woensdag 9 mei 2012

AWD

Vandaag 9 Mei 2012...
( Tuin..AWD wandeling..Nieuws en Filmpje Alex )
- Fietspad AWD..
Provincie Noord- Holland :
Uit onderzoek is een nieuw tracé naar voren gekomen voor een fietspad langs de rand van de Amsterdamse Waterleidingduinen dat de provincie zal voorleggen aan alle betrokken gemeentebesturen. Het fietspad is de laatste, nog ontbrekende, schakel van een mooie en veilige fietsroute van Haarlemmermeer naar de kust. Dit is een lang gekoesterde wens van de regio. Met het tracé worden natuurwaarden niet aangetast en blijft het wandelgenot in de AWD behouden.
-
De nieuwe randvariant wordt voorgelegd aan de besturen van Amsterdam..Bloemendaal..en Zandvoort.
Naar verwachting is voor de zomervakantie duidelijk of alle betrokken besturen in kunnen stemmen met het nieuwe traject..
En zoals ze dan schrijven:  "Met het tracé worden natuurwaarden NIET aangetast"..Schrijf dan "zo min mogelijk"...Dat klinkt eerlijker..Duizendenden handtekeningen..en 80% van de bezoekers AWD die tegen zijn.. En dan nog een fietspad.... Ja..In de politiek is luisteren geen optie..De minst schadelijke optie wordt nu gebracht als zoethoudertje..HET AWD IS NIET MEER FIETSVRIJ...
- Tuin..
Wants
Vanmiddag..Het regende..en ik nam een paar foto's in de tuin..
Koolmees..
Niet veel later is het droog...En Anja heeft wel zin om naar de AWD te gaan..
Nou dan ben ik natuurlijk snel over te halen hoor :)
- De AWD
Struinen is er niet bij..Anja blijft liever gewoon op de paden lopen..
En dat doe ik dan ook :) ...Het weer is nu prachtig..
Wel wat anders dan een uurtje geleden..
Stuifduinen..
Bij het "Van Limburgs Stirumkanaal"..gaan we zitten en we doen een bakkie..Ik zeg "geef me een half uurtje..even bij de vossenburcht langs" Anja blijft achter en ik ga naar de vossenburcht..Ik weet hoe ik de burcht moet naderen..En ik heb het geluk dat het tegen wind is..Als ik voorzichtig nader..zie ik twee fotografen..Die net uit de struiken komen..En zoals ik toen al dacht..geen vosjes meer te horen of te zien..Helaas..Maar het is niet anders...
Ik ga er van uit dat ze in de burcht zitten..En ik keer om...
Helaas dus geen foto's..van de welpen vandaag..
Maar ik prijs me al gelukkig met de foto's van Zondag..
Anja zit heerlijk in het zonnetje.. En ik baal een beetje..Maar ja..Het is niet anders..
zullen we maar denken.....Bij de uitgang komen enkele wielrenners naar binnen.
Ze kijken achterom of er geen boswachter te zien is...
En zonder nog om te kijken fietsen ze het AWD gebied binnen..(Kunnen we alvast wennen)
-
En dan kreeg ik nog een mooi filmpje binnen van Alex
Echt een heel mooi filmpje van de damhertenbronst AWD...
Er valt nog meer te genieten op zijn site:

15 opmerkingen:

  1. Mooi 'tuinwerk' de verzopen koolmees is prachtig!
    Complimenten aan Alex voor dit strak gemonteerde filmpje.
    Pech voor jou dat de vosjes zich niet weer lieten zien, maar wat lees ik, meerdere fotografen, zouden ze verstoord en verjaagd zijn?
    En ja Henk, het fietspad, als ik zie dat ze nu al de AWD in racen, dan bekruipt mij ook de angst, maar toch, als alles goed geregeld wordt,dan zal ik dit traject graag fietsen! ( sorry...)
    Nou, je begrijpt dat ik nu heel lekker en tevreden ga slapen, eindelijk Henk bij de Istats ingehaald ;-)

    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Henk,
    Weet je ook wanneer de gemeente de beslissing neemt over het fietspad. Ik zie op het kaartje dat de nieuwe variant nauwelijks anders is dan de buitenvariant, dus ik zou zeggen...buitenvariant..

    Jammer dat je geen vosje meer hebt gezien, de fotografen hebben het plekje ook ontdekt.

    Het was gistermiddag inderdaad even mooi om erop uit te gaan, jij hebt er ook weer van genoten met Anja samen.

    gr.Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja henk,
    soms zijn er fotografen op precies dezelfde gedachten gekomen als jij , en strooien roet in j e eten,
    maar ach dan hebben die weer een mooie dag gehad hé:-0
    die jonge welpen zijn écht mooi om t e zien hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil wel met je meevoelen Henk ...over dat fietspad ....maar stillekes denk ik ook..."fijn...dan kan ik wellcht over niet al te lange tijd met de fiets de AWD in."
    Ik kan het fietsen veel beter volhouden dan wandelen dus voor mij zou het heerlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Henk,

    Tja die fietsers gaan wel de toekomst worden vrees ik.
    Hoe kun je nou de natuur niet storen als je met +- 30km/h door de duinen ga "crossen" en als het niet werkt keihard schreeuwen dat je aan de kant moet (worst case scenario hoop ik).
    Nou ja het is niet anders...... :(

    Koolmees staat er inderdaad goed op (heb jij een cursus gehad :)

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Henk
    ja het is jammer dat je de vosjes niet heb gezien ja dat fietspad,ik heb toesteming om met mijn scootmobiel naar binnen te gaan en dat doe ik ook al is het niet zo vaak ik ben 3 mei geweest en ben bij de tamme vosjes geweest,super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk, Je foto van het koolmeesje in de tuin is erg grappig om te zien hoor. Helemaal nat geregend. Maar ik kan me zo voorstellen dat je liever door het AWD loopt. Wel jammer dat je niet de enige bent die de vossenburcht ontdekt heeft. Hopelijk wordt het er niet zo druk als bij de schuilhut. Maar is het wel in openbaar gebied? anders zijn jullie toch in overtreding, niet?
    Ik geniet wel van de foto's...
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Henk,

    Grappig hoor in de tuin!
    Jammer joh van die vosjes.
    Ik denk dat je je berichten moet aanpassen ivm de vossen.
    Hopelijk wordt er een goede beslissing gedaan over het fietspad(-

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk,
    In de tuin kun je dus ook fotograferen. De koolmees in de regen staat er goed op.
    Heerlijk dat je nog even naar de duinen kon. Hopelijk zie je de vossen later nog.
    Ik ben het hele jaar nog niet in de AWD geweest en mis het echt. Ben hard aan het oefenen om over een paar maanden weer in staat te zijn een aantal km. te lopen. Dan ga ik er heel vaak op uit. Tot dan geniet ik maar met de blogs mee.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,

    Vogels in en om de tuin zijn natuurlijk ook altijd een goed onderwerp. Ik hoop dat de jonge vossen niet aan de mensen gaan wennen anders is er straks geen wilde vos meer te vinden in de AWD, en dan wordt een beetje een dierentuin i.p.v een natuurgebied.

    En op 30 April zagen we ook twee jonge mountainbikers over de kruising op de strandweg fietsen en die reden richting het Zwarteveld en De Zilk.

    Iemand heeft de boswachter gebeld, maar toen die kwam waren ze natuurlijk allang verdwenen. :-(

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja het weer was ronduit bagger....de laatste tijd trouwens. Leuk dat je dan vanuit je tuin foto's kan maken. Zo zitten er hier in de tuin 2 Groenlingen op de voedersilo constant, en dat in een drukke binnenstad....je verwacht het toch niet?

    Ja mijn vriendin zal dat nooit tegen me zeggen...ik heb zin om de natuur in te gaan. Jij zeg daar natuurlijk geen nee tegen. Meteen de gelegenheid gepakt om bij de welpjes te kijkenh. Helaas was je niet de enige die ze ontdekt hebben. Nu maar hopen dat ze lekker wild en schuw bliven ipv hoe het vorig jaar is gegaan.


    Gr,

    Remco


    ps. Dat filmpje is trouwens echt bijzonder knap en gaaf in elkaar gezet. Complimenten naar de maker toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige foto's elke keer Henk! 't is dat 't beetje ver weg is, maar zou er best wel eens willen kijken om al dat moois te zien!

    Groetjes uit Ede!
    Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great pictures, I love the fox. Bu the best the video. Wow what exciting and I like the short close up from the deer. Looking forward to more.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie video, vooral de combinatie van beelden en de muziekkeuze. Mooie serie weer uit de AWD toon je. En dat fietspad, het lijkt een soap te gaan worden met al die wijzigende voorstellen. Hopelijk hebben de tegenstanders de laagste adem,
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Handig hé zo een stukje natuur bij je achterdeur.
    Tsja de vossen, uiteraard zijn er meer kapers op de kust die dit soort plekjes zoeken, in ieder geval heb jij de foto's al op zak.
    Het fietspad zal voorlopig wel een hekel punt blijven en wanneer er nu al fietsers de AWD in duiken zal het met een fietspad alleen maar erger worden, de kans is klein dat ze alleen maar op het toegestane fietspad blijven.
    Complimenten aan de maker van het filmpje, wat kan Nederland toch veel moois bieden.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen