donderdag 16 juni 2011

Damhert Kalfje

Ik ga vandaag mijn eerste Damhert kalfje van dit jaar zien..Natuurlijk had ik al een paar keer eerder gezocht naar de kalfjes. Maar ze zijn niet eenvoudig te vinden.....De kalfjes houden zich schuil..en de Hindens  staan verderop gewoon te eten.....Ze geven regen door..Maar ja..het valt meestal mee...En vandaag dus ook.
Die vrouwen zijn op zoek naar de welpen van de vos..helaas laten ze zich niet zien..
één van de drie hekent mij..en zegt "Jij bent toch Henk Bos"..?Ik raak aan de praat met de drie vrouwen (uit Katwijk) ...Ze komen regelmatig naar de AWD..En het valt me op dat ze werkelijk iedereen kennen met een site..Dus ik vraag "Hebben jullie ook een site"?...Nee die hadden ze niet..."Nou daar moeten jullie dan maar eens snel aan beginnen"Dus ik ben benieuwd.....!!!
Staart van de vos...
Onderhoud Waternet
Ik loop nog een behoorlijk stuk...En ik krijg last van mijn eksterogen (twee)...
Ik had ze nooit eerder gehad...Maar geloof me...
Het is geen pretje om dan te lopen...ik hoop ze met de likdoornpleisters weer snel kwijt te raken :)
(Damhertkalfje)
En dan kom ik in het struikgewas een damhertkalfje tegen..Als het kalfje is geboren wist de moeder alle sporen van de geboorte uit.
Dat doet ze omdat de roofdieren haar kalfje dan niet meer ruiken...Het kalfje zoekt naar de tepels..en begint te drinken...Na ongeveer twee uur maakt het kalfje al voorzichtige stapjes...Overdag zoekt het kafje de dekking op..En de hinde blijft in de buurt..Ze moet aansterken en haar jong van melk voorzien...Zelf loop ik snel weer door..Binnenkort komen we de kalfjes overal tegen. En dat is dan een mooi gezicht.
In mijn vorige log had ik het over het gevoel van de beesten..
Het jagen op de damherten.....doet me denken aan mensen zonder gevoel...dat zijn beesten dus!
De schaapsherder van de AWD...
ONTMOET ONZE HERDER....De tekst is mooi...daar kun je meer kanten mee uit :)
Dus 18 Juni...Op naar....De Zilk!
Het Eekhoorntje laat zich ook even zien..
En wat zijn ze rap..
Bij de uitgang zie ik nog een ooievaar in het weiland..
Een beetje snelle log...want ik wil op tijd mijn bedje in :)

25 opmerkingen:

  1. Een snelle log, maar wat voor één Henk! Het kalfje tussen het groen, dat je die gevonden hebt zeg.
    En wat een gave foto's van het eekhoorntje, je reactiesnelheid liijdt gelukkig niet onder het ongemak van je eksterogen ;-)
    Hoop voor je dat het snel beter gaat!
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Henk,

    Mooie waarneming, man.
    Dat zijn toch de mooie momenten en inderdaad ven snel een paar foto's en wegwezen.
    Zo zou het altijd moeten gaan, maar helaas.
    Eekhoorntj staat er ook nog eens prachtig op.
    Springend en de beweging maakt de foto helemaal af.

    Groet,
    René

    PS: Niet flirten met het herderinnetje, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Henk. goede nacht, het is laat en je bent in bed ... Ik hoop op uw likdoorns te verbeteren:))
    De eekhoorn is erg snel. We keerden terug del Rocío (Huelva), mooie ervaring.
    Groetges.Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,
    Wat prachtig om dat kalfje te zien liggen ... een bijzonder moment!
    Groetjes,Miranda
    p.s. ik mail je morgen nog even over het OVP weekend ... ben nu net thuis van werk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat schattig dat damhertkalfje. En dan dat eekhoorntje, beide foto;s vind ik super, de tweede omdat je de snelheid er zo mooi in ziet.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Henk,

    Mooi dat je een kalfje hebt kunnen vinden. Leuk actie voord e kinderen om eens bij de herder en de kudde te gaan kijken. Eekhoorns zien we niet al te vaak, dus leuk om deze op jouw blog even te kunnen bekijken.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,

    Goed nieuws! Dit las ik net bij Marianne Thieme op haar Twitter:
    Fantastisch nieuws dat de PvdAfractie in Amsterdam toch besloten heeft de damherten te beschermen tegen de jagers.

    http://twitter.com/#!/mariannethieme/statuses/81458434750431233


    Nu maar hopen dat het ook echt 100% zeker is!

    Mooi logje weer :-)

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goh henk, wat een schattige foto's van dat damhertje zeg, nog nooit gezien,
    heerlijk dat jonge leven...

    sterkte met je pitjes in de voeten, da's niet fijn lopen , ik weet er alles van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had een jubelblog over de damherten verwacht !! Stond gisterochtend in de Volkskrant, dat de gemeenteraad zich heeft uitgesproken tegen het afschieten van de damherten. Toch eerst maar de hekken afmaken!
    Wie dat prachtige kalfje ziet kan toch niet aan afschieten denken !?
    En leuk, een eekhoorntje, ze zijn zo rap.
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Henk

    Geweldige serie.
    Die op de vlug slaande eekhoorn super.
    Dat kalf erg mooi
    Heb weer genoten.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi hoor Henk, je kan zien dat t kalfje nog niet lang geleden geboren is, en die eekhoorn op volle snelheid, schitterend schot!!

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Provincie gaat herten afschieten. En passeren daarmee Àmsterdam. Dus het gevaar is nog niet geweken. J.Bond heeft geen geduld meer. Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk
    Prachtig dat jonge damhert, dat is genieten om die op de foto te zetten.
    En ook nog een eekhoorn, die zijn zeker snel, heb ze hier pas een keer gezien, en ook gelijk weg.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Henk,
    Het is je dan toch ook gelukt een kalfje te vinden en te fotograferen.
    Toch een dubbel gevoel, dit jonge leven in relatie tot de nieuwsberichten rondom de damherten.

    groet Niels

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De staart van de vos is heel erg super mooi.
    En het kalfje, ach natuurlijk.

    Mensen zijn wreed, momenteel hoor ik nog steeds gegil in mijn hoofd van een stier die gevolgd werd door de deur waarachter "het" gebeurde. Reportage Indonesië......
    arm arme dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Henk
    het is weer geweldig zo met dat kalfje en die actie foto van dat eekhoorntje is ook super.
    een fijn weekend
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een zalig logje Henk waar de stukken toch weer afspatten van het fotoplezier. Jij blijft ook maar doorgaan en doorgaan en dat is nu net wat de echte fotograaf kleurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk
    wat een gave serie.
    mooi gedaan.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Henk,
    Alweer een bericht. Jij houdt er de vaart wel in, net als het eekhoorntje. Leuk moment, snelle reactie van jouw kant!
    Geweldig de ontmoeting met het kalfje. Echt een super moment. Nog even een ooievaar erbij en je blog is weer fantastisch.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Snotverpiellekes Henk wat super dat je dat kalf kon fotograferen!
    De eekhoorn was je net niet te vlug af....
    Al met al is hetvweer een schitterend log!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk de ontmoeting met het damhert kalfje Henk.
    Eekhoorns kunnen dan wel snel zijn maar jij bent ook vlug genoeg om ze er mooi op te krijgen
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zal ik even snel reageren Henk, dan hou ik je niet van bed :-)

    mooie serie en prachtige foto's, ga zo door!!

    fijn om te kijken en te lezen

    BeantwoordenVerwijderen