zondag 4 oktober 2009

Ruig Herfstweer! AWD Amsterdamse Waterleidingduinen

Zaterdag...Een heerlijke ruige dag..met veel wind.
Dan is het juist heerlijk om de natuur in te trekken!
We gingen (Herman Versteeg en ik) vroeg het AWD via ingang Panneland binnen.
Voordeel van het ruige weer..is dat je wild tegen de windrichting in beter kan benaderen...ze horen en ruiken je minder goed.

Fotografen staan al in het gebied Eendenvlak...Het is nogal donker deze dag ..En dat is natuurlijk een nadeel voor de fotokwaliteit.
We groeten elkaar en praten wat...Maar omdat er een damhert komt aanstuiven...Richting zijn rivaal...stoppen we snel het gesprek..En we concentreren ons op de damherten..
Ik denk aardige foto's te hebben..maar eenmaal thuis..Zie ik dat ze behoorlijk tegenvallen..Helaas!
Na afscheid genomen te hebben van de twee fotografen.
Gaan we ieder ons weegs
Herman en ik gaan het bos in..het is er erg donker..Maar we zitten op een mooie afstand..achter een boom...Voor ons staan enkele Damherten.
De herten zijn aan het Burle...En we zien een kort gevecht.
Van de foto's die ik hier maakt...zijn dit nog de beste qua kwaliteit.
We doen daar een bakkie koffie.
Als links van ons nog een Damhert het bos inkomt ..zie ik fotografen aan de andere kant van het damhert.
We zitten te kijken..En twee ( man en vrouw) personen schuiven bij ons aan.
De man fluisterd.."Mooi hé"!....Waarop ik knik..en mijn duim omhoog steekt.
Ook hij steekt zijn duim op.
Ik doe een paar stapjes terug..samen met Herman..Om deze fotograaf een beter uitzicht te gunnen.
Wij hebben al lang genoeg genoten..van ons mooie uitzicht..over de bronstplek.
Deze foto genomen door Herman Versteeg...We verlaten het bos.
De vrouw groet ik nog..Maar de man is zo druk bezig met foto's nemen...Ik knik naar de vrouw..Laat hem maar gaan...Ze knikt en maakt een gebaar van Tjaaa.hij is te druk bezig..
Een damhert in rust...Mischien heeft hij het vanacht wel heel druk gehad...En gescoord !
Een Hinde
Slanke amaniet
Een mooie paddenstoel..met zijn sierlijke rand.
We trekken over het Eiland van Rolvers
Dat is echt een prachtgebied..En heel rustig wat mensen betreft.
We komen daar ook geen mensen tegen...Wel dit Reebokje.
Ik dacht dat ik net te laat was met afdrukken...maar dat valt mee.
Hij staat op de site van Herman..heel duidelijk.
Het is er paradijselijk mooi...Als ik een dier was..dan ging ik hier wonen.
Herman
Een damhert met een opvallend gewei.
Paardrijden in het AWD...Heerlijk!
Wild in het AWD herkent een ruiter op een paard niet als mens. Paardrijden verstoort de wildstand in de rustiger gedeelten van het AWD dus niet.
En het heeft wel wat...Een mooie vrouw die zo'n beest onder controle heeft.
Ik heb zelf ook één jaar paardgereden..Maar ik had nooit de indruk..dat ik de baas was :)
Het wild ruikt het paard...en niet de mens.
Een prachtig gezicht...Die vrijheid die er van zoiets afstraalt!
Dat is een foto van: http://krimpenerwaard.punt.nl/
Een plaatje!
Enkele hindes..en een spitser.
Ondanks de grote afstand...gaan ze terug de dekking in.
De Paauw..ingang Panneland.
Parasolzwam
Meer van deze Wandeling zie: http://www.natuurfotograafversteeg.nl/