zondag 20 juni 2010

Ultieme Geluk


Ieder mens is op zoek naar het ultieme geluk. En een mens is snel gewend aan zijn/haar geluk..En dan word de lat weer snel hoger gelegd.
Zo ook als je de natuur ingaat...Een mens wil meer!..meer!..meer!.
En laat ik nou ook gewoon een mens zijn :)  *(zie einde van dit logje!)
We gaan vandaag dan ook op pad om kalfjes of welpen te zien. Maar de natuur laat zich niet dwingen!
Herman en ik nemen om kwart over vijf ingang De Zilk.
Het weer is slecht...Donker en regenachtig..
Op het Palmveld komen we deze vos tegen...
Hij moet zijn wintervacht nog gedeeltelijk zien kwijt te raken.
Deze rekel gaat er als een speer vandoor..En op dat moment rent er een tweede vos over het Palmveld.
Ik denk de moervos...Ik heb best wel veel vossen gezien in mijn leven.
Maar zo'n donkere als deze ..Nee nog nooit..Wat is ze donker van kleur.
Helaas is de enigste foto van haar mislukt..Mischien dat Herman het wel gelukt is?
Ik stel voor om even door te lopen..En wat later terug te gaan..En dat doen we..
Hij loopt aan de rand van het struikgewas..Een damhertje staat rechts in het struikgewas.
Een man komt aangelopen..En de vos gaat de bosjes in..
De man is hier bekend...Want hij vraagt "Hebben jullie de vos gezien?"..
Deze man is een kennis van Piet de Ket zie : http://awd-bossie.blogspot.com/2010/01/piet-de-ket.html
en hij is wel eens met hem meegeweest.
We raken aan de praat..En wat later gaan we na afscheid genomen te hebeen van deze man..weer verder.
Het begint harder te regenen...En we schuilen wat onder de bomen naast het Oosterkanaal...Ter hoogte van de 70 Bunders....Wat een weer ;(
Ik heb mijn nieuwe Macro lens bij me...maar het heeft geen zin om hem te gebruiken.
Want met die regen en het donkere weer heeft dat geen zin.
De lens zou zo nat worden..zonder bescherming.
Een aalscholver..die graag een visje pakt...Maar?...
Deze graskarpers zijn een beetje te groot voor hem.
In het blaadje Struinen..staat een mooi stukje over deze vissen.
o.a. Dat ze zijn uitgezet in de jaren tachtig om het kanaal open te houden.
Halverwegen de jaren tachtig maaiden ze nog zes keer per jaar..Nadat ze honderden plantenetende graskarpers hadden uitgezet...Was drie keer maaien ruim voldoende!
Meer zie het blaadje struinen.
Op het Witte Veld komen we deze mannen tegen..
Met hun prachtige bastgeweien...
De geweien moeten nog wat groeien..en daarna geschuurd worden..
En dat moet allemaal gebeuren voor half september...Als de voorbronst begint.
We gaan op tijd naar huis...want om lang weg te blijven met Vaderdag..Nee..Dat is niet leuk voor het thuisfront.
---
Meer zie Herman Versteeg : http://www.natuurfotograafversteeg.nl/
* Natuurlijk hadden we vandaag een mooie dag..niet qua weer..Maar dat mag de pret niet drukken..
(Weer of geen weer..Het AWD is met elk weertype de moeite waard.)
Maar vandaag had ik me zo gefocust op jonge welpen of kalfjes..
En als je die dan niet te zien krijgt...Tja.
Maar we mogen niet klagen..We hebben vandaag nog best veel gezien in een kort tijdbestek.
Maar een mens wil...Meer!...Meer!..Meer!..
Net als in het dagelijks leven :)
Op zoek naar het ULTIEME GELUK.
Maar als je al mijn Links bekijkt...Dan zie je dat er altijd wel weer iemand is die wat geweldigs voor zijn/haar camera krijgt. En dan proef je wat van dat ULTIEME GELUK!!
........En die vind je in de Natuur!!!

25 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Toen ik je titel voor dit logje las, dacht ik ... is het Henk gelukt om welpjes te zien en mooi op de foto te zetten??? Maar je bedoelde andere geluk :-) en daarin heb je gelijk, we raken snel verwend met wat we zien in de natuur en we willen graag meer, maar ondanks dat blijf ik het altijd heel bijzonder vinden deze mooie ontmoetingen met bijv. een vos. Ik denk dat jullie ondanks het weer weer een mooie wandeling hebben gemaakt vandaag. De geweien vind ik heel mooi op dit moment en wat leuk om een donkere en lichte naast elkaar te zien! Ik baal er wel een beetje van dat ik zo ontzettend veel moet werken de laatste tijd, maar hopelijk komt mijn tijd nog wel :-)

    Groetjes en fijne avond!
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,
    Wat een mooi logje.
    Jouw gevoel vandaag lijkt op mijn gevoel van vrijdag. Ik ging ook voor jonge dieren en ik kreeg alleen (op het eind) een elftal damherten te zien en onderweg een mooi donker hert.
    Zijn we gewoon verwend en valt het dan tegen als we een keertje minder zien.
    Ik moet zeggen, dat jij vandaag wel weer vossen hebt gezien en hele mooie damhertmannen.
    Ik ga waarschijnlijk donderdagavond, en vrijdag ook weer even, tja...verslaving he, die AWD.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig beest, die donkere man. Vanmiddag wat macro's geprobeerd, want kwam de ringelwikke tegen, maar dat was helemaal niks. We hebben zon nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Henk wij gingen ook met die gedachten de laatste keer het duin in.
    Maar wat ik altijd zeg tegen mensen die we meenemen .....het duin is er ......maar de dieren die we te zien krijgen is mazzel !!
    En dat ging de laatste keer voor ons ook op.
    En het ultieme geluk is voor ons als we samen door het duin lopen .
    Dat is de grote winst die we mee maken en tjsaa dan ben je gewoon gelukkig ....en zijn de dieren de bonus ......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een mooi verhaal met altijd weer verrassende foto's. Leuk verhaal erbij en het "geluk" is altijd aanwezig, je moet het maar willen zien..Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk
    Het was vroeg en hadden wat minder geluk maar dat mag de pret niet drukken
    We hebben toch een vos op de foto al was het geen jonge vos helaas.
    We kwamen er nog aardig droog vanaf ik heb een paar van mijn voze foto’s moeten weg doen veel te onscherp maar ik hat nog genoeg mooie foto’s over.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    Net als Miranda dacht ik, nou, er gaat nu wat komen.....
    En ik was op voorhand al bijna jaloers:)
    Maar het is waar, we raken veel te veel verwend, we willen meer en meer, terwijl we gewoon moeten genieten van wat zich toevallig aandient, of het nu veel of weinig is, gewoon of buitengewoon, het is altijd bijzonder, we zijn gelukkige mensen met de AWD in de buurt. Dat mogen we niet vergeten.

    Jullie wandeling was helaas nat, maar zo te zijn wel weer mooi, en jullie hebben toch weer vossen gezien en een stel prachtige damhertmannetjes!
    Dat doet me denken aan je opmerking dat ik wel dagen moet overhouden voor de bronst, nou reken maar, ik heb al een weekje vakantie vaststaan!
    En wat lees ik, een macrolens?!
    Vaderdagkadootje?
    Veel succes ermee, ik ben erg benieuwd naar wat er komen gaat.
    Groetjes
    Loed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vossen zat zo te zien :)
    Ondanks het weer staat het er weer goed op!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klopt wat je zegt met donker weer kan je met een voorzetlens zeker geen macro schieten. Gewoon te weinig licht. Maar het andere werk is welzeker prima en fraai uit de camera komen zetten dat nemen ze je niet af. Geweldig die rennende vos....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klopt wat je zegt met donker weer kan je met een voorzetlens zeker geen macro schieten. Gewoon te weinig licht. Maar het andere werk is welzeker prima en fraai uit de camera komen zetten dat nemen ze je niet af. Geweldig die rennende vos....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhja geweldig henk,
    dat is weer genieten op en top, en je camera, brengt z'n geld op,
    die vos is geweldig zeg,

    heb je geen plu bij je???

    maak er nog een fijne avond van hé henk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dapper hoor Henk, op vadertjes dag in de stromende regen toch nog naar de AWD.

    En ondanks het slechte weer toch weer mooie plaatjes kunnen maken, zoals ik hier op Blog zie...

