donderdag 23 september 2010

Ingezonden via Mail en Fotoalbum Maken

Ingezonden via mail...Foto's van Nico Paauw. Zijn vraag is ..: Welke Roofvogels zijn dit..Ze zijn genomen in Zeeland.Roofvogels zijn te verdelen in vijf groepen :
■Valken
■Havikachtigen
■Arenden, Buizerds en Kiekendieven
■Gieren
■Uilen
Roofvogels zijn beschermd in Nederland...
(foto 1)
Maar hoe weet je nou welke vogel het is?...Is het een : Havik,Sperwer,Buizerd,Torenvalk,Wespendief,Boomvalk,Slechtvalk,Rode Woaw,Zwarte Wouw, Bruine Kiekendief,Blauwe Kiekendief of de Grauwe Kiekendief.
het blijft lastig....Maar er zijn er..Die weten het!!!
(foto 2)
Roofvogels zijn bijzondere vogels. Ze maken met hun verschijning veel indruk, vooral wanneer je ze van heel dichtbij, in volle actie of in heel grote aantallen te zien krijgt. Voor de meeste vogelaars vormt de massale najaarstrek van veel roofvogelsoorten een spektakel dat ze ooit moeten hebben meegemaakt. Maar ook het zien van individuele roofvogels doet elke vogelaar naar zijn verrekijker grijpen.
(ik denk dat foto 3 een Buizerd is)
Weet U het..Laat het even weten..
Dit waren foto's van Nico Paauw....Ingezonden via mail.
---------------------
En een tijdje geleden kreeg ik deze twee prachtige foto's van Erik en Johanna ( De Duinstruiners) via mail
Ze zijn dan ook regelmatig te vinden in het AWD...
( Foto van de Duinstruiners)
(Foto van de Duinstruiners)

--------------------------------
Fotoalbum maken...
Regelmatig maak ik een fotoalbum van het AWD...
Van de Bronst b.v.
Anders blijft het allemaal maar op de p.c...
En het is nog leuk om te maken ook...op zo'n manier..
Je zet de vlinders..paddestoelen..of roofvogels...bij elkaar..
En zo vind je de mooiste momenten snel terug...
Zoals De Vos die een mol vangt...
Of de barre winterwandeling...bij weeralarm..
Die wandeling samen met Herman vergeet ik nooit meer...
Een sneeuwstorm...Vreselijk koud....Maar een pracht van een avontuur.
Zo ook het jonge spul in het voorjaar...
Of de wandeling....Als eerste stap op de maan...
Wat een dag was dat...Zo mooi...Ja dat moet in een album...
Anders blijft het maar op de p.c.
Regelmatig een album maken is leuk....Je gooit dan ook makkelijker wat foto's weg :)
Een foto album maken...Ja doen..
Het is gewoon weer opnieuw genieten!

18 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,

    Mooie albums hoor, dan de je idd nog wat meer met je foto's.
    1 lijkt me een bruine kiekendief, 2 een torenvalk en 3 idd een buizerd.

    Groetjes,
    Rudi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het zit er allemaal en jullie zien het allemaal steeds weer,
    henk henk henk,
    heb jij nou ook niet dat je denkt,
    WAUW
    wat ben ik een gelukszak:-)

    hey kom, als ik dat al denk van jou,hoe moet jij dan wel niet voelen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Mooi die albums van jou! Daar zit veel werk in maar dat is ook te zien aan het resultaat. Waar maak jij je albums? Ik stop mijn mooiste ofto's ook in een fotoalbum, het is zonde om ze op de pc te laten staan inderdaad en zo is het iedere keer weer nagenieten, top!
    Met de roofvogels kan ik je niet echt verder helpen, weet daar te weinig van :-)
    Groetjes en fijne dag.
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk
    Volgens mij woord het een super fotoboek
    Het is leuk om al die herinnering te bewaren voor later.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,

    Prachtige ingezonden foto's van de roofvogels. Ik vind het ook lastig hoor om ze te benoemen, de torenvalk herken ik wel, maar buizerds worden lastiger, en dan de kiekedieven waarvan er ook verschillende soorten zijn.

    Wat een prachtig foto album. Je schrijft er ook veel bij zie ik, het is gewoon een mooi boek geworden over de AWD. Echt zo'n boek om nog eens door te bladeren.
    Ik maak ook jaarlijks een album met de mooiste natuurfoto's, moeilijk is het om te selecteren want alleen de aller aller mooiste komen in het boek.
    Ik zag in jouw boek veel bekende foto's vanuit je log, leuk om weer terug te zien (de sneeuwfoto's)
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb verleden jaar twee albums laten maken.
    Een van de wandelingen en eenmet m'n mooiste foto's.
    Het plan is om er elk jaar een te laten maken....
    Die vogels waag ik me niet aan , ik herken alleen de buizerd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pracht idee, nooit aan gedacht om dat te gaan doen, maar nu gaat het wel gebeuren :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee die fotoalbums, moet ik binnenkort ook eens overwegen ...
    bedankt voor de tip!
    Groetje, AmaZony

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk,
    Ik kan me voorstellen dat jouw albums de moeite waard zijn om uit te geven! Ziet er heel indrukwekkend uit, net zo mooi en interessant als je weblog.
    Een erg leuk idee trouwens, daar ga ik ook eens over denken, het lijkt me alleen zo ontzettend moeilijk om een keuze te maken uit al die foto's.
    Wat betreft de roofvogels: ik ben al blij als een een buizerd herken, dus hier kan ik niet helpen.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk,

    Ben zelf niet zo van de vogels (behalve onze papegaai dan) dus weet ik al die namen niet. Maar gelukkig hebben we internet en dat maakt het leven een stuk makkelijker wat dat betreft :-) Dit zijn in ieder geval mooie plaatjes en dat album is zeker een leuke idee.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Valken en buizerds ken ik wel, de rest moet ik echt opzoeken, mocht ik er een foto van maken.
    Mooi die fotoalbums, ik knal alles in een online album. Op mijn pc staat niets, ik bewaar ook niets,
    buiten die online albums dan.
    Ik weet toch dat ik nooit iets terugkijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig henk, die fotoalbums. Ik zal vast heel blond zijn nu, maar waar en hoe maak je die? of laat je je foto's afdrukken misschien?
    Fijn weekend,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 1. Kiekendief (man)
    2. Torenvalk
    3. Buizerd

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé Henk
    Waar heb jij dat album gemaakt? Dat is echt leuk zeg.
    Je heb het iig heel mooi gedaan zeg. Daar zal vast wel veel tijd in zijn gaan zitten. Maar zoals je zegt. Je heb dan iets moois van alle foto's
    Groetjes Dnaielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Henk
    wat gaaf die buizerd op een paaltje maar ik heb ze nog nooit gezien in het AWD wel zien vliegen maar niet dat ze op een paatje zitten en daar ben al een tijd naar op zoek .
    En die albums zijn ook erg mooi knap gedaan.
    Groetje Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het blijft mooi om te zien; roofvogels. Vaak weet ik de namen ook niet maar dat maakt mij niet uit. Als ik wat moois heb, dan heb ik dat gewoon.

    En dan je tip met de albums. Een goed idee! Ik knikker ze ook allemaal (gerubriceerd) op de pc en kijk er regelmatig. Maar een boek (per onderwerp) is een prima idee. Ziet er goed uit, met de teksten erbij.

    Ik zag ergens "Phototools Creator" Snel op i-net zoeken :-)

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een prachtige foto's! Ik krijg er helemaal een soort Rien Poortvliet-gevoel bij :) En die foto's zijn gewoon gemaakt in de buurt van Amsterdam? Zo zie je maar, er is meer in de buurt dan je denkt! Ikzelf kom uit Alkmaar, maar ik zou graag eens daar gaan wandelen dan! Binnenkort maar eens opzoeken hoe ik daar kan komen met het OV, want ik heb geen auto...

    En met wat voor programmaatje zijn die boekjes gemaakt? Ik heb best veel dierenfoto's en wil ze gaan bundelen denk ik. Ik ben zelf alleen bekend met Vistaprint, al heeft die ook al veel fotoboek-opties.

    Erg inspirerend in ieder geval, bedankt daarvoor! :)

    Groeten,
    Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jenny
    Bedankt..met het programma van internet te downloaden Phototools
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen