woensdag 2 juni 2010

Op Zoek Naar ?

Op de Site van Bas Breetveld  zag ik deze Link : http://www.william-jansen.com/  Van William Jansen.
Een Site om eens te bekijken.
Dinsdag 1 Juni...Ik pak ingang Oase..Oké..het is altijd lastig kiezen qua Ingang..Want ik wil ok naar de Vossen/Aalscholvers..maar ja.Dat gaat niet lukken in één wandeling.
Ik ga nu voor de Zwaluwen en de Bastgeweien van de grotere mannetjes. Nou..de zwaluwen waren er niet (dat had ik ook bij Ghita gelezen..Maar ik ben eigenwijs :)..dus!
Er bleef nog één doel over...Bastgeweien van de volwassen Damherten.
Bij het bezoekerscentrum Oranjekom...Kom ik deze hertjes tegen..
Ik ga nu op zoek in het gebied Vinkenveld...Naar de grotere jongens!
Het enigste wat ik daar te zien krijgt...zijn deze mannetjes..Met hun bastgeweitjes.
Nee...Ik zoek de grotere Mannetjes...Dit zijn nog Jongetjes.
De Ree is meestal moeilijk te naderen..Maar ik heb geluk..
Want ik nader haar van achteren...Er zit een klein slootje tussen.......Ik neem veel foto's...Ik zou ze allemaal wel willen plaatsen..Maar ja..
Ze hoort mijn camera tekeer gaan..Kijkt me aan..
En gaat er als een speer vandoor..
Ik neem hier even een bakkie koffie..even na genietend van dit moois.
Terwijl ik een bakkie drinkt..zie ik een vogeltje de slootkant induiken....
Het is een Winterkoninkje...Met zijn kleine snavel lukt het hem om heel veel rupsen mee te nemen naar zijn nest...Het nest zit in een gat aan de slootkant (is te zien)..
Nooit geweten dat ze zo nestelde.
Hij heeft bijna net zoveel rupsen bij hem...Als ik op mijn kleding..
Ik ga weer verder..Op zoek naar de grote jongens (Damherten)
De Koeien kijken me aan..of ze zeggen willen "Hier zijn ze niet hoor!".
Wel weer een paar jongetjes...Geeuw!
Als ik aan de buitenkant loopt...Tegen de weilanden aan...
Zie ik veel damherten lopen....
Het zijn weer de jongetjes...Maar ja..Een foto nemen kan geen kwaad.
Wel kom ik weer wat moois tegen....Een Reebok!
Wat een prachtig beest is dit hé!
Ook van hem ..lukt het om van dichtbij foto's te nemen..
De meeste foto's zijn van verder weg genomen...Maar je weet nooit hoe de laatste foto eruit gaat zien..En hoe dicht je kunt naderen..
Dus neem ik van grote afstand eerst foto's...En die kon ik achteraf..rustig verwijderen..
Want ik kon heeeeel dicht naderen..Voordat hij...
Er van door ging..Mijn geluk kon al niet op...Maar in het donkere gedeelte van het bos..kom ik ook nog tegen...Waar ik voor ging..n.l.
De Grote Mannen...Het zijn er maar twee...Maar?..
Ik heb ze op de foto...Wat een mooi gewei al.
Langzaam maar zeker ..zullen deze mannetjes veranderen in vechtmachines..
Een Groot Gewei..en een Volle dikke nek..Zullen ze krijgen..
In de aanloop naar de Bronst 2010.

15 opmerkingen:

  1. ha henk jawel hé ik had gisteren een heel verhaal getikt en kon het niet plaatsen :-)
    welnu ik wil graag zeggen dat ik het klien jantje zo'n schatje vind met zijn snavelke vol met rupsen
    het is hard werken voor ze hé,
    en eht reetje, ach wat een vol vertrouwen hé,
    moooi log henk,

    maak er een fijne avond nog van hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Henk

    Wat een super foto's weer, die reetjes echt leuk!
    Ik had vandaag een baby hertje voor de camera, ook zo lief, en eindelijk de vos! Ik zal vanavond (en anders morgenochtend) de blog ervan wel plaatsen :-)
    En de mannen beginnen er al weer stoer uit te zien!

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Henk,
    Wat een superdag had jij zeg, twee keer een ree, en dan ook nog de grote mannenherten met dat mooie nieuwe gewei.
    Je hebt weer topfoto's gemaakt
    groetjes Ghita

    De reetjes zitten dus nog steeds aan de bosrand?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,
    Gisteren zag ik al dat je iets nieuws had geplaatst, maar kon ik de pagina niet bereiken, volgens mij had je hem er weer tijdelijk even af gehaald, je nieuwste log of niet? Nu gelukkig wel te bekijken je nieuwste wandeling en foto's en ik vind de foto's van de reeen echt super, vooral de eerste sessie, super scherp en heel mooi.
    Je laatste foto van het bastgewei is ook mooi, het is je dus toch gelukt om ze te zien, top!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk
    wat heb je weer super foto's van die damherten en die ree'
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Man wat een onwijze hoeveelheid wild heb je in je lens weten te vangen echt super. Dat geeft wel aan dat er nog genoeg zit en leeft. Mooie serie die ene lijkt wel een kangoeroe haha....
    Maar zonder dollen weer een heel mooi kijkmoment voor mij hier achter de pc en jij maar lopen en bezig zijn en ik maar lekker in de shampoohouding kijken achter de monitor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's Henk :) Wat zien ze er weer beginnend imposant uit die grote jongens. Wij (ik & Thessa) hebben vandaag nog de jongste generatie gezien, maar helaas ook niet de grote jongens (er waren sowieso weinig damherten op onze route).

    En die winterkoning, waren de rupsen in de aanbieding? Hoe krijgen ze al die kriebels in zo'n klein snaveltje zonder er uit te laten vallen.

    Nou ik ga beginnen aan mijn blog vandaag. De beste foto's staan op de site van Thessa kan ik wel zeggen :) Ik moet nog een hoop leren hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie wandeling weer hoor!
    en prachtige foto's .
    wat een geluk met zoveel herten en reeen....
    heel erg leuk !
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gave foto's weer Henk
    En ook nog een ree, wat wil je nog meer :-)
    Mooie wandeling was dit weer!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Genieten weer van al dat moois in de natuur Henk, ik ben er jaloers op, zou dit soort foto's ook graag een keertje maken, geweldig!!

    p.s. de zonsondergang was een zonsopkomst :-) scheelt een paar uurtjes, bedankt voor je berichtje.

    Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een echte Wow!! serie!
    Wat een gave foto's van herten en reeen, je foto's worden steeds mooier Henk, je moet met die nieuwe lens wel héél tevreden zijn.
    Nou ja, je moet over jezelf tevreden zijn natuurlijk, want het is de fotograaf die het doet!
    Het was weer genieten bij je,
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk,

    Je bent weer niet voor niks op pad geweest zie ik. Het duurde even voordat je vond wat je wilde maar daartussen kwam je heel wat moois tegen. Ik blijf me steeds weer verbazen.. De reebok is inderdaad een fraai dier.

    Je hebt weer een mooie serie weten te schieten maar dat zijn we gewend van je :-)

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie serie, die foto's van de reeën zijn top, lekker dichtbij.
    En dat winterkoninkje met volle mond is ook leuk, hoe krijgen ze het voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt genieten zeg, wat een heerlijke wandeling. Je foto's zijn echt gaaf. En gelukkig heb je nog gevonden wat je zocht.
    Ik wens je een fijne dag vandaag,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een typisch geval van "de aanhouder wint "
    En intussen heb je heel wat fraaie foto`s kunnen maken...voor je die a.s. vechtmachine`s zag.

    BeantwoordenVerwijderen