    Hele fijne week, en hopelijk eindelijk eens een beetje beter weer.

    Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Henk het is toch een mooie wandeling geweest zoals ik het zie met de foto's.
    Ook al regende het.
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is allemaal relatief Henk.
    Want ik vind de foto van die rennende vos prachtig.
    en ook de foto`s van het landschap in de regen hebben een hele mooie sfeer.
    en wees eerlijk...het gaat allemaal om het gevoel...het genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He Henk
    Wij zouden de laatste week van de vakantie even gaan maar helaas is het er niet van gekomen. Nu staat voor dit weekend in de planning. Ik mis het wel en als ik zo naar deze foto's kijk nog meer. Schitterend zijn ze weer
    Lieve groet Dnaille

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht nog even na over de titel: Het ultieme geluk.
    Als mij die vraag in het wilde weg gesteld zou worden, dan is mijn antwoord waarschijnlijk: In stilte in de AWD wandelen, want dat is gewoon zo'n geweldige ervaring, daar voel ik me echt intens gelukkig, met de natuur om me heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In het AWD lopen geeft een gevoel van vrijheid...één met de natuur wezen.Geen haast..alleen puur genieten...Het ultieme geluk..
    Zeker in de vroege morgen..Als de mist laag over de grond hangt en de natuur ontwaakt..Het zonnetje breekt langzaam door...en het enigste wat je hoort..Zijn de dieren geluiden.
    Ja...Het AWD...Een vorm van intens geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi blogje hoor,
    ondanks het weer toch veel gezien,
    ik vind dat donkere hert echt prachtig!
    en vossen gezien,
    helemaal leuk!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk,

    Een vos die er als een haas vandoor gaat. Mooie actie shot, alleen jammer dat ie iets te snel was.... De nieuwe geweien staan prima op die kopjes. Dat groeit best wel snel zo te zien.

    Vissen die gras maaien, dat is weer helemaal nieuw voor me. Nooit te oud om te leren dus.

    Mooi ook om te zien hoe de damp nog boven het landschap hangt. De aalscholver en het bruggetje vind ik mooie platen. Het was jullie vaderdag wandeling dubbel en dwars waard.

    Nu op naar zaterdag in de Krimpenerwaard! Ik heb er zin in.

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  20. whaahahahahahhaha

    nee henk, m'n tom tom volg ik niet klakkeloos nee,
    da's zeker:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Henk,

    Weer een mooi verhaal, en dito foto's, en inderdaad een mens wil altijd meer, heb je 1 vos gezien dan wil je er meerdere zien, heb je wat moois meegemaakt dan wil je mooier, maar dat is nu eenmaal de geest van de mens.

    Je bewijst overigens wel weer dat ook met slecht weer de AWD gewoon een prachtig gebied is en zeer fotogeniek en dat er altijd wel iets te beleven is :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Genoten van je logje Henk!!En natuurlijk ook weer van de foto's.

    Groeten,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een pracht serie weer Henk, echt toppie hoor.
    Aankomend weekend hebben we Saskia, dan komt het er niet van, het weekend erop is Wil jarig, dus ook druk, maar denken dat het weekend daarop toch maar eens gaan rijden naar de AWD.
    Wij willen dit ook wel eens zien, of in ieder geval weer eens een aantal herten op de foto zetten.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    ps: de groep lepelaars wordt steeds groter, wij gaan vanavond terug, en dan kijken hoe dichtbij we kunnen komen via het ruiterpad, ze zater gisteren met meer dan 50 lepelaars bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bij jou ligt die lat naar 'meer meer' al beduidend hoog, maar gelijk heb je ! Mocht ik al es n vos in't wild tegen komen, ik zou met mn 'geluk' geen blijf weten haha;(komt nog wel)
    Zon of regen in't awd, steeds kom je terug met n prachtig verhaal en schitterende foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Henk.
    Het is inderdaad zo ,een mens wilt meer en meer .
    Je bent niet meer zo snel tevreden .
    Maar als ik je logje bekijk moet je toch wel rondom gelukkig zijn.
    Wat een schitterende foto's weer zeg.
    En dan het heerljke verslag erbij.
    Ik heb genoten.
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen