woensdag 11 mei 2011

Foto's van Aad.Duivenvoorden en Marco Valk

AFRASTERINGEN AWD
In het gebied AWD zie je diversen afrasteringen..Natuurlijk is dat nodig om b.v. Koeien in een bepaald gebied te houden..Om zo verruiging tegen te gaan...Zo lopen er Drentse Heideschapen om de Amerikaanse Vogelkers te bestrijden...En dan ontkom je niet aan afrastering.
Maar ik zie ook genoeg afrasteringen die overbodig (zouden) moeten zijn..Zeker als het gaat om grof gaas fijn gaas...(proefplekjes..zoals op de kleine foto) of prikkeldraad..(om mensen te weren) zie zeereeep..
Ook een proefplek op het Vinkenveld....waar het gaas op de grond ligt..en totaal geen functie meer heeft zo...(dat moet toch anders!..of niet soms?)....Schande!!!!
Een afrastering met prikkeldraad?..Nee..Dat zeker niet..
(Om mensen te weren is dit natuurlijk veel beter dan prikkeldraad!)
Een beest dat in paniek tegen het prikkeldraad aanrent..loopt meestal ernstige verwondingen op..Natuurlijk een draad (schrikdraad) is ook niet alles..Maar in ieder geval een stuk beter dan prikkeldraad of gaas..
Een schaap uit het prikkeldraad halen is geen pretje...Ook ander beesten ondervinden veel schade door het prikkeldraad..Een mooi voorbeeld (nou mooi?) ..gebeurde in Katwijk..
Zie HIER .
-------------
INGEZONDEN FOTO'S / MAIL DOOR A. DUIVENVOORDEN
Heer bos zal ik maar zeggen u kent mij niet maar ik kom ook vaak in de amsterdamse waterleidingduinen en daar geniet ik ook van maar soms kom je wel eens rare dingen tegen ja ik heb niet zo'n mooi fototoestel als de vogelaars die ik vaak zie lopen maar ben al blij met mijn kleine dingetje en voor de mooie foto's ga ik dan af en toe naar de blogs van de natuurfotograven en daar geniet ik ook weer van en zo kwam ik bij u op de blog....
(foto A.Duivenvoorden)
 en daar stonden ook wat foto's van dode dieren nou die komen wij ook wel eens tegen wij roken hem al van verre deze damhert zat met een gewei vast in het gaas dat er staat voor de koeien en is waarschijnlijk zo tekeer gegaan dat hij zijn nek heeft gebroken .......
(foto A.Duivenvoorden)
hij was tenminste zo dood als een pier en de vossen waren er aan de achterkant al aan begonnen in de verte was het net of hij ons aan zat te kijken maar toen we dichterbij kwamen roken we wel hoe het zat



Deze foto is van het najaar in de bronstijd gemaakt in het achterduin bij de zilk naast het eerste dennenbos en een week later vonden we er nog zo een vlak bij de zandvoortse laan die zat helemaal verward in de rozestruiken was ook zo dood als een pier en was nog verder aangevreten dus verder niets mee gedaan een paar weken later was alles weg we dachten nog de geweien te halen maar er was niets meer waarschijnlijk is daar iemand ons voor geweest we vonden het te vies om ze er gelijk te proberen ze er af te halen zal toch wel niet zo lukken moet je weer materiaal voor hebben en daar lopen wij niet mee in de duinen alleen met een heel klein fototoestelletje.
(Foto A.Duivenvoorden)
weet niet of u er iets mee doet maar wilde het toch eens aan u laten zien.
verder wens ik ook u nog veel plezier in de natuur en geniet er van dan doen wij dat ook en nog bedankt voor de vele mooie foto's die wij al hebben gekeken op de site van waterleiding duinen.
en vriendelijke groeten van A.Duivenvoorden
(Bedankt Aad.)
----------------------
INGEZONDEN FOTO'S MARCO VALK
Bevers..
(Foto Marco Valk)
(Foto Marco Valk)
(Foto Marco Valk)
Marco is geen onbekende voor me...En zijn foto's zijn altijd helemaal geweldig..
Kijk maar eens op zijn Site...echt Wereldfoto's!!!
 Site: HIER .
Bedankt Marco
-----------------
En ik...Ja ik moest natuurlijk naar de Vossenburcht (AWD)..
Maar helaas...Na vijf bakkies koffie..en twee uur verder..En totaal geen leven in de brouwerij..
hield ik het voor gezien..
(een paar foto's)
(Damherten lopen in de wei)
Nee..Dat lang blijven zitten en wachten....Niets voor mij..
(Groot Zwarteveld)
Ik ga vast en zeker nog wel eens kijken..Maar zolang als vandaag..????
Ja...Als er wat te zien is..Natuurlijk wel :)
Damhert (spitser) kijkt even of het gras verderop groener is..
Jachthoornblazers Panneland..Site HIER
Zonsondergang..
Sorry...Maar als uw mail nog niet beantwoord is...Neemt het me niet kwalijk..Gewoon tijd te kort..
Maar ik vergeet u niet..
(bedankt inzenders)

13 opmerkingen:

  1. het valt mij ook op dat er veel "overbodig" hekwerk achterblijft in de AWD, toch vreemd voor een verder goed onderhouden gebied, en deze foto's laten zien wat de gevolgen voor de dieren kunnen zijn, toch wel een beetje sneu vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vreselijk henk,
    ik word hier goed ziek van weet je,

    een lieve vriendin van me zegt dikwijls de wereld is mooi maar er zouden geen mensen in moeten wonen,

    dan was al dat gaas ook niet nodig,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Je begin wel met hele nare foto's, maar de bevers maken dat wel weer helemaal goed.
    Jammer genoeg zit het niet altijd mee, ook niet voor de dieren.
    Ben wel benieuwd wanneer we de vossen bij je burcht zien??

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,

    Helaas gebeuren deze dingen en sterven dieren onnodig door niet na te denken. Zonde van dit mooie Damhert. Mooie plaatjes van beide mannen.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Henk
    ja dat ziet er niet goed uit daar moeten ze op letten anders gaan er veel dieren verloren en dat is jammer,mooie opanmens van de bevers.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Henk, dat damhert dat vastzit, wat hardverscheurend. Ik vind het echt zielig dat dit arme dier op zo'n ruwe manier is doodgegaan. Deze foto's zouden naar waternet gestuurd moeten worden, zodat ze wat meer diervriendelijke hekken kunnen plaatsen.

    Gelukkig laat je in je log ook nog prachtige foto's van bevers zien, waardoor de knoop in mijn maag weer een beetje los is geraakt.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Henk. Helaas sterven veel dieren gevangen ... Mooie foto's van bevers. De natuur leert ons altijd veel dingen:))
    Spanje is vandaag in rouw om de aardbeving van Lorca ... 9 doden en gewonden 293.
    Groetjen. Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,
    Dit zijn echt akelige foto's, brr, ik vraag me af of ik ze zou kunnen maken als ik een hert zo zou aantreffen.
    Maar het is goed om het onder de aandacht te brengen, want dit is toch wel erg triest, en hopelijk op de een of andere manier te voorkomen.
    De bevers, ook in de AWD?? Vast niet, maar wel gaaf.

    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk,
    Stuur jij je blog wel eens door naar Waternet? Als zij dit soort beelden zien, kunnen ze er misschien actie op ondernemen. Het is wel akelig.
    Het terrein wordt verder toch goed bijgehouden, dacht ik
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Henk. Vandaag is iedereen herhalende problemen in blogger.
    Gisteren heb ik gezegd dat ik niet graag hekken, de gevangen dieren sterven ... De natuur leert ons altijd dingen:)). Goede serie
    Spanje rouwt aardbeving Lorca, 9 doden en gewonden 293.
    Goede nacht. Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk,

    Tja, Alle reactie van de laatste dage lijken te zijn verdwenen. Ik kom daar net zelf ook achter.
    Maar goed, Prima verhaal Henk en jammer dat dieren zo in de problemen komen door een stukje gaas,
    Mooie foto's van Aad en Marco!!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Henk,

    Behoorlijk gruwelijk foto's van het verstrikte hert/ vos, maar wel iets dat gezien mag worden...
    Ik heb me eerlijk gezegd nooit gerealiseerd dat een hert in zo'n hek vast zou komen te zitten.
    Dit zijn nu typisch van die dingen waarbij een heel simpele oplossing heel veel leed kan voorkomen....ik hoop van harte dat dat dan ook zal gebeuren...

    Groetjes,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie serie jammer dat het nodig is die afrasteringen
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen