zondag 24 oktober 2010

Een Damhert in je Bed

De Damhertenbronst heeft een grote aanzuigende werking op mensen...En terecht...Want het is ook zo mooi om te zien/horen/beleven! Wat dat betreft is het begrijpelijk dat er veel mensen de bronst bezoeken...
Maar men moet niet de boel verstoren...!!!



Vergelijk het bronstgebied (Lek) ....eens met Uw bed...
Als U dan de liefde bedrijft...En er kijken een paar damherten mee vanaf de linnenkast....Muhwaaaaa...Dat moet kunnen....En aan de rand van het bed...Nou dat is al minder natuurlijk.
Maar nu als ze je bed instappen....sterker!!!.....Ze lopen gewoon kris kras door je bed...Zou U dat leuk vinden?........IK DENK HET NIET..
Dus: Respect voor de herten/dieren...En u bent een welkome bezoeker!
Bronst 2010..
Vandaag in het gebied "De Vellen"...
Prachtig tegenlicht..
De bronst activiteiten zijn hier wel minder...
dan op het "Eendenvlak"...
Maar niet minder heftig..
Ingezonden via Mail:
Hoi Henk

Ik heb je laatst gemailt hoe en wat in de AWD
Ik had toen een schitterende dag met veel bronst heb hier een filmpje van gemaakt
kijk maar is bij You tube bij de naam Tamboekoi of via deze link
-
Groetjes Chris...Zijn Albums/Site Zie:
Prachtige Site...En natuurlijk een geweldig filmpje van de Bronst!..Chris.
------------------
Ook heel leuk/leerzaam...Is de nieuwe Update van René Smits.
Een soort fotografie cursusje met de digitale spiegelreflex camera...
Een cursus voor dummy's...Dus ook ik ga daar zeker wat van opsteken René!
-----------------
Vervolg Wandeling...En Afschieten Damherten AWD
In het gebied "De Vellen" vind ik dit gewei...
-
Elke keer lees je weer...
Berichtjes dat ze Damherten gaan afschieten...
Terwijl de Herten ....zoals Koeien en Schapen..
Het gebied open houden...
Voor de veiligheid...Nou..aan m'n hoela!!!!
Meestal net voor de kerst willen ze gaan schieten....gek hé!
Nee...Er zijn geen herten teveel...Er zijn gewoon mensen teveel die graag schieten...
Natuurlijk...er zijn best wel veel herten in dit gebied....Maar teveel?
Nee..Het gebied kon het verleden jaar nog goed aan..En ondanks een strenge winter in de AWD..
Ging het redelijk goed met de herten...Zeker niet te vergelijken met de situatie OVP.
Nee....Afschieten is niet nodig...Nooit?...Nou..Dat hoor je me ook niet zeggen..
Maar we kunnen het best nog even aankijken...de volgende jaren..

19 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Mooie vergelijking heb je gemaakt :-) maar je hebt gelijk!
    Je foto's zijn weer erg mooi en die lucht van de zonsopgang ... top, wat een kleuren!
    Groetjes en welterusten :-)
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Henk,

    Daar zitten een paar mooie foto's bij, man.
    En dat terwijl het vandaag toch behoorlijk donker was.
    Van de week even op verkenning op de Veluwe. Ik hoop nog een mooie plek te scoren voor in het voorjaar. We spreken elkaar.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Henk

    Wat een beauty's heb je er weer bij zitten... mooi de herten zo close in beeld te brengen, geeft de opname's nog meer power.

    't is elke keer weer genieten als jij je (nieuwe)opnames plaatst.

    Groeten en een hele fijne zondag gewenst, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat zou ik graag willen dat meer mensen er zo over dachten als jij Henk.

    En het komt door zulke mooie sites als die van jou dat zo veel mensen bij de herten op bed gaan liggen.
    Maar ik hoop dat ze dan ook lezen dat dat de bedoeling niet is!!!!!

    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo henk,
    een mooie rede voor je zo geliefde gebied,..
    ik zou willen dat mensen naar je luisterden..
    de eerste jagers heb ik al weer gezien.....
    haasjes zijn weer de klos....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihihihihi..... geweldig beeld schets je in het begin van je verhaal!.
    Regen en kou blijken het best voor de dieren. Gisteren geen mens tegengekomen tijdens een toch wel pittige wandeling. Zal vandaag met het zonnetje wel anders zijn.
    Prachtige foto's heb je kunnen maken!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat zijn weer super foto's om te zien, tegenlicht opname, de mooie man helemaal in beeld, en een prachtig vergelijkbaar verhaal. Helemaal gelijk in..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit zei ik ook tegen de boswachter whahahahahah
    Je hebt een pracht van een wandeling gehad Henk met dito foto's .
    En......en gewei vinden !!!!!!!!
    Top !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. in je bed?????
    ik moet er niet aan denken zeg.
    maar ik voel hem hoor Henk...als ik ooit in de gelegenheid ben zal ik me keurig gedragen.
    je foto`s zijn geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,
    Wat een mooie log heb je weer gemaakt, supermooie foto's, die lucht van de zonsopkomst wauw!.
    En jouw verhaal, Damhert naast je bed, geweldig, heel mooi hoe je het omkeert.

    Ik hoop komende week (vrijdag) nog even te gaan, want de bronst, ja..het heeft een enorme aantrekkingskracht, maar ik zal rustig om het hoekje van de slaapkamer kijken :-)

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige serie Henk, wat een mooie vergelijking maak je met het bed.
    Maar zo is het wel, laat ze op een afstandje blijven.
    Mooie foto's dat was weer genieten op je site.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk,

    Mooie shots en een goed verhaal.
    Plus een leuk gewei, we hopen er ook nog eens één te vinden.
    Mooie zonsopgang foto.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,
    Wat een prachttitel en prachtverhaal! Ik zie het voor me haha! Maar belangrijker is de bedoeling van je vergelijking, laten we hopen dat de vele bezoekers van jouw site die begrijpen en zich er naar zullen gedragen.
    Wat was de zonsopkomst weer geweldig mooi! Dom dom, toen lag ik nog op één oor.
    Je hebt een paar prachtig gelukte damhertfoto's super! En nee, afschieten, liever niet!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Topserie, wat zijn die mannen toch stoer, hopelijk worden de jonge ventje op de plantage ook ooit zo stoer.
    De ellende van dit soort 'natuurgebieden'is dat het grote wild geen natuurlijke vijanden hebben, en op een gegeven moment is zo'n gebied gewoon vol.
    De gebieden hier raken ook steeds voller met galloways en koniks, er worden dan ook regelmatig dieren geslacht. Het vlees wordt verkocht in de winkel bij de Blauwe kamer. Ik heb hier geen problemen mee, deze beesten hebben een geweldig leven gehad, misschien kan dat met damherten ook op die manier. I.p.v wannabee 'Rambo's' die erop los knallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Henk wat een goed tekst. het klopt helemaal. Je hebt zo te zien ook een prachtige wandeling gehad. En dat gewei schitterend. Je foto's zijn weer schitterend.
    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterende foto's weer Henk, zit weer te genieten (en stiekem ook een beetje jaloers te wezen)

    Prachtige zonsopkomst en dan die Herten zo mooi dichtbij geweldig


    Gr, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie blog weer zeg!
    en je hebt helemaal gelijk over dat hert in je bed, er is te weinig respect helaas !!
    en laten we dat afschieten ook nog maar even uitstellen, nergens voor nodig, betere hekken langs de randen zodat ze niet meer de wegen en dorpen in gaan en alles is opgelost...
    idd tegen de kerst begint het gezeur altijd, toeval?
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gisteren heb ik een wandeling gemaakt door het Waterleiding-gebied en heb de nodige damherten gezien. Ik erger mij er al tijden aan dat zodra mensen enige overlast van dieren ondervinden meteen wordt geroepen dat er 'teveel' van zijn. Deze discussie had je met de vossen in Den Haag (af en toe zie je er een lopen), de zilvermeeuwen die vuilniszakken openpikken, de wilde zwijnen en uiteraard de damherten. Er is echter van één diersoort veel te veel, ik hoef niet uit te leggen welke soort dat is...
    Zelf had ik een aantal fraaie ontmoetingen met damherten en het waren allesbehalve teveel, zelfs niet op het bekende 'lek' bij het vliegermonument.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke vergelijking met 't bed dat je hier maakt; én je hebt volledig gelijk. Mensen zouden in gedachte es wat vaker de rollen moeten omdraaien. Mooie close-ups van de herten !
    Groetje,
    AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen