heeftie al zeker 1 volger.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het is een mooi jaar overzicht, dit was nu het moment om een eigen blog te beginnen...

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,
    Zeg maar tegen Kees dat ie een blog moet starten, is veel gemakkelijker. (Heb je natuurlijk al lang gedaan:) ) Hij heeft leuke momenten vastgelegd: olifanten, damherten, damhertje in de zon en de zeearend is natuurlijk super.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Henk,
    Mooie foto's van Kees idd die van de Afrikaanse Zeearend is een beauty, om dat vast te kunnen leggen......watertanden!
    De beste wensen voor 2012
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's. Al zwervend over de fotoblogs, kwam ik op dit blog terecht.

    Je hebt een mooie set natuurfoto's geplaatst. Complimenten aan Kees.

    Veel fotografieplezier in 2012.

    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De veenmol is super, vomplimenten aan Cees maar ook een boodschap:
    Cees begin een eigen site, waarom op deze manier? Zoveel werk is het niet, niet meer werk dan je foto's naar Henk sturen....
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Kees
    zo te zien is het een goed jaar geweest.
    ik hoop dat 2012 net zo goed woord.je
    moet maar snel een eigen blog beginnen,
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk
    These are again great photos!
    I didnt know you have been to southern africa before! How long have you been traveling in Zambia and around? And what have you done there?
    All the best for you and yours in 2012!
    Greetings
    Yvonne & Raphael

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Kees (en Henk)

    Gave foto's. vooral de zeearend is mooi vastgelegd. Heb hem vorige jaar wel gezien maar niet zo dichtbij.
    En de Boomagame, de twee nieuwsgierige damherten en en....
    Als Kees een eigen blog begint ben ik zijn eerste volger ;-)

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Kees,

    Leuk dat je reageer en er komt zeker nog meer aan....
    Helaas zit ik een beetje met een tijd probleempje (wie niet )
    De foto's moeten nog bewerkt worden want ik wil ze wel zo mooi mogelijk erop zetten.
    En ben ik nog bezig met een site voor mijn vrouw (welke iets meer prioriteiten heeft...)
    Maar het komt er aan hoor

    Grs Ben
    PS Wanneer komt jou blog want je foto's verdienen het hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze serie is een eigen blog waard super gedaan Kees en Henk bedankt voor het plaatsen ervan !

    Heb hier nog een nieuwe blogger :

    natuurfotograaf-marcelvdkerkhof.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. great selection, thanks for sharing+very happy 2012! full with fantastic pictures and amazing nature-encounters:-)))

    BeantwoordenVerwijderen