donderdag 21 april 2011

Ééndagsvlieg

Prachtig weer...Dus Herman en ik verwachten veel van deze Avondwandeling in de AWD...En we hopen ook op een mooie zonsondergang in het achtergebied..
Ik heb het weer eens druk ..met van alles en nog wat..En deze avond kon ik heerlijk even naar de AWD.
Maar als de avond valt...Dan vinden we dat we eigenlijk niet veel gezien hebben. (voor wat we er van verwachten :)
Maar dat is natuurlijk de wereld op zijn kop...Want er valt zoveel moois te zien in de AWD..
Iedere vierkante meter is daar geweldig ...
Wij mogen niet zeuren...
Ik denk aan de ééndagsvlieg..
Die mag...zeuren!!!
Als die niet zijn dag heeft!!...Ja..dan heeft hij echt pech!!!!
Ik zie het al voor me...Om een uurtje of zeven in de pubertijd
En om pak hem beet...elf uur sex..
Om zes uur met de vut...
En dan de zonsondergang niet meer meemaken..Kijk...Dan mag je klagen :)
Wij gaan naar het achtergebied...Om daar de zonsondergang te fotograferen...
We zien nog een vos...Hij blijft heel even staan kijken naar ons..
En gaat er dan vandoor..
Ook dit vogeltje komen we tegen..
Ik heb zelf geen idee...wat de naam is..
Ik hoop het van U te horen.
Wat is alles weer snel mooi groen aan het worden....
U ziet het wel aan de foto's...
Zeuren...Nee..Het is hier altijd genieten geblazen.
Op een duintop (bij de schuilhut..)...
Onder het genot van een bakkie...
Wachten op de zonsondergang..
Helaas is hij niet zo spectaculair..
En nu snel naar de uitgang...
Want we mogen eigenlijk niet zo laat nog in het gebied zijn..:)
Bij de uitgang is het pikdonker..
Het eerste licht zien we door de bomen heen..Het is Uitgang Panneland..
De Jachthoornblazers...hebben hun avond..
Gelukkig kunnen wij nog eens terugkomen..voor een zonsondergang...
De ééndagsvlieg...heeft minder geluk :)
....Morgen weer zo'n dag :)

24 opmerkingen:

  1. Hey Henk
    Wat een heerlijke serie foto's staan er weer bij je op je log.
    En ik het niet toevallig de spotvogel?
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha de eendagsvlieg ... inderdaad!!

    Ik heb weer met veel plezier je blog gelezen. Fijne avond nog!
    groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moooiiii,
    DAt konijntje is leuk (Echt een stampertje). Wat een mooi vogeltje en prachtige zonsondergang.
    Haha, de eendagsvlieg, je zal als eendagsvlieg maar eens je dag niet hebben, erg sneu.

    Groetjes , Ghita (vanaf werk)

    PS: kijk nog even bij mij..heel leuk vogeltje...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Henk. Spectaculaire zonsondergang. ! De wereld op zijn kop ... goed beeld.
    Groetjes. Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,
    Nog even in alle rust thuis naar je foto's gekeken, het gespiegelde landschap is erg leuk gedaan. En wat je zegt, in de AWD valt altijd wel wat te zien, alleen het landschap al is om van te genieten, en als je dan vos , hert of ree tegenkomt is dat een mooei bonus. Maar wat ik merk, ik ben verwend met de dieren in de AWD, dan ga je erop rekenen, en valt het tegen als ze zich een keertje niet of wat minder laten zien.

    Geniet van het Paasweekend.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stierlijk verwend zijn we Henk....
    Wij waren van de week even op het vinkenveld en ik liep te mopperen dat er toch maar weinig herten waren......maar ineens herten !!!
    Weer wat geleerd .... Ik moet niet mopperen maaaaar genieten , want inderdaad je zal maar een eendagsvlieg zijn.
    Jeetje zeg dan zou je hele dag bestaan uit vluggertjes
    Maar ja als vlieg heb je dan ook vleugels en zou je snel van het een naar het ander vliegen
    Bakkie bij de schuilhut zou er dan niet inzitten whahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk
    die vogel is een tapuit.
    het is een mooie serie geworden.
    volgende keer meer geluk met meer foto's.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk
    Vind dat je nog aardig wat heb gezien in de avond.
    Weer een mooie serie, en ben blij dat ik geen eendagsvlieg ben.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hai Henk
    ik vind dat je toch wel veel gezien heb en goed vastgelegd met een fraaie ondergang.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een eendagsvlieg...
    phewww, wat een leven beschrijf je :-)
    ik ben blij dat ik dat niet ben:-)
    er is zó vaak wat te genieten eigenlijk geen dag zonder genieten,,

    het vogeltje is een tapuit,
    http://www.2metdenatuur.nl/tapuit.htm
    altijd mooi,

    maak er een mooi weekend van henk,
    niet te veel eitjes hé,

    anders kun je leunen tegen de lucht:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige foto's Henk erg leuk die eerst de wereld op z'n kop, maar verder ook heel mooi, en de niet zo spectaculaire zonsondergang vind ik toch geweldig mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk
    Toch nog een hoop gezien op je avond wandeling.
    Mooie foto's van gemaakt.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hà hà, gelukkig weet de eendagsvlieg niet dat wij een langer leven hebben!
    Wat lekker om een avond wandeling te maken Henk.
    Leuk verhaal had je over de eeendagsvlieg en de foto`s zijn erg mooi.
    De omgekeerde spiegeling vind ik een topper en ook de lichtstrepen/lijnen bij Panneland.
    Altijd genieten de AWD.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De eendagsvlieg heeft geen weet van ander weer, andere seizoenen, van een volgend bezoekje aan het AWD. Puur leven in het hier en nu, geen zorgen voor morgen. Soms misschien wel goed, maar toch ook een hoop gemis. Je hebt een leuk verslag gemaakt en de wereld op z'n kop, kijk dat kan een eendagsvlieg dan weer heel gemakkelijk voor elkaar krijgen.
    Fijn Paasweekend, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tapuit Henk. Mooie serie en je hebt die tapuit ook heel lekker te grazen. Konijnen nee die hebben we hier niet veel, meer hazen. Jammer dat je er morgen niet bent, een goede kans op de ringslang, maar je kan niet overal zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtige serie. En inderdaad de natuur is nog veel mooier nu alles groener en voller wordt.
    Ik klaag niet. De eendagsvlieg, die mag het :-) Maar misschien lijkt een dag voor hem wel 100 jaar... wie weet :-)
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is genietennnnn. Dank je wel.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Henk, daar denk je toch nooit over na, eendagsvlieg, ben ik even blij dat wij meer tijd hebben!
    Afijn, genoeg redenen om deze tjd niet te verprutsen, er is te veel moois om van te genieten ( ook al denk je dat er te weinig te zien was..)
    Geniet van het mooie paasweekend
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk
    ik kwam even kijken, maar ik ben gelijk een fan.
    wouw wat een mooi blog

    mooie paasdagen gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk hé die warme avonden, ook al duren ze nog niet zo lang het is toch al de moeite om er op uit te trekken 's avonds. Zelf ben ik afgelopen woensdagavond geweest en vond ook dat er relatief weinig te zien was (ingang de Zilk).
    Maar het rondlopen in de AWD is zo wie zo al heerlijk.

    groet,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Henk,

    Mooie foto's op een mooie dag genomen.
    Jammer van het kalf, maar zoals je al zei is dat ook een onderdeel van natuur.
    Leuk om even mee te kijken!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wow.....
    dank je wel henk,
    ik ben errrrrrrg blij dat ik mijn verhaal aan jou kwijt kan:-)

    dank je wel voor het mooie stuk muziek,

    maak je vlonder doe je ding...
    ik loop niet weg hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen