zaterdag 4 juni 2011

Een Vaag Verhaal

Alles is zo vaag...in en rond de AWD ...Jagers dreigen...politiek komt ongelovig over...Zijn ze in de poltiek dan gek!...Welnee...Politiek draait om macht ...vriendjes.....En vooral om geld..
Ja...Politiek....Dat is een vaag gebied....
Mischien moeten we eens een Natuur Tribunaal krijgen in Den Haag!.... voor het schenden van humanitair natuurrecht..




Ik zie een deken van mist...Fijne draden gesponnen...In de schemering met het werk begonnen....
Alles glinsterend in een hemels licht.....Uitgestrekte weilanden blinkend als kristal....
Schaapjes blatend in het dal....
Vogels op takken je ziet ze overal....
Herders drijven hun kudde bijeen.....
Geholpen door haar honden.....Plotseling horen zij een knal...
Haar honden antwoorden met grote monden.....Jagers zien zij meteen!......Herders zijn hier meestal alleen
Hier heeft de natuur nog veel moois voorhanden....
Geen jagers (Nog niet!) ...die de dieren wil leggen aan banden..
Het ongerepte wat je hier nog ziet....
Beroerd je ziel , of niet?
Ja al dit natuurschoon.....
Maakt de mens weer vroom!
Dit zijn foto's van de wandeling van Donderdag 2 Juni 2011
Ingang Panneland...maar daar werken de slagbomen niet...Ik denk dat we te vroeg zijn :)
Dan maar naar de zij ingang van De Zilk (zweefvliegveld) ...
(Wandeling met Herman)
We komen in het gebied (de zon komt net door) iemand met een fiets tegen...Hij is zijn ketting aan het maken...En zo te zien heeft hij in de AWD geslapen..
Hij spreekt mij aan in het engels (ik denk een Pool) en vraagt of ik een sigaret voor hem heb..
Ik zeg nee...maar wel een sigaartje...
Hij is daar zichtbaar heel blij mee...kijk...hij hoort hier niet in het gebied te wezen...maar ja...
Hij ligt hier ook niet voor de lol denk ik dan..
Herman en ik lopen vandaag een lange route...langs de zeereep..
Een vos schiet weg.. 
Het lijkt wel op een burcht.maar we hebben deze niet nader bekeken.
We komen nog wat bekende tegen...
o.a. Marco Valk...en iets later Gonnie van de Schans.
Dit zijn geen beste foto's...Maar het moment was wel mooi..
-Buizerds zijn aan het dollen...
Het fotograferen/instellen..gaat me langzaam maar zeker beter af.. :)
Voor de vrouwtjes thuis...duurt het allemaal wat te lang :) ...
Maar ja...In de AWD bestaat het woord haasten niet!
-----------
AVONDWANDELING MET GEZIN
 (van een kwartiertje:)
We (Gezin) gaan die avond in het pannenkoekenhuis "De Duinrand" eten.
Na het eten willen ze het gebied...AWD wel even  in..
En ik denk "Nou...Even naar het Renbaanveld"...niet dan?
Een staartmees is op zoek naar rupsen...
Rupsen...het barst er van...
De meiden vinden de wandeling maar niks..( En we zijn nog maar net binnen..)
Zelfs een hertje die de sprong waagt...vinden ze niet cool :)
Tja...
En zelfs de vos doet hun niets...En als ik dan achter me kijkt..staan ze te wachten om naar huis te gaan..
Vroeger gingen ze graag mee...Maar die tijd is over..
Misschien pakken ze het weer op als ze ouder worden......laten we het hopen.
----
Het is een lange log geworden...(maar het zijn dan ook twee wandelingen..) ...
Deze wandeling staat er laat op...maar het ontbrak me aan tijd...om hem eerder te plaatsen..

20 opmerkingen:

  1. hoi herman
    het zijn weer geweldige opnamens en je was er vroeg bij maar het leverde je wel mooie opnamens op.super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Henk,
    Oooo wat prachtig die foto's met mist, die paarden en die met de herten. Toen zat ik nog in de auto helaas. Je bent naast een wandelaar een echte fotograaf aan het worden en nu ontpop je je ook nog als poëet.
    Het was ook zo mooi, dat laat je niet koud. Wij hebben er samen met Marco ook een erg lange dag van gemaakt. We gingen om half 10 weg. Ik vind je foto's super. Gaaf die vos bij die burcht, daar zou ik wel een poosje willen posten.
    Ik vond het leuk om je weer even gesproken te hebben. Misschien ga ik volgende week nog terug, als ik een camera kan regelen. De mijne is dus echt stuk, ik baalde ontzettend.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk
    lange maar toch een geweldige wandeling met veel dieren.
    en jij hebt er nog een wandeling aan geplakt.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Henk,

    Wat een verhaal, het doet ons wel iets, dat ze toch afgeschoten gaan worden, maar helaas naar de gewone mensen wordt toch niet geluisterd. Dan je log, zit dan toch met een brok in de keel, wat prachtig verwoord, en een super serie foto's heb je gemaakt!!
    Wij hebben weer genoten, en laten we met z'n alle hopen dat ze niet het hele systeem van de AWD in de war gaan gooien met het jagen.
    Wij wijn ook weer terug terug, hopen er ook weer wat meer erop uit te kunnen. Je mist het toch wel, en hebben al véél gemist met dit prachtige weer, maar ja, het ging gewoon niet anders.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,
    Die eerste sfeerfoto's met mist ... geweldig!
    En je hebt twee mooie wandelingen gehad, ook al was de tweede wat kort :-) Hopelijk willen je kinderen later wel weer de natuur in ... aan jou heeft het in ieder geval niet gelegen!

    Groetjes en fijn weekend
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uitstekende serie Henk..... je hebt weer veel moois gezien en vastgelegd.... prima gedaan.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Henk.
    Raakte de ziel, of niet? ... Als ... is een prachtig beeld.
    Goed weekend.
    Groetjes.Laura

    Mendoza is vergrendeld geen coment. Als u wilt volgen dit is mijn nieuwe blog:
    http://asimegustaelmundo.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik had het laatst in Frankrijk waar de jager koning is en zelfs op erven mag komen. Dan ben je aan het wandelen en hoor je om je heen de honden blaffen en de knallen. Ik kan je zeggen: je loopt niet rustig meer ! De beelden van de mooie, mistige morgen zag ik ook al bij Herman, wat is het toch prachtig 's morgens vroeg. En kids die je aankijken met een blik van 'hoe kun je zoiets stoms nou cool vinden?' dat komt wel goed. Op een dag komen ze trots thuis vertellen dat ze met vrienden door de AWD gewandeld hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die meiden toch henk,
    zou je ze niet: -)
    awel man, ik had graag met je meegelopen en lopen genieten van al wat ik zag,
    het lijkt me daar een paradijs,
    er lijkt geen einde te komen aan de dieren soorten :-)
    mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,

    Mooi verhaal bij je blog en we hebben de foto's weer met plezier bekeken.
    De mist foto's geven mooi de sfeer in de vroege uurtjes weer.
    Jammer van de kinderen, maar misschien is er nog hoop en gaan ze de natuur meer waarderen als ze ouder worden.


    Groet,
    Peter en janny.

    En wij gaan zo op weg richting AWD voor een avondwandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tijd en fut ontbreken om zelf te gaan wandelen Henk..ik ben aan het coniferen rooien!!
    Gelukkig kan ik hier mn hart ophalen .
    Je fotos worden mooier en mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk
    Je hebt er een lange dag met 2 wandelingen van gemaakt.
    Het is altijd weer mooi de foto´s van de zon en de ochtend mist.
    Weer veel gezien en er prachtige plaatjes van gemaakt.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk
    Prachtige foto's van je wandelingen.
    vind de foto's van vroeg in de morgen altijd wel wat extra hebben, toch ook maar eens vroeg op pad.
    Heb met plezier weer alles bekeken en gelezen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohh wat kan de vroege ochtend toch ontzettend mooi zijn, het is zó'n goede gewoonte van jullie, die vroege wandelingen, ik wil er steeds een voorbeeld aan nemen, maar het lukt me helaas bijna nooit.
    Enfin, ik heb weer zitten genieten, eerst die prachtsfeer met de mist, en daarna ree en herten in het prachtige ochtendlicht. Zeereep en omgeving blijf ik trouwens een supergebied vinden, moet er gauw weer eens naar toe gaan.
    Tja, je meiden, hoort toch echt bij de leeftijd, ik weet nog wel dat ik op die leeftijd ook liever niet met paps en mams ging wandelen, er waren véél spannender dingen om te doen ;-)
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je vroege opstaan wordt toch weer beloond met een paar schitterende natuur foto's.
    Als je er dan een wandeling van 7,5 uur van maakt dan ben je lekker bezig geweest. Is er nog een plek in de AWD welke je nog niet hebt bezocht?
    Die meiden van mij zijn ook bijna niet te porren om rond te struinen, langer dan een kwartier lopen wordt al snel omgeruild voor fietsen en dat mag gelukkig (nog) niet in de AWD.

    Groet,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, die sfeerbeelden in de mist...echt genieten!
    Ik vind een blog in dichtvorm trouwens ook wel een toegevoegde waarde hebben...

    En dat verhaal over je kids....erg herkenbaar.
    Toen ik klein was was ik graag in de natuur. Als puber en tiener had ik echt 'betere' dingen te doen en nu heb ik de natuur weer herontdekt.
    Komt vanzelf goed ;)

    Ik weet niet wat de status nu is mbt de herten, maar ik hoop van harte dat ze lekker vrolijk rond mogen blijven dartelen!

    Groet,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Henk je foto werk wordt alsmaar beter en beter moet ik zeggen. Je bent echt supergoed bezig en ik ben daar blij om want ook wij kunnen zo lekker meegenieten van wat je allemaal uit je nieuwe lens weet te toveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Henk,

    Altijd gezellig om met de familie te wandelen;-)
    Mooie sfeerimpressie, blijft fijn om je blog te bezoeken, omdat je toch constant iets nieuws weet te verzinnen.

    Groet,
    René

    PS: Bijna reeenbronst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, wat een supermooie foto's.
    Ik moet deze week echt een keer naaar de AWD (jammer dat het nu slecht weer wordt) want jouw foto's laten zien dat het prachtig is. DE herten met hun bastgewie, rupsen en vlinders....gewoon allemaal even mooi.

    En mooie teksten bij de log van de eerste wandeling.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. die mist foto's heb ik ook geprobeerd, maar ik had geen AWD tot mijn beschikking, dus helaas jammerlijk mislukt.

    mooi log Henk, altijd genieten bij jou verhalen en foto's

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen