maandag 16 mei 2011

O Jee (Ik ben een beginner)

O Jee ....Ik ben een beginner!
Vandaag een workshop "Natuur en Landschapfotografie..
We kregen 15 December 2010 een mailtje van René..
De Mail.....Hai allemaal,

Ik mocht net mijn kerstcadeautje uitkiezen.
Een fotoworkshop naar keuze.
Het gaat om een workshop natuur- en landschapsfotografie en jullie
raden het al: de cursus wordt gegeven in de AWD.
Omdat jullie allemaal zo'n plezier hebben in het fotograferen en ook
nog gek zijn van de AWD, moest ik direct aan jullie denken. Je leert er
beter van fotograferen en we zullen in ieder geval een hele leuke dag
hebben.
De kosten zijn 50 euro voor de hele dag incl. een kopje koffie en
toegangskaart (haha die hebben we al).
De groep mag maximaal uit 6 personen bestaan...enz.
En natuurlijk waren we daar wel voor te porren :)
Wie gingen er mee:
René....GertJan...Greet...Ghita...Loes...en ik..
Onder leiding van Marcel en Arko van de Site:
Ik maak al jaren foto's..en een fotograaf?..
Nee..dat ben ik echt niet...(en dat voel ik me ook niet:)
Het is net met autorijden..
Ik zit al jaren op de achterbank..en ik rij mee...Maar vandaag moet ik achter het stuur..
Elk knopje/instelling is nieuw voor mij..
En ik weet de weg niet :)
En elke term is abracadabra..(voor mij)
Diafragma..Sluitertijd..Witbalans..ISO..Belichtingsstanden enz..
Maar langzaam maar zeker gaat het dagen...En ik zie dat ik eigenlijk veel te lang op de achterbank mee gereden hebt..
Natuurlijk moet ik nog veel oefenen....want ?...
met licht leren schrijven....komt niet aanwaaien..
Maar het bied zoveel meer...dus ik ben genezen...en ik stap af van de automatische stand..
Ach..soms moet je wel eens een handje geholpen worden..
Om de juiste start te maken!
En obstakels niet zomaar uit de weg te gaan..
Ook al lijkt op dat moment alles vaag..
Uiteindelijk geeft het op lange termijn meer kleur!
----
Ik wil .Marcel en Arko bedanken voor deze leerzame en gezellige dag.... (en de anderen)
Het is zeker leuk/gezellig/leerzaam om dit ook eens te doen...(Klik op de banner voor meer)

21 opmerkingen:

  1. Gossie Henk, wat heb je dit weer leuk in elkaar gezet, ik zit je beeld verhaal met een grote grijns op mijn gezicht te lezen.
    We hadden een hele gezellige en leerzame dag, en het weer was een kadootje, ik kijk er met veel plezier op terug.
    Nou, je foto's op standje A zijn in ieder geval gelukt, ik ben erg benieuwd of je hiermee doorgaat ;-)
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja al voelt het aan als een beginner maar je foto`s waren wel goed als je er maar plezier in hebt.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Wat ben je snel met je blog en wat heb je het ontzettend leuk gedaan, met de foto's en je teksten erbij. Geweldig. Daar ben jij echt een kei in. Ik vond het een hele gezellige dag. Ben toch gisteravond nog mijn foto's gaan uitzoeken, heb er zo'n 40 over gehouden (van de 153). En op deze regenachtige maandag heb ik ook alle tijd om mijn blog te maken, die komt eraan....(en alle blogs blij te lezen, want ik loop ook achter)

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verhaal om te lezen en nog mooie foto,s ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt groot gelijk Henk ...weg met die achterbank !!!
    Een hele uitdaging is het om hetgeen je ziet in dezelfde kleuren e.d te fotograferen
    En dat gefrummel aan de knopjes maakt het juist leuk !!

    Mijn camera word wat stoffig omdat we de meeste km lopen in bouwmarkten en tuin centrums.
    Morgen krijgen we de sleuel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Henk,

    Leuk om te lezen, dat je toch een hoop geleerd hebt. Ik denk dat je er heel veel plezier aan gaat beleven, zolang je het maar consequent doet.
    In het begin zullen er foto's mislukken, maar gewoon blijven oefenen. Als je ergens problemen mee hebt, kun je altijd bij mij of een van de andere terecht voor advies. Ook als je niet meer weet waar bepaalde knopjes en/of mogelijkheden zitten.

    Je hebt er een prachtig, bloemrijk blog van gemaakt, met de juiste tekst onder de juiste foto's.
    Heel leuk gedaan.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk
    Zo zie je maar je bent nooit te oud om te leren.
    Maar ik genoot toch al van je foto's en verhalen, ben benieuwd hoe ze nu dan wel niet gaan worden.
    Als je er maar wel van blijf genieten.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk, beginner met potentie!!!
    Het gaat je vast lukken om de juiste knopjes te vinden en je zult zien hoe leuk het is als je het "doorhebt".
    Je blog is om te smullen, wat een humor!
    Geweldig om te lezen en te kijken.
    Mijn foto`s zijn niet "blog waardig", ik heb vooral oefen kiekjes en niet gelet op compositie e.d., halve hoofden en veel van hetzelfde onderwerp met verschillende instelling.
    Maakt niet uit, het was een sùper dag,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk,
    Wat leuk dat jullie samen een workshop hebben gevolgd! En ik ben erg benieuwd hoe je de foto's de komende tijd gaat aanpakken ... gewoon lekker spelen en nadenken over wat je doet, dan komt de rest vanzelf!

    Groetjes en fijne avond
    Mianda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Henk. Een goede dag in de buitenlucht.... Beginners hebben goed begonnen ... De foto's zijn erg goed. Ik hou van de eerste twee!
    Groetjes. Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. alleen al dat je zegt dat je camera nu van de automatisch stand af is maakt zo dag meer dan goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henk
    Jullie hebben een mooie en leerzame dag gehad zo te zien.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een leerzame dag geweest, zelf ben ik ook een volkomen leek.
    De auto stand is de enige die ik ken. Ik reageer niet vaak momenteel, omdat ik ziek ben, heb ik vaak geen zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat zal je een hoop geleerd hebben. Alle nieuwe knopjes nu vaker gaan gebruiken, blijven oefenen en zwarte foto's heb ik ook in het begin gehad, gewoon opnieuw doen en je zult zien het gaat je steeds makkelijker af. Succes ermee, deze serie is al heel mooi gedaan, het zal een gezellige dag geweest zijn.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk, Wat goed dat je een cursus hebt gevolgd! Je foto's worden steeds beter, als je maar blijft oefenen. OOk ik laat nog wel eens steken vallen ( net als iedereen) maar daar leer je alleen maar van. Leuk blog heb je gemaakt, dat kun jij toch wel als de beste!
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zal even wennen zijn, er gaat best wel veel tijd mee heen eer het een automatisme (!) wordt om zelf te denken over wat je wilt gaan doen en over wat er gedaan zou moeten worden en waarom jij het anders wil dan het eigenlijk zou moeten. Maar uiteindelijk geeft het je foto's een eigen signatuur en wordt je blog nog specialer dan het nu al is! Succes, groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaja Henk al die kreten lijken moeilijk maar als je het eenmaal door hebt kan je toch net even wat meer uit de camera halen dan als je op de autostand werkt. Het is een prima serie geworden en zo te zien was het ook een topdag met veel gezelligheid en daar gaat het in wezen ook om dacht ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaan we nu buiten je boeiende verhalen ook nog hoogwaardige fotoreportages krijgen?
    Standje A,P,S of automatisch, wat maakt het allemaal uit. De grootste lol is dat je tevreden bent met wat je fotografeert.
    In ieder geval heb je toch weer een vermakelijke dag gehad en bovendien nog wat geleerd ook.

    Groet,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om met een groep deze workshop te doen .
    Je hebt er weer een erg leuke serie van gemaakt.
    Je foto`s vond ik altijd al heel mooi Henk en nu ga je echt beginnen :-))))
    Dat wordt nog meer genieten voorin en niet meer op de achterbank .
    Veel plezier....
    Dag :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leerzaam en erg gezellig....en dat in één van de mooiste natuurgebieden van ons land, wat wil je nog meer.

    Je foto's zijn weer goed hoor Henk.

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  21. He Henk
    Wat een schitterende foto's weer. Zeker van de vossen. Prachtig
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen