maandag 4 april 2011

Vroeg uit de Veren

(Evaluatie blogbericht "Feestje Vandaag"...Eind van deze blog)
Bij de meeste mensen zijn de gordijnen nog gesloten als Herman en ik de AWD ingaan..Het valt niet mee om je bed uit te komen.
Maar het is wel het mooiste moment in de natuur..
Volgens bioloog Arnold van Vliet van de Wageningen Universiteit..
Maakt de Lente een vliegende start...Zo schrijft hij..(3 April)
Hoewel de voorjaarsbloeiers en vlinders de natuur al de nodige charme geven , moeten we nog even wachten , totdat de hele natuur is ontwaakt. De komende twee weken zullen planten als Sleedoorns,Meidoorns en Pinksterbloemen zich laten zien.Pas als vogels,zoals de Boerenzwaluw en de Blauwborst , hun lied weer zingen zal het voorjaar ook hoorbaar zijn.
"De Blauwborst"

Dus bij deze...Want de Blauwborst was op 30 maart al hoorbaar :) ..(zie log 30 maart)
En ook vandaag krijgen we hem te zien en te horen....Het voorjaar is dus bij deze ook hoorbaar!
Zoals ik al schreef...Je moet voor dit soort mooie momenten wel vroeg je bed uit..
Maar geloof me...Vroeg uit de Veren..
Daar krijg je echt geen spijt van...
Damhertjes..(Rechts het gebied "Middenveld" )
Brilduikers..
Zaagbekeenden..
En deze starter op de woningmarkt...geniet van het vochtige weer..
Maar ook de Vos profiteert van het vochtige weer...
Want Vossen eten Slakken en bij vochtig weer haalt hij ook Regenwormen uit de grond.. 

Wat dat betreft heeft een vos echt geen eten van mensen nodig..
Want buiten de Knaagdieren en vogels..
Eet een Vos ook Insekten..Aas..Regenwormen..en vruchten..
Zo gaan er zelfs verhalen dat de Vos een Egel weet te verschalken...door op hem te urineren..
De Egel geeft zijn bekende afweerhouding op...en wordt zo slachtoffer van de...
Sluwe Vos...
Damherten in het achtergebied..
Vandaag zien we er best veel...
Maar ze hebben de ruimte..
........
Datura (Doornappel)
Het blijft mooi..
Krooneenden..
Enkele uren later schijnt de zon ..Maar ik moet vandaag vroeg tennissen..

Achteraf zelfs drie maal...En we winnen de gemengd dubbel..
Niveau van niks hoor ...maar een finale winnen is toch leuk :)
Ik kom dus laat thuis...Blog maken en naar bed..
want ik moet er morgen weer vroeg uit...Nu om te werken ;)
Evaluatie blogbericht "Feestje Vandaag"...
Bedankt voor de reactie's...
(En zoals U wel door had..was het gebak een 1 april grap...Ik vond hem zelf erg leuk...dat mag toch?  ;)
Maar even over de bezoekers aantallen..
Het was zeker niet de bedoeling om hier mee te pochen..
Ik zeg het wel eens tegen Herman..
Je moet er plezier in hebben..Volg je eigen stijl..
Kijk naar je eigen groei...Ik begon ook de eerste twee jaren met nog geen 20 bezoekers per dag..
(En dat onder de naam AWD)
En ik had er net zoveel plezier mee als nu..
Ik wens iedereen daarom ook vooral veel plezier/genot...van de Natuur en Site..
En dat is niet afhankelijk van bezoekersaantallen.
Gr Henk

26 opmerkingen:

  1. Hoi Henk
    Het zijn weer geweldige opnames.
    We hebben veel gezien gisteren maar het hoogte punt vond ik wel de blauw borst.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henk,

    altijd prettig om weer een blog van jou te zien en te lezen. Zo blijf ik up-to-date van wat er allemaal op dat moment te zien is. Gaaf dat je de Blauwborst hebt weten te spotten. Vind je eerste opname erg mooi, en erg sfeervol.

    Ik begrijp heel goed dat je van het vroege opstaan achteraf geen spijt krijg. Het is inderdaad het mooiste moment van de natuur.

    Ben benieuwd naar je nieuwe blog.

    ps. Ik ga waarschijnlijk a.s. naar de AWD. Ik mail je dan nog wel even over het 1 en ander.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroeg uit de Veren heeft zeer zeker prachtige foto's opgeleverd !!!!
    En wat super dat je de Blauwborst heeft kunnen spotten.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Henk
    Ja, de morgenstond heeft goud in de mond, en zeker als dat goud ook nog een beetje mistig is! Wat hebben jullie weer veel gezien! De AWD begint langzaamaan weer tot leven te komen, met heel veel vogelgekwetter en steeds meer kleur. Je hebt weer een mooi beeld geschetst.
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Henk,

    Zo, weer een blauwborst! Ik zoek me rot voor een mooie foto en jij ziet ze achter elkaar.
    Lekkere wandeling weer, zo te zien en een hoop gezien. Een echte wilde vos is altijd kicken.

    Gefeliciteerd met je tennistrofee!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals gewoonlijk hebben jullie weer een superwandeling gehad .
    Verdikke....geen taart !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hij is weer erg goed Henk
    een super wandeling met een fijne info.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk
    Jij en Herman weten ze altijd wel te vinden de dieren, en er weer een mooie serie foto's van te maken.
    Moet toch snel maar weer eens in het AWD gaan kijken, geniet altijd van al die foto's die hier lang komen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk,
    Bij mij gingen de gordijnen ook vroeg open afgelopen weekend, maar dan om lekker te gaan werken :-)
    Jullie hebben weer een heerlijke wandeling gehad zo te zien en het loont inderdaad de moeite om zo vroeg op te staan als je gaat wandelen, want dat is het gewoon super mooi in de natuur!
    Groetjes en fijne avond
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Henk,

    Wat een mooie log weer. HEt verbaasd me dat je nog steeds brilduikers en grote zazgbekken ziet....en krooneenden. Prachtig.
    En de blauwborst, nou ik ga vrijdag maar in de AWD op zoek, want in Lentevreugd vond ik hem niet. En ik zie dat je ook een zingende graspieper hebt (dacht dat het een graspieper is, die zag ik veel in Lentevreugd, samen met de roodborsttapuiten, erg leuk).
    Ja het is vroeg opstaan, maar het is het toch weer waard.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Henk goede middag. Ik vind de foto's van eenden, en de laatste van de pen is zeer goed. Bedankt voor je bezoek

    Saludos.Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige wandeling henk,
    en je foto van de blauwborst heeft mijn absolute voorkeur vandaag wauw wat een mooi beetje om te zien zeg,
    "super"

    BeantwoordenVerwijderen
  13. vroeg op staan lukt wel, maar het moet steeds vroeger..;-) Ik geniet van je beelden en loop gezellig met je mee. En weer een blauwborts, wat is dit een mooi vogeltje. En het hertje voor het riet is wel heel bijzonder geworden.
    En gefeliciteerd met de tennis overwinning.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is weer genieten van je wandeling.
    Veel gezien en prachtige plaatjes opgeleverd.
    Blauwborst is dit keer het hoogte punt van de wandeling.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk,
    Proficiat met je kampioenschap, mooie prestatie. Ook je blog mag er weer wezen. Natuurlijk de blauwborst en de wilde vos, maar ook de droge zandbedding en het witte veertje.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb inderdaad ook nog nooit spijt gehad wanneer ik vroeg de natuur in ben gegaan. Het is mooier en rustiger en je hebt meer kans om bijzondere dingen/ dieren te zien.
    Een mooie serie weer Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik lag nog op èèn oor maar heb daar spijt van als ik zie wat jullie allemaal tegen kwamen.
    Schitterend die vroege ochtend beelden en verhalen.
    Voor mij is het hertje bij het riet een TOPPER.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Henk, wat gaaf, alwéér de blauwborst! Hij duikt echt overal op ineens, echt te gek, z'n mooi vogeltje!
    Vandaag had ik wéér zo'n kadootje: de gekraagde roodstaart, ook al zo'n beauty, was dus weer genieten in de AWD.
    Ik wou alleen dat ik ook eens wat vaker zo lekker vroeg zou gaan, want wat is die vroege ochtendsfeer die je laat zien toch uniek! Misschien maar weer eens met jullie afspreken ;-)

    De hinde met de verschillende kleuren riet op de achtergrond vind ik een topplaat, maar van je hele wandeling heb ik weer zitten genieten.

    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie opnames, vooral het slakje is erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Henk,

    Heb fffff het een en ander doorgelezen en gekeken in je laatste interessante posten, ik liep wat achter in jou dierenrijk.

    Maar ik haalden de achterstand in met veel genoegen....het is zoals altijd weer fantastisch wat jij vast weet te leggen!!!
    Bedankt voor het delen van de natuur en je foto's!!

    Hi,hi.....ben ik blij met je 1 april grap....heb ik geen taart gemist;-)

    Fijne week en lieve groeten!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Na Herman's reportage gezien te hebben toch ook even langs jouw blog. Opvallend is het iedere keer dat jullie tijdens de zelfde wandeling een overeenkomstig maar toch verschillende serie neerzetten.
    Vroeg opstaan is dus geen straf, je maakt en mooie foto's en houdt nog tijd over voor een tennis tournooi, wat wil je nog meer?
    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Henk als je nog eens langs de doornappel loopt wil je er dan een zaadje uit pikken?
    En de laatste foto...die druppels!

    liefszzzzzzzzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hi Henk,

    Dat vroege opstaan van jullie loont absoluut en je blog geeft dat mooie ochtendsfeertje goed weer..

    En die blauwborst mag ik dan in het echt maar niet tegenkomen, het is wel erg leuk om 'm hier aan te treffen...:D

    PS. Ik las ergens dat je een nieuwe camera hebt en een 300mm...
    Vertel....?!!

    Groetjes,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Henk,

    Mooi verslag van jullie wandeling.
    Leuk om te zien dat j=de blauwborst ook in de AWD rondzwerft. En die ochtend opname zijn top.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prachtige serie en foto's Henk, fijn dat je er nog steeds plezier aan hebt (ik ben blijven hangen op 8 á 9 bezoekers) maar ik heb geen AWD :-)

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Henk, Jij en Herman hebben weer een fantastische wandeling gemaakt. Leuk om daar twee totaal verschillende blogs van te zien/lezen. Het vroeg opstaan is zeker beloont, je ziet het landschap ontwaken.
    groetjes Odette
    Ps; ik heb de hele dag op die taart zitten wachten.......
    (grapje)

    BeantwoordenVerwijderen