donderdag 1 december 2011

Fietsen ( KWF Kanker Bestrijding )

Vandaag 30 November 2011 AWD Ingang "Panneland"..
Het lijkt allemaal zo gewoon...Als je gezond bent...Om te kunnen werken..sporten..wandelen..enz.. Maar een mens is kwetsbaar..
Van de ene op de andere dag kan ons leven er totaal anders uitzien.
Natuurlijk wil je daar niet altijd bij stilstaan..En dat is maar goed ook..Pluk de dag..!


Ook deze Damherten in de weilanden rond de AWD nemen het er van..
Niet wetende dat ze daar een groot risico's mee nemen..
Op de Pannelanderweg kom ik een paar bekende uit Katwijk tegen..Ze waren bij de vossen geweest..En hadden er vijf gezien..Ook hadden ze iemand meegenomen (ontmoet bij de Ingang)..
En die heeft dankzij deze vrouwen...De vossen ontmoet..hij had een topdag..
(Zaagbekeenden - vrouwtjes)
"Ga jij ook naar de vossen"?...vroegen ze..
(Zaagbekeenden)
"Ik denk het niet..het is me te druk daar"..."Ik ga voor de watervogels"..
Nog enkele blaadjes..in het Gebied "Kippendellen"..
Heerlijk..als je gezond bent...en je kunt nog struinen door de AWD..
Ja...Gezondheid is het belangrijkste..misschien cliche..maar het is nou eenmaal zo.
(Krooneenden)
Ik kom in het achtergebied een grote groep Krooneenden tegen..
Prachtige eenden..die Krooneenden....
Het lijkt wel of elk jaar de populatie groeit...van deze zeldzame eenden.
Ik ga hier even rustig op een heuveltje zitten..zodat ik mooi uitzicht hebt over het riet..
Een damhert..Schrikt..
Kijkt nog één keer om..en schiet dan de dekking in...
En nu ik hier toch op een heuveltje zit..heb ik mooi even de tijd om U aandacht te vragen voor de :
Foreholte Bikers..Fietsen tegen Kanker..
In de strijd tegen kanker ervaren zowel patiënten als hun dierbaren een groot gevoel van onmacht.
Kanker is alomtegenwoordig. Er tegen vechten lijkt zinloos.
Eén op de drie Nederlanders krijgt kanker
Iedereen maakt van dichtbij mee hoe levens drastisch bëinvloed en verwoest worden.

Gertjan Pols gaat 3 maal de Alpe D'Huez beklimmen...Wilt U hem steunen door te doneren Een klein symbolische bedrag is al geweldig!De opbrengst gaat geheel naar KWF Kankerbestrijding..KWF Kankerbestrijding..Zie : Gertjan of de site van de : http://foreholtebikers.nl/
En ik..Ik ga weer door met fotograferen..Ja het leven gaat gewoon weer door..
Of we dat willen of niet...Maar het is zeker goed..Om hier eens bij stil te staan..
En je zegeningen te tellen!
(Slobeenden)
Een vliegtuig verstoord de rust..
Ik heb niet zoveel verstand van vliegtuigen..
Maar het lijkt me een transportvliegtuig..dat boven de AWD vliegt..
Ik wacht op de Zondsondergang..
Als ik ingang Panneland verlaat zie ik nog steeds herten in de weilanden..
En dat is natuurlijk niet zonder gevaar..met de weg dicht in de buurt.

13 opmerkingen:

  1. Hoi Henk
    Serieuze blog dit keer maar je hebt wel een punt.
    Geniet van en beleef elke dag als of het je laatste is!
    Maar ja als je dan op je werk zit is het wel wat anders..... ;-)

    Grs Ben
    PS Het is een (Chinook?) helikopter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Henk
    ja je moet er wel even bij stil staan maar het leven gaat verder
    en je moet er maar van genieten en dat moet je zelf doen maar dat lukt wel aan je blogs te zien het was weer genieten.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Henk,

    Zoals je zegt goed om bij stil te staan.
    Het is trouwens een chinook helikopter.

    Grt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blog. Prachtige foto's en een goed verhaal. Pluk de dag...Carpe diem...Mijn motto en ook niet zomaar, ik weet er alles van dat het ook zomaar ineens voorbij kan zijn, of mensen die maar werken en werken en dan 65 zijn en door omstandigheden (gezondheid) niet meer kunnen genieten.
    Nee, gewoon NU doen...Genieten met een Grote G. En dat heb ik gedaan met jouw blog en ik zit weer in twijfel: toch naar de AWD morgen of op zoek naar waterral en roerdomp in Warmond.

    Die krooneenden, wat zijn ze mooi.
    En die herten, wat zijn ze dom. Waarom gaan ze nou in het weiland zitten waar het dreigende gevaar van razende auto's of schietgrage staatssecretarisen heerst.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn neef is dit jaar vijf keer die alp opgereden.
    Ik heb diep respect voor mensen die dit kunnen en ook doen !!
    ja Henk , genieten zouden mensen iedere dag moeten doen, Het leven kan zomaar ineens anders zijn .
    Veel mensen zullen dit kennen en daarom alles uit het leven willen halen wat erin zit.
    Ik geniet weer van je log en je mooie fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wanneer het allemaal dichtbij is gebeurt dan geniet je dubbel omdat je nu echt weet fat het kan gebeuren, ook op een veel te jonge leeftijd. En die mensen die dit fietsen, respect, het is een top prestatie. Net wat je zegt, geniet er elke dag van waarmee je mee bezig bent. Net zo genieten van je foto's..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een en al respect!
    Mooi die krooneenden.
    Het is een Chinook transport helikopter Henk.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Henk

    Wonderful series of pictures!
    Its interesting to see all the animals and landscapes you have photographed before. I think this AWD is never really boring! There is always something to see!
    We are biking a lot too, so our dutch friend made a gift to us. Its a shirt with a bike and the sentence: "mijn fiets is beried". Dutch guys have a very special relationship to their bikes :)

    Have a nice weekend
    Yvonne & Raphael

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Henk,

    Helemaal gelijk heb je. En geniet idd van elke dag.
    Mooi blogbericht heb je verder. Leuk oko die zaagbekken en krooneenden.

    Groet,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,
    een serie met een serieus onderwerp, goed om even bij stil te staan....
    Wat een watervogels heb je al gezien, heerlijk weer!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk,
    Proberen elke dag maar weer te genieten, en maar hopen dat we heel lang kunnen blijven genieten.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk,
    Gelukkig zijn en gezond zijn hangen denk ik nauw samen. Het is goed om er even bij stil te staan, maar dan moet je weer verder. Genieten zo lang als het kan. En wij natuurbloggers doen dat graag buiten, zoals jij ook weer in de AWD. Mooie watervogels die verschillende eenden soorten.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen