donderdag 9 juni 2011

Damherten Actie 2011

U KUNT DE DAMHERTEN HELPEN!
De Faunabescherming voert al jaren actie tegen pogingen om de damherten in de AWD Amsterdamse Waterleidingduinen te gaan bejagen. In 2009 dreigde gedeputeerde Jaap Bond nog dat de provincie Noord-Holland zelf het afschot ter hand zou nemen als de gemeenteraad niet akkoord zou gaan.



Nu is de dreiging weer reëel geworden: de gemeenteraad van Amsterdam moet zich op 22 juni uitspreken vóór of tegen de jacht op damherten. Op 15 juni wordt dit voorstel nog in een commissievergadering besproken.
Hoog tijd dus dat alle dieren- en natuurliefhebbers weer duidelijk van zich laten horen! U kunt vanaf deze site (van de Faunabescherming) een brief versturen om de gemeenteraad te verzoeken de
Amsterdamse Waterleidingduinen jachtvrij te houden.
OP DE SITE FAUNABESCHERMING KUNT U DE BRIEF VIA MAIL VERSTUREN
XXXXXXXXXXXXXXX
Nieuwe Site
Mensen...
Dank voor al jullie positieve reacties op mijn ingestuurde foto van de vosjes.Dit heeft ons gesterkt zelf ook een blog te starten....KLIK
groet Niels

Niels en Hillie...Veel plezier met jullie Site
( moet ze nog bij de Links plaatsen )

17 opmerkingen:

  1. Uiteraard de brief verstuurd! Ze moeten gewoon van de herten afblijven!!!

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Felicidades por la fotografía, me gusta mucho, espero que todo el mundo sea consecuente.

    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een goede zaak,
    heb hem direct verstuurd !!

    Bloggers en natuurliefhebbers allemaal meedoen hoor.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo
    Zeker een goede zaak, prachtige dieren zijn het.
    Natuurlijk doe ik ook mee, ga zo op de link klikken en versturen.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb meteen de brief verstuurd ! Hoop dat ik zo mijn steentje kan bijdragen. Bedankt voor het onder de aandacht brengen !
    Groetjes Odette
    Ps; wat een mooie foto van het Hert!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede avond,
    Wij hebben de brief diverse malen gestuurd van diverse email adressen. Hoe meer brieven, hoe beter ;)
    Groetjes van de Reptons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brief is verstuurd Henk, goede zaak is het.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk doe ik mee en ik heb de link ook direct doorgestuurd naar een aantal niet-bloggende AWD-ers. groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto waar dit log mee opent Henk, zoiets gaan ze toch niet afschieten, wat een idioten


    Fijn weekend, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mijn brief is er ook uit, en gelijk even aangemeld voor de nieuwsbrief, goede zaak Henk, dat je ons op dit soort mogelijkheden wijst.

    groet
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Henk,

    Ik heb de brief ook verstuurd....nu maar hopen dat ze er genoeg binnen krijgen.

    Groeten en fijn lang weekend!!!


    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Natuurlijk ook even de brief verstuurd.
    Nu maar hopen dat ze na al die briefen een juist besluit nemen.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,

    Ik heb gisteren de mail verstuurd en ga er ook nog een log aan besteden. Hoe meer aandacht hiervoor hoe beter. Donderdag heb ik amper een damhert gezien. Teveel herten......ik vraag het me af hoor.
    Het worden spannende weken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi henk, ik kan er niet zo goed een mening over geven omdat ik de situatie niet ken, wat ik wel altijd op je foto's zie, is énorme kuddes dieren....

    en soms...... moet je dan dingen doen voor het welzijn van dieren ...
    maar .... wie ben ik....

    ik weet het niet en geef geen mening in deze..

    maar ik wens je wel een geweldig weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die brief ga ik sturen Henk!

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. sterkte henk, met je oogjes,

    errrrrg lastig.....

    groetjes en tóch een heel fijn weekend hé

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hai Henk,

    Uiteraard direct de brief verstuurd.
    Ondertussen gaat het er steeds beter uitzien, want groenlinks gaat nu waarschijnlijk ook tegenstemmen.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen