donderdag 14 oktober 2010

Genieten op de Veluwe DEEL 1

( DEEL 2 Staat hier direct onder )
Vandaag voel ik me voor het eerst van mijn leven "De Fotograaf"..Ik kon qua fotograferen niet tippen aan de andere site's...Niet dat ik daar mee zat....want ik nam  WAAR!...Gewoon een waarnemer dus. En vandaag..Ja..Vandaag....Ben ik DE FOTOGRAAF :) En dat geeft best een goed gevoel :)
Specht.
We..René en ik verlaten de OVP...En we gaan naar de "Veluwe"...Niet voor de bronst...want dat is over op de Veluwe..Nee..René weet een mooi plekje in het bos. Eenmaal op dat plekje strooit René wat nootjes en zaadjes..En wij houden ons schuil...In het struikgewas.
Ik ben een wandelaar...En niet iemand die uren stil kan zitten..
Maar met René is het anders....Hij heeft geduld...En dat blijkt één groot succes te worden/zijn...
Boomklever
Al snel krijgen we bezoek..Het is een Boomklever....Wat is dit gaaf om van zo dichtbij te zien...
Keep
De keep (Fringilla montifringilla) is een zangvogel uit de familie van vinkachtigen (Fringillidae).
Kuifmees
De Kuifmees (Lophophanes cristatus, verouderd Parus cristatus) is een zangvogel uit de familie van echte mezen (Paridae).
Ik moet er nodig een geheugenkaartje bij hebben..Want wat gaat dat hard zo :)

De Herfst...En vandaag gaat gewoon alles goed...
Een Pimpelmees gaat even een bad nemen..

Hij ziet ons niet...Maar hij moet de camera horen..klikken..
Ondanks dat..neemt hij rustig een bad.
De pimpelmees heeft een blauw petje, een zwarte oogstreep, een kortere snavel (8 - 10 mm) en blauwachtige vleugels.
De Vliegenzwam..Hij heeft zich uit de grond geperst...
Wat blijft zo'n paddestoel een genot om te zien....
Een muis komt even uit zijn holletje..Hij pakt snel één van de nootjes....En schiet weer snel zijn holletje in.
Een Eekhoorntje klimt door de bomen...Maar de afstand is mega.
Oooh wat zou dat gaaf wezen als hij wat dichter bij zou komen..
Vink
De Vink (Fringilla coelebs), ook wel Boekvink, Botvink of Charlotte genoemd, is een zangvogel. In de lage landen is hij de bekendste en meest frequent voorkomende Vinkachtige. Zijn zang, waarvan de laatste tonen de "vinkenslag" wordt genoemd, kent vele dialecten.
En dan krijg ik de kans om de Eekhoorn op de foto te krijgen...
Wat is hij dichtbij...Heeft hij ons gehoord?...
Want hij gaat er als een speer vandoor...Maar ik heb hem..En hoe!!
Één foto...En nog gelukt ook ...:)
Vervolg van deze superdag Veluwe...
DEEL 2 Staat hier onder

23 opmerkingen:

  1. m.brunnenkreef@home.nl14 oktober 2010 om 21:19

    wauw wat een mooie serie zeg .myne grote compliment een fyne dag nog .groetjes mini

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Henk

    Wat een bijzonder leuke serie, altijd genieten van zulke mooie momenten.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. snotverpielleks wat een tip!
    nooit aan gedacht om eens iets te eten mee te nemen........
    kijk nou eens wat een feest.
    Je bent de fotograaf!
    geen twijfel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh henk
    ik droom...
    het lijkt wel het aardse paradijs weet je,

    zo mooi zo mooi,
    je zou der haast een tentje opzetten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Mijnheer Fotograaf Henk!
    Ik heb uitgebreid zitten genieten van deel 1 en 2 van jouw vogelfoto's, het eekhoorntje, het muisje, en ook vooral van jouw enthousiasme!
    Het moet ook wel gaaf zijn om zoveel van die mooie plaatjes te kunnen schieten. Ik kick ook altijd op vogeltjes, maar dat lukt me gewoon niet, ik begrijp nu dat het niet alleen een kwestie van geduld is, maar ook van nootjes en zaadjes :) Ga ik zeker eens proberen!
    Maar een beginnende longontsteking klinkt niet lekker Henk, blij te horen dat het wat beter gaat, maar doe voorzichtig!
    Geniet lekker na van je mooie dag!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooo Henk,

    Wat zijn dit mooie natuuropnames geworden, 1 en al genieten voor jullie en voor ons. Heerlijk om naar te kijken. Die Boomklever vind ik super. Vind dat super mooie en gave vogels. Dan heb ik het nog niet eens over de Eekhoorn!!1

    Geweldig....


    Ik ga snel naar deel 2 kijken en genieten....hahahaha

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig dat je zoveel gezien hebt Henk, hartstikke leuk! Ik ga gauw je deel 2 bekijken :-)

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie serie, wat zullen jullie genoten hebben. Geweldige foto's van de vogels en beestjes.
    Vooral de platen van de boomklever en eekhoorn zijn jaloersmakend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap heel goed dat je twee delen nodig hebt, de foto's zijn gewoon te mooi om niet te plaatsen.

    Ook hier zit ik weer te genieten van je prachtige vogeltjes.Zo'n schuilhut is toch echt zo gek nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pas maar op ;) : vogeltjes zijn heel verslavend heb ik afgelopen winter gemerkt! Maar echt genieten als je zo zit te wachten en de een na de ander verschijnt. En wat een prachtige mistfoto's van de OVP!!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk
    Wat een wereld foto’s heb je gemaakt.
    Echt super,
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige serie weer!
    de boomklever vind ik de mooiste!
    bedankt voor het delen en voor de tip van de nootjes.....
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat was ik kraag met je mee gegaan..wat een pracht van foto's..super om deze te hebben, een dikke schouderklop heb je wel verdiend. Je hebt er vogels op staan die ik op mijn verlanglijst je staan..jaloers..?? helemaal niet hoor..hihihi.
    Ik heb genoten van je foto's..heb je toevallig geo punten van deze mooie plek..??
    incantoimages@kpnmail.nl, als je antwoord wilt geven, maar volgens mij heb je deze mail al...Alvast bedankt..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha wat leuk dat Pimpeltje wat een bad aan het nemen is.En je andere foto's zijn natuurlijk ook toppertjes
    Ik kom altijd graag bij je kijken.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was nog niet wakker, jullie zaten niet in een schuiltentje, maar gewoon in de struiken.
    Ga ik ook eens proberen (in de AWD?) voer mee en dan...veel geduld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige Blog weer Henk, en dat je liever met mooi weer in de natuur bent kan ik goed begrijpen, dat is ook goed te zien aan je blog!!

    Geniet er van zo lang het kan!

    Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heerlijk....wist je dat er muizen op het egelvoedsel afkomen?
    heel gezellig allemaal hier in mijn tuintje.
    Gelukkig maakt jouw blog mijn horizon breder.
    Ga je nog naar de paddestoelendag morgen in het bennebroekerbos?
    Yvonne en ik staan daar met kaarsen..opbrengst voor landschap noordholland.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. m.brunnenkreef@home.nl16 oktober 2010 om 13:16

    henk wat een schitterende foto,s een genot om naar te kyken dank je ?goed weekendt mini

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk,

    Heel gave foto serie. Hoewel je jezelf niet altijd als fotograaf ziet is het toch mooi als je hetgeen je met je ogen ziet ook goed aan andere kan tonen, en dat is met deze serie prima gelukt.
    Heerlijk om al die vogels en andere dieren zo te kunnen zien.
    We gaan deel twee even bekijken!

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Blijft ook een leerschool en uitdaging vind ik dat fotograferen. Je begint gewoon met wat snappies en langzaam maar zeker ontwikkel je niet de film maar jezelf en gaat verbeteringen zien in je werk en dat geeft de burger moed. Mooi werk Henk waar je tevreden mee kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Henk, wat heb je die vogels er fantastisch op gezet. Echt prachtig!
    Groet,
    Auke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een erg mooie serie ik heb genoten
    en bedankt voor je reactie.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is een prachtserie geworden. Leuk dat eekhoorntje.
    Groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen