donderdag 5 januari 2012

Wie Doet Het Licht Aan?

Het weerbericht is niet best ( 4 Januari ) ...We krijgen opnieuw te maken met storm en zware windstoten...in de loop van vandaag neemt de wind verder toe en vanavond weer stormkracht 9.. Maar ik wil even naar de AWD..(in de middag) ...Aan het eind van de Pannelanderweg..kom ik het bos uit..Er staat een stevige wind..En het lijkt alsof iemand het licht heeft uitgedaan.
De schade door de wind valt mee...hier en daar een tak..die afgebroken is.
In het gebied Witteveld ga ik op zoek naar de Roerdomp...Normaal gesproken laat hij zich deze tijd goed horen in dit gebied.. (Zien is een tweede ;).
Maar helaas..De Roerdomp laat zich niet horen..En ook zie ik vandaag geen Wilde Zwanen..(Dit zijn twee Knobbelzwanen.) Ik denk nog " Ik moet ze dit jaar gaan halen.. geloof ik " ...?
Als ik kijk hoe laat het is..valt dat mee..Ik had het veel later verwacht..
Want het is gewoon schemerig donker..
In het gebied Witteveld..kom ik tussen de struiken/riet imker kasten tegen...
Ook bij Panneland (Archief) staan kasten..
De Bij heeft het moeilijk.Bijenvolken sterven uit..Op sommige plekken wel zes keer meer dan normaal..In Europa en vooral de Verenigde Staten..is de bijensterfte verontrustend toegenomen.Het beroep imker is niet meer rendabel...het zou goed wezen als de regering imkers financieel ondersteunde!


2012 is het jaar van de Bij..Bijen zijn cruciaal..voor mens en landbouw...Een recente studie van de Rabobank (2011)..Wees uit dat 90 belangrijke landbouwgewassen afhankelijk zijn van bestuivende insecten..Partners : Bij 2012!!..KNNV..Bijenstichting..NBV..EIS Nederland...en IVN..Meer weten? ...Kijk op http://www.jaarvandebij.nl/ ..

De wind neemt toe..En ook de beesten zoeken de beschutting op..
Nu ben ik wel wat gewend..qua weer..Maar op één of andere manier heb ik het niet naar mijn zin...
En ik keer via het Nieuw Kanaal richting huis..
Het zou fijn zijn als iemand het licht aan doet!!...en ik wordt op mijn wenken bediend..
Normaal gesproken..verwacht je geen helikoptervluchten boven een natuurgebied..
Zeker geen recreatieve helikoptervluchten..(en dit is niet de eerste keer dat ik ze zo laag over het gebied ziet gaan).Ik vraag me dus ook af ..Waarvoor..?...Waarom zo laag?..Is daar geen gedragscode voor?..
Eigenlijk ben ik heel vroeg weer bij de uitgang Panneland..
Meestal doe ik het licht uit :)
Ach..dan maar vroeg naar huis..Om weer verder te werken aan het Album 2011 tot 2012
1x per jaar maak ik een album..grootste formaat en met harde kaft
En dat is niet goedkoop..(140 euro) maar wel van superkwaliteit (nu mijn foto's nog :)
Foto Album maken
(lijkt wel reclame)
Een gebruiksvriendelijke software..
...
Nu kreeg ik van Michel66 een tip qua site..
Een site van Marcel van der Kerkhof...En die is echt geweldig..wat een foto's!
Kijk maar eens KLIK!!!

16 opmerkingen:

  1. Hoi Henk
    kort maar krachtig ik zie nog geen wilde zwanen in je blog.
    je hebt er in 2012 weer een foto boek bij van de awd-ovp.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Henk het was toch weer interressant en je heb weer werk genoeg zo met je foto boek succes.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Henk

    Voor jou doen een kort bezoekje he, ach het leverde jou toch weer een aantal aardige opnames op,
    ik bekijk ze weer met plezier.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk

    Dapper hoor, de AWD in met dit weer, maar voor foto's is het echt niet best momenteel, zou liever een laagje sneeuw zien :)

    Groet
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,
    Succes met je boek.
    Dapper dat je erop uit bent gegaan, maar zo te zien viel het nog een beetje mee.
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk, ik dacht wel dat jij ook in de AWD zou zijn gisteren!
    Ik ben maar niet met de wind mee gaan fietsen want dat zou niet goed gaan op de terugweg.
    Wat leuk dat je een album maakt van elk jaar, zal vast weer een mooi boek worden.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    Geweldige titel, want wat is het een donker weer de laatste tijd. Ondanks mijn voornemen ben ik er nog niet op uit geweest. Te donker en nat voor mijn camera. Jij weer wel ondanks de storm.
    Jij zult wel genoeg materiaal hebben voor een fotoboek. Jij beleeft zulke aparte natuurmomenten. Het is leuk werk zo'n boek samenstellen, ik maak er elke zomer een van mijn reis.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,
    weer of geen weer, zolang het niet stortregent is het altijd de moeite waard om er op uit te gaan.
    De wilde zwanen zijn er wel, achter in het infiltratie gebied kwam ik er maandag twee tegen, zal het toch nog winter worden?
    Een boek maken is inderdaad een hoop werk maar o zo leuk om er later in terug te kijken.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk,

    Je maakt er maar een werk van hoor!
    Petje af.
    Schaam me een beetje dat ik al een paar maanden blogloos ben.....

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super dat je mooie boeken maakt van je foto's ... doe ik ook altijd en ben er zelf ook altijd erg blij mee! groetjes,miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk,
    Ben jij dat donkere weer ook zo zat.
    Vandaag kwam de zon pas laat, toen was ik alweer terug van een wandeling aan het Katwijkse strand (was ook niet leuk, alles zat onder het zand, had gelukkig de oude camera mee).
    Toch weer een mooi rondje AWD, ik wil ook weer....
    En dat fotoboek, ziet er echt supermooi uit. Ik heb zelf eind december (toen het de hele dag regende) eentje gemaakt. Best veel werk zo'n boek, eerst de mooiste foto's uitzoeken, dan het boek samenstellen, tekstjes erbij.
    Ik heb niet zoveel tekst als jij.
    Neem je dan de teksten uit je blogs over of verzin je weer nieuwe.
    Het is wel erg leuk om weer terug te bladeren , ik heb er inmiddels 4, vanaf 2008.

    En nu maar duimen dat het toch nog echt winter wordt..
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Henk, nog de beste wensen, een beetje laat, maar ben gisteren pas thuisgekomen na een maand ziekenhuis. Hopelijk wordt het nieuwe jaar beter, en kan ik ook weer op pad met de camera

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,

    Tja het weer zit de laatste dagen niet zo mee. Ook hier vandaag weer niet maar morgen, zondag, wordt het wat beter heb ik begrepen.

    Dat Witteveld, dat lijkt me wel een fraai gebied om eens te gaan bekijken.

    Veel plezier met het maken van het boek!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor je tip over mijn musjesfoto, ik heb hem meteen opgevolgd.
    Groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd leuk zo'n boek Henk. Fotos horen in een boek of aan de muur. Altijd doen zeg ik!
    Wilde zwanen ben ik maandag nog tegen gekomen, 2 maar.
    Helikopter lijkt wel iets er naast te hebben hangen, misschien camera?

    Prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen